کنسول پلی استیشن ۵ به مقابله با تغییرات آب و هوا می‌رود

در ۱۳۹۸/۰۷/۰۲ , 21:33:34
کنسول پلی استیشن 5

کنسول نسل بعد سونی یا همان پلی استیشن ۵ با اضافه کردن حالت آماده به کار، به جنگ با تغییرات آب و هوا می‌رود. برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، به ویژه اخبار پلی استیشن ۵ با دنیای بازی همرا باشید.

سونی طی پستی از همکاری با سازمان ملل متحد خبر داد. این همکاری قرار است طی طرحی با عنوان Playing For The Planet باشد. در این طرح قرار است، گیمر‌ها با اتحاد نقش فعالی درمبارزه با تغییرات آب و هوا ایفا کنند. بخشی از این طرح شامل تلاش شرکت‌هایی مانند پلی استیشن برای کاهش رد پای کربن است. سونی در تلاش است تا این قابلیت‌ها را در طراحی کنسول نسل بعدی خود اعمال کند.

به احتمال بسیار، کنسول نسل بعد سونی قادر خواهد بود که بازی‌ها را با مصرف برق کمتر نسبت به PS4 اجرا کند. مدیر بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی می‌گوید: اگر یک میلیون نفر این قابلیت را در کنسول خود فعال کنند، می‌توان به طور متوسط برق هزار خانه در آمریکا را تامین کرد.

در مقایسه با سایرتکنولوژی‌ها، صنعت بازی‌های ویدیویی بیشتر از بقیه به رد پای کربن بد نام است. اخیرا گزارشی در مورد مصرف گیمر‌های آمریکایی منتشر شده است. طی این گزارش اعلام شده سالانه گیمر‌های آمریکایی ۱۲ میلیون تن کربن دی اکسید در محیط ازاد می‌کنند. این حجم معادل مصرف ۲.۳ میلیون ماشین است. سونی در تلاش برای کم کردن تاثیرات محیطی PS4 در چند سال گذشته است. سونی با معرفی حالت‌های کاهش مصرف انرژی و سخت افزار‌های گوناگون به این مهم دست می‌یابد.

طبق تخمین‌های زده شده، گاز‌های گلخانه‌ای در حال حاظر معادل ۱۶ میلیون تن است. که در یک دوره ۱۰ ساله به ۲۹ میلیون تن افزایش می‌یابد. کنسول PS4 بیشتر از ۱۰۰ میلیون واحد فروش داشته است. اگر فروش کنسول پلی استیشن ۵ چیزی نزدیک به این عدد در نظر بگیریم. قابلیت‌های ذخیره انرژی می‌توانند تغییر بسیاری را ایجاد کنند. اما این در صورتی است که بازیکنان به ان اهمیت دهند. به این دلیل که این قابلیت‌ها اختیاری بوده و کسانی که کنسول نسل بعد سونی را خریداری کنند، باید به صورت دستی این قابلیت را فعال کنند.

جامعه گیم بسیار متنوع است.  همچنین با سرعت بسیاری در حال گسترش است. این موضوع باعث ایجاد فرصت برای رهبران صنعت است. آنها می‌توانند از سازمان ملل متحد حمایت کنند تا اهمیت حفظ محیط زیست برای نسل بعد را درک کنیم. نظر شما چیست؟


3 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. نمیدونستم بشینم سر جام بازی کنم هم آلودگی ایجاد میکنم. :27:
    یعنی با روشن کردن این قابلیت از قدرت کنسول هم کاسته خواهد شد؟

    ۲۰
    1. نه اینطوری نیست دوست عزیز
      به این شکله که کنسول در زمان اجرای بازی می‌تونه بره تو وضعیت تعلیق (مثل حالت خواب) که در این حالت نسبت به کنسول پلی استیشن ۴ مصرف انرژی کمتری داره.

      ۳۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر