بازی Call of Duty MW ۱۰ نکته‌ی کلیدی که باید قبل از تجربه بازی Call of Duty MW بدانید
در ۱۳۹۸/۰۸/۱۰ , 13:13:16

۱۰ نکته‌ی کلیدی که باید قبل از تجربه بازی Call of Duty MW بدانید

2
در ۱۳۹۸/۰۸/۱۰ , 13:13:16

در این متن قصد داریم به ۱۰ نکته‌ای که باید قبل از تجربه بازی Call of Duty MW بدانید بپردازیم. بازی Call Of Duty: Modern Warfare به تازگی عرضه شده است. این بازی به عنوان بازگشتی به زیر سری Modern Warfare است. در ادامه با راهنمای بازی COD:MW با دنیای بازی همراه باشید.

استودیو Infinity Ward وظیفه ساخت این سری از بازی‌های Call Of Duty را داشت. انها پس از سال ۲۰۱۱ که نسخه سوم این سری عرضه شد؛ دیگر عنوانی از سری Modern Warfare را در دست توسعه نداشتند. در نتیجه این اولین بازی از سری بعد از بازسازی COD4: MW در سال ۲۰۱۶ خواهد بود که برای کنسول‌های نسل فعلی عرضه خواهد شد. با توجه به عرضه بازی به تازگی، این شما و این ۱۰ نکته‌ای که باید قبل از تجربه COD:MW بدانید.

 

۱- بازی Call of Duty MW یک بازسازی از نسخه چهارم نخواهد بود، اما باید انتظار یک داستان آشنا و واقع گرایانه را داشته باشیم.

در ابتدا باید به نام بازی اشاره کرد. در سال ۲۰۰۷ استودیو Infinity Ward با عرضه یک بازی کل سری را تغییر داد. این بازی نه تنها در سری Call Of Duty بلکه در کل ژانر شوتر انقلابی به پا کرد. اما جدید‌ترین نسخه از این سری یک بازسازی شده نیست. حتی به عنوان پیش مقدمه داستانی نیز عمل نخواهد کرد. اگر قرار باشد ان را با اسم صدا کنیم، بهترین اسم یک شروع مجدد برای این سری زیر مجموعه Call Of Duty است.

همان طور که احتمالا می‌دانید کاپیتان پرایس دوست داشتنی نیز در بازی حظور دارد. اما این حظور مانند قسمت اول نخواهد بود. مانند Modern Warfare اصلی هدف بازی حداقل در بخش داستانی ارائه یک تجربه واقع گرایانه است. ترس از جنگ مدرن به طور کامل به تصویر کشیده خواهد شد. اما با این تفاوت که این بار با یک گرافیک بهبود یافته طرف هستیم. این موضوع به ما کمک می‌کند که بیشتر در بازی غرق شویم.

در صورتی که علاقه‌ای به واقع گرایانه بودن ندارید، پس شاید بهتر باشد که بخش داستانی را کنار بگذارید. بخش‌های دیگری نیز برای تجربه در بازی وجود دارد که ملایم‌تر است.

بازی Call of Duty MW
بازی Call of Duty MW

۲- بازی Call of Duty MW در زمان عرضه شامل سه مود مختلف خواهد بود. فعلا خبری از بخش زامبی نیست.

در زمان عرضه، بازی شامل سه مود است. این سه مود Campaign،Multiplayer  و   Special Opsهستند. این مود‌ها به ترتیب به صورت تک نفره، چند نفره و حالت همکاری دو نفره خواهند بود. بخش داستانی بازی جوی مانند نسخه‌های قبلی دارد. بخش چند نفره نیز مانند همیشه شامل حالت‌های مختلفی مانند Domination، Team Deathmatch و Kill Confirmed است. اما این بار اوضاع کمی پیچیده‌تر است.

اول از همه باید به حالت بسیار سرگرم کننده Gun Fight اشاره کنیم. در این حالت شما در ۲ تیم ۲ نفره به رقابت با یکدیگر می‌پردازید. هر راند بازی بسیار کوتاه خواهد بود. همچنین سلاح‌هایی در محل‌های از پیش تعیین شده در هر نقشه وجود دارد. در کل این بخش بسیار مهیج و سرگرم کننده به نظر می‌رسد.

همچنین در بازی نبرد‌های بزرگ‌تری نیز وجود دارد. از حالت ۱۰ در مقابل ۱۰ گرفته، تا حالت Ground War که در ان ۲ تیم ۳۲ نفره در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. این حالت شامل خودرو و تیم‌ها بسیار پرتعداد نسبت به عناوین گذشته سری  خواهد بود.

در آخر به حالت Special Ops می‌رسیم که بخش همکاری دونفره، جدید بازی خواهد بود. این اولین بار بعد از نسخه Ghosts است، که بخش زامبی در بازی وجود ندارد. اگر از طرفداران بخش زامبی سری بودید، باید بی خیال این بخش در بازی شوید. بازی دارای مراحل مختلفی در بخش Special Ops است.

Special Ops

اولین نوع مراحل این بخش Operations نام دارد. این مراحل طی چند بخش و به صورت همکاری دو نفره دنبال می‌شود. همچنین شما می‌توانید ابزار همراه خود و خودرو‌ها را شخصی سازی کنید. در ادامه شما می‌توانید هر طور که دوست دارید به اهداف نزدیک شده و انها را نابود کنید. این نوع مراحل اصلی‌ترین حالت در بخش Special Ops است.

نوع بعدی یعنی Missions، دارای مراحل کوتاه‌تری است. این مراحل برای تکرار چند باره طراحی شده اند. همچنین این مراحل دارای زمان مشخص برای انجام خواهند بود.

آخرین نوع مراحل نیز با نام Survival شناخته می‌شود. در این حالت شما در تیم دو نفره باید از چند موج دشمن جان سالم به در ببرید. اما این حالت به مدت یک سال در انحصار پلی استیشن ۴ خواهد بود.

هیچ بخش بتل رویالی برای Modern Warfare به صورت رسمی تایید نشده است. شما می‌توانید برای تجربه بتل رویال به سراغ بخش Blackout نسخه قبلی یعنی Black Ops 4 بروید. همچنین حالت بتل رویال در بازی Call Of Duty: Mobile  در دسترس است هر چند شایعاتی مبنی بر اضافه شدن این حالت به بازی وجود دارد.

 

بازی Call of Duty MW
بازی Call of Duty MW

۳- بخش Survival در انحصار زمانی PS4 است.

شاید برخی محتوای انحصاری یک بازی را در پلتفرمی خاص نکته‌ای منفی در نظر بگیرند. اما حالت Survival تنها بخشی است که در زمان عرضه فقط در اختیار دارندگان PS4 است. کسانی که بازی را در Xbox و رایانه‌های شخصی انجام می‌دهند باید صبور باشند.

تمام محتوای دیگر مانند نقشه‌هایی که در قالب بسته‌های الحاقی و رویداد‌های مختلفی که برای بازی عرضه می‌شوند، در هر سه پلتفرم همزمان در دسترس است. این موضوع قطعا یک قدم درست مانند سال‌های گذشته است. این موضوع را در Black Ops 4 نیز شاهد بودیم. جایی که محتوای انحصاری فقط به مدت یک هفته زود‌تر از Xbox  و PC در دسترس بازیکنان PS4 بود. این بار اما به غیر از حالت Survival، شاهد عرضه همزمان محتویات بازی برای هر سه پلتفرم خواهیم بود.

۴- در بازی Call of Duty MW به جای لوت باکس و نقشه‌های پولی، شاهد Battle Pass خواهیم بود.

قدم مثبت دیگر در Modern Warfare استفاده از سیستم Battle Pass است. این سیستم مانند Battle Pass‌ دربازی‌هایی مانند Fortnite و Apex Legends عمل می‌کند در نتیجه لوت باکس‌ها و نقشه‌هایی که در بسته‌های الحاقی پولی وجود داشت از بازی حذف شده است. به جای این موارد شما می‌توانید با بازی کردن جوایز تزیینی کسب کنید.

بدون شک این تغییر بزرگ و غیر قابل انکاری برای سری است. نقشه‌های پولی باعث ایجاد دو دستگی بین بازیکنان می‌شود. کسانی که حاظر به پرداخت پول بودند از کسانی که نسخه پایه را خریداری کردند جدا می‌شدند. در نتیجه تعداد بازیکنان نقشه‌های پولی کاهش یافته و جامعه بازیکنان از هم جدا می‌شدند.

در همین حال Supply Drop‌ها نیز نام دیگری برای لوت باکس‌های داخل بازی بودند. شما پول پرداخت کرده و امید داشتید که یک ایتم خوب را دریافت کنید. بد‌تر از ان Activision برخی سلاح‌ها را در این لوت باکس‌ها قرار می‌داد. در نتیجه بازی به سمت Pay To Win شدن می‌رفت. این موضوع باعث ایجاد حس نابرابری و سرد شدن بازیکنان از بازی کردن می‌شد.

با توجه به گفته‌های Activision قرار نیست در بازی شاهد این موضوعات باشیم. اما هیچ چیز قطعی نیست و امکان دارد در اینده لوت باکس‌ها به بازی اضافه شوند. خوشبختانه قرار نیست شاهد چنین اتفاقاتی باشیم. هرچند این اتفاق خیلی باعث شگفتی نخواهد بود.

 

بازی Call of Duty MW
بازی Call of Duty MW

۵- برای اولین بار قابلیت کراس پلی در سری Call Of Duty وجود دارد.

بعد از مدت‌ها بالاخره شما می‌توانید یک نسخه از Call Of Duty را به صورت کراس پلی بازی کنید. این یک خبر فوق العاده است. اگر شما بازی را در Xbox One بازی کنید اما دوست شما بازی را در PS4 داشته باشد، جای نگرانی نیست. شما می‌توانید با یکدیگر بازی کنید. این سیستم بسیار جذاب است. همچنین به شما اجازه می‌دهد انواع مختلفی از کراس پلی را تجربه کنید.

برای مثال شما می‌توانید فقط با کسانی که با کنترلر در هر سه پلتفرم بازی می‌کنند بازی کنید. یا فقط با کسانی که از موس و کیبورد استفاده می‌کنند. اما اگر به دنبال نهایت چالش هستید با ترکیب این دو مورد می‌توانید با همه بازیکنان فارغ از پلتفرم و کیبورد و کنترلر بازی کنید. این موضوع می‌تواند باعث بالا‌ رفتن انعطاف بازی شود.

 

۶- نسخه‌های مختلفی برای خرید وجود دارد. اما کدام را بخریم؟

مانند رسم همیشگی نسخه‌های مختلفی از Call Of Duty در دسترس است. با توجه به نبود نقشه‌های پولی و لوت باکس، تفاوت زیادی بین نسخه‌های مختلب بازی نیست. در گذشته شما با خرید نسخه گران‌تر Season Pass دریافت می‌کردید. اما این بار خبری از Season Pass نیست.

شما می‌توانید نسخه‌های مختلف بازی و تفاوت‌های انها را در زیر مشاهده کنید:

بازی Call of Duty MW
بازی Call of Duty MW

نسخه‌های دیجیتالی

بازی Call Of Duty: Modern Warfare شامل سه نسخه دیجیتالی مختلف است. نسخه استاندارد شامل بازی و یک چاقو تاکتیکال خواهد بود. مقداری اعتبار هم برای نسخه قبلی بازی یعنی Black Ops 4 نیز در این نسخه است.

نسخه بعدی Operator Edition نام دارد. این نسخه شامل سه پک است که در انها تعدادی ایتم تزیینی وجود دارد. این ایتم‌ها شامل پوسته و ایتم‌های تزیینی دیگر برای اسلحه بازی است. اما The Operator Enhanced Edition گران‌ترین نسخه بازی است. این نسخه تمام محتویات نسخه‌های قبلی و مقدار ۳۰۰۰ امتیاز یا همان Call Of Duty Points است. با استفاده از این امتیازات شما می‌توانید ایتم‌های تزیینی بخرید. اما امکان خرید Supply Drops با این ۳۰۰۰ امتیاز وجود ندارد.

نسخه‌های فیزیکی

همانند نسخه‌های دیجیتالی، این بار هم شاهد سه نسخه هستیم. نسخه Standard Physical Edition فقط شامل بازی پایه است. سپس به نسخه Precision Edition می‌رسیم. این نسخه شامل همه محتویات نسخه Operator Edition است. البته محتویات اضافه Black Ops 4  را شامل نمی شود. همچنین بازی شامل یک استیل بوک و چند استیکر برای کنترلر است.

بازی Call of Duty MW
بازی Call of Duty MW

در آخر به Dark Edition گل سرسبد نسخه‌های بازی می‌رسیم. این نسخه شامل همه محتویاتی که در بالا اشاره شد است. اما با این تفاوت که یک عینک دید در شب همانند عینک‌های داخل بازی به صورت فیزیکی در جعبه وجود دارد. این نسخه ۲۰۰ دلار قیمت دارد. اما فکر خرید را از سرتان بیرون کنید. زیرا موجودی این نسخه همین حالا نیز به اتمام رسیده است.

بازی Call of Duty MW
بازی Call of Duty MW

۷- بازی چه زمانی قابل بازی و قابل دانلود است؟

بازی Call Of Duty: Modern Warfare روز ۳ ابان عرضه شد. شما می‌توانستید این بازی را در سه پلتفرم PS4، Xbox One و رایانه‌های شخصی پیش خرید کنید. اگر بازی را پیش خرید می‌کردید، از دو هفته پیش در کنسول می‌توانستید به پیش دانلود بپردازید. اما کسانی که در رایانه‌های شخصی بازی را پیش خرید کردند، از یک روز قبل از عرضه بازی می‌توانستند بازی را را از بتل نت خریداری کنند.

 

۸- گیم پلی بازی تغییرات زیادی را در خود دارد.

یکی از بهترین چیز‌ها در مورد Modern Warfare تغییرات هر چند اندک در گیم پلی است. این تغییرات تجربه منحصر به فردی هر چند در بخش چند نفره به ارمغان اورده است. برای مثال double-run به بازی اضافه شده است. شما می‌توانید مانند همه بازی‌های سری اهسته حرکت کنید. اما برای دویدن در بازی دو حالت وجود دارد. حالت کلاسیک و حالتی که در ان نمی‌توانید شلیک کنید. حالت دوم بیشتر برای فرار از دشمن کاربرد دارد. این راه فرار کم خطر‌تری را برای شما به ارمغان اورده است.

حال شما می‌توانید سلاح خود را روی سطوح سوار کنید. مهم نیست که گوشه دیوار باشد یا روی یک مانع، این قابلیت همه جا وجود دارد. این موضوع به شما در هدف‌گیری و پایداری شلیک‌های شما کمک می‌کند. اما شما حرکت کردن  را قربانی می‌کنید. حتی در‌ها نیز جالب هستند. شما می‌توانید به دو صورت نرمال یا پشت سر هم، در‌ را باز کنید.

 

۹- قبل از خرید بازی در رایانه‌های شخصی سیستم مورد نیاز بازی را برسی کنید.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی زیاد عجیب نیست. اما در صورتی که خواهان اجرای بازی در سطح پیشنهادی با ۶۰ فریم در ثانیه هستید، کمی به دردسر خواهید افتاد. برای اطلاع بیشتر از سیستم مورد نیاز و پیشنهادی بازی و اطمینان از اجرای بازی در سیستم خود، می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

 

بازی Call of Duty MW
بازی Call of Duty MW

۱۰- سیستم پیشرفت بازی نیز تغییر کرده است.

استودیو Infinity Ward تغییرات اساسی و جالبی در سیستم پیشرفت بازی اعمال کرده است. همانند گذشته شما با دریافت رنک‌های از پیش تعیین شده در بازی پیشرفت می‌کنید. این رنک‌ها مانند بازی‌های قبلی از ۱ تا ۵۵ را شامل می‌شود. شما با دریافت XP در بازی رفته رفته رنک بالا‌تری را کسب می‌کنید. با رسیدن به رنک ۵۵ به شما لقب افسر اول فصل داده می‌شود. این رنک‌ها با چالش‌ها و جوایز ویژه‌ای از یکدیگر جدا می‌شوند.

شما همچنین مانند گذشته قابلیت تقویت سلاح‌های بازی را دارید. در بخش Gunsmith می‌توانید از بین تعداد قابل توجی از ایتم‌ها سلاح‌های خود را تقویت کنید. این ابزار هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارد. در نتیحه باید هوشمندانه انتخاب کنید تا در میدان نبرد پیروز شوید.

این بود، راهنمای بازی COD:MW و ۱۰ نکته‌ای که باید قبل از تجربه COD:MW بدانید.نظر شما در مورد Call Of Duty: Modern Warfare چیست؟ ایا این بازی می‌تواند موفق عمل کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آرمین باقری
لینک منبع
مقالات بازی

2 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. سلام
    من میخوام بازی دانلود کنم
    آیا در حال حاضر سایتی هستش که با کرک نصب بشه و اگر نیست برای نصب بازی بدون کرک چجور باید اقدام کنم؟

    ۱۰
    1. سلام
      بازی هنوز برای PC کرک نشده، اما اگه Xbox One کپی خور دارید می تونید دیتا انتقال بدید و بازی کنید. در غیر این صورت باید بازی رو بخرید. برای تجربه بازی تو pc باید از Battlenet :50: استفاده کنید.

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر