هرآنچه که باید درمورد بازی Halo Infinite بدانید

در ۱۴۰۰/۰۵/۱۰ , 22:42:58
هرآنچه که باید درمورد بازی Halo Infinite بدانید

چیزی تا عرضه نسخه جدید از مجموعه هیلو (Halo) نمانده و طرفداران بی صبرانه منتظر تجربه آن هستند. در واقع این بازی قرار است در پاییز ۱۴۰۰ عرضه شود. ما در این مقاله می‌خواهید هرآنچه که باید درمورد بازی Halo Infinite بدانید را با شما به اشتراک بذاریم. در ادامه با دنیای بازی همراه باشید.

بازی Halo Infinite قرار است در تعطیلات ۲۰۲۱ راهی بازار شود و بالاخره به انتظار طرفداران پایان دهد. با این که هنوز مشخص نشده که بخش چند نفره این بازی قرار است چه زمانی در دسترس قرار بگرید، اما ما می دانیم که بخش مولتی پلیر نسخه جدید فرنچایز هیلو شامل فصل های مختلفی می شود. فصل اول آن Heroes of Reach نام دارد و به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. هر فصل بتل پس (Battle Pass) مخصوص به خود را دارد و نکته جالب توجه این است که این موارد در پایان هر فصل از بین نمی روند. همچنین بد نیست اشاره کنیم که در بازی هیلو اینفیتیت خبری از pay-to-win نخواهد بود.

مدتی از رویدادهای Xbox Games Showcase در E3 2021 و رویداد Xbox Games Showcase: Extended در ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) می‌گذرد. ما در هر دوی این رویدادها اطلاعات زیادی درباره بازی Halo Infinite به دست آوردیم؛ از بخش چند نفره گرفته تا گزینه‌های شخصی سازی و اطلاعات مربوط به بتل پس. ما در حال حاضر اطلاعات زیادی درمورد این بازی داریم ولی متاسفانه هنوز خبری از تاریخ عرضه دقیق آن نیست. البته مشخص شده که نسخه جدید از ماجراجویی های مستر چیف (Master Chief) قرار است برای پلتفرم های پی سی، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس عرضه شود و همچنین بازی Halo Infinite با انتشار روی ایکس باکس وان، مرز میان دو نسل اخیر را خواهد شکست.

علاوه بر همه این ها، تیم سازنده تایید کرد که بازی از کراس پلی و Cross-Progression (یکسان بودن پیشرفت در همه پلتفرم ها) بین پی سی و کنسول های ایکس باکس بهره می برد.

تاریخ عرضه بازی Halo Infinite

استودیو ۳۴۳Industries بنا به دلایل مختلف، از جمله مشکلات ناشی از همه گیری ویروس کویید ۱۹ و بازخورد منفی طرفداران، در ماه آگوست سال ۲۰۲۰ (مرداد ماه ۱۳۹۹) انتشار بازی هیلو اینفینیت را به تعویق انداخت. در رویداد E3 2021 مشخص شد که این بازی قرار است در تعطیلات ۲۰۲۱ عرضه شود، اما هنوز خبری از تاریخ دقیق برای انتشار آن نیست.

بتل پس

هرآنچه که باید درمورد بازی Halo Infinite بدانید

به گفته کریستوفر بلوم (Christopher Blohm)، طراح ارشد تیم سازنده، بازی Halo Infinite دارای بتل پس های دائمی خواهد بود که برای همیشه در اختیار شما هستند. این بدان معنا است که اگر شما یک بتل پس برای بازی خود بخرید، می توانید آن را برای همیشه به کار ببرید و در صورتی که پس از مدتی اقدام به خرید بتل پس جدید کنید، می توانید بین یکی از آن ها مورد دلخواه را برای ادامه روند بازی انتخاب کنید.

شخصی سازی در بخش چند نفره بازی Halo Infinite

هرآنچه که باید درمورد بازی Halo Infinite بدانید

شخصی سازی در بخش چند نفره بازی هیلو اینفینیت واقعا فوق العاده خواهد بود. شما در این بازی می توانید بخش هایی از زره نظیر قسمت مربوط به شانه ها، زانو بندها، دستکش ها، کلاه، نقاب آن و بخش های الحاقی اش را شخصی سازی کنید. همچنین قادر خواهید بود که نمادهای دلخواه تان را به زره اضافه کنید. علاوه بر این، در بازی Halo Infinite برای اولین بار در کل مجموعه، Shaderها و Coatingهایی مشابه با بازی Destiny 2 را خواهید دید.

شما می توانید در این بازی از بین صداهای مختلف هوش مصنوعی همراه تان، یکی را انتخاب کنید؛ درست مانند کاری که مستر چیف با کورتانا می کرد. همچنین برای اولین بار در فرنچایز هیلو شما می توانید ویژگی های بدنی اسپاتان تان را تغییر دهید. تغییر صدا نیز از دیگر قابلیت های این اثر است.

گرافیک بازی هیلو اینفینیت

هرآنچه که باید درمورد بازی Halo Infinite بدانید

اخیرا نیکولاس بویر (Nicolas Bouvier)، کانسپت آرتیست و کارگردانی هنری بازی و نیل هریسون (Neill Harrison)، کارگردان بخش مدیریتی تیم هنری درباره این اثر صحبت کرده اند و کمی اطلاعات درباره این که چه چیزی از لحاظ بخش هنری و طراحی انتظارمان را می کشد، داده اند.

هریسون کمی درباره بازخوردهای مربوط به نمایش گیم پلی در ماه جولای صحبت کرد. او گفت که بازخوردهای منفی باعث شد که آن ها در بخش هایی نظیر نورپردازی، واکنش مواد، رندر اجزای محیط، ابرها، سطح جزئیات و طراحی برخی کاراکترها بازنگری کنند. در واقع بازخورد مخاطبان موجب شد که آن ها روی بخش های مختلف بیشتر وقت صرف کنند تا نتیجه کار رضایت بخش تر شود.

تیم سازنده تاکید دارد که نمایش آن زمان بخشی از چیزی نبوده که ما در پروژه نهایی خواهیم دید؛ اما به هر حال آن ها معتقدند که بازی هیلو اینفینیت قرار است از نظر بصری به نسخه های پیشین وفادار بماند. در واقع آن ها می خواهند بازی شبیه به نسخه های یک و دو از مجموعه Halo باشد، با این تفاوت که کمی گرافیک برای کنسول های نسل نهمی مناسب تر خواهد شد.

بخش مولتی پلیر

هرآنچه که باید درمورد بازی Halo Infinite بدانید

همانطور که پیش تر گفتیم، بخش چند نفره بازی Halo Infinite کاملا رایگان است و از قابلیت های کراس پلتفرم و Cross-Progression بین ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و پی سی بهره می برد. در بخش Matchmaking این بازی، کسانی که از کنترلر استفاده می کنند از دارندگان موس و کیبورد تفکیک می شوند. در واقع کسانی که با کنسول بازی را تجربه می کنند نمی توانند در مقابل رقیب خود روی پی سی قرار گیرند؛ زیرا به عقیده سازندگان استفاده از موس یا کنترلر در گیم پلی تاثیر قابل توجهی می گذارد. به عبارتی اگر می خواهید با پی سی، با دوست تان که کنسول دارد بازی کنید، باید یک کنترلر تهیه کنید. همچنین اگر کنسول دارید و دوست شما پی سی دارد، برای بازی با او باید به کنسول تان موس و کیبورد وصل کنید.

گیم پلی بازی Halo Infinite

هرآنچه که باید درمورد بازی Halo Infinite بدانید

یکی از بزرگترین تغییرات نسخه جدید از فرنچایز هیلو قابلیت جهان باز (Open World) بودن آن است. شما در بازی Halo Infinite می توانید در جهان بزرگ بازی به گشت و گذار پرداخته و چرخه شب و روز را تجربه کنید. این بازی قرار است مثل نسخه های قبلی داستانی منسجم و چفت و بست دار را روایت کند.

در بازی هیلو اینفینیت، مسترچیف از ابزارهایی جدیدی نیز استفاده می کند. مثلا او می تواند با استفاده از یک قلاب خودش را به سمت دشمنان بکشاند. به گفته سازندگان این بازی قرار است ابزار بیشتری را در اختیار بازیکنان قرار دهد و همچنین قابلیت ارتقای این ابزار نیز وجود دارد. وجود گجت ها و ماشین های متنوع در این اثر به جذابیت آن می افزاید.

بازی هیلو اینفینیت و گیم پس

هرآنچه که باید درمورد بازی Halo Infinite بدانید

به گزارش رسانه GamesRadar، فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس ایکس باکس اعلام کرده که ششمین نسخه از فرنچایز Halo قرار است در روز عرضه در دسترس کاربران گیم پس (Game Pass) قرار گیرد. اسپنسر گفت:

در کنار آثار دیگر که مربوط به چهار نسل از کنسول های ما می شدند، قرار است بازی های فرست پارتی (First Party) دیگری نیز راهی سرویس گیم پس شوند که یکی از آن ها Halo Infinite خواهد بود. با این که مشخص است که بازی روی پی سی و سیستم عامل ویندوز ۱۰ عرضه خواهد شد، اما هنوز مشخص نیست که آیا هیلو اینفیینت روی گیم پس برای کاربران کامپیوترهای شخصی هم در دسترس قرار خواهد گرفت یا خیر.

قابل ذکر است که بازی Halo Infinite نیز مانند سایر آثار استودیوهای ایکس باکس از قابلیت Microsoft’s Smart Delivery بهره مند خواهد بود. در نتیجه شما کافی است یک نسخه از این بازی را خریداری کنید تا بتوانید آن را روی کنسول های نسل هشت و نه ایکس باکس تجربه کنید.

مستر چیف تنها پروتاگونیست داستان خواهد بود

هرآنچه که باید درمورد بازی Halo Infinite بدانید

نگران نباشید، بازی تمام و کمال حول محور شخصیت مستر چیف می گردد و کرکتر دیگری در مرکز توجه نخواهد بود. پل کروکر (Paul Crocker) از استودیو ۳۴۳Industries در این مورد می گوید:

خب، مستر چیف تنها پروتاگونیست داستان است. در واقع ما از همان اول هم می خواستیم یک داستان با محوریت ماجراجویی های مستر چیف بسازیم. در این بازی نگاهی به گذشته این شخصیت می اندازیم و علت محبوبیت او را شرح می دهیم.

پس از بازی Halo Infinite تا یک دهه خبری از نسخه جدید نخواهد بود

هرآنچه که باید درمورد بازی Halo Infinite بدانید

استودیو ۳۴۳Industries اعلام کرده که هیچ برنامه ای برای ادامه این فرنچایز در آینده نزدیک ندارد. در واقع ما نباید تا سال ها پس از عرضه بازی هیلو اینفینیت، انتظار انتشار نسخه جدیدی از این مجموعه را داشته باشیم. استودیو سازنده تایید کرده که تا ۱۰ سال پس از عرضه این بازی خبری از نسخه جدید نخواهد بود. آن ها قرار است در این مدت با عرضه محتواهای داستانی جدید و به روز رسانی های فنی، جلوی یکنواخت شدن تجربه اثر را بگیرند. سازندگان اعلام کردند که پشتیبانی از تکنولوژی Ray Tracing نیز کمی پس از انتشار بازی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

موتور بازی سازی Slipspace

هرآنچه که باید درمورد بازی Halo Infinite بدانید

در چند سال اخیر، استودیو ۳۴۳Industries سخت مشغول ساخت موتور بازی سازی جدیدی مخصوص Halo Infinite بوده است. کریس لی (Chris Lee)، رئیس استودیو سازنده ادعا می کند که موتور بازی سازی جدید خلاقیت و توان تیم سازنده را تا حدی بالا می برد که کیفیتی مشابه آن را در هیچ یک از نسخه های پیشین مشاهده نکرده ایم. به نظر می رسد که این اقدام قدم بزرگی برای فرنچایز هیلو باشد و کاربران ایکس باکس و پی سی باید قدردان چنین تغییراتی باشند.

نسخه بتا

هرآنچه که باید درمورد بازی Halo Infinite بدانید

نسخه بتای بازی Halo Infinite یا به عبارت پیش نمایش فنی بخش چند نفره این اثر از تاریخ ۲۹ جولای (۷ مرداد ماه) آغاز شده و قرار است تا چند روز ادامه داشته باشد. آزمایش های دیگر نیز در آینده نزدیک انجام خواهند شد.

بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای تست نسخه بتا ثبت نام کرده اند، اما هنوز هم بسیاری وجود دارند که کار پروفایل Halo Insider خود را تکمیل نکرده اند. عضویت شما در Halo Insider برای تست نسخه بتا اجباری است. ثبت نام در این بخش کار سختی نیست. ما در ادامه شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید به سرعت در برنامه Halo Insider عضو شوید و شانس تجربه نسخه بتا بازی هیلو اینفینیت را به دست آورید.

چگونه در برنامه Halo Insider ثبت نام کنیم؟

برنامه Halo Insider برای همه کاربران کنسول ها و پی سی رایگان است. کافی است وارد سایت مایکروسافت شوید و سپس به سادگی اقدام به ثبت نام در این برنامه کنید. البته مواردی وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید. برای مثال شما باید سن بالا ۱۸ سال داشته باشید و توافق نامه های مربوطه را تایید کنید. شما با تایید توافق نامه ها تعهد می دهید که به هیچ وجه عکس یا فیلم های مربوط به بخش های مشخص شده را در فضای مجازی به اشتراک نگذارید.

اگر با موارد ذکر شده موافقت کنید، به صفحه ای هدایت می شوید که باید در آن آدرس ایمیل خود را وارد کنید. علاوه بر این، شما باید اطلاعات شخصی خود نظیر محل سکونت و منطقه زمانی تان را نیز وارد کنید.

سپس برنامه از شما می خواهد که اعلام کنید کدام نسخه از بازی های هیلو را بیشتر دوست دارید. در ادامه نیز باید بگویید که کدام حالت در آن بازی مورد علاقه شما بوده است. شما باید به سوالاتی درباره نوع پلتفرم و کنترلرتان پاسخ دهید و همچنین نوع صفحه نمایش و سیستم صوتی تان را اعلام کنید. برنامه Halo Insider از شما مشخصات پی سی تان را خواهد خواست و اگر آی دی استیم دارید، باید آن را در اختیار این برنامه قرار دهید.

هرآنچه که باید درمورد بازی Halo Infinite بدانید

پس از پایان تمام این مراحل، باید صبر کنید و امیدوار باشید که جزو افراد منتخب قرار گیرید. مایکروسافت اعلام کرده که شرکت کنندگان در تست نسخه بتا محدود هستند و برنامه Halo Insider با معیارهای خاصی دست به انتخاب افراد داوطلب می زند. در نتیجه احتمال انتخاب نشدن تان را نیز باید در نظر بگیرید.

هرچند مایکروسافت اعلام کرده که شما با اطمینان دادن نسبت به دقیق و کامل بودن پروفایل Halo Insider خود می توانید شانس تان را برای انتخاب شدن افزایش دهید.

بازی Halo Infinite یکی از مورد انتظارترین بازی های چند سال اخیر بوده است. این اثر قرار بود همزمان با عرضه کنسول های نسل نهمی مایکروسافت در دسترس کاربران قرار گیرد، اما همه گیری ویروس کرونا و مشکلات کیفی بازی مانع از آن شد. با این وجود دیگر چیزی تا عرضه بازی هیلو اینفینیت نمانده و همه ما چشم انتظار آن هستیم.

این بود هرآنچه که باید درمورد بازی Halo Infinite می دانستید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره این بازی چیست؟ فکر می کنید انتظارات تان را برآورده می کند؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر