بررسی عملکرد بازی Anthem بر روی کنسول‌های میان‌نسلی

در ۱۳۹۷/۱۱/۱۴ , 16:30:36
Anthem, PlayStation Pro, شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts), شرکت بایوور (Bioware)

بر روی رزولوشن ۴K، بازی Anthem روی PS4 Pro عملکرد بهتری نسبت به Xbox One X دارد. برای بررسی جزئیات عملکرد کنسول‌ها با دنیای بازی همراه باشید.

زمانی که برای اولین بار در E3 2017 از بازی Anthem رونمایی شد، به‌طور همزمان بر روی یک Xbox One X اجرا می‌شد، همین باعث شد که بسیاری فکر کنند که BioWare تمرکز خود را در توسعه Anthem بر روی کنسول‌ها و به‌خصوص Xbox One X قرار داده است. اما دموی بازی که به‌تازگی عرضه‌شده چیز دیگری را نشان می‌دهد. درواقع عملکرد بازی بر روی کنسول‌ها چندان بهینه نیست، بااین‌وجود طبق بررسی‌های صورت گرفته PS4 Pro عملکرد بهتری را نسبت به Xbox One X از خود نشان می‌دهد.

طبق گزارش Digital Foundry، نه Xbox One X و نه PS4 Pro، هیچ‌یک در حقیقت بازی را بر روی ۴K اجرا نمی‌کنند، بلکه حداکثر رزولوشن ممکن ۱۸۰۰p است، که با تکنیک‌هایی نظیر رندرینگ یکی در میان تصویر خروجی را به ۴K تبدیل می‌کنند. درزمینه عملکرد، نرخ فریم در Xbox One X روی ۳۰ قفل است، بااین‌حال کنسول افت فریم‌هایی تا ۲۰ فریم را هم تجربه می‌کند، در مقابل اما PS4 Pro نرخ فریم آزادی دارد، نرخ فریم در این کنسول بین ۲۰ تا ۳۰ فریم بر ثانیه است و به‌طور کلی عملکرد بهتری را شاهد هستیم. در نسخه PS4 Pro می‌توان با کاهش رزولوشن بازی به فول اچ دی، نرخ فریم را تا ۴۰ تا ۵۰ فریم بر ثانیه افزایش داد، اما این امکان در Xbox One X وجود ندارد.

شاید این عملکرد ضعیف بر روی کنسول‌ها را به دلیل گرافیک نسل نهمی بازی بدانید، اما طبق تریلرهای اخیر و نسخه دموی بازی، مشخص است که Anthem جلوه‌های بصری نسل نهمی ندارد، پس از بایوور انتظار می‌رود در فرصت باقی‌مانده تا انتشار بازی، عملکرد آن بر روی کنسول‌ها را بهبود ببخشد و یا حداکثر در مدت کوتاهی بعد از عرضه بازی این بهینه‌سازی را انجام دهد.

بازی Anthem در ۴ اسفند امسال برای پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد؛ مشترکان Origin Access و EA Access می‌توانند ۷ روز زودتر، یعنی در تاریخ ۲۸ بهمن ماه بازی را تجربه کنند. دموی این عنوان هم‌اکنون در دسترس عموم است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر