اسپنسر معتقد است مسیر صنعت گیم با مسیر دیگر صنعت‌ها یکی خواهد شد

در ۱۳۹۸/۱۲/۰۶ , 19:30:27
مسیر صنعت گیم

رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی مایکروسافت، فیل اسپنسر معتفد است مسیر صنعت گیم رفته رفته مانند دیگر صنعت‌های سطح اول خواهد شد و انتخاب‌ها و امکانات بیشتری در اختیار فعالان این حوزه خواهد بود. برای اطلاع از آخرین اخبار دنیای بازی، در ادامه همراه دنیای بازی باشید.

با گذر زمان روند و سمت و سوی بسیار از پدیده‌های موثر در زندگی‌هایمان تغییر یافته، صنعت گیم با فراز و نشیب‌های فراوان مواجه بوده‌است. استریمینگ به کندی اما، قطعا در آینده به بخش مهمی در این صنعت دست خواهد یافت و سرویس‌‌های مدت‌دار و اشتراکی جایگاه خود را در سالیان اخیر پیدا کرده‌اند. در چنین شرایطی کمپانی‌های تاثیرگذار سعی در پیش‌بینی آینده صنعت گیم و در دست گرفتن نبض آن را دارند. یکی از کمپانی‌های مذکور، شرکت مایکروسافت است.

در جدیدترین قسمت از سری پادکست‌های Game Maker، رئیس ایکس باکس، آقای اسپنسر، دیدگاه‌ها و پیش‌بینی‌های خود در مورد مسیر صنعت گیم و آینده آن را به اشتراک گذاشت. وی معتقد است آینده این صنعت بسیار به صنعت موسیقی شباهت خواهد داشت. با توجه به اینکه راه‌های بیشتر درآمدزایی به معنای موفقیت بیشتر است. به گفته آقای اسپنسر سرویسی مانند اسپاتیفای که از امکانات آن روی چندین دستگاه (device) به صورت هم‌زمان بهره برد، فراگیر خواهد شد. مورد جذاب‌تر اینکه وی می‌گوید در آینده وسایل بیشتری برای تجربه گیم در اختیار مخاطبان خواهد بود. سخت‌افزارهایی که صرفا برای استریم طراحی شده‌اند، کنسول‌هایی با توانایی‌های خارق‌العاده و … متداول می‌شود:

Phil Spencer, Xbox One S, اکس باکس (Xbox)

به نظرم [در آینده] پیش از حال گیم از تلویزیون‌ها و صفحه‌ها نمایش فاصله می‌گیرد. در آینده پلتفرم‌هایی صرفا برای استریم ایجاد خواهد شد، کنسول‌هایی که از دیسک‌های فیزیکی پشتیبانی نخواهد کرد و حافظه ذخیره سازی نخواهند داشت. تمامی این‌ها ممکن است. [در آن زمان] دریافت سینگال خروجی از نمایشگر‌ها به وسیله دستگاه‌های داخلی کنسول‌ها ممکن می‌شود.

فکر می‌کنم کیفیت محصولات و قابلیت دسترسی به آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال موسیقی و فیلم را در نظر بگیریم. کافیست به اطراف خود نگاه کنید تا الگویی که در حال شکل‌گیری است را درک کنید. به کمک استریمینگ امکان بهره برداری از همه دستگاه‌های الکترونیکی فراهم شده، اکنون بیش از هر وقت دیگر می‌توان با هر وسیله‌ای تلویزیون تماشا کرد.

با وجود آمدن سرویس‌هایی نظیر دیزنی و نتفلیکس، نه تنها تعداد این دستگاه‌ها کاهش نیافته؛ بلکه بیشتر از قبل هم شده‌اند. چنین موردی در موسیقی نیز صادق است. حالا من یک [نسخه] اسپاتیفای در گوش خود دارم، یک نسخه در جیبم، یک نسخه در خانه و می‌توانم تمامی دستگاه‌ها خود را به هم متصل کنم و از ویژگی‌های گوناگون بهره ببرم، صفحه نمایش بزرگ‌تر یا دسترسی آسان‌تر و قابل حمل بودن، کیفیت صدای بالاتری در اختیار داشته باشم و یا از موسیقی با هندزفری لذت ببرم.

در آینده بازی‌های ویدیویی نیز چنین خواهند بود. با بوجود آمدن بازی‌هایی که روی دستگاه‌های مختلف، عملکرد متفاوت دارد، دستگاه‌های فراوان و با قابلیت‌های متعدد تولید خواهد شد.

شاید این ایده‌پردازی‌ها در نگاه اول بزرگ جلوه کنند اما، چندان هم دور از ذهن نیستند. صنعت گیم هم با دیگر درگاه‌های رسانه، خود را با تکنولوژی موجود وفق خواهد داد

 


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر