خانه » اخبار بازی استودیو Bethesda روی یک بازی جدید کار میکند × توسط تیم خبری دنیای بازی در ۱۴۰۰/۰۲/۲۰ , 16:05:32 1 استودیو Bethesda مشغول ساخت یک بازی جدید است. این بازی به احتمال زیادی دارای بخش چند نفره است. همراه دنیای بازی باشید. کمپانی بتسدا استودیوهای مشهور و موفقی همچون id Software ،Arkane Studios و ماشین گیمز را در زیر مجموعه خود دارد و بسیاری از مخاطبان گیم از طرفداران ساختههای این استودیوها هستند. در میان این استودیوها اما، Bethesda Game Studios به عنوان سازنده مجموعههایی همچون Fallout و The Elder Scrolls جایگاه ویژهای دارد. حتی علی رغم شکست این استودیو در زمان عرضه Fallout 76، نمیتوان نسبت به پروژه و برنامههای جدید این استودیو بیتفاوت بود. اخیرا بتسدا آگهی استخدام جدید را منتشر کردهاست. آنها به دنبال استخدام مهندسان سرور مجربی هستند تا بتوانند سیستمهای شرکت را برای توسعه یک بازی معرفی نشده ارتقا بدهند. Bethesda Game Studios در حال حاضر علاوه بر پشتیبانی از Fallout 76، مشغول توسعه The Elder Scrolls 6 و Starfield نیز هستند. احتمالا این بازی جدید نسخه پنجم مجموعه Fallout باشد. روند ثبت قرارداد خرید استودیو Bethesda مراحل پایانی را سپری میکند توافق میان کمپانی مایکروسافت و ZenimaX بر سر فروش ZeniMax و تمامی شرکتهای زیرمجموعه به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار، یکی از بزرگترین قراردادهای ثبت شده در طول تاریخ صنعت گیم است و بنابراین جای تعجبی ندارد که روند ثبت و نهایی سازی قرارداد، زمانبر باشد. این قرارداد اکنون مراحل ثبت و اخذ تاییدهای گوناگون را سپری میکند و ظاهرا یک قدم دیگر به پایان روند نزدیک شدهاست. کمیته نظرات برقراردادهای ایالات متحده اخیرا قرارداد را ثبت کرده و این بدین معناست که زین پس مایکروسافت کنترل تمامی داراییهای کمپانی Zenimax و شرکتهای زیرمجموعه را در اختیار دارد. سهامدار اصلی Zenimax، کمپانی Providence Equity اخیرا نام این شرکت را از لیست داراییها و شرکتهای زیرمجموعه در وبسایت خود خارج کردهاست. همه این شواهد حاکی از این موضوع است که بزودی قرارداد خرید نهایی میشود و استودیو Bethesda جزو استودیوهای بازی سازی زیرمجموعه مایکروسافت میشود. شایعه: مایکروسافت قصد دارد رویدادی با محوریت برنامههای آینده استودیو Bethesda برگزار کند علی رغم اینکه کمپانی مایکروسافت قرارداد خرید کمپانی Zenimax، کمپانی مادر بتسدا را به ثبت رسانده اما، با توجه به اینکه این قرارداد هنوز به ثبت نهایی نرسیده، هیچ یک از دو شرکت نمیتوانستند با آزادی و فراغ بال درباره آینده مشترک و برنامههای و پروژهها جدید صحبت کنند و نتیچتا از پاسخ به سوالات اهالی رسانه در این حوزه خودداری میکردند. موردی که به ادعای آقای جف گراب بزودی رفع میشود و در آیندهای نه چندان شاهد انتشار اطلاعات و اخبار بیشتر خواهیم بود. وی در تازهترین پادکست خود اعلام نمود مایکروسافت بزودی این قرارداد را نهایی میکند و در حال آماده سازی مقدمات یک رویداد برای ازائه چشم انداز چند سال آینده استودیو Bethesda و سبک و سیاق همکاری میان دو کمپانی است. به گفته آقای گراب به احتمال بالا این رویداد اواسط مال مارس سال میلادی جاری برگزار میشود. احتمال میرود این رویداد منحصرا به کمپانی بتسدا و برنامههای آن اخصاص نیابد اما، اطلاعات مهم و کلیدی در این رویداد منتشر میشود. مایکروسافت قصد انحصاری کردن بازیهای استودیو Bethesda را ندارد هنگامی که خرید کمپانی ZeniMax توسط مایکروسافت رسماً انجام شود، از عناوین The Elder Scrolls و Fallout گرفته تا DOOM و Wolfenstein رسماً به املاک متعلق به مایکروسافت تبدیل میشوند. و از زمانی که اطلاعات مربوط به این خبر منتشر شد، سوالات زیادی در مورد انحصاری شدن یا نشدن این عناوین مطرح شده است. مایکروسافت پیش از این گفته بود که تمرکز خود را روی اطمینان از انتشار این عناوین به بهترین حالت ممکن روی Xbox قرار میدهد. همچنین تصمیمگیری در مورد انحصار بازیها بهصورت جداگانه انجام میشود. آقای تیم استوارت، مدیر امور مالی مایکروسافت در مصاحبهای اعلام کرد که مایکروسافت به جای اینکه محتوای Bethesda را از پلتفرمهای PlayStation یا Nintendo به طور کامل حذف کند، اطمینان حاصل خواهد کرد که این بازیها ابتدا در بهترین حالت خود، برای Xbox در دسترس قرار بگیرند. نظرات گذشته مایکروسافت قطعاً حاکی از آن است که معامله بتسدا برای حذف این محتویات از سایر اکوسیستمها منعقد نشده است. همچنین رئیس ایکس باکس،آقای فیل اسپنسر، اظهار داشت که این شرکت برای جبران سرمایهگذاری خود، نیازی به انتشار بازیهای استودیو Bethesda برای تمامی پلتفرمها ندارد. آقای تاد هوارد، خالق مجموعههای Fallout و Elder Scrolls نیز اظهار داشت که عناوین Starfield و Elder Scrolls 6 که در آینده منتشر خواهند شد، ممکن است که در انحصار Xbox نباشند. شرکت مایکروسافت اخیرا کمپانی مادر بتسدا موسوم به ZeniMax Media را خریداری کرد، از این رو باید انتظار داشته باشیم برخی عناوین آینده انحصاری کنسولهای ایکس باکس باشد. برای مشاهده ادامه مطلب با وب سایت دنیای بازی همراه باشید. با خرید ZeniMax Media، مایکروسافت مالکیت آی پیهای DOOM ، Wolfenstein ، Dishonored ، Prey، The Elder Scrolls و Fallout را در اختیار گرفته است. بنابراین جای تعجب نیز عناوین آینده چون Starfield و The Elder Scrolls 6 تحت تاثیر همین باشد. پیش از این فیل اسپنسر بیان داشت که عناوین آینده بتسدا برای تمامی پلتفرمها منتشر خواهد شد و تنها شامل ایکس باکس نمیشود. دقیقا مشخص نیست برنامه مایکروسافت چیست و آیا عناوین بتسدا در آینده راهی ایکس باکس میشود یا سایر پلتفرمها. اخیرا تاد هاوارد کارگردان دو بازی Starfield و The Elder Scrolls 6 مصاحبهای با وب سایت GamesIndustry داشته و اظهار نظری کرده است. هنگامی که از او پرسیده شد تصور وی درباره انتشار عناوین آینده بتسدا برای کنسولهای ایکس باکس چیست، او این تصور را سخت پنداشت. با این اوصاف حتی کارگردان بازیهای بتسدا نیز نسبت به این موضوع تصور سختی دارد. پیش از این هم فیل اسپنسر مدیرعامل ایکس باکس بیان داشت عناوین آینده بتسدا به دیگر پلتفرمها خواهد رسید. در هر صورت باید منتظر ماند تاریخ انتشار دو بازی Starfield و The Elder Scrolls 6 مورد انتظار چه زمانی خواهد بود. منبع gamingbolt استودیو Bethesda ممکن است در آینده عناوین آنلاین بیشتری روانه بازار کند آقای تاد هاوارد، رئیس استودیو Bethesda اعلام کرد قرار نیست Fallout 76 تنها بازی چند نفره آنها باشد و در آینده شاید به سراغ توسعه عناوین آنلاین دیگر نیز بروند. شاید به جرئت بتوان گفت بازی Fallout 76 یکی ضعیفترین پروژههای توسعه داده شده در استودیو Bethesda است. این عنوان در هنگام عرضه با واکنش تند طرفداران مواجه شد و منتقدان به دلیل مشکلات فنی بی شمار نمرات ضعیفی به این عنوان دادند. با تمام این اوصاف اما، توسعه دهندگان دست از عرضه آپدیت و سیزنهای جدید برای بازی نکشیدند. بستههای داستان محور و یک بخش بتل رویال به نام Wastelanders کمی این عنوان را از حالت شکست مطلق خارج کرد. آقای تاد هاوارد، رئیس استودیو بتزدا در مصاحبهای با وبسایت GamesIndustry ضمن تایید تمام ایرادات Fallout 76، اعلام کرد از اینکه هم تیم توسعه بازی و هم مخاطبان آن به بازی وفادار ماندهاند خوشحال است. وی معتقد است توسعه این بازی تجربه بسیار مفیدی برای استوذیو بودهاست. آنها اکنون تمام تمرکز خود را معطوف به توسعه The Elder Scrolls 6 و Starfield کردهاند اما، ممکن است بازهم در آینده به سراغ توسعه عناوین آنلاین بروند. استودیو Bethesda دنبال ساخت بازی برای تمام جامعه مخاطبین است از زمانی کع خبر خرید کمپانی «ZeniMax»، کمپانی مادر استودیو Bethesda توسط مایکروسافت منتشر شد، چندین پرسش اساسی در مورد این استودیو محبوب و بازیهای متتعلق به آن مطرح شد. مطمئنا یکی از پرسشهای مهم انحصاری یا عدم انحصاری بودن عناوین بنزدا در آینده است. قرارداد خرید ZeniMax هنوز تمامی مراحل خود را طی نکرده و به صورت رسمی معامله صورت نگرفتهاست، بنابراین طبیعی است که مایکروسافت فعلا از اظهار نظر عجولانه خودداری کند. Bethesda اما از طرفی دیگر قصد ندارد جامعه مخاطبان خود را محدود کند. آقای تاد هاوارد، رئیس استودیو بتزدا در مصاحبهای با وبسایت GamesIndustry اعلام کرد یکی از اولویتهای اساسی آنها این است که بازیهای خود را برای تمام جامعه مخاطبان، فارغ از پلتفرمی که در اختیار دارند، عرضه کنند: ما به شدت به دیدگاه خود مبنی بر در دسترس بود بازیهای برای تمامی جامعه مخاطبان پایبند هستیم و قصد داریم این مسیر را ادامه دهیم. همین مسئله باعث شد، فرصا همکاری با ایکس باکس را غنیمت شماریم. این موضوع به ما این فرصت را میدهد که روند توسعه و عرضه بازی برای همه مخاطبان برای ما سادهتر شود. فیل اسپنسر از پاسخهای محتاطانه پیرامون مسئله انحصاریسازی استودیو Bethesda میگوید یک ماه پیش بود که کمپانی مایکروسافت یک بمب خبری را منتشر کرد.آنها استودیو بازی سازی Bethesda و شرکت مادر آن یعنی ZeniMax را خریداری کردند.در حالی که تأثیرات آن حداقل تا یک سال دیگر احساس نخواهد شد،اما سوالات زیادی باقی مانده است.نکته اصلی: آیا عناوین بتسدا منحصر به اکوسیستم Xbox خواهد بود؟به هر حال منطق حکم میکند که این موضوع درست باشد،اما گفته شده بود که بتسدا به روش کار خود ادامه خواهد داد و طرفداران میتوانند امیدوار باشند که عناوین جدید این استودیو مالتیپلتفرم باشند.فیل اسپنسر در جواب اینکه آیا بتسدا به طور کامل انحصاریسازی میشود یا خیر محتاطانه بوده است.بعنوان مثال وی در یکی از مصاحبههای اخیر خود به این سوال اینگونه پاسخ داد که «برای جبران هزینه خرید این کمپانی لازم نیست بازی ها را روی پلتفرمهای دیگر هم منتشر کنیم.»اکنون میدانیم که چرا هنوز بله یا نه قطعی کسب نکردهایم. اما در مصاحبه اخیری که وی با سایت GameReactor داشت،دوباره درمورد این موضوع از او سوال پرسیده شد.وی پاسخ داد:«اول از همه،میخواهم بگویم که ما ZeniMax را خریداری نکردهایم، ما قصد خود را برای به دست آوردن ZeniMax اعلام کردهایم.این خرید در حال تصویب قانونی است و ما هیچ مشکلی را در آن نمیبینیم. ما انتظار داریم اوایل سال ۲۰۲۱ معامله بسته و ثبت شود.اما من میگویم چون میخواهم مردم بدانند،من برای آینده تاد هوارد و رابرت آلتمن برنامه ریزی نکردهام.از آنجا که در حال حاضر اجازه چنین کاری را ندارم،این غیرقانونی است.اخیرا سوالات زیادی در این مورد از من پرسیده میشود.در حال حاضر،این وظیفه من در رابطه با ZeniMax نیست.کار من این نیست که بنشینم و نمونه کارهای آنها را مرور کنم و آنچه را اتفاق میافتد را تعیین کنم.» این منطقی است و همچنین توضیح میدهد که به چه دلیل اسپنسر و دیگران هنوز دقیقاً در مورد آینده IPهای بتسدا / ZeniMax قاطع نیستند. بنابراین،اگر امید داشتید که این محتاطانه پاسخ دادن مایکروسافت و فیل اسپنسر نشانه این بود که شاید بتسدا بتواند مسیر ساخت بازی های مالتیپلتفرم را ادامه دهد، به نظر میرسد که چنین نیست. رئیس ایکس باکس در تازهترین اظهارات خود بیان کرد بازیهای استودیو Bethesda برای دستیابی به سود نیاز به عرضه روی پلتفرمهای دیگر را ندارند و ظاهرا این استودیو صرفا برای پلتفرمهای مایکروسافت بازی توسعه خواهد داد. با دنیای بازی همراه باشید. حدود یک ماه پیش بود که درست پیش از آغاز پیش فروش کنسولهای Xbox Series X و Xbox Series S مایکروسافت اعلام کرد مالکیت کمپانی Zeni Max، کمپانی مادر استودیو Bethesda را بدست آورده و حق مالکیت تمامی آیپیهای این استودیو اکنون با مایکروسافت است. مسلما حداقل به یک سال زمان نیاز است تا تاثیرات این قرارداد را در بازاریابی و فروش کنسولهای مایکروسافت ببینیم. یکی از اولین سوالهایی که از ابتدا برای بسیاری از مخاطبان مطرح شد، بحث انحصاری یا عدم انحصاری بودن عنوان آینده بتسدا بود. این سوال هنوز به طور رسمی و مشخص پاسخ داده نشدهاست اما، اظهارات جدید رئیس ایکس باکس احتمال انحصاری بودن بازیها را تایید میکند. اخیرا وبسایت Kotaku مصاحبهای با آقای اسپنسر ترتیب داده و در آن از برخی برنامههای مایکروسافت برای آینده سوال شدهاست. زمانی که از ایشان پرسیده شد که آنها قصد دارند بازیهای بتسدا را برای دیگر پلتفرمهای خارج از خانواده ایکس باکس نیز عرضه کنند تا هزینه خرید ۷.۵ میلیارد دلاری این استودیو را جبران کنند، وی این گزینه را رد کرد و اعلام کرد از تظر او سودآوری حاصل از تجربه عناوین بتسدا روی پلتفرمهای خانواده ایکس باکس و سرویسهای مرتبط برای مایکروسافت کفایت میکند. البته من قصد ندارم هیچ ایده یا نطری را مطرح کنم. به هیچ عنوان هدف ما از عقد این قرارداد این نبود که دست مخاطبان دیگر پلتفرمها را از تجربه این بازیها کوتاه کنیم. همیشه خواسته ما این بود که مخاطبان بیشتری را به گیم جلب کنیم نه اینکه مخاطبان فعلی را از تجربه بازیها محروم کنیم. من صرفا به پرسش فعلی شما پاسخ میدهیم و از این پاسخ هیچ برداشتی اشتباهی نباید کرد. وقتی به تمام پلتفرمهایی که ما در اختیار داریم فکر میکنم، به نظرم نیازی نیست برای سودآوری این عناوین را راهی پلتفرمهای دیگر کنیم. مایکروسافت مالکیت استودیو Bethesda را به دست آورد آقای فیل اسپنسر، رئیس بخش سرگرمیهای تعاملی کمپانی مایکروسافت چندی پیش در وبسایت رسمی خبری ایکس باکس اعلام کرد مایکروسافت کمپانی «Zeni Max» را طی قراردادی به ارزش ۷.۵ میلیارد دلار خرید. با توجه به این که این شرکت که کمپانی مادر استودیو Bethesda محسوب میشود، بتسدا و تمامی فرنچایزهای متعلق به این شرکت اکنون در اختیار مایکروسافت قرار دارد. این قرارداد تنها شامل آیپیهای این استودیو نمیشود و استودیوهای زیر مجموعه Bethesda نیز به مجموع استودیوهای مایکروسافت اضافه شد. آقای اسپنسر در بیانیه خود از هیجان و انگیزه بالای او و تیمش برای همکاری با بتسدا خبر داد: من طی سالیان اخیر بارها و بارها با سران Bethesda گفت و گو داشتهام و دیدگاه تیم من با آنها در مورد آینده صنعت گیمینگ و روشهای استودیوها برای جذب مخاطبان جدید بسیار شبیه به یکدیگر بود. فکر میکنم بتوانیم در آبنده همکاریهای خوبی داشته باشیم. اسپنسر در ادامه خبر از اضافه شدن فرنچایزهای بتسدا به زیر مجموعه ایکس باکس خبر داد. بتسدا خود مالکیت چندین استودیو توانمند نظیر Bethesda Game Studios ،id Software ،MachineGames ،Tango Gameworks و Arkane Studios را در اختیار دارد و به تبع فرنچایزهای آنها مانند The Elder Scrolls ،Fallout ،Starfield ،Wolfenstein ،DOOM ،Prey ،Dishonored ،The Evil Within و Quake تحت مالکیت مایکروسافت قرار میگیرد. نکته جالب توجه اینکه مایکروسافت قرار است دو بازی GhostWire: Tokyo و Deathloop که انحصاریهای زمانی پلی استیشن۵ هستند را سال آینده برای این کنسول عرضه کند. نویسنده تیم خبری دنیای بازی Arkane Studiosپی سی گیمینگ (PC Gaming)شرکت بتسدا (Bethesda Softworks) لینک منبع 1 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. ترجمتون خیلی داغونه. قشنگ به نفع پلی استیشن تغییرش دادین ? ۳۱ برای پاسخ، وارد شوید