خانه » مقالات بازی حقایق جالب سری Metal Gear Solid | از پایانی تاریک تا حوادث یازده سپتامبر × توسط حسین بازدید در ۱۴۰۰/۰۱/۲۲ , 21:30:18 5 در این مقاله قصد داریم تا به مرور حقایق جالب سری Metal Gear Solid بپردازیم. با دنیای بازی همراه باشید. سری Metal Gear Solid از سالیان ابتدایی ظهور ویدیوگیم، کمک شایانی به این صنعت نوپا کرده و در زمینههای مختلف استانداردهای جدیدی تعریف کرده است. متال گیر سالید از اولین بازیهای سینمایی حقیقی تاریخ به حساب میآید که ساعتها میانپرده مفصل دارد و در آن داستان میشنویم. سری متال گیر مرز بین داستان خیالی و واقعیت را بسیار کم رنگ جلوه داد و چنان خود را در ذهن مخاطبانش گنجاند که کم پیش میآید اثری چنین تاثیری از خود به جای بگذارد. سری Metal Gear Solid چندی از بهترین بازیهای تاریخ را به ما تحویل داده است؛ اما مثل هر مجموعهی دیگری پایانی دارد. آن طور که به نظر میرسد، آینده این مجموعهی نظامی – مخفیکاری در هالهای از ابهام قرار دارد؛ خالق، کارگردان و نویسنده کل فرنچایز یعنی آقای هیدئو کوجیما در سال ۲۰۱۵ از شرکت کونامی (ناشر بازی) خارج شد و احتمالا هرگز هم برنخواهد گشت! بعد از عرضهی نسخه پنجم مجموعه یعنی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، نسخه جدیدی به نام Metal Gear Survive منتشر شد که عملا مسیر فرنچایز را به بیراهه کشاند. قطعا در این مقاله به این نسخههای فرعی نمیپردازیم و تمرکز اصلی ما روی آن عناوینی است که مورد تائید هیدئو کوجیما است. به سراغ اصل مطلب برویم و نکات بازی Metal Gear Solid و Metal Gear را مرور کنیم. از کراسآوری با مجموعه Monster Hunter تا اینکه لو رفتن داستان یکی از عناوین انحصاری پلی استیشن در بازی نینتندو! این شما و این پانزده حقیقت جالب درباره سری متال گیر سالید. کراس آور با مجموعه Monster Hunter؛ اژدها به جای متال گیر بازی Monster Hunter: World یکی از پرفروشترین بازیهای سال ۲۰۱۸ شد. خواستم یادآور شوم که چقدر این مجموعه در ژاپن و به طور کل جهان اهمیت دارد و به طور کلی فرنچایز بزرگی تلقی میشود. سری Monster Hunter در طول ده سال اخیر یکی از محبوبترین مجموعهها در ژاپن به حساب میآید و به همین دلیل به پلتفرمهای مختلفی راه پیدا کرده است. در دوره PSP بازیهای مانستر هانتر در ژاپن تقریبا به عنوان یک پدیده فرهنگی انگاشته میشدند. چیزی در حد و اندازه بازی Pokemon Go در آمریکا! یکی از حقایق جالب سری Metal Gear Solid این است گه بازی Metal Gear Solid: Peace Walker در آن زمان قصد داشت به حدی برسد که عناوین مانستر هانتر رسیده بودند؛ به دلیل تمرکزش روی مولتیپلیر لوکال یا محلی. بدین ترتیب، کونامی و کپکام معاملهای انجام دادند و برخی از هیولاهای سری مانستر هانتر به پیس واکر راه پیدا کردند. در همین حین که این هیولاها به عنوان باس یا غول آخر به پیس واکر آمدند، چند لباس و Outfit از متال گیر هم به عنوان Monster Hunter: Freedom unite اضافه شد. باس فایتهای این هیولاها انتخابی بودند و جز سختترین نبردهای بازی هم شناخته میشدند. تغییرات بازی Metal Gear Solid 2 به علت حادثه یازده سپتامبر در زمان حادثه یازده سپتامبر، چندین و چند بازی در مراحل تولید بودند. آن اتفاق باعث شد که در بعضی بازیها تا قبل از عرضه تغییرات زیادی اعمال شود. برای مثال، در ابتدا بنا بود بازی Spider-Man 2: Enter Electro حاوی مبارزهای باشد که دقیقا در بالاترین نقطه ساختمان مرکز تجارت جهانی (یا برجهای دو قلو) رخ میداد ولی این صحنه برداشته شد. بازی Propeller Arena که شبیه ساز پرواز و نبردهای هوایی بود، به طور کل لغو شد. پایان متال گیر سالید ۲: پسران آزادی هم به همین علت دستخوش دگرگونیهایی شد. بنا بود تا سکانسی در بازی وجود داشته باشد که Arsenal Gear در منطقه منهتن (Manhattan) سقوط کند و تعدادی ساختمان را از بین ببرد. در آخر که مبارزه میان رایدن (شخصیت اصلی) و سالیدیوس (آنتاگونیست) به پایان رسید، رایدن پرچم ایالات متحده را روی پیکر بیجان سالیدیوس پاره کند. این سکانس از بازی اصلی حذف شد. شایان ذکر است که نام رایدن در ژاپن هم عوض شد. در ابتدا نام او را «کاتاکانا» در نظر گرفته بودند و سپس به «کانجی» تغییر پیدا کرد. علت عوضکردن اسم او هم شباهت کاتاکانا به بن لادن بود! پایان مخفی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در این دوره که قابلیت زیر و رو کردن فایلها و اطلاعات بازیها به مثال آب خوردن است، دیگر کم پیش میآید که نکته پنهانی از دید عموم نهفته بماند. یکی از نکات جالب بازی متال گیر سالید این است که طرفداران بازی متال گیر سالید ۵: درد شبح توانستند پایانی مخفی در بازی پیدا کنند که ابدا ممکن نبود که در حالت عادی به آن برسند. این میانپرده فقط از طریقی در بازی قابل پخش بود که تمامی کاربران یک پلتفرم، همه سلاحهای اتمیای که توسعه داده بودند را از کار بیاندازند و آنها را از بین ببرند. این عمل همکاری هزاران هزار کاربر بازی را میطلبید. اگر این حرکت جمعی صورت میگرفت، کاتسینی پخش میشد که در آن سخنرانی کازوهیرا میلر را میدیدیم و از عزم راسخ Diamond Dogs برای پاکسازی دنیا از سلاحهای اتمی میشنیدیم. حجم عظیمی از کاربران کامپیوترهای شخصی قادر بودند که این میانپرده را به دلیل باگی در بازی تماشا کنند که آن هم به صورت اتفاقی رخ میداد. حدود چند ماه پیش این اتفاق برای پلتفرم PS3 افتاد و طبق روند اصلی بازی و آن طور که سازندگان میخواستند، میانپرده پخش شد. بعد از نمایش این کاتسین اطلاعاتی از قبیل چه تعداد بمب هستهای در مدت زمان حیات بازی ساخته شده و در چه زمانی کل دنیای بازی از شر این بمبها خلاص شده است به اشتراک گذاشته شد. تماشای اندینگ مخفی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain حقایق Metal Gear Solid – نام مستعار صداپیشگان تا قبل از دوره ۳۲ بیتی، صداپیشگی در بازیهای کنسولی عملی غیرممکن بود و اثری از صداگذاری هم نبود. مهمترین دلیل عدم حضور کلیپهای صوتی و میانپردهها، حجم کارتریج بود. بعد از عرضه پلیاستیشن ۱ و جایگزینشدن دیسک CD به جای کارتریج، حجم زیادی فضا در اختیار توسعهدهندگان قرار گرفت که میتوانستند برای جلوههای صوتی و بصری بیشتری از آن بهره ببرند. در اواخر دهه ۹۰ میلادی، صداپیشگی در بازیهای کنسولی به عنوان یک معجزه قلمداد میشد اما مشکلاتی در میان راه صداپیشهها قرار داشت و آن هم شکستن قواعد اتحادیه بود. هنوز قاعده و قانون خاصی برای صداپیشگی در بازیهای ویدئویی وضع نشده بود و تعداد کثیری از صداپیشگان در آن زمان از نامهای مستعار در بازی استفاده میکردند. بعضی از صداپیشههای متال گیر سالید (۱۹۹۸) هم به همین دلیل در تیتراژ بازی از نام مستعار استفاده کردند. دیوید هایتر (سالید اسنیک) و داگ استون (سایکو منتیس) از جمله کسانی بودند که به انتخاب اسم جایگزین روی آوردند. سانسور افراد مشهور در Metal Gear 2: Solid Snake مدتی قبل، هیدئو کوجیما شخصاً اظهار تاسف کرد که به جای ریمیککردن متال گیر ۲ برای Playstation، به دنبال ساخت دنباله بازی رفت. ارجاعات داستانی فراوان عنوان Metal Gear Solid به نسخه قبلی مجموعه یعنی Metal Gear 2، دلیل پشیمانی کوجیما از عدم عرضه ریمیک آن بازی برای پلتفرم پلی استیشن تلقی میشود. شایان ذکر است که متال گیر ۲ خارج از ژاپن منتشر نشده بود. بالاخره در سال ۲۰۰۵، طرفداران مجموعه توانستند نسخه انگلیسی بازی را که درون ورژن آپدیت شده نسخه سوم تحت عنوانMetal Gear Solid 3: Snake Eater قرار داشت بازی کنند. باید تغییراتی در نسخه آپدیتشده متال گیر ۲ صورت میگرفت تا بازی برای عرضه دوباره آماده شود. تغییرات به این دلیل رخ داد که پرتره بعضی از کاراکترها بسیار شبیه به هنرمندان هالیوودی بود! به عنوان مثال تصویری که برای سالید اسنیک در نظر گرفته شده بود شباهت فراوانی به مل گیبسون (کارگردان و بازیگر) داشت؛ در حالی که چهره بیگ باس با شان کانری (بازیگر) مو نمیزد! حقایق Metal Gear Solid – چگونه کاراکتر مریل خلق شد؟ مریل سیلوربورگ (Meryl Silverburgh) یکی از اندک یاران سالید اسنیک در مجموعه متال گیر به شمار میرود. او زنی جوان و سربازی آرمانی است که توانست به همراه اسنیک از واقعهی Shadow Moses (اتفاقات نسخه اول) جان سالم به در ببرد. در ادامه داستان مریل به درجه افسر فرمانده نائل شد و گروه خود را فرماندهی میکرد. به نظر میرسد که کوجیما ایدهی طراحی کاراکتر مریل را از بازی قبلی خود گرفته باشد. هیدئو کوجیما یک بازی ماجراجویی به نام Policenauts ساخته بود که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد. این بازی داستانی درباره افسران پلیس روایت میکرد و در آینده جریان داشت. یکی از مامورین پلیس زنی بود به نام مریل سیلوربورگ که دقیقا طراحی مشابه نسخه متال گیر این کاراکتر داشت. مثل اینکه کوجیما دلش نمیخواست به راحتی از کاراکترهایش بگذرد! نسخه Policenauts مریل نسبت به نسخه Metal Gear Solid آن بسیار باتجربهتر بود و از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار بود. اعدام سالید اسنیک و اوتاکان از همان لحظه در نسخه اول مجموعه که اسنیک موفق شد اوتاکان را از دست گری فاکس (Gray Fox) نجات دهد یا آن مکالمهشان بر سر جسد Sniper Wolf را شنیدیم، فهمیدیم که با رفاقتی ناب طرف هستیم. در سهگانه سالید اسنیک، بارها و بارها لحظات خاصی از این دو شخصیت دیدیم که در ذهنمان حک شد. همه میدانستیم روزی فرا میرسد که دیگر نمیتوانیم این دوستی را ببینیم و جایی باید با این دو خداحافظی کنیم. کوجیما مصمم بود که داستان سالید اسنیک را در Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots به پایان برساند. بدین منظور با دلیلی خودساخته اما با پایه و اساس، سن سالید اسنیک را بالا برد و به گونهای جلوه داد که او زمان زیادی برای حیات در اختیار ندارد. در آخر هم لقب Old Snake (به معنای: مار پیر) را به او دادند. داستان متال گیر سالید ۴ به نحوی تمام شد که اسنیک سالهای اندکی که برایش مانده است را با اوتاکان و سانی میگذراند. در اصل کوجیما پایان بسیار تاریک و تلختری را برای اسنیک برنامهریزی کرده بود. به ادعای کوجیما، او ابتدا نقشه داشت که داستان Metal Gear Solid 4 به گونهای به آخر برسد که سالید اسنیک و اوتاکان خودشان را لو بدهند، به علت این که سالها بر خلاف قانون قدم برداشتند. قرار بود بازی طوری به پایان برسد که هر دو برای جنایاتی که مرتکب شدند، اعدام شوند. تنها دلیلی که کوجیما از به تصویرکشیدن سناریوی مذکور دست کشید، این بود که تمام کارمندان استودیو علیه او شوریدند و به این پایانبندی اعتراض داشتند. بیشتر بخوانید: نکات جالب بازی Red Dead Redemption 2 عناوینی در دنیای متال گیر با رده بندی سنی E بازی Metal Gear Solid: Ghost Babel در سال ۲۰۰۰ برای پلتفرم Game boy color عرضه شد. دلیل وجود Ghost Babel به این خاطر است که شعبه اروپای کونامی درخواست پورتی از بازی Metal Gear Solid (1998) برای کنسول گیم بوی (Game boy) داشت. هیدئو کوجیما تصمیم گرفت که به جای پورت بازی اصلی، بازی جدیدی برای کنسول دستی Game boy color ساخته شود. بازی Metal Gear Solid: Ghost Babel رده بندی سنی E گرفت؛ بدین معنا که هرکس با هر سنی قادر به تهیه بازی است. انتخاب درجه E برای بازی بسیار نگرانکننده بود؛ زیرا بخشی از محتوای بازی کاملا بزرگسالانه تلقی میشد. نگرانکنندهترین محتوای بازی Ghost Babel داستان کاراکتری به نام جغد ماریونت (Marionette Owl) است. او با مشاهده مرگ دوستش در دوازده سالگی، ایدهی تبدیلشدن به قاتلی سریالی را در سر میپروراند. این افکار باعث شد که او زنان را دنبال و شکار، سپس اجساد آنها را به عروسک تبدیل کند! محصولات سانسورشده در Peace Walker وقایع بازی Metal Gear Solid: Peace Walker در مناطق جنگی کاستاریکا در سال ۱۹۷۴ رقم میخورد. حتی این موضوع هم نتوانست جلوی سازندگان را بگیرد که از قراردادن تعداد بیشماری محصول تبلیغاتی صرف نظر کنند. قراردادن محصولات به قصد تبلیغات با سری متال گیر بیگانه نیست. در نسخه چهارم سالید اسنیک را دیدیم که از یک آیپاد (پخشکننده موسیقی اپل) استفاده میکرد یا گزینههای دیگر. کونامی تبلیغات در پیسواکر را به حد اعلا رساند. بسیاری از آیتمهای بازی به برندی ارجاع داشتند؛ برندهای معروفی از قبیل پپسی، Doritos، Mountain Dew و … کونامی موقع عرضه بازی به صورت جهانی با قضیه تبلیغات و قراردادن محصولات در بازیاش به مشکل خورد. بدین ترتیب در نسخه بینالمللی بازی از تبلیغات فراوان و حضور برندهای گوناگون خبری نبود. مرحله پایانی بیپایان! بازی MGS V: The Phantom Pain که در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، کش و قوسهای فراوانی را تحمل کرد. به دلیل مشاجره کونامی و کوجیما، مراحل ساخت بازی با مشکلات زیادی رو به رو شد. جدال این دو، سبب شد که بخشی از محتوای داستانی بازی فراموش شود و هرگز تجربهشان نکنیم. به نظر میرسد که MGS V: The Phantom Pain آخرین نسخه مجموعه باشد که به دست Kojima Productions ساخته شد. هیدئو کوجیما نتوانست بازی را تا قبل از عرضهاش کامل کند. ماجرا از آن جایی درز پیدا کرد که در نسخههای ویژه بازی، دیسک اضافهای وجود داشت و محتوای خاصی را به مخاطب نشان میداد. این دیسک اضافه فاش کرد که بازی چپتر سومی به عنوان Peace هم داشت. بقایای این مرحله و آن چیزی که تیم سازنده توانسته بود برای این ماموریت تدارک ببیند از طریق چند طرح مفهومی (Concept Art) و چند سکانس میانپرده به نمایش گذاشته شد. مرحله ۵۱ بازی، رویارویی نهایی Diamond Dogs، ایلای و سایکومنتیس را که به کمک ساهلنتروپوس (Sahelanthropus) از پایگاه مادر فرار کرده بودند، شامل میشد. مرحله ۵۱ میتوانست یک مقابله حماسی بین بیگ باس و بچهها باشد که کمک میکرد تا پلی بین MGS V و MGS ایجاد و حفرهی خالی مجموعه را پر کند. نقد و بررسی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain اعضای گمشده Dead Cells در مرحلهی Big Shell بازی Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty گروهی از تروریستهای بسیار قدرتمند به عنوان Dead Cell سد راه شما میشوند. آنها از قدرتهای فراطبیعی بهرهمند بودند و چالش بزرگی برای مخاطب به حساب میآمدند. رایدن باید با اعضای این گروه تروریستی مقابله کند که هرکدام برای خود غولی به حساب میآیند. دو عضو دیگر از گروه Dead Cells وجود داشتند که بنا بود در بازی پیدایشان شود اما در طول روند تولید از حضورشان صرف نظر شد. کاراکتری به نام Chinaman (مرد چینی) که قرار بود از هنرهای رزمی در این گروه استفاده کند و یک خالکوبی اژدها هم داشت که این اژدها جان میگرفت. عضو دیگر Old boy نام داشت که مردی سالخورده و یکی از معلمان بیگباس بود. روی طراحی او در پایان متال گیر سالید ۳ دوباره کار شد و در آن بازی حضور پیدا کرد. هر دو شخصیت در کمیک بوکی که از متال گیر سالید ۲ اقتباس شده بود، حضور داشتند. هیدئو کوجیما در باسفایت Psycho Mantis نبرد سالید اسنیک و سایکو منتیس (Psycho Mantis) اگر نگوییم یکی از بهترینهای کل صنعت بازی، قطع به یقین یکی از خاطرهانگیزترین باس فایتهای کل مجموعهی متال گیر به شمار میرود. مبارزه با سایکو منتیس هنجار شکنی بزرگی تلقی میشد و تجربه بازی را به واقعیت گره میزد؛ زیرا مخاطب برای شکست او باید خارج از اصول بازی فکر و عمل کرده و کارت حافظهی پلی استیشن ۱ را جا به جا میکرد. سایکو منتیس قادر بود که اطلاعات مموری کارت کنسول شما را بخواند. اگر او دیتای ذخیرهشدهای از بازیهای کونامی پیدا میکرد اسامی آنها را در پیش روی شما مینوشت. حقیقت این است که بازیهای بیشتری از کونامی در ژاپن منتشر شدهاند، بنابراین او در نسخهی ژاپنی بازی دیالوگهای بیشتری داشت. اگر شما محتوای ذخیرهشدهای از دو بازی Snatcher و Policenauts در کارت حافظه کنسول پلیاستیشن خود داشتید، سایکو منتیس کانالی ایجاد میکرد و صدای هیدئو کوجیما از آن پخش میشد. کوجیما شخصا از شما برای حمایت از بازیهای او تشکر میکرد. قابلیت ذکرشده فقط در نسخههای ژاپنی بازی قابل دسترسی است. اسپویل MGS 4 در بازی Super Smash Bros. Brawl حقایق جالب سری Metal Gear Solid – سالید اسنیک در Super Smash Bros. بازی PlayStation All-Stars Battle Royale که بازی مبارزهای سونی در نسل هفتم شناخته میشد، کمبودهای فراوانی در مقابل حریفش یعنی .Super Smash Bros داشت. نمایندهی متال گیر در بازی سونی رایدن بود و این خیلی به مذاق طرفداران خوش نیامد. در صورتی که بازی نینتندو سالید اسنیک و استیج اختصاصی خودش را دارا بود. استیج مخصوص اسنیک در جزیره Shadow Moses قرار داشت. اگر مبارزهی شما به یک حد نصابی میرسید، ناگهان متال گیر رکس (متال گیر نسخه اول) و متال گیر رِی (متال گیر نسخه دوم) به پس زمینه بازی حملهور میشدند. همراه آنها چند Gekko هم حضور پیدا میکردند. استیج Shadow moses حقیقتا چند اسپویلر برای عنوان چهارم مجموعه داشت که هنوز عرضه نشده بود. آن استیج این حقیقت که شما به جزیره برخواهید گشت و متال گیر رکس را در نبردی علیه چند Gekko و متال گیر ری کنترل میکنید، اسپویل کرد. با این حساب، یک عنوان نینتندو، یک عنوان انحصاری پلیاستیشن را برای مخاطبانش اسپویل کرد! کاربران بازی تا لحظهی عرضه Metal Gear Solid 4 متوجه موضوع نشدند. کانسپت آرتهای Sniper Wolf حقایق جالب سری Metal Gear Solid – کانسپت آرت Sniper Wolf تقریبا اکثر بازیهای مجموعه متال گیر درجه M را در رده بندی سنی دریافت کردند؛ یعنی افراد بالای هفده سال مجاز به تجربه بازی هستند آن هم به علت خشونت و استفاده از الفاظ نامناسب یا خونریزی. اصولا محتوایی با تم بزرگسالانه در متال گیر بسیار کم پیدا میشد؛ البته به جز چند مورد نادر. آن هم برای جلوگیری از ضربه به میزان فروش بازی، زیرا بسیاری از خردهفروشیها بازیهای با محتوای بزرگسالانه را برای فروش قرار نمیدهند. تمام آرت بوکهای بازی شامل طراحیهای فوقالعاده یوجی شینکاوا هستند که برای بازی تهیه کرده بود و خیلی از آنها در بازی استفاده شدند. به نظر میرسد در آرت بوک رسمی نسخه اول یعنی Metal Gear Solid (1998)، طرحهایی وجود داشتند که با استانداردهای بازی خیلی همسان نبودند. آرت بوک نسخه اول طرحهایی از Sniper Wolf داشت که زمین تا آسمان با نسخه نهاییای بازی تفاوت داشت. دیزاینی که شینکاوا برای او در ذهن داشت بسیار بازتر و برهنهتر بود که همچنین چیزی در نسخه نهایی بازی وجود نداشت. حقایق جالب سری Metal Gear Solid – بخشندگی دیوید هیتر حقایق جالب سری Metal Gear Solid -دیوید هیتر صداپیشه سالید اسنیک بر کسی پوشیده نیست که دیوید هیتر (David Hayter) چه عشق عمیقی به مجموعه متال گیر دارد. او صداپیشگی سالید اسنیک و بیگباس را بر عهده داشت و بخشی از هویت اسنیک با صدای او شکل گرفته است. وقتی که زمان ضبط دیالوگ برای بازی Metal Gear Solid: Twin Snakes، ریمیکی از نسخه اول بازی برای کنسول Gamecube، فرا رسید، او بخش قابل توجهی از دستمزدش را اهدا کرد. او از میزان دریافتی خود کم کرد تا همان کست قدیمی همگی دوباره دور هم جمع شوند. بازدید دوباره از Camp Omega در MGS V: The Phantom Pain؛ اتفاقی که به حقیقت نپیوست بازی MGS V: Ground Zeroes با اینکه تجربه بسیار کوتاهی بود و نظرات ضد و نقیضی دریافت کرد، اما همگان بر یک مورد اتفاق نظر دارند؛ قطعا کمپ امگا یکی از بهترین محیطهای طراحیشده کل سری به شمار میرود. محیطی که هویت خود را دارد و با فکر طراحی شده است. در حقیقت قرار بود Camp Omega در بازی اصلی هم برگردد. متاسفانه مثل برخی از قابلیتهای دیگر The Phantom Pain، هیچوقت نمیتوانیم این محیط را در بازی ببینیم و از آن لذت ببریم. بارها و بارها شنیدیم که این لوکیشن به بازی اصلی خواهد آمد اما دریغ از یک اشاره یا نکته کوچک تا سندی باشد که کمپ امگا در MGS V حضور دارد. بسیار ناراحتکننده است اما این هم مثل خیلی از نکات دیگر بازی، به دلیل روند تولید سخت آن، از محصول نهایی حذف شد. فصل ابتدایی بازی Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty در اصل گیمپلی بیشتری داشت فقط خدا میداند طرفداران بازی چقدر غصه خوردند برای اینکه بخش بسیار کمی از بازی کنترل شخصیت سالید اسنیک را به دست میگرفتند. آن افتتاحیهی نفسگیر و سپس ملاقات سالید اسنیک بعد از چند سال بسیار خوشآیند بود؛ اما بعد از غرقشدن کشتی، کنترل اسنیک از دست شما خارج میشود و باید کاراکتر رایدن را هدایت کنید. در ابتدا بنا بر این بود که آن مرحله گیمپلی بیشتری داشته باشد و به طرفداران اجازه دهد تا زمان بیشتری را با سالید اسنیک بگذرانند. طبق اطلاعاتی که منتشر شد، زمانی که کل کشتی در حال غرق شدن بود، شما میبایستی اسنیک را در خروجش از کشتی هدایت میکردید. شوربختانه تیم testplaytestersima این بخش را خستهکننده دانست. بنابراین تیم سازنده هم برای به هم ریخته نشدن Pacing بازی هم که شده، آن بخش را حذف کردند تا به تجربهی بازی ضربهای وارد نشود. اگر آن بخش بود شاید بیشتر با سالید اسنیک حال میکردیم ولی همیشه «بیشتر» خوب نیست. اغراق میانپردههای بازی Twin Snakes تقصیر خود کوجیما بود! اگر فقط یک مورد باشد که در آن همه طرفداران مجموعه اتفاق نظر دارند، آن یک مورد کاتسینهای بسیار مسخره و اغراقآمیز بازی MGS: The Twin Snakes است. گرهخوردگی داستان متال گیر با المانهای فانتزی، یکی از نکات جذاب بازی محسوب میشود که رنگ و لعاب خاصی به بازی داده است. زمان ساخت این ریمیک، سازندگان بازی پایه داستان را فراموش کردند که این میزان فانتزی مصداق ضربالمثل از آن ور بوم افتادن است! اسنیک در بازی بیشتر از اینکه شبیه سربازی خبره باشد، بیشتر شبیه ابرقهرمانی تمام عیار ظاهر میشود. حقیقتا ساختهشدن این میانپردهها، به طور کل تقصیر شخص کوجیما است. ریوهی کیتامورا (Ryuhei Kitamura)، کارگردان میانپردههای بازی، برنامه داشت تا به نسخه اصلی وفادار بماند. کوجیما از او درخواست کرد که هر آنچه خودش میخواهد را به بازی اضافه کند و از حد و اندازه گذر کند. در نهایت هم باعث شد که طرفداران احساس انزجار خاصی نسبت به آن سکانسها مثل جاخالی دادن اسنیک از موشکها داشته باشند. کوجیما با این کار سعی کرد اثر خودش را خاص نگهدارد. دستخوش کوجیما، موفق شدی! صداپیشه ژاپنی بیگ باس قصد یادگیری زبان روسی برای MGS 3 داشت! برای بخش عظیمی از طرفداران، دیوید هایتر و آن صدای خشدارش تداعیگر سالید اسنیک و بیگباس هستند. چه در نقش سالید اسنیک یا بیگباس، هواداران هایتر را دوست دارند؛ اما یک صداپیشه دیگر هم لایق احترام فراوانی است و او آکیو اوتسوکا، صداپیشه ژاپنی سالید اسنیک و بیگ باس است. او ذوق بسیار زیادی در کار خود داشت و حتی میخواست زبان روسی یاد بگیرد تا Metal Gear Solid 3: Snake Eater را به سهم خودش معتبرتر کند. هیچ شخص دیگری در تیم گویندگی چنین فکری در سر نداشت. ادای احترام سری Tom Clancy به سالید اسنیک حقایق جالب سری Metal Gear Solid – سم فیشر در Ghost Recon Wildlands بسیار جالب بود که سالید اسنیک در سری Tom Clancey جایگاهی دارد. از سال ۲۰۰۸ دیگر فرصتی برای ملاقات با اسنیک به دست نیاوردیم ولی حضور او در جهان اسپلینتر سل و کل ویدیوگیم حس شده است. نکته جالبی وجود دارد که نام اسنیک در وقایع رویداد اسپلینتر سل در بازی Ghost Recon Wildlands ذکر شد. در حالی که سم فیشر، کاراکتر اصلی Splinter Cell، سراغ فردی با مشخصات اسنیک را میگیرد. او برای توضیح اسنیک از عبارت «آنی که هدبند میبست» استفاده کرد که اشاره مستقیم به سالید اسنیک قلمداد میشود. در جواب به او میگویند که «بازنشسته» شده است و سپس غمی به چهره سم فیشر مینشیند. سعی کردیم حقایق جالب سری Metal Gear Solid را در این مطلب گردآوری کنیم. کدام یک از این حقایق برای شما جذاب بود؟ آیا طرفدار مجموعهی متال گیر سالید هستید؟ نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید. نویسنده حسین بازدید I’m a shadow, one that no light will shine on. Hideo KojimaKojima Producionsmetal gear solidشرکت کونامی (Konami) لینک منبع مقالات بازی 5 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. من واقعا این بازی رو دوست دارم و خیلی خاطره انگیزه ? ۲۱ برای پاسخ، وارد شوید عالی بود خسته نباشید من به شخصه دیوانه بازی سری متالگیر هستم و خیلی متاسفم که کوجیما دیگه متالگیر نمیسازه ۳۰ برای پاسخ، وارد شوید خوشحالم که لذت بردی. مثل هر مجموعهای دیگه به پایان رسید. ۱۰ ممنون مقاله خوبی بود آقای بازدید ۴۱ برای پاسخ، وارد شوید تشکر ۳۰
عالی بود خسته نباشید من به شخصه دیوانه بازی سری متالگیر هستم و خیلی متاسفم که کوجیما دیگه متالگیر نمیسازه ۳۰ برای پاسخ، وارد شوید