خانه » اخبار بازی پروژه جدید PlatinumGames به اندازه کارهای دیگر استودیو بزرگ نیست × توسط تیم خبری دنیای بازی در ۱۳۹۹/۱۱/۱۲ , 12:25:43 0 هیدکی کامیا اظهار داشت که پروژه رونمایینشده پلاتینیومگیمز که بزودی از آن پردهبرداری میشود به نسبت کوچکتر از سه رونمایی قبلی استودیو است. با دنیای بازی همراه باشید. سال گذشته، استودیو پلاتینیومگیمز کمپین «Platinum 4» را آغاز کرد و در طی این کمپین چهار پروژه خود را معرفی کرد. فقط یک رونمایی مانده تا این کمپین به پایان کار خود برسد. هیدکی کامیا در مصاحبه با VideoGames Chronicle گفت که آغاز همهگیری ویروس کرونا مشکلاتی را در استودیو به وجود آورد و زمانبندیهای آنها را به هم زده بود. اما پروژه هنوز سرجایش است و معرفی خواهد شد. ما میخواهیم آن را در زمان درستی معرفی کنیم و تمام آنچه که میتوانم الان بگویم این است که آن پروژه به عنوان «چهارمین Platinum» شناخته میشد. من فکر میکنم که با چیز بزرگی طرف خواهیم بود. چیزی که مدتی است روی آن کار میکنیم. ما میخواستیم کمی زودتر آن را نشان دهیم اما ویروس کرونا اتفاق افتاد و برنامههای ما را به هم ریخت. میدانم بهانه تکراری شده اما امیدوارم که بزودی دربارهاش صحبت کنیم و آن لبخندی بر لب طرفدارانمان میآورد و واکنش خوبی از آنها خواهیم گرفت مثل:« ما چقدر بچههای پلاتینیوم رو دوست داریم.» کامیا اشاره داشت که طرفداران باید انتظارات خود را کنترل کنند و توجه داشته باشند که این پروژه در مقیاس کمی کوچکتر از بقیه است. اگر محبور بودم طیفی برای آن بگویم، در حال حاضر باید بگویم که از نظر مقیاس کمی کوچکتر است. اما مطمئنم طرفداران با وجود آن ذوق خواهند کرد. استودیو PlatinumGames برای سال ۲۰۲۱ رونمایی جدیدی دارد از سال گذشته، پلاتینیومگیمز در وبسایت خود به پروژههای مختلفی اشاره داشت و چهار عنوان معرفی کرد. هنوز یک پروژه رونمایینشده باقیمانده و به ۲۰۲۱ تغییر پیدا کرده است. بروزرسانی سایت PlatinumGames با مصاحبه اخیر هیدکی کامیا مطابقت دارد که او گفت در سال جاری اطلاعات بیشتری از روند توسعه بازیهای این استودیو خواهیم شنید. کامیا این خبر را در استریم اخیر Arcade Archives داد و به صورت خلاصه به پروژههای فعلی خود پرداخت. نمایی از سایت استودیو PlatinumGames هیدکی کامیا در مصاحبهای در می ۲۰۲۰، به طرفداران اطمینان داد که Bayonetta 3 کنسل نشده است و نگرانی در این بابت نداشته باشند. کامیا اعلام داشت که طرفداران نگرانی خود را از بین ببرند زیرا که بازی هنوز جای کار دارد و زمانی که آماده باشد، آن را به هواداران نشان خواهد داد. برای همین تصور میشود پروژه جدید پلاتینیومگیمز که قرار است در ۲۰۲۱ نشان داده شود، اطلاعات یا نمایشی از Bayonetta 3 باشد. استودیو PlatinumGames در سال ۲۰۲۰ چهار رونمایی بزرگ داشت. ریمستر بازی The Wonderful 101، رونمایی از پروژه G.G که بازی جدیدی به کارگردانی شخص هیدکی کامیا و شروع به کار شعبه جدید استودیو PlatinumGames واقع در توکیو. چهارمین پروژه پلاتینیومگیمز هنوز در سایه است اما هیدکی کامیا و آتسوشی اینابا اشاره داشتند که بزودی معرفی و بسیار فوق العاده خواهد بود منبع : GamingBolt شرکت PlatinumGames اطلاعاتی از بازی Bayonetta 3 را به اشتراک خواهد گذاشت شرکت PlatinumGames درحال توسعه عناوین زیادی است. آنها از چندین عنوان رونمایی کردهاند و چند مورد دیگر نیز هنوز معرفی نشدهاند. این استودیو امیدوار است که بتواند اطلاعات جدیدی از این پروژهها را امسال به اشتراک بگذارد. آقای Hideki Kamiya در سخنرانی خود در استریم Arcade اخیر (از طریق Nintendo Everything) گفت که امیدوارم اطلاعاتی از بازی Bayonetta 3 و برخی از پروژههای معرفی نشده در سال ۲۰۲۱ به اشتراک گذاشته شود. کامیا گفت: «ما روی عناوین جدیدی مثل Bayonetta 3 کار کردهایم، اکنون نمیتوانم چیزی در مورد آن بگویم، اما امیدوارم که بتوانیم در طول سال اطلاعات زیادی را به اشتراک بگذاریم. همچنین امیدوارم از چند پروژه دیگر نیز رونمایی کنیم. من مطمئن نیستم که اجازه دارم این حرف را بزنم ، اما به هر حال آن را گفتم.» بازی Bayonetta 3 در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، اما از آن زمان به بعد هیچگونه اطلاعاتی در مورد بازی منتشر نشده است. با این حال سازندگان اعلام کردهاند که روند پیشرفت آن به خوبی پیش میرود. در همین حال، شرکت PlatinumGames هم اکنون در حال همکاری با Square Enix برای ساخت Babylon’s Fall و Project G.G است. مدیر شرکت PlatinumGames عقیده دارد که ویژگی های شگفت انگیز در کنسول های نسل بعد وجود ندارد. با دنیای بازی همراه باشید تعداد توسعهدهندگانی که در خصوص پیشرفتهای فنی و تکنولوژیکی کنسولهای پلیاستیشن ۵ و مایکروسافت به تعریف و تمجید پرداختهاند، اصلاً کم نبوده است. آنهاهمچنین شرح دادند که پیشرفت ساخت کنسولهای نسل بعد، مسیر آینده بازیهای ویدئویی را تعیین خواهد نمود. اما به نظر میرسد همه توسعهدهندگان درباره تواناییهای سختافزارهای جدید سونی و مایکروسافت، چنین نظری ندارند. آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba) رئیس شرکت PlatinumGames چندی پیش گفته است که اگرچه از دیدگاه یک توسعهدهنده، فناوری بهتر کنسولهای جدید را هیجانانگیز میداند، اما فکر میکند پیشرفتهای PS5 و Xbox Series X آنقدرها هم شگفتآور نیستند و آن جهش بزرگ رخ داده در نسلهای گذشته را بهوجود نمیآورند. اینابا در مصاحبهای با وبسایت VGC گفت: «اگر به جهش بین نسل کنسول Super Nintendo و PlayStation نگاه کنید، به خاطر میآورید که چگونه از گرافیک پیکسلی به سمت سهبعدی پیش رفتیم. پیشرفتی که هیچکس در آن زمان تصورش را نمیکرد.» «هر چند احساس میکنم دانستههایی که از کنسولهای نسل بعد داریم همگی خوب و جذاب هستند و برای خودمان به عنوان توسعهدهنده بازی خوشحال هستم که با تکنولوژی جدیدتری کار خواهیم کرد، اما آن کیفیت مثالزدنی و جهش رخ داده در نسلهای قبل را در کنسولهای نسل بعدی نمی بینم.» اینابا پس از روشن کردن اینکه این فقط نظر اوست ، در ادامه به عنوان مثال به جهشی که کنسول نینتندو سوییچ یا قبل از آن کنسول Game boy رقم زده بود اشاره کرد. مسالهای که از نظر او، PS5 و ایکسباکس Series X فاقد آن هستند. این فقط نظر شخصی من است. البته به عنوان بهبودی در مسیر صنعت، همه امیدوار هستند و من نمیخواهم زیاد منفی باشم. اما به عنوان نمونهای از جهش بلند در ویدئو گیم، کنسول نینتندو سوییچ را میتوانم نام ببرم که چگونه توانست یک کنسول خانگی را به شکلی قابل حمل تبدیل کند. این نوآوری، اتفاقی بود که خیلیها تا به حال در نظرش نگرفته بودند و حتی امکان انجام دادنش را هم نمیدیدند. اما نینتندو سوییچ تمام این درهای جدید را باز کرد. کنسولهای DS و Game Boy نیز مشابه همین جهش را داشتهاند. در آنها شگفتیهای فراوانی وجود داشت. اگر تنها با همین رویکرد گرافیک بهتر، و سریع تر و بزرگتر بودن به این مساله نگاه کنیم هم برای آنها پیشرفت چشمگیری رخ داده بود. اتفاقی که به عقیدهام در پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس Series X رخ نداده است. در حالی که سختافزار کنسولهای نسل بعد کمی تکراری و بسیار هیجانانگیز بهنظر میرسند، باید ذکر کرد که پیشرفتهای ذخیره اطلاعات در هارد SSD و بهبود سرعت CPU، میتوانند تأثیری ملموس در طراحی بازیها داشته باشد. این مساله شاید بتواند جهش بزرگی که سونی و مایکروسافت همواره از آن یاد میکنند را به اثبات برساند. اینکه این اتفاق رخ خواهد داد یا خبر، را به این زودیها نمیتوان گفت. اما به هر صورت این مساله ارزش آن را دارد که توجه ما را به خود معطوف نماید. شرکت PlatinumGames این روزها در حال کار روی موتور بازیسازی داخلی خود است که به آنها این امکان را میدهد تا بازیهای خود را در سختافزارهای کنسولهای نسل بعد بهتر پیادهسازی کنند. نظرات خود را در مورد ادعای مدیر پلاتینیومگیمز در مورد وجود نداشتن ویژگی های شگفت انگیز در کنسول های نسل بعد را با دنیای بازی به اشتراک بگذارید. نویسنده تیم خبری دنیای بازی شرکت سونی (Sony)شرکت مایکروسافت (Microsoft)شرکت نینتندو (Nintendo) لینک منبع دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.