۱۸ درصد از توسعه‌دهندگان در حال طراحی بازی‌های کنسول‌های نسل بعد هستند

در ۱۳۹۷/۱۱/۰۹ , 16:30:35
شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts)

با توجه به آخرین اخبار بازی، به نظر می‌رسد تنها ۱۸ درصد از شرکت‌های بزرگ بازی‌ سازی در دنیا، در حال کار بر روی طراحی بازی‌های کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس اسکارلت هستند. برای اطلاع از جزئیات خبر با دنیای بازی همراه شوید.

تا به اینجا، خبر‌ها و شایعات زیادی پیرامون کنسول‌های نسل بعد دو شرکت بزرگ مایکروسات و سونی در سراسر اینترنت پخش شده است و هر یک از آن‌ها، تاریخ خاصی را برای عرضه آن‌ها پیش‌بینی کرده‌اند. اکثر وبسایت‌های خبری و کارشناسان، عرضه این کنسول‌ها را در سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرده اند؛ این درحالیست که عده‌ای گمان می‌کنند نسل بعدی کنسول‌ها در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد. شرکت‌های سازنده کنسول نیز از جمله مایکروسافت و سونی، به هیچ یک از این شایعات دامن نزده‌ و در عین حال، اشار‌ه‌ای به تاریخ عرضه این نسل بعدی کنسول‌های خود نکرده‌اند.

امروز اما خبری منتشر شد مبنی بر این‌که توسعه دهندگان بزرگ دنیا، در حال ساخت عناوینی هستند که قرار است برای کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس اسکارلت منتشر شود. بر اساس گزارشی که از کنفرانس GDC (کنفرانسی که هر ساله با حضور توسعه دهندگان بازی برگزار می‌شود) منتشر شد، مشخص شد که تنها ۱۸ درصد از توسعه دهندگان بزرگ دنیا، در حال طراحی‌ بازی‌های کنسول‌های نسل بعدی هستند. این در حالی است که فقط ۲ درصد از این ۱۸ درصد، مشغول ساخت عناوین انحصاری برای دو کنسول ایکس باکس و پلی‌استیشن ۵ هستند. در این بین،‌ ۳۷ درصد توسعه دهندگان نیز به طور دقیق اعلام نکرده‌اند که قصد طراحی بازی برای چه سیستمی را دارند و ۴۵ درصد باقی‌ مانده اما مشغول ساخت عناوین انحصاری برای کنسول‌های کنونی، یعنی ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ هستند.

به احتمال زیاد، بخش بزرگی از آن ۲ درصد توسعه دهندگانی که مشغول ساخت عناوین انحصاری برای کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس اسکارلت هستند، استودیو‌های تحت نظر دو شرکت مایکروسافت و سونی هستند. چرا که درحال حاضر، استودیو‌ «پلی‌گراند گیمز» (Play Ground Games؛ سازنده سری بازی‌های Forza Horizon) درحال کار روی یک عنوان معرفی نشده است که تا زمان عرضه آن زمان زیادی باقی مانده. با توجه به این مورد، بعید نیست استودیو‌هایی نظیر «سونی سانتا مونیکا» (Sony Santa Monica)، «اینسامنیاک» (Insomniac Games) و «گوریلا گیمز» (Guerrilla Games) نیز مشغول ساخت عناوین انحصاری برای پلی استیشن ۵ باشند.

لازم به ذکر است استودیو‌های سونی سانتا مونیکا (سازنده سری بازی‌های God of War) و گوریلا گیمز (Guerrilla Games؛ سازنده سری بازی‌های Kill Zone و Horizon Zero Dawn) تحت نظر سونی فعالیت دارند و اینسامنیاک یک استودیو مستقل بوده که بازی Spider-Man را به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۴ معرفی کرده است.

طبق آخرین اخبار در رابطه با استودیو بتسدا نیز مشخص شد این شرکت در حال کار روی بازی‌هایی نظیر The Elder Scrolls 6 و Starfield برای کنسول‌های نسل بعد است که البته این بازی‌ها را برای رایانه‌های شخصی نیز عرضه می‌کند. اسکوئر انیکس نیز به عنوان یک استودیوی مستقل، در حال طراحی عناوین خود برای نسل بعدی کنسول‌هاست که فعلا اطلاعاتی در رابطه با آن‌ها منتشر نکرده است. اخیرا هم شرکت الکترونیک آرتز اعلام کرده در حال کار بر روی بازی Dragon Age 4 است که با توجه به شواهد،‌ در بهترین حالت تا یک سال آینده امکان عرضه آن وجود ندارد. البته، بازی‌های دیگری نیز نظیر Death Stranding و Halo Infinite وجود دارند که علارغم مشخص نشدن تاریخ دقیق انتشار آن‌ها از سوی شرکت‌های سازنده، امکان عرضه آن‌ها هم برای کنسول‌های نسل هشتم و هم برای کنسول‌های نسل بعد وجود دارد.

با این‌حال انتظار می‌رود با گذشت زمان، به تعداد شرکت‌هایی که در حال کار روی عناوین مخصوص کنسول‌های نسل بعد هستند افزوده شود؛ چراکه بسیاری از کاربران و علاقه‌مندان به کنسول‌ها، بی‌صبرانه منتظر عرضه کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس اسکارلت، با ویژگی‌های جذاب به همراه تعداد زیادی عناوین انحصاری مهیج و با کیفیت هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر