بازی Kingdom Hearts 3 بررسی بازی Kingdom Hearts 3
در ۱۳۹۸/۰۱/۰۴ , 22:11:54
ژانر اکشن، نقش آفرینی
سازنده Square Enix
ناشر Square Enix
رده بندی سنی E
پلتفرم PS4, Xbox One

بررسی بازی Kingdom Hearts 3

دیزنی‌لند ژاپنی

- میانگین امتیازات متاکریتیک
8.5 امتیاز دنیای بازی
ژانر اکشن، نقش آفرینی
سازنده Square Enix
ناشر Square Enix
رده بندی سنی E
پلتفرم PS4, Xbox One
0
در ۱۳۹۸/۰۱/۰۴ , 22:11:54

حدود بیست سال از عرضه‌ی اولین نسخه از سری بازی‌های کینگدام هارتز «Kingdom Hearts» گذشته است. چند ماه پیش نیز دوازدهمین نسخه از این سری برای Xbox One عرضه شد. بازی Kingdom Hearts 3 اثری اکشن نقش‌آفرینی است که زاویه دید سوم شخص دارد. اما آیا Square Enix در ساخت یک بازی خوب موفق بوده است؟ در ادامه با دنیای بازی و بررسی بازی Kingdom Hearts 3 همراه باشید.

بررسی بازی Kingdom Hearts 3

نقد بازی kingdom hearts 3 پس از ۶۰ ساعت تجربه بازی روی کنسول Xbox One نوشته شده است.

بازی Kingdom Hearts III
بررسی بازی Kingdom Hearts 3 | شروع بسیار جذاب بازی

داستان بازی Kingdom Hearts 3

هرکول وارد می‌شود!

در بازی Kingdom Hearts 3 شما کنترل سورا «Sora» را بر عهده دارید. او قدرت و حافظه خود را از دست داده و برای مبارزه با Xeonaught به آنها نیاز دارد. در نتیجه او با دونالد و گوفی همراه شده و به یک ماجراجویی طولانی در نه دنیای مختلف می‌رود. داستان بازی را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد؛ بخش اول خط اصلی داستانی را شامل می‌شود و بخش دوم نیز به داستان هر جهان اختصاص دارد. در این بخش شاهد بازسازی یا روایت داستانی جدید در جهان انیمیشن‌های محبوب و خاطره‌انگیز مختلف دیزنی هستیم. هر کدام از این بخش‌ها به شکل بسیار خوبی به تصویر کشیده شده و حس ماجراجویی در همان جهان را به شما منتقل می‌کند. یکی از دلایل این موضوع داستان فوق‌العاده‌ی بازی است.

 

داستان بازی Kingdom Hearts 3 عمیق و جذاب بوده و از همان ابتدا ریتم تند و خوبی دارد. هر کدام از جهان‌های بازی داستان خاص خود را دارد. اما همه‌ی آنها با داستان اصلی در ارتباط بوده و به آن عمق داده است. مثلا بخش Kingdom Of Corona داستان انیمیشن گیسوکمند «Tangled» را بازگو می‌کند. اما این بازگویی با کمی تغییرات همراه است. راستی اگر تا به حال موفق به تجربه‌ی نسخه‌های قبلی سری نشده‌اید، هیچ اشکالی ندارد؛ داستان در بازی Kingdom Hearts 33 به گونه‌ای روایت می‌شود که نیاز به تجربه کردن قسمت‌های قبلی نیست. در نتیجه بازیکنان جدید نیز می‌توانند به راحتی از بازی لذت ببرند.

گیم پلی بازی kingdom hearts 3
نقد و بررسی بازی Kingdom Hearts 3 | انتخاب کن!

گیم پلی بازی kingdom hearts 3

سلاحی از جنس کلید

تنوع گیم‌پلی در بازی Kingdom Hearts 3 فوق‌العاده است؛ سلاح اصلی سورا در بازی کلیدی جادویی به نام Keyblade است. با اتمام هر بخش یک Keyblade جدید دریافت می‌کنید. هر کدام از این سلاح‌ها حرکات ثابت و Combo مخصوص خود را داشته و از دیگری متفاوت است. همچنین هرکدام از این سلاح‌ها با ضربه زدن به دشمنان به شکل دیگری تبدیل شده و کومبو‌های جدید را در دسترس قرار می‌دهد. در مجموع هجده سلاح مختلف با قابلیت ارتقا در بازی وجود دارد. از این رو با یک گیم‌پلی عمیق و متنوع رو به رو هستیم. مکانیک‌ها و المان‌های گیم‌پلی نیز به خوبی پیاده‌سازی شده و به خوبی توسط بازی به شما آموزش داده می‌شوند.

اما این تنها گوشه‌ای از گیم‌پلی بازی بود. همراهان شما نیز حرکات مخصوص به خود را دارند. جدا از دونالد و گوفی که همراهان ثابت شما هستند، در هر دنیا دوستان مختلفی شما را همراهی می‌کنند. علی‌رغم حرکات ثابت هر همراه، تعدادی حرکات ویژه گروهی نیز وجود داشته و باعث تنوع هر چه بیشتر در بازی شده است. به نوعی که تا انتهای بازی به هیچ عنوان حس تکرار به شما دست نمی‌دهد.

نقد بازی kingdom hearts 3
بررسی بازی Kingdom Hearts 3

گوشی هوشمند

پس از چند ساعت تجربه‌ی کینگدام هارتز به شما موبایلی با نام گامی‌فون «Gummiphone» داده می‌شود. اما گامی‌فون دقیقا چه کاربردی دارد؟ جواب این سوال کمی طولانی است. این گوشی دروازه‌ی تجربه‌های جدید را به روی شما باز می‌کند. حالت Photo Mode بازی بعد از دریافت این آیتم به شما در دسترس قرار می‌گیرد. اما Photo Mode در کینگدام هارتز با بازی‌های دیگر متفاوت است. برای پیدا کردن ایستراِگ‌های بازی که Lucky Emblem نام دارند باید با گامی‌فون از آنها عکس بگیرید. مانند یک گوشی هوشمند واقعی گامی‌فون نیز حافظه داشته و شما نمی‌توانید بیشتر از دویست عکس بگیرید.

قابلیت بعدی گامی‌فون Classic Kingdom است. در این بخش بیست و سه مینی گیم مختلف تعبیه شده و شما با گشت و گذار در جهان‌های مختلف می‌توانید آنها را پیدا کنید. گامی‌فون بخش‌های دیگری نیز دارد که هر کدام راهنما‌های متنی مختلف از شخصیت‌ها یا مکان‌های مختلف بازی در دسترس قرار می‌دهند. اما در کل این بخش نیز باعث بالاتر رفتن تنوع بازی Kingdom Hearts III شده است.

تریلر بازی kingdom hearts 3
نقد و بررسی بازی Kingdom Hearts 3 | با بهتر جنگیدن به قابلیت‌های جدیدی دسترسی پیدا کنید

پیروزی با یک کلیک

بد نیست سری به دشمنان بازی Kingdom Hearts 3 بزنیم. اینجا نیز شاهد تنوع بی نظیری هستیم. دشمنان از همان ابتدا متنوع بوده و با پیشروی در بازی این تنوع بیشتر هم می‌شود. هر کدام از آنها نیز الگو‌های حرکتی و مبارزه متفاوتی داشته و بعضی اوقات شما را غافلگیر می‌کنند. اما با وجود این تنوع بالا، مبارزات بازی اغلب چالش لازم را ندارند. فقط باید یک دکمه را پشت سر هم فشار بدهید و دشمنان را یکی پس از دیگری از بین ببرید.

اما این موضوع با پیشرفت در بازی Kingdom Hearts III و رسیدن به بخش پنجم حل می‌شود و دیگر مشکلی از این بابت نیست. موضوع بعدی طراحی غولآخرهای هر بخش بازی Kingdom Hearts III است. غولآخرهای ابتدایی آنچنان چنگی به دل نمی‌زنند و آن‌طور که باید چالش برانگیز نیستند. این موضوع نیز مانند مبارزات دیگر با پیشرفت در بازی حل می‌شود. اما یک سوم غولآخرهای بازی از نظر طراحی و پیاده‌سازی ضعیف کار شده که این موضوع از اندک مشکلات بازی است.

نمرات بازی kingdom hearts 3
بررسی بازی Kingdom Hearts 3 | میان پرده مربوط به یکی از مینی گیم‌های بازی

بارگذاری فراموش شده

یکی از مشکلات بازی Kingdom Hearts 3 میان پرده‌های اغلب طولانی آن است. به شکلی که بعضی اوقات سه میان پرده‌ی طولانی و پشت سر هم به نمایش گذاشته می‌شود. این طولانی بودن مشکلاتی را مخصوصا برای بازیکنان جدید که آشنایی زیادی با سری ندارند به وجود می‌آورد. از طرف دیگر برخی میان پرده‌ها برای طولانی‌تر کردن زمان بازی، بیهوده طولانی هستند و هیچ کمکی به روایت داستان نمی‌کنند.

اما از طرف دیگر اغلب بین میان پرده‌ها و گیم‌پلی بازی شاهد صفحه بارگذاری نیستیم. این موضوع به ریتم مبارزات مخصوصا در مبارزه با غولآخرها کمک می‌کند. بارگذاری‌های بازی کینگدم هارتس ۳ اغلب در زمان جا به جایی بین جهان‌های مختلف جای گرفته است. راستی برای سفر بین این دنیا‌ها باید از سفینه‌ای به نام گامی شیپ «Gummi Ship» استفاده کنید. گامی شیپ قابلیت ارتقا نیز دارد و با پیشرفت در بازی آیتم‌های مختلفی برای این منظور در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما در مسیر جهان‌های مختلف بازی کینگدم هارتس ۳ با گامی شیپ، کار‌های بیشتری از بالا و پایین کردن سفینه در دسترس دارید. چالش‌های مختلفی در مسیر وجود دارد که بازیکن با اختیار خود می‌تواند در آنها شرکت یا از آنها دوری کند.

بررسی بازی Kingdom Hearts 3
نقد و بررسی بازی Kingdom Hearts 3 | زیبا همانند انیمیشن Tangled

هدفون را فراموش نکنید

یکی دیگر از چیز‌هایی که بازی Kingdom Hearts 3 را لذت بخش کرده موسیقی است. از همان ابتدا با قطعه Face My Fears در جهان صدا‌های بازی غرق می‌شوید و تا انتها این موضوع ادامه پیدا می‌کند. موسیقی با ریتم و افت و خیز‌های مناسب یکی از محرک‌های قوی برای ارتباط بیشتر بازیکن با کینگدام هارتز عمل می‌کند. گرافیک بازی از هر نظر چه در بعد فنی و چه در بعد هنری عالی کار شده است. حتی در شلوغ‌ترین مبازرات بازی نیز شاهد هیچگونه افت فریم و مسائل از این دست نیستیم.

بررسی بازی Kingdom Hearts 3
بررسی بازی Kingdom Hearts 3

عشق بندی

در طول تجربه‌ی شصت ساعته و تماشای دو مرتبه‌ی تیتراژ پایانی، از تجربه بازی بسیار لذت بردم. البته این تجربه‌ی طولانی بدون مشکل نبود و برخی مبارزات بدون چالش و میان پرده‌های طولانی را شامل می‌شد. اما با همه این تفاسیر بازی Kingdom Hearts 3 بسیار ارزشمند، پرجزئیات و عمیق است، داستان جذابی دارد و حسابی شما را سرگرم می‌کند. پس در تجربه بازی شک نکنید. امیدوارم از نقد بازی kingdom hearts 3 لذت برده باشید.

Verdict

Platform: Xbox One – Score: 8.5 out of 10

Kingdom Hearts 3 is a great game with amazing animations, combat system, graphic and sound effects, but it has some issues. Some cut scenes are very long. Early boos fights are very easy and in many of combats, you can win easily just with repeatedly tapping one bottom

(نقد و بررسی بازی Kingdom Hearts 3 بر اساس نسخه‌ی منتقدین بازی که توسط توسعه‌دهندگان آن در اختیار دنیای بازی قرار گرفته نوشته شده است.)

نقد و بررسی بازی Kingdom Hearts 3
نقد و بررسی بازی Kingdom Hearts 3 | سلفی با وودی
بررسی بازی Kingdom Hearts 3
بررسی بازی Kingdom Hearts 3 | یکی دیگر از میان پرده‌های جذاب
نکات مثبت
  • داستان جذاب
  • گیم‌پلی عمیق
  • موسیقی روح نواز
  • تنوع بالا
  • طراحی انیمیشن‌ها
نکات منفی
  • طراحی برخی غولآخرها
  • برخی از مبارزات هیچ چالشی ندارند
  • میان پرده‌های طولانی
امتیاز دنیای بازی 8.5 شگفت‌انگیز
آرمین باقری
Kingdom Hearts 3شرکت Square Enix
نقد و بررسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر