به‌عقیده‌ی اسپنسر کراس پلی در صنعت بازی هنوز جا نیفتاده است

در ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ , 08:00:28
کراس-پلی-در-صنعت-بازی

فیل اسپنسر رئیس ایکس باکس معتقد است که کراس پلی در صنعت بازی هنوز به‌صورت کامل جا نیفتاده است و مایکروسافت تا زمانی که این قابلیت به یک استاندارد در این صنعت تبدیل شود، به کارش ادامه خواهد داد. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

قابلیت کراس پلی به مرور در حال پیشروی در صنعت گیم است و از سال گذشته تا کنون این قابلیت در حال پیشرفت و فراگیری است. در اوایل نسل فعلی سیاست گذاری‌های سونی در مقابل این قابلیت مقاومت می‌کرد و با گذشت زمان و با پا فشاری مخاطبان و توسعه دهندگان بر اجرای کراس پلی، کمپانی ژاپنی نیز رفته رفته از سیاست‌های خود عقب کشید. اکنون صنعت گیم در جایگاهی است که تمام کمپانی‌های صاحب پلتفرم با دید مثبت نسبت به این قابلیت می‌نگرند.

با تمام این اوصاف اما، آقای فیل اسپنسر معتقد است این قابلیت هنوز به جایگاه مطمئنی نرسیده‌است. وی در مصاحبه‌ای با وبسایت IGN پیرامون کراس پلی، فراگیری آن و پتانسیل‌های نهفته این قابلیت نظیر کراس-بای سخن گفت. به گفته وی تا زمان فراگیری قابلیت کراس پلی مایکروسافت به پافشاری خود بر آن ادامه می‌دهد:

مخاطبان باید بتوانند با دوستان خود به تجربه بازی بپردازند و تفاوت میان پلتفرم‌ها نباید مانع آن شود. اگر ما بتوانیم با دفاع کردن از این حق، این امکان را به آن‌ها هدیه بدهیم، به نتیجه مطلوب رسیده‌ایم. ما معتقدیم قابلیت‌هایی نظیر کراس پلی، کراس بای و … امکاناتی است که تا سال آینده در دسترس مخاطبان قرار خواهد گرفت. خرید و فروش دیجیتال یکی دیگر از مواردی است که همه‌گیر می‌شود. خوشحال هستم که قابلیت کراس پلی در حال فراگیر شدن است اما، هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده‌است بنابراین، ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد.

مایکروسافت به بازاریابی در حوزه دیجیتال معتقد است. آن‌ها از سال گذشته سیستم کراس بای را برای پلتفرم‌های PC و Xbox One راه اندازی کردند و قصد دارند ساز و کاری مشابه‌ را برای پلتفرم نسل بعد خود، Xbox Series X و ایکس باکس وان داشته باشند. بازی‌هایی مانند Gears5 و Cyberpunk 2077 از قابلیت کراس بای بهره خواهند برد.

نظرات خود را در مورد کراس پلی در صنعت بازی با ما درمیان گذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر