خانه » مقالات بازی
در فاصله کمتر از دو ماه مانده به آغاز سال چهارم عنوان پرطرفدار Destiny 2 تصمیم گرفتیم در این متن راهنمای بازی Destiny 2 و دانجنهای آن را به صورت کامل برایتان شرح و آموزش دهیم. بازی Destiny 2 را میتوانید بصورت رایگان برای PC و Xbox One و PS4 بصورت رایگان دانلود و تجربه کنید؛ عنوانی که وظیفهی ساخت و انتشار آن برعهدهی استودیوی بانجی (Bungie) بوده که با ساخت اولین نسخه از سری Halo کار خود را شروع کرد. پس در ادامه با دنیای بازی و راهنمای بازی Destiny 2، آموزش دانجنهای بازی Destiny 2 همراه باشید.
Shattered Throne اولین دانجن یا سیاهچالهی عنوان Destiny 2 به شمار میرود، که همزمان با عرضهی محتوای سال دوم بازی (Year 2) به نام Destiny 2: Forsaken عرضه شد. اکنون و در فصل پایانی سال سوم Destiny 2 تنها عاملی که میتواند شما را مجاب به انجام این دانجن بکند به دست آوردن یکی از تیرکمانهای Exotic بازی به نام Wish-Ender است. تیرکمانی بسیار زیبا و البته به درد بخور در مدهای PVP بازی. اگر استایل بازیتان جوری است که اساسا با تیروکمان (Combat Bow) راحت هستید، میتوانید از آن در سایر مُدها نیز استفاده کنید. در این راهنما سعی شده نکات و ترفندهای مخصوص به این دانجن جذاب و زیبا به همراه مکانیزمهای قسمتهای مختلف آن برایتان آموزش داده شود تا بتوانید آن را به راحتی به اتمام برسانید.
سلاحهای پیشنهادی:
به صورت کلی این دانجن نیاز به سلاح خاص و منحصر به فردی ندارد؛ اما در بخشهایی از آن به یک اسنایپر نیاز خواهید داشت که Revoker و Beloved مناسب هستند. Scout Rifle های Oxygen SR3 و Nightwatch با رول مناسب (Rampage & Outlaw)، ماشینگان سنگین Xenophage، و اسلحههای لاکچری One Thousand Voices و مخصوصا Anarchy، انجام دانجن Shattered Throne را برایتان راحتتر میکند.
THE LABYRINTH
اولین قسمت این دانجن که تماما دشمنان آن از انواع مختلف Taken ها هستند، در واقع یک پلکان مارپیچ است. روبروی شما یک ساختمان بزرگ و اصلی وجود دارد و در دو سمت آن دو برجک واقع شده که از طریق راهروهایی به یکدیگر متصل هستند. مجموعا هفت اتاق کوچک وجود دارد که دوتای آن در همین سازهی بزرگ مرکزی، سه اتاق در برجک سمت چپ و دو اتاق در برجک سمت راست واقع شده است. مستقیم به مسیرتان ادامه دهید تا در مقابل ورودی اولین اتاق واقع در سازهی مرکزی، با یک دشمن دارای خط سلامتی زرد (دشمنان نسبتا دشوار یا Major) مواجه شوید. با از بین بردن آن و دشمنان اطراف او، یک نماد نورانی سفید رنگ در مرکز اتاق ظاهر میشود. که در واقع یکی از شش نماد باقیماندهی دیگر است. در شکل زیر نقشهی این قسمت برایتان ترسیم شده است.
هر نمادی که ظاهر میشود، نشان دهندهی اتاق مقصد بعدی است و با رفتن به آنجا و نابود کردن دشمن Major آن، نماد جدید ظاهر شده و سپس به اتاق مورد نظر بعدی بروید. همین کار را آنقدر انجام بدهید تا دوباره به اتاق اول (اتاق با نماد پرندهی در حال سقوط) فرستاده شوید. اکنون دریچهی جدیدی در کف این اتاق باز شده که با پریدن به داخل آن به بخش بعدی هدایت می شوید.
THE HIKE
پس از ورود به منطقهی جدید به مسیر مستقیم خود ادامه دهید. مسیر کاملا سرراست، مستقیم و بدون پیچیدگی است. در طول مسیر چندین دشمن قرار دارد که با پیشروی، آنها را خواهید کشت. دشمنانی که در دوردست هستند را با استفاده از اسنایپر از پا در بیاورید. از پلهها بالا بروید تا به یک درب بزرگ بسته برسید. در مقابل آن، یک دشمن Major نسبتا دشوار دیگر قرار دارد که با سلاحهای سنگین و در صورت نیاز با استفاده از قابلیتهای Super خود نابودش کنید تا درب روبرویی باز شود. به محض ورود به داخل آن متوجه میشوید که سرتاسر این راهرو تک تیراندازهای تیکنی قرار دارند و قطعا برایتان درسر درست میکنند؛ البته اگر بخواهید به آنها نزدیک شوید. استراتژی این قسمت پاکسازی تدریجی دشمنان با استفاده از اسنایپر (Revoker یا Beloved و یا هر اسنایپر دیگر)، یا اسلحهی Xenophage و سپس ادامه دادن و حرکت به سمت جلو است. اسکات رایفلهای با بُرد مناسب نیز میتوانند کمکحالتان باشند و در مصرف تیرهای بنفش و سبز (Special و Heavy) صرفهجویی خواهد کرد. پس از رسیدن به انتهای این سالن بزرگ، یک درب در سمت چپ واقع شده که با ورود به آن یک سری تیرچههای ممتد قرار داشته و تا انتهای این اتاق، ادامه دارند. کاری که باید در این قسمت باید انجام بدهید این است که روی این تیرچههای باریک حرکت کنید و به درب انتهایی آن برسید. بسیار مراقب باشید که در طول مسیر، داخل پرتگاه نیفتید. در طول این تیرچهها و در میانهی راه تعدادی Ogre ظاهر میشود که ترجیحا با اسنایپر یا زنوفیج از بینشان ببرید. بدون این کار به مسیر ادامه دادن کاری بسیار خطرناک و ریسکی است؛ زیرا قطعا اوگـِـرها شما را به داخل چاله پرت میکنند.
پس از عبور از این منطقه وارد یک محیط پر از Thrall میشوید. تعدادشان آنقدر زیاد است (و به صورت بیانتها مجددا ظاهر می شوند) که ایستادن و از بین برنشان ابدا کار عاقلانهای نیست. به خصوص که به محض ورود به این قسمت یه Debuff (تضعیف کننده) به نام Slowed نیز دریافت میکنید. همانطور که از اسم آن واضح است در کلیهی این مسیر اجازهی دویدن از شما گرفتـه شده و قابلیت پریدنتان نیز نصف میشود. به مسیر خود ادامه دهید، ترالها را پشت سر بگذارید تا از شرّ این دیباف خلاص شوید. اکنون که وارد محیط جدیدی شدهاید در دوردست یک برج و چندین دشمن را مشاهده میکنید. آنها را نابود کنید، به مسیر مستقیم خود ادامه دهید و خود را برای یک غولآخر بسیار چالشبرانگیز آماده کنید!
غولآخر VORGETH, THE BOUNDLESS HUNGER
یک Ogre عظیمالجثه، به شدت خشمگین و البته دارای سپر (شیلد) که هیچگونه ضربهای روی او تاثیر نمیگذارد غولآخر این قسمت است! اما نترسید؛ سه نفر هستید و با کمک همدیگر این قسمت را پشت سر میگذارید. به محض ورود به این اتاق بزرگ که چهار سکوی نورانی در چهار طرف و Vorgeth (غولآخر این قسمت) در مرکز آن است و به سمت شما شلیک میکند توجهتان را جلب میکند. در اطراف Wizardها وجود دارند که کشتن آنها، کلید موفقیت شما است. به سمت اولین ویزارد حرکت کرده، او و چند دشمن اطراف را از بین ببرید تا یک گوی بنفش از او دراپ شود. با گرفتن این گوی Buff (قوی کننده)ی به نام Petitioner’s Burden دریافت کرده و ۴۵ ثانیه در اختیارتان قرار خواهد داشت. به محض دریافت این باف، در جهت عقربههای ساعت در دور این اتاق حرکت کنید و ویزاردهای بعدی را بکشید. حواستان به تایمر باشد، اگر در بازهی زمانی ۴۵ ثانیه، ویزارد بعدی را نکشید خواهید مُرد.
پس از کشتن چهار ویزارد به یکی از سکوهای نورانی اطراف اتاق بروید و Buff را در آن اعمال کنید. اکنون، سپر (شیلد) وورگـِث از بین رفته است و موقع DPS (ضربه زدن به غولآخر) فرا رسیده است. بهترین اسلحهها، قابلیتهای Super، نارنجک، و هرچه دارید رو کنید! سوپر Well Of Radiance مخصوص کلاس Warlock و Tether کلاس Hunter بسیار مناسب هستند.
خشابهای Anarchy و One Thousand Voices را روی Vorgeth خالی کنید! امیدوار هستم که در همین فاز اول توانسته باشید کار او را یکسره کنید؛ در غیر اینصورت مجبور هستید تمام این این کارهایی که در این قسمت انجام داده اید، شامل کشتن ویزارد ها، گرفتن باف، و قرار دادن آن روی سکوی نورانی را مجددا انجام داده تا بتوانید وارد فاز دوم DPS شوید!
به هر حال، Vorgeth به دست شما کشته شده و برای قسمت بعدی آماده شوید. اکنون به مجسمهی Sjur Eido نزدیک شوید و آن را بررسی کرده تا مسیر دریافت (Quest Line) اسلحهی اگزوتیک Wish-Ender برایتان آغاز شود.
THE CLIMB
همانطور که از اسمش پیدا است، در این قسمت قرار است به سمت بالا حرکت کنیم! مسیر هدف، کاملا مشخص و سر راست است. استراتژی نیز بسیار ساده است. بکشید، به مسیر ادامه دهید، باز هم این کار را تکرار کنید. در طول مسیر حواستان به ارتفاعات و لبهها باشد و در جاهایی که تعداد دشمنان زیاد میشود در استفاده از قابلیت Super خساست به خرج ندهید!
در این راه، برای بالا رفتن به یکسری آبشارهای نورانی برمیخورید که با ورود به داخل آنها به سمت بالا مکیده میشوید. تا جایی که ممکن است به مسیر مستقیم و مشخص خود ادامه دهید تا کمکم برای آخرین قسمت و نبرد با غول آخر این دانجن آماده شوید.
DUL INCARU, THE ETERNAL RETURN
تا این قسمت دانجن Shattered Throne قطعا لذت بردهاید و اکنون به نبرد پایانی آن رسیدهایم. مبارزه با DUL INCARU که اگر به دستورالعمل زیر توجه کنید برای انجام آن کار سختی نخواهید داشت.
اتاقی که Dul در آن است یک اتاق دایرهای شکل است که سه شوالیهی غولپیکر و تعداد پرشماری Psion تیکنی از او مراقبت میکنند. مطابق انتظار، خود Dul Incaru در مقابل ضربات شما مصون (Immune) است و باید یک سری اعمال به ترتیب زیر انجام دهید تا وارد فاز DPS شده و او را به درک واصل کنید!
رعایت دو نکته نیز در طول مبارزه با این غولآخر ضروری است. اول این که در حین مبارزه گهگاهی پشت سر Dul یک کریستال بنفش بزرگ ظاهر میشود و شوالیهها در مقابل ضربات شما Immune میشوند. که باید بلافاصله این کریستال را نابود کرد تا بتوانید به ادامه کار خود بپردازید. با هربار ظاهر شدن این کریستال یک موج جدید از Psion ها نیز ظاهر میشوند که بایستی اول ترتیب آنها را بدهید. و نکتهی دوم در مورد Buff هایی است که با کشتن شوالیهها دریافت میکنید.
حواستان به زمان باشد. زیرا در صورتی که این زمان به صفر برسد شما خواهید مُرد. برای جلو گیری از این اتفاق، در وسط این اتاق یک سکوی نورانی بزرگ قرار دارد که با ورود در آن باف شما از بین رفته و از مردنتان جلوگیری میکند. مانند غولآخرقسمت قبلی این دانجن اگر موفق نشوید در یک فاز Dul را از بین ببرید مجبور هستید تمام مراحل این قسمت را مجددا تکرار کنید.
اکنون توانستهاید دانجن Shattered Throne را با موفقیت به اتمام رسانده و میتوانید از Loot خود در این قسمت لذت ببرید.
دومین سیاهچالهی عنوان Destiny 2 تحت عنوان Pit of Heresy همزمان با عرضهی محتوای سال سوم این عنوان موسوم به Destiny 2: Shadowkeep (که نقد و بررسی آن را پیشتر در دنیای بازی خواندید) عرضه شد. در این دانجن پلیرها به اعماق تاریک ماه (Moon) فرستاده میشوند تا پرده از رازهای آن بردارند. ذکر این نکته نیز ضروری است که برای دسترسی به دانجن Pit of Heresy باید این محتوا را خریداری کرده باشید.
جوایز دانجن Pit Of Heresy در واقع همان Set اسلحه و زره مخصوص Moon است که با Rollهای تصادفی (Random) دراپ میشوند. در این راهنما قصد داریم تا مکانیزمها، ترفندها و نکات مخصوص به این سیاهچاله را برایتان توضیح بدهیم تا بتوانید با کمک دوستانتان در قالب یک تیم سهنفره آن را به اتمام برسانید.
دسترسی به دانجن Pit of Heresy
انجام این دانجن از ابتدا میسر نیست و بایستی یک رشته ماموریت (Quest Line) را به اتمام رسانده تا قادر به انجام دادن آن شوید. این رشته ماموریت البته بسیار کوتاه است که در زیر مراحل آن برایتان شرح داده شده است:
Divinity و Izanagi’s Burdenو به خصوص این دومی، برای قسمتهای مختلف این دانجن بسیار کارآمد خواهند بود. ۲۱% Delirium برای محیطهای شلوغ مناسب است. Jotunn نیز اسلحهی مناسبی در تمام بخشهای دانجن Pit of Heresy به شمار میرود. One Thousand Voices و انواع Grenade Launcher ها نیز قطعا به کارتان خواهند آمد.
NECROPOLIS
پس از شروع دانجن Pit of Heresy و در ابتدا به سمت کریستال سبز رنگ روبرویتان حرکت کرده تا مسیر زیر پایتان باز شود. تا جای ممکن به اعماق ماه بروید. پایین و پایینتر بروید تا به نکروپلیس برسید. نکروپلیس یه شبهشهر با برجکهای بلند و ساختاری طبقاتی است که از دوردست نمای بسیار مخوف و دلهره آوری دارد. اما به اتمام رساندن آن بسیار ساده تر از چیزی است که به نظر میرسد. هر یک از این برجکها با یک نماد در بالای آن مشخص هستند. به سمت اولین برجک زیرپایتان حرکت کنید. مراقب سقوطهای آزادتان باشید و با پرش (Jump) در میانهی راه فرودتان را کنترل و ایمن کنید. دشمنان را نابود کرده تا درب واقع در مرکز این برجک باز شود. به داخل آن بروید و روبرویتان را نگاه کنید. سه زنجیر میبینید که در مرکز هرکدام از آنها یک قفل وجود دارد و بر سطحشان یکی از نمادهای سایر برجکهای موجود در این منطقه خودنمایی میکند. این سه نماد در واقع محلها (برجکهایی) است که شما باید واردشان شوید. آنها را به خاطر بسپارید و از این برجک خارج شوید. در تمامی محیط نکروپلیس یک سری Knight های سبز رنگ دارای شمشیر مرتبا در حال ظاهر شدن هستند و که با نابودی هر کدام یک شمشیر دراپ شده که میتوانید از آن استفاده کنید. این شمشیرها در واقع کلید حل این قسمت هستند. قرار بر این شد که به سه برجک مشخص برویم که نمادهای آنها را از برجک اول خوانده و در حافظه سپردهایم. داخل هر یک از این برجکها یک مینی-باس وجود دارد که تنها با این شمشیرها نابود میشوند که ترتیب قرار گرفتن آنها کاملا تصادفی است.
سه مینی-باس این قسمت عبارت هستند از:
پس از نابودی سه مینی-باس این قسمت، یک نور سبز رنگ ممتد در طول یکی از برجکها خودنمایی میکند. به سمت آن برجک حرکت کنید. دشمنان این برجک را نابود کرده، وارد دربِ اکنون باز شده شوید و به مسیر ادامه دهید. مسیر درست از میان دربهای کوچک فراوان توسط یک نور از سایرین متمایز شده است. وارد آن شوید و به مسیر ادامه دهید تا به قسمت بعدی برسید.
TUNNELS OF DESPAIR
این بخش از چند تونل و گذرگاه و غار تشکیل شده که نقشهی این منطقه در شکل زیر برایتان ترسیم شده است. سه دروازه در انتهای این تونلها وجود دارد که سه Harrowing Pariah Ogre (اوگـِـرهای نامیرای عظیمالجثه) در اطراف آنها پرسه میزنند و در طول تونلها حرکت میکنند. کاری که باید انجام بدهید این است که وارد غارهای کوچک و تاریک در این منطقه شوید و دشمنان درون آن را از بین ببرید.
با نابودی هر یک از شوالیهی های دارای خط سلامتی زرد (Major Knight) یک گوی دراپ میشود که با برداشتن آنها و قرار دادنشان روی قفل جلوی هر کدام از سه دروازه واقع در انتها بازمیشود. پس از این که هر سه دروازه را باز کردید جدارهی شفاف روبرویی آنها از بین رفته و میتوانید وارد قسمت بعدی شوید. در تمام مدتی که گویها را حمل می کنید حواستان به اوگـرهای عصبانی باشد. سعی کنید مخفیانه و از طریق دالانها خود را به دروازه مورد نظر برسانید تا از آسیب این اوگرها در امان باشید.
CHAMBER OF SUFFERING
در این قسمت از دانجن Pit of Heresy یک Totem نابودکننده در جلوی یک درب قرار دارد که اگر Destiny 1 و Raid «پایان کروتا» را بازی کرده باشید با مکانیزم آن آشنا هستید. کار سختی ندارید. روی توتم بایستید (تا از مرگتان جلوگیری کند)، دشمنان را نابود کنید، شوالیه های Major را از پای در بیاورید تا از آنها گوی دراپ شود. این گویها (Orb) را در مکان مخصوص کنار درب قرار دهید. با تکرار شش مرتبهای این کار، قفلهای روبرو از بین رفته و میتوانید به قسمت بعدی این دانجن حرکت کنید. قسمت سخت ماجرا اما در این بین، Debuff (تضعیف کننده)ای است که دریافت میکنید. دیباف Curse of Suffering مقدار آسیبی که دریافت میکنید را به طرز چشمگیری افزایش میدهد و با افزایش آن با یک ضربه به راحتی خواهید مرد.
برای جلوگیری از این اتفاق سوپر Well Of Radiance کلاس Warlock و همچنین حباب کلاس تایتان در نزدیکی درب بسیار کمک خواهند کرد. پس از انجام این قسمت صندوق Loot خود را باز کرده، به پوشش روبرویی شلیک کنید تا مسیر برایتان باز شود و وارد قسمت بعدی شوید.
THE HARROW
این قسمت مکانیزمی شبیه به نکروپلیس دارد. سه قفل در جلوی درب اصلی و هدایت کننده به سمت مبارزه نهایی این دانجن وجود دارد. به محض ورود به این منطقه روبروی شما سه نماد ظاهر می شود که نماد برجکهایی است که باید به سمت آنها حرکت کنید و Wizard درون آن را از پای در بیاورید. نقشهی این قسمت نیز برایتان در شکل زیر ترسیم شده است.
تلههای بسیار سخت و سکوبازی بین مکانهای مختلف این بخش بسیار دشوار هستند. با احتیاط و دقت هر چه تمامتر حرکت کنید. برا از بین بردن ویزاردها اسلحه Jotunn گزینهی ایدهآلی است. اطراف آنها نیز تعدادی Hiveهای کوچکتر هستند که با ۲۱% به راحتی آنها را پاکسازی میکنید.
غولآخر ZULMAK, Instrument of Torment (CRADLE OF DAMNATION)
به قسمت پایانی این دانجن رسیدیم. زولمک که با آن شمشیر بزرگش به شدت یادآور Crotaی دستنی ۱ است! یک گود (Pit) دایرهای شکل در مرکز قرار دارد که Zulmak داخل آن حرکت میکند. سه برجک که در در سه سمت این واقع شده است و داخل هر کدام از آنها به ترتیب یک شریکر، یک نایت و یک ویزارد هستند. تعدادی شوالیهی دارای شمشیر (به رنگ سبز) نیز در محیط در حال چرخ زدن هستند که با کشتن آنها میتوانید شمشیرشان را بردارید. مکانیزم نابود کردن هر یک از این دشمنان واقع در برجکها را پیشتر آموختهاید. (مشابه آنچه در قسمت اول یا نکروپلیس انجام دادید) آنها را نابود کنید و گویهایی که از آنها دراپ میشود را در مکان مخصوص دور Pit مرکزی که زولمک در آن قرار دارد قرار دهید.
با قرار دادن هر سه گوی در جای خود، وارد فاز DPS میشوید. وارد پیت شوید، وتمام دقّ دلیتان را سر زولمک خالی کنید! مثل همیشه Tether و Well of Radiance فوقالعاده هستند. یکی از همتیمیهایتان با Divinity به او شلیک کرده و سایرین با بهترین اسلحهشان(آنارکی، ۲۱%، وانتاوزند وویسز، ایزاناگی و غیره) به او ضربه بزنند. حواستان در حین ضربه زدن به ۲ چیز باشد. اول Thrallها انفجاری که به سمتتان حرکت میکنند و خودشان را منفجر میکنند. دوم خط آتشی که زولمک به سمت شما روانه میکند که آسیب بسیارزیادی میتواند به شما وارد کند. دور هستهی مرکزی (کریستال سبز رنگ وسط پیت) بچرخید و به زولمک ضربه وارد کنید. DPS را تا زمانی ادامه دهید که Zulmak رو به این کریستال واقع در مرکز زانو میزند. در این لحظه بلافاصله از مرکز پیت خارج شوید. اگر نتوانسته باشید در همان فاز اول کلک او را بکنید، مجبور خواهید بود تمامی این مکانیزم را مجداد تکرار کنید. بنابراین یکبار باهم مرور میکنیم:
کشتن شوالیههای سبز رنگ شمشیربهدست، گرفتن شمشیر آنها، رفتن به هر یک از برجکهای سهگانهی اطراف، نابود کردن دشمنان (شریکر/ویزارد/نایت) داخل آنها، برداشتن گویها و قراردادن در مکان مشخص دور پیت مرکزی.
خب دوستان، خسته نباشید. تبریک عرض میکنم. دومین دانجن بازی Destiny 2 را با موفقیت پشت سر گذاشتید. اکنون از یک زره Masterwork، و یک Emblem خیلی خوشگل به عنوان جوایز نهایی این دانجن لذت ببرید!
با شروع فصل جدید عنوان Destiny 2 که در واقع فصل پایانی سال سوم این عنوان است، استودیوی Bungie با نمایش تریلری، جدیدترین و سومین سیاهچاله یا Dungeon بازی را با نام Prophecy معرفی کرد. به مانند دو دانجن (سیاهچاله) قبلی یعنی Pit Of Heresy و Shattered Throne میتوانید به صورت سه نفره و با کمک دو نفر از دوستان خود به انجام این فعالیت جدید بپردازید و از جوایز (Loot) مخصوص آن بهرهمند شوید. دانجنها در دنیای دستنی فعالیتهایی شبیه به Raid هستند؛ با این تفاوت که به جای شش نفر، محدودیت تیمی سه نفره وجود دارد. اما همچنان هماهنگی و کار تیمی، داشتن آگاهی به مکانیزمها در کنار مهارت، داشتن سلاحهای مناسب و البته دارا بودن سطح (Level) مورد نیاز آن دانجن (که برای پرافسی ۱۰۴۰ در نظر گرفته شده است) نیازمند انجام این فعالیت بازی است. نکته جالب و خوشحال کننده در مورد این دانجن (بر خلاف دو دانجن قبلی) این است که تمامی پلیرهای دستنی ۲ به صورت رایگان به آن دسترسی خواهند داشت و ملزم به پرداخت هیچ هزینهی اضافی نخواهند بود.
در این مقاله راهنمای چگونگی انجام دانجن Prophecy (که در قلمرو The Nine اتفاق میافتد)، مکانیزمها و چیدمان مناسب اسلحهها به صورت کامل برایتان توضیح داده شده است. امیدوارم از انجام آن به همراه دو نفر از دوستانتان لذت ببرید و پرده از رازهای تاریکی (The Darkness) بردارید.
Breakneck ، Jötunn، Loaded Question، The Mountaintop، Anarchy، Xenophage، Recluse، One Thousand Voices، ۲۱% Delirium.
یک ترکیب سه تایی از این سلاحها، هرطورکه با آن راحتتر هستید انتخاب کنید. حتی اگر مثل من اعتیاد به استفاده از Hand Cannon دارید، Spare Rations با رولهای مناسب مانند Rampage یا Subsistence یا هردو (Curated Roll) را میتوانید به عنوان سلاح Kinetic همراه داشته باشید.
THE ENTRANCE
اتاق اول و در واقع ورودی این دانجن برای آشنایی پلیر با مکانیزم اصلی آن است. دو ستون دایرهای که روی آن هالههای مشکی (تاریکی) و سفید (نور) وجود دارد مشهود است. کاری که این مرحله باید انجام بدهید این است که به نورپردازی محیط دقت کنید. سطحی که روی آن ایستادهاید میتواند نورانی یا سایه باشد. اگر روی سطح سایه و در واقع تاریکِ اتاق بایستید و از آن نقطه شوالیههای تیکنی (Taken Knight) را از بین ببرید از آنها Mote های مشکی رنگ میافتد (دراپ میشود) و متعاقبا اگر روی سطح روشن ایستاده و شوالیههای تیکنی را بکشید، موتهای نورانی (سفید رنگ) دریافت میکنید.
به ازای کشتن هر شوالیه سه موت دراپ می شود، با جمع کردن پنج موت و سپس، حرکت به سوی ستونها، میتوانید موتها را با فشردن کلید مخصوص شلیک (R2 و RT در نسخه های کنسولی) روی آن قرار داده و آن ستون را پاکسازی کنید. دقت کنید که موتهای تاریکی (Motes Of Dark) و موتهای نور (Motes Of Light) تنها روی ستون مخصوص و نظیر به خود قرار میگیرند. حواستان به زمان نیز باشد. البته بعید میدانم مشکلی بریتان ایجاد شود و زمان کافی در اختیار خواهید داشت. حال پس از پاکسازی ستونها، درب روبرویی باز شده و اولین مبارزه اصلی دانجن Prophecy آغاز میشود.
PHALANX ECHO
بدین ترتیب اولین قسمت اصلی دانجن شروع شده است. حال که مکانیزم موتهای تاریک و موتهای نور را فرا گرفتید، با این قسمت مشکلی نخواهید داشت. با نزدیک شدن به Toland (همان نور راهنما و سرگردان در محیط) این نبرد آغاز میشود.
غولآخر این قسمت Phalanx Echo است که دارای سپر بوده و در مقابل تمامی ضربات شما محافظ (Immune) است. برای از بین بردن سـپـر او، بایستی ابتدا چهار ستون دایرهای موجود در محیط را به وسیلهی موتهای تاریکی و نور پاکسازی کنید (با همان مکانیزم قسمت قبلی) و همزمان با از بین رفتن سپر (شیلد) این غولآخر وارد فاز DPS (ضربه وارد کردن) می شوید و با قویترین اسلحهها و قدرتهای Super خود شروع به ضربه زدن به غولآخر مربوطه کنید.
اگر Warlock هستید Nova Bomb یا Well Of Radiance و شمشیرزنی تیمی (!) مناسب است. Hunter ها گزینههای بیشتری دارند. Golden Gun (تکتیر – با لباس اگزوتیک مخصوص یعنی Celestial Nighthawk ، یا Tether تک شاخه (با اگزوتیک Orpheus Rig) یا حتی Blade Barrage گزینه های مناسبی هستند. تایتانها اما، میتوانند از حباب در اطراف غولآخر، استفاده کنند یا Hammer Of Sol سوپر مناسب دیگر در این قسمت میتواند باشد. سلاحهای سنگین One Thousand Voices، Anarchy و زنوفیج نیز بسیار مناسب برای DPS هستند. در نهایت برای کشتن Phalanx Echo کار سختی در پیش نخواهید داشت. پس از نابود کردن آن، از صندوق Loot خود در این قسمت لذت ببرید و برای قسمت بعد آماده شوید.
THE WASTELAND
پس از اینکه Phalanx Echo را از بین بردید، به همراه هم تیمیهایتان روی ماسههای وسط اتاق بایستید تا به درون آن مکیده شوید و سر از Wasteland درآورید. ویستلند یک محیط باز و بسیار بزرگ است که باید با وسیله نقلیهتان (اسپارو) در آن تردد کنید. هدف در این منطقه پاکسازی سه بخش است که چندین Taken Blight یا حبابهای فالنی در آنها وجود داشته و بایستی هستههای آن را نابود کنید. این کار را در طول بازی و Public Event ها و غیره بسیار انجام دادهاید. با احتیاط محیط را پاکسازی کرده و به داخل حبابها رفته و هستهی آن را نابود کنید. حواستان را به تعداد بسیار زیاد تیکنهای کوچک و بزرگ باشد. اسناییپرهای تیکنی، بسیار اذیت کننده هستند، سعی کنید هر کدام را با یک شلیک Xenophage یا هر چیزی که میتوانید از بین ببرید. استفاده از قابلیتهای سوپر، مانند Tether هانتر، چکش خورشیدی تایتان یا نُوابمب وورلاک نیز در مواقع بحرانی و بسیار شلوغ توصیه میشود.
در این منطقه یک صندوق مخفی نیز وجود دارد که میتوانید آن را پیدا کنید. به دنبال یک منطقه که رنگ خاک قسمتی از آن با بقیه محیط متفاوت و به رنگ طلایی است بگردید. از شیار باریک کنار آن وارد شوید و صدوقچه را باز کنید. این ناحیه، سمت چپ قسمتی است که دقیقا اولین بار وارد Wasteland میشوید. برای یافتن مناطق دارای Taken Blight نیز مشکلی نخواهید داشت. کافی است حواستان را به نور متحرک و راهنما (Toland) که در محیط سرگردان است جمع کنید. او شما را به مسیر درست هدایت میکند. پس از پاکسازی سه منطقه، درب باریک و بلند اصلی باز شده و با ورود به آن قسمت بعدی این دانجن آغاز میشود.
THE CUBE
این بخش نیز با استفاده از آموختههای قسمتهای قبل در این دانجن، به راحتی قابل انجام است و برای آن سختی خاصی متحمل نمیشوید. تعدادی ستون با هالههای نور و تاریکی در محیط قرار دارد و در واقع شما درون اتاقی مکعبی شکل و چند وجهی قرار دارید. کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال Toland بگردید که روی یکی از وجوه کناری این معکب (در واقه دیواره اتاق) قرار دارد. دقیقا زیر آن، یک ستون واقع شده که میتواند هالهی تاریکی یا نور داشته باشد.
مثلا اگر تالند روی دیواره سمت راست است باید ستون سمت راست را پاکسازی کنید. طریقهی پاکسازی را هم که بلد هستید. با همان تکنیک قبلی تولید Mote های تاریکی و نور (که در دو بخش اول انجام دادهاید) پنج موت را جمعآوری کرده و ستون مربوطه را پاک سازی کنید. پس از این کار، کل تیم، به مرکز اتاق رفته و بر روی پلتفرم شنی وسط اتاق باستید؛ اکنون به وجه کناری تلپورت میشوید. همین کار را پنج مرتبه انجام میدهید و هر بار یک ستون را (که در وجه مجاور تالند قرار دارد) پاکسازی کرده و نهایتا دو Centurion Echo ظاهر شده که بلافاصله آنها را نابود خواهید کرد. در تمام طول مدت این بخش حواستان به اسنایپرهای تیکنی باشد؛ همچنان تاکید میکنم که یک تیر زنوفیج برای هر کدام از آنها کافی است و اگر آنها را از پا در نیاورید قطعا اذیتتان خواهد کرد. پس از به اتمام رساندن این قسمت، صندوق لوت را باز کرده و از خروجی مشخص شده خارج شوید. مجددا به Wasteland باز خواهید گشت. این بار اما، غولآخر نهایی بازی (Kell Echo) را میبینید که از شما دور می شود. او را دنبال کنید تا به خروجی دیگری برسید. وارد خروجی شده و مسیر را ادامه دهید و از طراحی هنری سبک Outrun این دانجن لذت ببرید!
DEADSEA
اکنون وارد محیطی پر از روبانهای قرمز و تعداد زیادی پلتفرم میشوید که در انتها و در دوردست شما را به هرمی بزرگ میرساند. در طول مسیر نیز تعدادی آلونک هرمی کوچکتر وجود دارد. میتوانید تمام مسیر را با استفاده از اسپارو (وسیله نقلیه) روی روبانها حرکت کنید، یا اگر با مسیر روبانها حال نمیکنید، از سکوها استفاده کنید و به سمت جلو ادامه دهید. مسیر کاملا مشخص و سر راست است.
یک صندوق مخفی نیز در این قسمت وجود دارد که باید برای رسیدن به آن حتما از مسیر روبانها حرکت کنید. دقیقا داخل آخرین آلونک، قبل از ورود به هرم اصلی و بزرگ انتهای مسیر، در گوشهی سمت راست ورودی چند مکعب کوچک قرار دارد که با دنبال کردن مسیر پشت آن میتوانید این صندوق را باز کنید. سپس به مسیر ادامه داده، وارد مَکندهی قابهای مربعی شکل و متحرک انتهایی (که شبیه به یک فنر است) شده تا شما را به آخرین قسمت این دانجن جذاب مکیده وهدایت کند.
KELL ECHO – غولآخر دانجن Prophecy
اکنون وقت آن رسیده تا کاری را که آغاز کردهاید به سرانجام برسانید. مبارزهی نهایی این دانجن، و پس از کشتن Kell Echo، یک تکه از ست زرهِ مخصوصِ دانجن Prophecy از آن شما خواهد شد.
محیط ابتدایی بخش آخر این دانجن، یک اتاق سه وجهی است. در سه طرف این اتاق، سه سایهی باس قرار دارد و به سمت شما و هم تیمیهایتان شلیک می کند. روبروی هر یک از این سایهها نیز یک ستون با هالهی تاریکی یا نــور جهت پاکسازی قرار دارد و قطعا تا الآن استاد پاسکازی این ستونها شدهاید! با همان تکنیک شلیک به شوالیههای تیکنی که مدام در حال (Spawn) ظاهرشدن هستند و جمع کردن Moteهایی که از آنها دراپ میشوند، هر ستون را پاکسازی کنید. به محض این که یک ستون را پاکسازی کردید، در مقابل آن یک Ogre تیکنی عظیمالجثه ظاهر میشود. گول هیکل آن را نخورید! دو یا سه تیر Anarchy یا یکی دو تیر One Thousand Voices کار او را یکسره میکند.
هر سه ستون را پاکسازی کنید؛ Ogre های نظیر را بُکشید، و سپس به همراه همتیمیهایتان، روی پلتفرم مثلثی شکل واقع در وسط اتاق که اکنون، هاله نورانی صورتی رنگ آن را فرا گرفته، قرار بگیرید و آمادهی فاز DPSشوید. به محض این که به زمین رسیدید، بیدرنگ شروع به ضربه زدن به Kell Echo کنید. اصلا به او رحم نکنید! اتاقی که غولآخر در آن قـرار دارد یک راهروی طویل به همراه چندین سکو است.
رفته رفته Kell Echo به سمت ته سالن حرکت میکند و شما نمیتوانید سر جای خود بایستید، زیرا در صورتی که فاصله شما و غولآخر، بیش از یک پلتفرم شود یک دیباف (تضعیف کننده) به نام Dark Entropy دریافت میکنید که به صورت تصاعدی در حال افزایش است، که در صورت ادامه یافتن و با ۱۰ برابر شدن مقدار آن (۱۰x) شما خواهید مرد. پس این نکته یادتان باشد که فاصلهی شما و غولآخر نباید زیاد باشد. همینطور که غولآخر به سمت ته سالن حرکت میکند، شما نیز بین پلتفرمها حرکت کرده و به او نزدیک شوید، و در همین حالت، به او نیز ضربه بزنید. روی هرکدام از پلتفرمها یک اسنایپر تیکنی قرار دارد که اذیتتان میکند. در هنگام عبور از پلتفرمها، آنها را نیز نابود کنید. وقتی به انتهای سالن رسیدید انتظار میرود حدود هفتاد درصد خط سلامتی او را از بین برده باشید. (که این مقدار بسته به قدرت سلاحهایتان و Level شما و هم تیمیهایتان دارد) The Mountaintop اینجا عالی است. Anarchy و One Thousand Voices نیز همچنین. در استفاده از قابلیتهای سوپرتان نیست خساست به خرج ندهید. در انتهای سالن، بر روی پلتفرم انتهای سالن قرار بگیرید تا به اتاق قبلی بازگردید. اکنون باید یک بار دیگر باید همین مراحل را تکرار کنید. پاکسازی ستونها، کشتن اوگـِـرها، ایستادن روی سکوی وسط، برگشتن به اتاق DPS و اینبار تمام کردن کار Kell Echo.
تبریک عرض میکنم! دانجن Prophecy را با موفقیت به اتمام رساندید. اکنون به اتاق دیگری تلپورت میشوید و یک صندوق Loot دیگر نیز انتظارتان را میکشد. با تمرین چندین و چندباره و بالابردن Level شخصیت خود، اگر بتوانید این دانجن را بدون کشته شدن و به صورت انفرادی (Solo-Flawless) به اتمام برسانید یک Emblem بسیار زیبا دریافت خواهید کرد.
امیدواریم از راهنمای بازی Destiny 2 لذت برده باشید و با استفاده از راهنمای بازی Destiny 2 توانسته باشید به راحتی تمام دانجنها و سیاهچالههای بازی را تکمیل کنید. نظرتان دربارهی مقاله راهنمای بازی Destiny 2 چیست؟ جای ذکر چه نکاتی در این مطلب خالی بود؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.
War Has Changed
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.