معرفی بازی های جدید ژاپنی

در ۱۳۹۰/۰۴/۱۷ , 12:43:07

در غرب بازی سازان به ارائه بازی های موفقی چون BioShock Infinite و یا Batman: Arkham City در نمایشگاه E3 روی اورده بودند که همه ادامه بازی های قبلی خود هستند اما درژاپن وضعیت فرق می کند !

بازی کنندگان در ژاپن با اخلاقی متفاوت از غرب به انجام بازی ها می پردازند .برای آنها گرافیک بازی مهم نیست بلکه داستان و روند گیم پلی بازی است که بسیار مهم است و هر چه بازی داستان گیرا تر و گیم پلی جذاب تری داشته باشد موفق تر خواهد بود .برای همین هم است که بازی هایی که در ژاپن و یا به دست بازیسازان ژاپنی تولید می شوند دارای داستان بسیار زیبا و گیم پلی عالی هستند مانند metal gear solid یا Devil may cry  یا Resident Evil  و خیلی دیگر از بازی های بزرگ که نسخه های اولیه آنها در ژاپن یا به دست بازی سازان ژاپنی تولید شده است .

در اینجا به معرفی تعدادی از بازی های جدید ژاپنی می پردازیم برای آن دسته از دوستانی که فقط گرافیک برایشان مهم نیست و دنبال داستانی قوی و گیم پلی فوق العاده نیز هستند:
( چون تعداد بازی های زیاد است مجبور شدم که در ۲ بخش به معرفی این بازی ها بپردازم )

…………………………………………………………………………………………………………
Catherine
Platform: PS3, 360
Publisher: Atlus
Developer: Atlus
Release: July 26
یک بازی پازل گونه با کات سین های فوق العاده با نمایی انیمه گونه با سوالات چند گزینه ای و پازل های بلوکی ، چه کسی می دونه پشت این همه سوال و معما چه چیزی نهفته است ؟ یک بازی با داستان عجیب و غریب اما با کیفیت .
داستان بازی مثل اکثر محصولات ژاپنی بسیار پیچیده و درگیر کننده است .

……………………………………………………………………………………………………….
El Shaddai: Ascension of the Metatron
Platform: PS3, 360
Publisher: Ignition Entertainment
Developer: Ignition Entertainment
Release: July 26
یک بازی اکشن سوم شخص ، ضربه و اجرای کمبو ها در این بازی عالی به نظر می رسد و مبارزه ها به نظر چالش برانگیز هستند. همه این ها به علاوه اینکه Takeyasu Sawaki طراح بازی های مطرحی چون Devil May Cry و Okami نیز در ساخت این بازی همکاری داشته است .El Shaddai یک بازی با داستان گیرا و جذاب است .

…………………………………………………………………………………………………………
Rise of Nightmares
Platform: 360
Publisher: Sega
Developer: Sega
Release: September
شرکت سگا یک بازی خوب بر مبنای حسگر حرکتی Kinect ساخته است .مطمئنا با سابقه این شرکت در ساخت بازی های ترسناک مثل House of the Dead ما باید شاهد یک بازی ترسناک خوب دیگر برای کنسول مایکروسافت باشیم .

………………………………………………………………………………………………………….
NeverDead
Platform: PS3, 360
Publisher: Konami
Developer: Rebellion
Release: Winter
تیم بازی سازی کونامی که گویا تحت تاثیر بازی های غربی قرار گرفته بود اینبار با یک قهرمان فنا ناپذیر بازگشته است ! شخصیت اول داستان Bryce که به دلیل یک نفرین باستانی فنا ناپذیر است و نمی میرد !
زندگی در قرن های بسیار به او این را آموخته است که چگونه از زخمی شدن در امان بماند و به او این توانایی را داده است که خیلی خوب زخمی کند !!!
یک بازی با داستان و شخصیتی کامل کلاسیک ، باید صبر کرد و منتظر ماند تا نتیجه نهایی این بازی را دید .

………………………………………………………………………………………………………..
Dragon’s Crown
Platform: PS3, Vita
Publisher: Ignition Entertainment
Developer: Vanillaware
Release: Spring 2012
اگر شما بازی هایی مثل Odin Sphere یا Muramasa: The Demon Blade را بازی کرده باشید می دانید که استدیوی Vanillaware بهترین خالق صحنه های ۲D در بازی های رایانه ای است . در حال حاضر سازنده بازی در حال تکمیل بخش های ۴-player co-op و RPG-style و Golden Axe-influenced است .این بازی می تواند یک عنوان باور نکردنی برای کنسول های سونی باشد .
………………………………………………………………………………………………………..
پایان بخش اول
……………………………………………………………………………………………………….
حسین براتی (Ichimaro Gin )


14 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. کلا بازی های ژاپنی به سه چیز معروفن، اولی رو که نمی شه بگم( :lol: ) اما دومی فضاسازی فانتزی فوق العاده و سومی هم داستان درگیر کنندست، بازی هایی که ذکر شد بازی های خوبی بودن هر چند که زود قضاوت کردن هیچ وقت نتیجه ی خوبی نداشته!. با تشکر Himsy
    _______
    PC$-RPG

    ۰۰
    1. شما واقعاً فکر می کنید این بازی ها رو کاملاً زاپنی ها ساختن؟ بازی هایی که از تمام المان های غربی توی بازی استفاده می کنن و سبک شون با بازی های غربی کوچک ترین تفاوتی نداره ، با تکنولوژی و سرمایه ژاپن ساخته نمیشن ، آیا ژاپنی اند؟
      Adel_97 از انجمن PC$

      ۰۰
  2. حسین جان واقعا از مطلب خوب و زیبات تشکر میکنم و خییلی خوبه که تو این گیر و دار بازی های غربی با بازیهای شرقی هم دوستان آشنا بشن.ولی بازی های شرقی طرفداران خاص خودشونا دارن و امروزه و بیشتر گیمرها باز یهای غربی رو ترجیح میدن.البته نمیشه از متال گیر سالید یا دویل می کرای یا رزیدنت اویل گذشت ولی باید به این نکته هم توجه کرد که بسیاری از المانهای بازی های غربی در این عناوین وارد شده و نتیجه خلق شاهکارهایی مپل دویل می کرای یا متال گیرشده.پس در میابیم که ترکیب هنر بازی سازی غرب با شرق بسیار بهتر جواب میده.چون هر دو طیف بازی کنندگان غربی و شرقی را پوشش میده.
    __________________________________
    روزبه از انجمن حقوق بگیران مایکروسافت
    هیچ گیمری تنها نیست!انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

    ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر