بررسی قسمت ویژه سریال فرندز بررسی قسمت ویژه سریال فرندز
در ۱۴۰۰/۰۳/۱۱ , 13:00:17
ژانر مستند، کمدی
کارگردان بن وینستون
ناشر برادران وارنر
رده بندی سنی TV-PG
مدت زمان '1:44

بررسی قسمت ویژه سریال فرندز

مرور خاطرات خوش

- میانگین امتیازات متاکریتیک
8.5 امتیاز دنیای بازی
ژانر مستند، کمدی
کارگردان بن وینستون
ناشر برادران وارنر
رده بندی سنی TV-PG
مدت زمان '1:44
2
در ۱۴۰۰/۰۳/۱۱ , 13:00:17

تقریبا بیش از یک سال پیش بود که زمزمه‌هایی مبنی بر ساخت قسمتی ویژه برای سریال فرندز (Friends) بر سر زبان‌ها افتاد. این صحبت‌ها هواداران این سیت‌کام محبوب را هیجان‌زده کرد و همه منتظر پخش این قسمت بودند. حالا انتظار طرفداران سریال Friends به سر رسیده و همه ما می‌توانیم بار دیگر ۶ بازیگر اصلی این سریال را در یک قاب ببینیم. ما در این مقاله نگاهی انداخته‌ایم به Friends The Reunion. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

سریال فرندز در سال ۱۹۹۴ شروع شد و به مدت ۱۰ سال ادامه یافت تا این که نهایتا این سریال با فصل دهم خود در سال ۲۰۰۴ به پایان راه رسید. در این سریال «جنیفر انیستون» (در نقش ریچل گرین)، «کورتنی کاکس» (در نقش مانیکا گلر)، «لیسا کودرو» (در نقش فیبی بوفی)، «مت له‌بلانک» (در نقش جویی تریبیانی)، «دیوید شویمر» (در نقش راس گلر) و «متیو پری» (در نقش چندلر بینگ) حضور داشتند.

به جرئت می‌توان این مجموعه تلویزیونی را محبوب‌ترین سیت‌کام در سطح جهانی دانست. این سیت‌کام در مدت ۱۰ ساله‌ی انتشار خود توانست بسیاری از آمار و ارقام‌ها را جابه‌جا کند و رکوردهای جدیدی به ثبت برساند. البته می‌دانیم که سریال فرندز حقیقتا تاریخ انقضا ندارد و پس از پایان خود در سال ۲۰۰۴ نیز همچنان یکی از سیت‌کام‌های پرطرفدار در سراسر دنیا به شمار می‌رود.

ما با این سریال بعض کردیم، خندیدیم و به معنای واقعی کلمه زندگی کردیم. ساده‌لوحی‌های جویی، خودخواهی‌های ریچل، وسواس مانیکا، بی‌خیالی فیبی، جوک‌های چندلر و مهربانی راس، همه و همه در خاطر ما نقش بست. تک تک شخصیت‌های سریال فرندز برای‌مان به دوستانی تبدیل شدند که در هنگام تنهایی به سراغ‌شان می‌رویم و با دیدن آن‌ها جانی تازه می‌گیریم. در نتیجه اخباری مبنی بر دیدن دوباره آن‌ها در یک قاب پس از مدت‌ها همه ما را به وجد آورد. انتظارهای‌مان نهایتا چندی پیش به پایان رسید و قسمت ویژه سریال فرندز تحت نام Friends The Reunion به لطف شرکت برادران وارنر از شبکه HBO Max پخش شد.

بررسی قسمت ویژه سریال فرندز

اولین چیزی که برای من این قسمت را جذاب می‌کرد حالت مستند گونه‌ی آن بود. پخش قسمتی داستان محور که در آن بازیگران نقش شخصیت‌های سریال را ایفا می‌کردند ممکن بود به مذاق بسیاری از ما خوش نیاید. در حقیقت پس از پایان سریال هر یک از ما ادامه زندگی شخصیت‌های سریال را به نحوی که دوست داشتیم تصور کردیم و به نوعی نسخه‌ای از آینده آن‌ها را در ذهن‌مان ساختیم. اگر قسمت ویژه فرندز ادامه‌ی زندگی شخصیت‌های سریال بود، تمام آنچه در ذهن پرورده بودیم از هم می‌گسست و احتمالا خاطرات‌مان از قسمت‌های پیشین را نیز تحت تاثیر قرار می‌داد.

در آغاز قسمت ویژه فرندز اولین چیزی که نظر ما را جلب می‌کند تغییرات ظاهری هر یک از بازیگران سریال Friends است. در حقیقت با دیدن ظاهر متفاوت هر یک از آن‌ها متاثر می‌شویم. وقتی آن‌ها وارد محل فیلم‌برداری سریال می‌شوند، گویی ما هم مانند آن‌ها پس از سال‌ها به آن محل‌ها می‌رویم و کل خاطرات گذشته در ذهن‌مان مرور می‌شوند. بازیگران یکدیگر را به نوبت در آغوش می‌کشند و البته این ما هستیم که لبخند زنان به صفحه‌ی نمایشگر زل زده‌ایم.

در واقع این قسمت از چند بخش تشکیل می‌شود که ما در بررسی قسمت ویژه سریال فرندز به آن‌ها اشاره می‌کنیم. انتخاب «جیمز کوردن» برای اجرای بخش مصاحبه کاملا منطقی بود و او به واقع در این زمینه یکی از بهترین‌هاست. خوشبختانه زمان زیادی به این بخش اختصاص داده نشده است. در همین مدت کوتاه می‌توانیم جزئیات جالبی درباره سریال را از زبان بازیگران بشنویم و کوتاهی این بخش مانع از خسته کننده شدن آن می‌شود. در این بخش ما شاهد حضور کوتاه دیگر بازیگران سریال Friends نیز بودیم.

مصاحبه با خالقان و تهیه کنندگان سریال Friends یکی از بخش‌های جذاب این قسمت به حساب می‌آید. در این بخش تهیه کنندگان درمورد نحوه گزینش بازیگران صحبت می‌کنند و از جزئیاتی حرف می‌زنند که برای تمامی طرفداران این سیت‌کام می‌تواند جالب باشد.

بررسی قسمت ویژه سریال فرندز

در بخش‌هایی از این قسمت بازیگران سریال Friends به اتفاقات قسمت‌هایی از این سریال اشاره می‌کنند و ما را برای دیدن مجدد سریال ترغیب می‌کنند. مشخص است که افزایش سن روی هر یک از آن‌ها تاثیر قابل توجهی گذاشته، اما با این وجود آن‌ها تلاش می‌کنند که خود را مانند سال‌های گذشته پر انرژی نشان دهند؛ البته چندان هم در این امر موفق نیستند.

مت له‌بلانک احتمالا تنها کسی است که هنوز هم همان جویی خودمان محسوب می‌شود. ناراحت‌کننده‌ترین چیزی که می‌توانیم در قسمت ویژه سریال فرندز ببینیم، حضور کم‌رنگ متیو پری است. او دیگر آن چندلر خوش‌زبان قدیم نیست که بتواند ما را با کلام‌اش از خنده روده‌بر کند. متیو پری در همان سال‌های فیلم‌برداری سریال Friends هم به دلیل اعتیاد به نوشیدنی‌های الکلی مشکلات مختلفی داشت. این مشکل در سال‌های پس از پایان این سیت‌کام نیز گریبان‌گیر او بوده و تاثیر بسیار زیادی بر زندگی حرفه‌ای او گذاشته است.

لیسا کودرو در جایی از این قسمت می‌گوید که هر شش بازیگر ارتباط خود را پس از پایان سریال حفظ کرده‌اند و گه گاه جویای حال یکدیگر بوده‌اند. اما در این بین به نظر می‌رسد که متیو پری از این قضیه مستثنا بوده و به دلیل مشکلات‌اش چندان هم با سایرین در ارتباط نبوده است.

اما مهم‌ترین و دل‌چسب‌ترین بخش قسمت ویژه سریال فرندز، زمانی است که بازیگران دور هم نشسته‌اند و در حال مرور خاطرات گذشته خود هستند. ارتباط نزدیک ۶ شخصیت اصلی داستان نکته جذاب سریال Friends محسوب می‌شد و دیدن صحبت‌های صمیمانه این ۶ نفر پس از گذشت ۱۷ سال واقعا دیدنی بود.

بررسی قسمت ویژه سریال فرندز

در قسمت ویژه سریال فرندز شاهد بازسازی شدن بخش‌هایی از این سریال هستیم. بدون تردید همه طرفداران سریال Friends قسمتی که در آن مانیکا و ریچل آپارتمان‌شان را به چندلر و جویی باختند، به یاد دارند. این بخش در Friends The Reunion بازسازی شده است، اما نه به جذابی خود سریال. در حقیقت به نظر می‌رسد تمام این پروسه شتاب‌زده صورت گرفته و سازندگان وقت زیادی صرف ارائه بهتر این بخش نکرده‌اند.

تهیه کنندگان این قسمت بخشی را اضافه کرده بودند که در آن بازیگران دیالوگ‌هایی از قسمت‌های مهم سریال Friends را بازگویی می‌کردند. این بخش نیز جذابیت‌های خاص خود را داشت و ما را به یاد قسمت‌های پرطرفدار این مجموعه می‌انداخت. با این حال این بخش به بهترین نحو اجرا نشده بود و گاهی خسته کننده می‌شد.

دیدن پشت صحنه برخی قسمت‌ها بسیار سرگرم کننده بود، به خصوص تماشای خنده‌های متیو پری و دیوید شویمر در پشت صحنه قسمت The One with the Cop که همه ما آن را با فریاد زدن Pivot توسط راس به یاد می‌آوریم.

تعدادی از سلبریتی‌ها نیز در قسمت ویژه سریال فرندز حضور داشتند که از میان آن‌ها می‌توان به «دیوید بکهام»، «کیت هرینگتون» و «لیدی گاگا» اشاره کرد. راست‌اش را بخواهید حضور آن‌ها چندان هم اهمیت نداشت و به نظر می‌رسد که تهیه کنندگان صرفا برای جذب مخاطب دست به این اقدام زده‌اند. برای مثال در جایی از این قسمت لیسا کودرو آهنگ معروف سریال Friends را بازخوانی می‌کند. در حقیقت شنیدن این آهنگ که به Smelly Cat معروف است، در هر مکان و زمانی ما را به یاد شخصیت فیبی می‌اندازد. اما حضور غیر ضروری لیدی گاگا و هم‌خوانی آن همراه با لیسا کودرو چندان هم خوب از آب در نیامده است. به نظر می‌رسد این بخش نیز عجولانه کار شده است وگرنه می‌توانستیم خاطره‌ای بهتر از حضور لیدی گاگا در قسمت ویژه سریال فرندز داشته باشیم. در واقع اگر وقت سایر سلبریتی‌ها را به صحبت‌های صمیمانه‌ی شش بازیگر اصلی اختصاص می‌داند، احتمالا نتیجه بهتری حاصل می‌شد.

بررسی قسمت ویژه سریال فرندز

بد نیست در بررسی قسمت ویژه سریال فرندز نگاهی به بخش فنی نیز داشته باشیم. این قسمت از نظر فیلم‌برداری عملکرد قابل قبولی دارد، بجز چند بخش که زوایای دوربین کمی اذیت کننده می‌شود. تدوین نیز تا حدی خوب است. برخی مواقع مثل زمانی که بازیگران دور هم در حال خواندن دیالوگ‌های سریال هستند، تدوین کمی شلخته به نظر می‌رسد، اما نباید انتظار خیلی زیادی نیز از آن داشته باشیم.

در مجموع می‌توان گفت که قسمت ویژه سریال فرندز می‌تواند طرفداران این سریال را خشنود سازد. این قسمت ما را به سال‌های گذشته می‌برد و خاطرات خوب‌مان را برای‌مان زنده می‌کند. هرچه نباشد ما ساعات زیادی را با شخصیت‌های این سریال گذرانده‌ایم و حالا توانسته‌ایم بار دیگر آن‌ها را در کنار هم ببنیم. قسمت ویژه سریال فرندز در مواقعی لبخند به لب‌مان می‌آورد و گاهی نیز ما را متاثر می‌کند. دیدن ۶ بازیگر اصلی سریال Friends پس از سال‌ها بسیار جالب و سرگرم کننده بود. هرچند ضعف‌هایی در Friends The Reunion وجود دارد، اما در کل می‌توان نمره قبولی را در بررسی قسمت ویژه سریال فرندز به آن داد.

این بود بررسی قسمت ویژه سریال فرندز. امیدواریم از خواندن این بررسی لذت برده باشید. شما درباره قسمت ویژه سریال فرندز چه فکر می‌کنید؟ آیا این قسمت از نظر شما رضایت بخش بود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

نکات مثبت

+ داشتن بخش‌های مختلف و رعایت توازن بین این بخش‌ها

نکات منفی

– حضور بی‌مورد سلبریتی‌ها

– ریتم عجولانه

امتیاز دنیای بازی 8.5 شگفت‌انگیز
مهدی شریفی
سینما و تلویزیون

2 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر