نسخه‌ ریمستر سری Xenosaga ابتدا در دست ساخت بود اما به دلیل عدم سودآوری ساخته نشد

در ۱۳۹۸/۱۰/۱۳ , 13:30:59
نسخه-ریمستر-سری-Xenosaga

ظاهراً قرار نیست شاهد انتشار نسخه‌ ریمستر سری Xenosaga به این زودی باشیم. آقای کاتسوهیرو هارادا (Katsuhiro Harada)، تهیه کننده و یکی از اعضای ارشد اجرایی شرکت بندای نمکو (Bandai Namco)، به تازگی خبر بدی را برای طرفداران این سری منتشر کرده است.در ادامه با اخرین اخبار بازی همراه دنیای بازی باشید.

با این‌که امروزه بیشتر گیمرها و اکثر مردم مانولیث سافت (Monolith Soft) را با سری Xenoblade Chronicles می‌شناسند، اما قبل از اینکه این استودیو به نینتندو بپیوندد،برروی عناوین متعددی از قبیل Xenosaga کار کرده بود. سری Xenosaga در واقع یک پروژه‌ی بسیار بلندپروازانه و زاده‌ی افکار فوقالعاده خلاق آقای تتسویا تاکاهشی (Tetsuya Takahashi)، خالق سری Xeno، بود. آقای تاکاهاشی در ابتدا قصد داشت تا داستان بزرگ خود را در طی ۶ سری بازی و برروی چندین نسل از کنسول‌ها‌ی خانگی روایت کند. اما در نهایت پس از انتشار سه نسخه و به دلیل اتفاقاتی که پس از ترکیب دو شرکت بندای (Bandai) و نمکو (Namco) رخ داد، دیگر امکان ادامه‌ی این پروژه وجود نداشت.

حالا از آن‌جایی که هنوز هم این بازی‌ها برروی پلتفرم دیگری پورت نشده‌اند، طرفداران این سری مجبور هستند تا برای تجربه‌ی آن‌ها حتی به کنسول پلی‌استیشن ۲ با حتی مبدل های ان بر روی pc روی بیاورند. از طرف دیگر، استودیوی نینتندو شرکت مانولیث سافت را هم خریده است و به همین خاطر، بندای نمکو دلیل خاصی برای بازگرداندن این سری ندارد. پس از درخواست‌های متعدد بازی‌بازان برای انتشار دوباره‌ی این مجموعه، آقای هارادا در سال ۲۰۱۴ به طرفداران اعلام کرد که وی نمی‌تواند بازار قانع کننده‌ای برای این مجموعه پیدا کند. با این حال، هارادا باز هم از طرفداران خواست تا صدای خود را به گوش بندای نمکو برسانند.

اما این‌طور به نظر می‌رسد، ظاهراً تلاش‌ بازی‌بازان بی‌ثمر بوده است. به گفته‌ی آقای هارادا، بندای نمکو در نظر داشته است تا سری Xenosaga را ریمستر کند، اما متاسفانه تحلیلگران و سیاستمداران این شرکت به عدم سودآور بودن و امکان شکست ان در باکس افیس اشاره کردند. به همین دلیل، برنامه‌های مربوط به ساخت این ریسمتر کنار گذاشته شده‌اند. هارادا در ادامه از طرفداران عذرخواهی کرد و توضیح داد که «بازگرداندن این پروژه کار بسیار سخت و پرریسکی است.»

در حال حاضر، به احتمال زیاد تنها در صورتی شاهد نسخه‌ی ریمستر این سری خواهیم بود که مانولیث سافت و نینتندو به طور مستقیم در روند ساخت آن فعالیت داشته و اراده‌ی قوی برای ادامه‌ی این راه داشته باشند تا بتوانند بار دیگر طرفداران خود را راضی نگه دارند.

نطرات ارزشمند خود را با ما در میان بگدارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر