ریاست Stadia Games and Entertainment توسط جید ریموند

در ۱۳۹۸/۰۱/۰۲ , 08:30:08
DOOM Eternal, GDC 2019, Jade Raymond, Stadia, شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts), شرکت گوگل (Google)

جید ریموند که یک توسعه‌ دهنده‌ی بازی است، ریاست اولین استودیوی ناشر بازی‌های رایانه‌ای گوگل را به عهده گرفته است. این استودیو، Stadia Games and Entertainment نام دارد. برای اطلاع از آخرین اخبار بازی در دنیای بازی همراه ما باشید.

گوگل از جزئیات بسیاری را در رویداد برجسته و جامع GDC پرده برداشت. در کنار معرفی سرویس استریم بازی با نام Stadia، این غول فناوری قول داده که با نام این استودیو، بازی‌های رایانه‌ای first-party را توسعه دهد و منتشر کند. پیش‌تر مشخص شد که جید ریموند، توسعه دهنده‌ی حرفه‌ای بازی‌های رایانه‌ای که در Motive Studios تحت نظر EA و واحد تورنتوی شرکت یوبی‌سافت فعالیت داشته، به گوگل پیوسته است. حال وی عنوان ریاست Stadia Games and Entertainment را از آن خود کرده است.

صحبت‌های جید ریموند

از جنبه‌های فنی Stadia که در رویداد GDC عنوان شد بگذریم. ریموند به بعضی از امکاناتی که توسعه‌ دهندگان می‌توانند روی این پلتفرم، در اختیار داشته باشند، اشاره کرد. وی گفت که علاوه بر عناوین و استودیو‌های First-party، امکانات منحصر به فرد Stadia در دسترس توسعه‌دهندگان بزرگ و کوچک Third-Party‌ نیز قرار خواهد گرفت. ریموند در بخشی از صحبت‌هایش مدعی شد:

در هیجان انگیزترین زمان برای توسعه‌دهندگان قرار گرفته‌ایم و Stadia نیرویی راهنما خواهد بود که آینده‌ی بازی‌های رایانه‌ای و سرگرمی را مشخص خواهد کرد.

گوگل جزئیات دیگری از Stadia Games and Entertainment مانند وسعت استودیو، مشارکت استودیوهای first-party دیگر و عناوین در دست توسعه فاش نکرد.

به هر حال، ساخت این استودیو نشانه‌ی آن است که گوگل راجع به ورودش به بازار داغ و شدیدا رقابتی جدی است. گوگل ممکن است علاوه بر تاسیس استودیو‌های جدید، همانند مایکروسافت دست به خرید استودیوهای دیگری نیز بزند.

در رویداد GDC نام بسیاری از استودیوهای معروف و آشنا شنیده می‌شد که قرار است عناوین‌شان را روی Stadia نیز در اختیار کاربران قرار دهند. یکی از معروف‌ترین آن‌ها بازی Doom Eternal ساخته‌ی id software است که با کیفیت ۴K و ۶۰ FPS در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در حینی که صنعت بازی به سمت استریم و استفاده از سرویس‌های ابری پیش می‌رود، گوگل یکی از پیشگامان این مسیر است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر