تماشا کنید: اپیک گیمز با انتشار دمویی تکنیکی از موتور بازی سازی Unreal Engine 5 رونمایی کرد

در ۱۳۹۹/۰۲/۲۵ , 13:00:57
موتور-بازی-سازی-Unreal-Engine-5

دیروز کمپانی اپیک‌گیمز با انتشار دمویی تکنیکی از موتور بازی سازی Unreal Engine 5 برای کنسول های نسل بعد رونمایی کرد. با دنیای بازی همراه باشید.

دیروز کمپانی Epic games در اولین گام خود به سمت کنسول های نسل نهم بازی‌های ویدئویی، به طور رسمی و با انتشار تیزری تکنیکال از Unreal Engine 5 رونمایی کرد. یک موتور بازی‌سازی که برای کنسول‌های نسل بعد، طراحی و ساخته شده است. تیزر منتشر شده در واقع یک دموی تکنیکی و به‌صورت Real Time است که ظرفیت‌های این موتور را روی کنسول پلی‌استیشن ۵ به شکل چشم‌گیری به نمایش می‌گذارد. در ادامه می‌توانید این ویدئو را ببینید:

یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های اتفاق افتاده برای Unreal Engine 5، فناوری Lumen است. این ویژگی اجازه می‌دهد تا سیستم این موتور به‌صورت لحظه‌ای و زمان حقیقی، روشنایی پویا را در محیط ایجاد نماید. همچنین این روشنایی به تغییرات در محیط و هندسه اجسام در لحظه واکنش نشان می‌دهد و به تندیگی محیط در هم کمک می‌کند. علاوه بر این ویژگی Lumen باعث ارتباطات متقابل در خطوط نامتناهی و بی‌نهایت‌گونه در محیط بازی و بازتاب‌های غیر مستقیم در فضا‌های بزرگ نیز می‌شود.

هندسه‌ی بهبود یافته اتمسفر بازی، ویزگی دیگری است که Unreal Engine 5 بر آن بسیار تاکید دارد و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا از فیلم‌ها و فوتیج‌های باکیفیت در داخل بازی استفاده کنند. اشکال هندسی در نسخه جدید موتور بازی‌سازی آنریل می‌توانند تا صدها میلیون ضلع داشته باشند.

اپیک‌گیمز در این خصوص توضیح می‌دهد که «هندسه نانیت (Nanite geometry) به‌صورت Real Time در محیط بازی جریان می‌یابد و مقیاس‌بندی می‌شود. بنابراین دیگر محدودیت در ایجاد و خلق چند ضلعی‌ها و ذخیره‌سازی آنها وجود ندارد. در واقع دیگر نیازی به ایجاد جزییات برای هر چند ضلعی برای طراحان چندان وجود نخواهد داشت. این ویژگی همچنین اصلاً باعث افت کیفیت نخواهد شد.» در واقع Nanite geometry یک سیستم هندسی میکروپلیگون مجازی است که ایجاد جزئیات هندسی باورنکردی را امکان‌پذیر می‌کند.

ویژگی‌های دیگری نیز مانند فیزیک هرج و مرج و تخریب، VFX و رندر ambisonics در دموی تکنیکی Unreal Engine 5 نشان داده شده است.

نظرات خود را در مورد موتور بازی سازی Unreal Engine 5 با دنیای بازی به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر