فیل اسپنسر می‌گوید جامعه ایکس باکس یک ابزار مهم در برابر رقابت جدید است

در ۱۳۹۹/۰۲/۱۴ , 19:21:04
فیل-اسپنسر

در طی یک ماه گذشته، آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer) رئیس بخش ایکس باکس، مصحابه‌های زیادی در رابطه با وقایع نسل بعد انجام داده است. با دنیای بازی همراه باشید.

شاید بتوان با قاطعیت ذکر کرد که در بین مهم‌ترین مهره‌های کلیدی دو کمپانی بزرگ سونی (Sony) و مایکروسافت (Microsoft)، این آقای اسپنسر است که در راس رسانه‌های خبری درباره خانواده ایکس‌باکس، برنامه‌های مایکروسافت و تمام اتفاقات پیش‌رو صحبت می‌کند و به لطف نزدیک شدن به شروع نسل جدید، مصاحبه‌های این فرد بیش‌تر از گذشته شده است. احتمالا یکی از دلایلی که آقای اسپنسر با رسانه‌های مختلف مصاحبه می‌کند، این باشد که از کنسول ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) به صورت کامل رونمایی شده و این مصاحبه‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی و رفع ابهام داشته باشد.

قبل از اینکه ویروس کویید-۱۹ (کرونا) جهان را به طور کلی تغییر بدهد، این صنعت بازی‌های رایانه‌ای و تکنولوژی بود که داشت دنیا را وارد عصری جدید می‌کرد. بعد از همه گیر شدن فضای مجازی و آشنایی مردم جهان به تکنولوژی هوش مصنوعی و جامعه مجازی نظیر فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و حتی یوتیوب، این فرصت برای کمپانی سونی و مایکروسافت فراهم است تا با عرضه یک کنسول جدید، مخاطبان بیشتری را بدست آورند. اما نظر آقای اسپنسر در رابطه با این تغییراتی که به زودی شاهد آن خواهیم بود چیست؟

در مصاحبه با وب‌سایت CNBC، از رئیس بخش ایکس باکس سوال شد که چگونه دنیای بازی‌های ویدیویی در آینده تغییر می‌کند و تکنولوژی‌های جدید چگونه به بالابردن سطح این صنعت کمک خواهد کرد. آقای اسپنسر دراین باره می‌گوید:

ما شاهد این هستیم که بازیکنان وارد این فن‌آوری بزرگ می‌شوند و این فرصت را به عنوان یک بازی می‌بینند. ما واقعا به این موضوع فکر می‌کنیم که برای بدست آوردن موفقیت باید محتوای عالی، یک جامعه بزرگ از بازیکنان و خیلی چیزهای دیگر داشته باشید. ما حتی از سرویس‌های ابری مستقر در مایکروسافت برای ارائه محصولات خود به مشتریانی که کنسول‌های قدیمی ما را دارند استفاده می‌کنیم.

 

ما یک تاریخچه طولانی داریم و این یکی از دلایلی است که ۹۰ میلیون بازیکن در ایکس باکس لایو ( سرویس آنلاین کنسول ایکس باکس) یک معیار مهم برای ما است. جامعه‌ای از مردم که همچنان به خانواده مایکروسافت می‌پیوندند و به دنبال بازی‌های سرگرم کننده‌اند، بدنبال بازی‌های فوق‌العاده‌اند، به دنبال تجربه‌های عالی بدست‌امده توسط مایکروسافت هستند. ما ارتباط خوبی با استودیوهای فرست پارتی و ترد پارتی از طریق پلتفرم خود داریم.

 

ما یک جامعه بزرگ داریم. این سرویس ابری که در حال حاظر از آن استفاده می‌کنیم، عامل قدرتمند همکاری بین Xbox با Azure است. ما صدها هزاران نفر در سرویس xCloud خود داریم.

بنظر می‌رسد که طبق سخنان آقای اسپنسر در گذشته، کمپانی مایکروسافت از اشتباهات نسل‌های گذشته خود به‌ خوبی درس گرفته و با ایجاد و خرید استودیوهای فرست پارتی بسیار زیاد، بدنبال جذب مخاطب بیشتر برای خانواده ایکس باکس است.

نظرات خود را پیرامون صحبت‌های آقای فیل اسپنسر را با ما به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر