کارگردان بازی Anthem استودیو BioWare را ترک کرد

در ۱۴۰۰/۰۱/۱۰ , 15:13:38
طراحی-مجدد-بازی-Anthem

آقای جاناتان وارنر، کارگردان بازی Anthem بعد از ده سال استودیو BioWare را ترک کرد. برای اطلاعات بیشتر با دنیای بازی همراه باشید.

جاناتان وارنر از BioWare اعلام کرد که پس از نزدیک به یک دهه حضور در استودیو، آن را ترک کرده است. او از برنامه‌های آینده خود چیزی نگفت، در عوض فقط اظهار داشت که در حال انجام کارهای جدید است. اینکه آیا این به معنای حضور وی در صنعت بازی‌سازی است یا خیر، باید منتظر ماند.

وارنر اخیراً کارگردان بازی Anthem بود. عنوانی که هنگام راه‌اندازی با انتقاداتی روبرو شد و از نظر تجاری همانطور که EA انتظار داشت عملکرد خوبی نداشت و به دلیل عدم بروزرسانی‌های پس از راه‌اندازی و عدم اصلاحات لازم در بازی، به سرعت محبوبیت و طرفداران خود را از دست داد. استودیو BioWare در حال کار روی تعمیرات اساسی بازی با عنوان Anthem Next بود، اما اخیراً این پروژه توسط EA کنسل شد.

قبل از بازی Anthem، وارنر همچنین کارگردان بازی Mass Effect Andromeda بود، قبل از آن نیز به عنوان تهیه‌کننده بازی Mass Effect 3 و محتوای پس از راه‌اندازی آن فعالیت داشت. از ماه مه ۲۰۱۹، او همچنین رئیس دفتر BioWare بود.

 

آقای کریستین دیلی (Christian Dailey)، کارگردان بازی Anthem اعلام کرد وی اخیرا به تیم توسعه نسخه چهارم مجموعه Dragon Age اضافه شده و هم‌زمان روند توسعه آپدیت‌های جدید Anthem را نیز پیگیری می‌کند. با دنیای بازی همراه باشید.

ساعاتی پیش استودیو BioWare طی بیانیه‌ای اعلام کرد آقایان Casey Hudson و Mark Darrah دیگر با این استودیو هماری نمی‌کنند و به تیم توسعه دیگری ملحق شده‌اند. Hudson و Darrah دو تن از سران ارشد استودیو بودند و در توسعه بازی‌های محبوبی همچون «Dragon Age» و «Mass Effect» دست داشته‌اند. این دومین باری است که آقای هادسون با بایور قعط همکاری می‌کند و آقای Darrah سرپرست تیم توسعه قسمت چهارم Dragon Age بود، بنابراین انتظار می‌رود روند توسعه این بازی با مشکلاتی مواجه شود، به همین منظور آقای Christian Dailey به تیم توسعه بازی اضافه شده‌است.

این موضوع را آقای دیلی در صفحه توئیتر خود اعلام و کرد گفت:

علی رغم اینکه اخذ چنین تصمیمی بسیار مشکل بود اما، عملکرد من در مدیریت و رهبری تیم توسعه بازی Anthem تصمیم گیری را راحت‌تر کرد.

بایوور به دنبال بهبود سیستم لوت بازی Anthem است

بروزرسانی: استودیو بایوور اعلام کرده برای تجربه بهتر گیم پلی توسط بازیکنان در نظر دارد سیستم لوت را بهبود بخشد. در ابتدا سیستم لوت بازی انتم چندان جالب نبود و واکنش منفی بازیکنان را به دنبال داشت. در هنگام انتشار بازی Anthem در فوریه ۲۰۱۹، هنگامی که عده‌ای از بازیکنان سیستم لوت را بررسی کردند، واکنش منفی خود را به استودیو سازنده اعلام داشتند.

پس از اینکه بازیکنان واکنش خود را نسبت به سیستم نامناسب لوت بازی اعلام کردند، کریستین دایلی مدیرعامل استودیو بایوور اظهار داشت که سازندگان در این قسمت مرتکب اشتباهی شدند. متاسفانه بازیکنان در تجربه‌ای که با سیستم لوت بازی ما داشتند، چندان راضی نبودند و این امر ناشی از اشتباه بازیکنان بود. او افزود که این موضوع از اشتباه تیم توسعه بوده و آنها کوتاهی کردند. اما یک خبر خوب اینجاست که تیم توسعه به دنبال بهبود این سیستم هستند تا بازیکنان بتوانند تجربه اولیه نامطلوب را به شکل بهتری شاهد باشند.

Anthem در ابتدا توسط استودیو اصلی بایوور یعنی BioWare Edmonton ساخته شد اما به دلیل برعهده گرفتن وظیفه ساخت Dragon Age 4، برای بروزرسانی و بهبود سیستم لوت شعبه دیگر این استودیو وظیفه توسعه را برعهده دارد.

این بازی علمی-تخیلی چندنفره توسط شرکت الکترونیک آرتز منتشر شد.

بازی Anthem

بازی Anthem هرگز آن‌طور که استودیوهای EA و BioWare امیدوار بودند پیش نرفت. بازی دقیقاً به همان اندازه که لایقش بود انتقادات فراوانی رو از سوی صاحب‌نظران دریافت کرد. اما اواخر سال گذشته گزارشاتی مبنی بر اصلاحات اساسی بازی از سوی BioWare منتشر شد. عنوانی احتمالی به اسم Anthem 2.0. این مساله چند ماه بعد توسط خود استویو تایید شد. آنها اعلام کردند که در حال طراحی مجدد و بلند مدت عنوان Anthem هستند.

اما اگر امیدوار هستید که به‌زودی این بازطراحی از Anthem را ببینید، باید بگوییم که این اتفاق به این زودی‌ها نخواهد افتاد. در پست جدید وبسایت رسمی BioWare، کریستین دایلی (Christian Dailey) مدیر استودیو BioWare Austin تایید کرد که استودیو آنها در حال کار برای طراحی مجدد بازی Anthem است.

به گفته کریستین دایلی یک تیم استارت‌آپی کوچک و در حدود ۳۰ نفره، به‌جهت داشتن چابکی بیشتر نسبت به تیم اصلی، در حال کار و آزمایش روی جنبه‌های نمونه‌سازی‌های اولیه نوسازی Anthem است. دایلی همچنین گفت که این روند طولانی خواهد بود و این حرف نشان می‌دهد که نباید انتظار عرضه‌ی قریب الوقوع بازی Anthem 2.0 را داشت.

تیم استارت‌آپی و اجایل بازی Anthem شروع به کار کرده است و ما نیز در حال راستی‌آزمایی فرضیه‌های طراحی شده خود هستیم. در واقع این بدین معنا است که ما به عقب بر می‌گردیم و در حال بررسی و آزمایش مواردی هستیم که به اعتقادمان در توسعه آنها کوتاهی کردیم. همچنین هرچه که کاربران در مورد Anthem دوست داشته‌اند را نیز بهبود بدهیم. تیم مورد نظر ما یک گروه کوچک حدودا ۳۰ نفره است که در تلاش برای تعمیرات اساسی بازی هستند. بله. تیم کوچک است و این روند طولانی خواهد بود. اما کل مساله این است که وقت بگذاریم و به بازطراحی‌های اساسی برگردیم. این تیم کوچک شکل گرفته، چابکی را در اختیار ما قرار می‌دهد که تیم بزرگ‌تر نمی‌تواند از پس آن بر آید.

کریستین دایلی در ادامه اضافه کرد که واقع می‌خواهند این تجربه برای تیم توسعه‌دهنده و گیمرهای بازی متفاوت باشد.

می‌دانیم برای رسیدن به هدف خود، چالش‌های سختی را پیش رو داریم. واقعیت این است که در روند توسعه با چیزهایی مواجه خواهید شد که بسیار جذاب به‌نظر می‌رسند.  اما در نهایت از بازی کنار گذاشته می‌شوند یا به نظرتان نتیجه خوبی ندارند.اما اشکالی ندارد. این معنای روحیه‌ی آزمون و خطا است. ما واقعا می‌خواهیم به دلیل اشتیاق و علاقه کاربران به Anthem، تمام شفافیت‌های ممکن از بازطراحی بازی را برای کاربران فراهم کنیم.

پیش‌تر نیز گفته شده بود که رفع مشکلات Anthem زمان‌بر خواهد بود. بازی Anthem در اوایل سال ۲۰۱۹ برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس One و رایانه‌های شخصی منتشر شد و انتقادات فراوانی را از سوی منتقدین از آن خود کرد. بازی در وبسایت‌های معتبر نیز نمرات خوبی کسب نکرد. اکنون نیز باید برای انتشار Anthem 2.0 باید مدت زیادی منتظر ماند.

نظرات خود را در مورد بروزرسانی بازی Anthem با دنیای بازی به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر