بازی Forza Horizon 5 از قابلیت Ray-Tracing برای طراحی صوتی خود استفاده میکند
عنوان ریسینگ جهان باز استودیو Playground Games یعنی بازی Forza Horizon 5 از قابلیت Ray-Tracing به منظور طراحی صدای واقعگرایانه استفاده خواهد کرد. با دنیای بازی همراه باشید.
سری Forza Horizon (درواقع کل مجموعه Forza) همیشه با انتشار نسخههای جدید سطح استاندارد گرافیکی و زیباییهای بصری عناوین ریسینگ را ارتقاء دادهاند. اما در عین حال، طراحی صوتی یکی دیگر از مواردی است که این مجموعه از قدیم در آن نسبت به باقی آثار هم سبک برتری داشته است. با توجه به نمایشهایی که از بازی Forza Horizon 5 تاکنون دیدهایم، این عنوان نیز از این قاعده مستثنی نیست. باوجود اینکه تا امروز نمایشها و اطلاعات زیادی از بازی منتشر شده است، استودیو Playground Games اکنون جزئیات بیشتری را در مورد پیشرفتهایی که آنها برای صداگذاری بازی بهدست آوردهاند، منتشر کرده است.
در جدیدترین مصاحبه در رویداد Forza Horizon 5: Let’s Go (که توسط VG247 برگزار شد)، توسعهدهندگان تأیید کردند که این عنوان ریسینگ جهان باز از ویژگی ری تریسینگ در طراحی صوتی خود نیز استفاده میکند. در حالی که این ویژگی از لحاظ بصری در حالت Forzavista فعال است، در طراحی صوتی نقش مهمی دارد.
اساساً، توسعهدهندگان از این ویژگی برای طراحی صدای واقعگرایانه اجسام موجود در محیط از جمله ساختمانها، سنگها، درختان و موارد دیگر استفاده میکنند. بنابراین بسته به مکان و سرعت رانندگی در محیطها، جلوههای صوتی مختلفی را خواهید شنید.
بهعنوان مثال، صدای رانندگی ماشین شما در یک شهر ممکن است واضح و بلند بهنظر برسد، اما اگر در منطقهای جنگلی رانندگی کنید، این صدا بسیار خفه خواهد شد. آقای Fraser Strachan، طراح اصلی صدا همچنین میگوید که با هدفون، جلوههای صوتی این اثر حتی بیشتر نمایان خواهد شد.
بازی Forza Horizon 5 در تاریخ ۹ نوامبر (۱۸ آبان) برای Xbox Series X / S ، Xbox One و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.