به گفته توسعه دهندگان، پردازنده کنسول PS5 انعطاف پذیری بیشتری دارد

در ۱۳۹۹/۰۳/۱۵ , 13:30:21
پردازنده-کنسول-PS5

توسعه‌دهنده بازی Commander ’۸۵ معتقد است که پردازنده کنسول PS5 عملکرد انعطاف پذیرتری خواهد داشت. با دنیای بازی همراه باشید.

دو کنسول پلی‌استیشن ۵ و Xbox Series هر دو از نگاه سخت‌افزاری پیشرفت چشم‌گیری نسبت به نسل قبلی خود دارند. همین باعث شده تا تعدادی از توسعه‌دهندگان نسبت به پتانسیل‌های این سخت‌افزار‌ها هیجان‌زده باشند.

مارچین ماکاج (Marcin Makaj) یکی از توسعه‌دهندگان بازی در دست ساخت commander ’۸۵ نیز نسبت به عملکرد کنسول‌های نسل بعد خوشبین است. او در گفتگویی با وبسایت Gamingbolt گفته است که هنوز به کیت‌های توسعه نسل بعدی دسترسی نداشته است و نظرات او بر پایه اطلاعات کسب شده از ارائه‌های سونی و مایکروسافت است. ماکاج در پاسخ به تفاوت پردازنده‌های پیاده‌سازی شده در PS5 و Xbox Series X گفته است که اگرچه رویکرد سونی انعطاف پذیرتر است، اما شخصاً تفاوت زیادی بین آنها نمی‌بیند.

هر دو سخت‌افزار گام‌های خوبی در جهت بهبود عملکرد CPU برداشته‌اند. افزایش کارایی همیشه یک چیز مطلوب است. اما صادقانه بگویم که غیر از رویکرد انعطاف پذیر پلی‌استیشن ۵، در این مساله برنده روشنی وجود ندارد.

ماکاج همچنین در مورد GPU دو کنسول و تفاوت در میزان ترافلاپ آنها گفته است که بر اساس تجربه وی در توسعه بازی برای PS4 و Xbox One، انتظار دارد که همچنان PS5 نیز برای توسعه بازی راحت‌تر باشد.

با توجه به تجربه من در زمینه توسعه بازی برای دو کنسول پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس One، معمولاً از PS4 نتایج بهتری می‌گرفتم و فکر می‌کنم در نسل بعد هم همین مساله وجود داشته باشد. داشتن قدرت بیشتر در پردازنده گرافیکی یک چیز عالی است، زیرا امکانات جدیدی را از نظر کیفیت گرافیکی برای توسعه‌دهنده ایجاد می‌کند.

بازی Commander ’۸۵ قرار است برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس One، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی در تاریخی نامشخص منتشر شود. همچنین طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کنسول‌های نسل بعدی نیز در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۰ به بازار وارد خواهند شد.

نظرات خود را در مورد پردازنده کنسول PS5 با دنیای بازی به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر