تحقیقات JPR خبر از کوچ ۲۰ میلیونی بازیکنان رایانه‌های شخصی تا ۲۰۲۲ می‌دهد

در ۱۳۹۸/۰۲/۱۱ , 10:37:23
بازی روی رایانه‌های شخصی

مرگ قریب الوقوع بازی روی رایانه‌های شخصی موضوعی است که مدتی هسته‌ی جامعه‌ی بازی را به خود مشغول کرده است. زمانی که کاملا مشخص شد که ارتباط بازی و رایانه‌های شخصی در حال قطع شدن است، این بحث تا جایی پیش رفت که تبدیل به موضوعی طنز و به اصطلاح Meme شد. برای اطلاع از آخرین اخبار بازی در دنیای بازی همراه ما باشید.

هنوز، هر از گاهی تحقیقاتی منتشر شده که وضعیت نگران‌کننده‌ی این پلتفرم را یادآور می‌شوند. آخرین آن‌ها این هفته و توسط سازمان تحقیقات جان پدی یا JPR منتشر شد. در این تحقیقات گزارش شد که تقریبا ۲۰ میلیون بازیکن پلتفرم رایانه‌ی شخصی از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ به پلتفرم‌های تلویزیونی و کنسول‌ها کوچ خواهند کرد. طبق تحقیقات JPR این موضوع بیش‌تر گریبان بازیکن‌های رایانه‌ی شخصی را می‌گیرد که سیستم ضعیفی دارند، اما ممکن است جمع کوچکی از بازیکنان سرسخت رایانه‌ی شخصی نیز بخشی از این مهاجرت باشند.

صحبت‌های مدیران تحقیقات JPR

جان پدی، مدیر تحقیقات JPR گفت:

بازار رایانه‌های شخصی در حال سقوط است زیرا نوآوری و خلاقیتی که در گذشته باعث ساخت چیزهای جدید و هوشمندانه می‌شد، متوقف شده است. علاوه بر این‌، معرفی محصولات کاملا جدید ممکن است تا ۴ سال طول بکشد. هنوز به مرحله‌ی خطر نرسیده‌ایم و بازار فروش پردازنده‌های گرافیکی هنوز سود شگفت‌انگیزی دارند. گرچه، قدرت‌هایی در کار وجود دارند که پیش‌بینی می‌کنیم بخشی از این تجارت را به سمت بازی روی کنسول‌ها یا سرویس‌های گیمینگ دیگری منتقل کنند.

تد پولاک، آنالیزور ارشد صنعت بازی در تحقیقات JPR افزود:

ما شاهد فروش درصد بالاتری از محصولات ضعیف/میانه هستیم زیرا کاربر قصد دارد تا از آن‌ها برای بازی استفاده کند. این موضوع، متاسفانه سود بیش‌تری ندارد اما نیازمند تحقیقات، طراحی و سرمایه‌گذاری روی بازاریابی توسط شرکت‌های عرضه‌کننده‌ی قطعات است تا قطعه سخت‌افزار نهایی تولید شود. همچنین باید در نظر داشته باشند تا محصولی تولید کنند که در کنار ارگونومیک بودن، رقیب محصولات دیگر باشد و کاربر آن را انتخاب کند. سرویس‌های بازی که با استفاده از نمایشگر تلویزیون ارائه می‌شوند، چه محلی و چه برپایه سرویس‌های ابری به احتمال زیاد کاربران رایانه‌های شخصی را به خود جذب می‌کنند و با ورودی‌های جدیدی روبرو خواهند شد. در ۵ سال آینده، صدها میلیون مشتری بالقوه برای بازی روی تلویزیون را شاهد خواهیم بود.

رشد مشتریان سرویس‌های استریم بازی

با توجه به رشد نسل‌های گذشته‌ی کنسول، کاملا واضح است که مشتریان این دستگاه‌ها تغییر آن‌چنانی نکردند. تهدید جدی از سوی سرویس‌هایی با پایه‌ی ابری مانند سرویس گوگل با نام Stadia می‌آید. حتی با این‌که هدف اصلی این سرویس‌ها گسترش عظیم بازارشان در بین افرادی است که از هیچ پلتفرمی استفاده نمی‌کنند که به اصطلاح (TAM)‌ خوانده می‌شود. این سرویس‌ها سعی در دزدیدن مشتریان دیگر پلتفرم‌ها ندارند.

البته قانع کردن بازیکنان سرسخت رایانه‌های شخصی برای استفاده از سرویس‌های ابری آن‌چنان آسان نخواهد بود، زیرا تجربه‌ی بازی روی سرویس ابری باید بی‌نقص باشد. به نظر می‌رسد گوگل تصور می‌کند که می‌تواند همچین سرویسی ارائه دهد، درحالی که مایکروسافت با این‌که پروژه‌ی xCloud را در دست توسعه دارد اعتراف کرده است که کیفیت استریم بازی برپایه سرویس‌های ابری با سخت‌افزار محلی قابل مقایسه نیست.

نظر شما راجع به این تحقیقات چیست؟


2 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. این تحلیل بیشتر شبیه به یه شوخیه تا یه تحلیل, تکنولوژی قطعات پی سی روز به روز در حال پیشرفت هست و همین باعث میشه که محصول بالا رده امروز تبدیل به محصول میان رده فردا و محصول میان رده فردا تبدیل به محصول پایین رده پسفردا بشه و وقتی این اتفاق بیفته قطعا شاهد افت قیمت خواهد بود و در نتیجه کاربران بیشتری به سمت خرید اون ها میرن, حالا باید دید که تکنولوپی ساخت بازی ها میتونه گوی سبقت رو از تکنولوژی رو به رشد سخت افزار ها بگیره یا نه .البته در قدیم شاهد این بودیم که مثلا یه بازی میتونست خیلی بیشتر روی یک کنسول بهینه باشه ولی به خاطر سخت افزار ضعیف کنسول بازی هم دچار افت کیفیت میشد ولی فکر نکنم این مسئله در مورد پی سی صادق باشه.از طرف دیگه شما بازار ایرانو نگاه نکن که خر تو خره هیچ قطعه ای تناسب قیمتی با راندمانش نداره , تو بازار خارجی هر قطعه ای قیمت معقولی داره متناسب با راندمان کاریش و فکر نمیکنم که تکنولوژی ساخت بازی ها به قدری پیشرفت بکنه که از تکنولوژی ساخت قطعات جلو بزنه در نتیجه یه پی سی گیمر میتونه همیشه خودشو با قیمتی معقول فراتر از استاندارد نیاز برای اجرای یه بازی رایانه ای قرار بده
    ( این نظر شخصی بنده بود و ممکنه ایرادات زیادی داشته باشه )

    ۴۱
    1. بنده هم امیدوارم همچین اتفاقی بیوفته و پی‌سی گیمینگ از بین نره ولی خب اگه سرویس‌های استریم بازی پیشرفت خوبی داشته باشند میتونن جای خرید قطعات سنگین رو بگیرند و کاربر تنها با پرداخت هزینه‌ای کم و به صورت ماهانه از این سرویس‌ها برخوردار بشه. البته این رو هم در نظر بگیرید که این سرویس‌ها سرعت بالای اینترنت، پیشرفت معقول تا اونجایی که لگ نداشته باشه بازی و خیلی موضوعات دیگر لازم داره. پس حالاها حالاها نمی تونیم انتظار این کوچ رو داشته باشیم

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر