Genshin Impact بررسی بازی Genshin Impact
در ۱۴۰۰/۰۷/۲۲ , 02:26:38
ژانر اکشن، ماجراجویی
سازنده miHoYo
ناشر miHoYo
رده بندی سنی 16
پلتفرم

بررسی بازی Genshin Impact

یک سفر مجانی

- میانگین امتیازات متاکریتیک
8 امتیاز دنیای بازی
ژانر اکشن، ماجراجویی
سازنده miHoYo
ناشر miHoYo
رده بندی سنی 16
پلتفرم
2
در ۱۴۰۰/۰۷/۲۲ , 02:26:38

شاید برای خیلی از شما به مانند من این سوال پیش آمده که چرا جین وارد چرخه بازی‌های ویدئویی نمی‌شود؟ اصلا تا به حال چین در کجای این صنعت قرار داشت و مطمئنا عدم وجود استعداد و امکانات کافی برای خلق یک بازی از جمله علت‌های ممکن برای رسیدن به جواب این سوال نیست و سوال بعدی که اگر چین بخواهد بازی بسازد چگونه خواهد بود؟ این که در این کشور چه قوانینی وجود دارد و عمده فعالیت‌های بخش بازی در این کشور به تصرف بازی‌های آنلاین و ساخت پکیج‌های مختلف برای آیتم‌سازی خلاصه شده است به کنار اما درست در سر موقع عنوانی از این سرزمین منتشر می‌شود که تمام مولفه‌های یک بازی خوب را دارد. ولی نکته مهمی که همانند بمب در این وسط منفجر شده و صدا ایجاد کرده است این که اثر منتشر شده کاملا رایگان است. Genshin Impact اولین بازی ساخته شده توسط استودیوی miHoYo نیست اما می‌توان گفت که بزرگ‌ترین قدم این استدیو برای ورود به دنیای بازی‌ها به حساب می آید. پس با ما در نقد و بررسی بازی Genshin Impact در دنیای بازی همراه باشید.

 

جهانی بزرگ و زیبا

عنوان Genshin Impact یک بازی جهان باز در سبک اکشن ماجراجویی است که درون مایه‌های سبک نقش‌آفرینی دارد و مهم‌تر از آن این که در این عنوان از سیستم گاچا پشتیبانی می‌شود. قبل از توضیح سیستم گاچا باید بگوییم که Genshin Impact به هیچ وجه یک بازی در سبک بتل رویال نیست اما با داشتن سیستم گاچا یا با استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای تا حدودی مدلی جدید برای کاربران ایجاد کرده است به این شکل که اگر مخاطبی تمام تلاش خود را انجام بدهد و به قول معروف زور بازوی خودش را بخورد، حتما به دستاورد‌های مهمی در طول بازی خواهد رسید که این نکته از جمله ویژگی‌های این بازی به حساب می‌آید.

Genshin Impact

همان‌طور که اشاره کردیم Genshin Impact یک اثر جهان باز است که تلاش می‌کند مولفه‌های سبک نقش‌آفرینی را داشته باشد. اتفاقی که خیلی از بازی‌های امروزی در تلاش هستند تا به آن برسند اما به جز اندک مواردی در برخی مکانیک‌های گیم‌پلی، تصویر آنچنان مشخصی از سیک نقش آفرینی در بازی حس نمی‌کنیم. با این وجود دنیای بزرگ بازی سرشار است از دانجن‌ها و راه‌ها و تونل‌های مخفی که هر کدام به شکلی داستانی کوچک و البته آیتم‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. در واقع اصل پیشروی در بازی جمع‌آوری آیتم و به همچنین برای جمع‌آوری پول در بازی انجام می‌گیرد.

 

شخصیت‌های دوست داشتنی

نوع مبارزات در بازی با سلاح سرد یعنی شمشیر و تیر و کمان و استفاده از جادو‌ها خلاصه شده است. تنوع سلاح‌ها و جادو در بازی بسیار زیاد است و این مورد از نکات مثبت بازی است. با پیشروی در بازی سلاح‌های جدید و البته قدرت‌های جدیدی به دست میآوریم که هر کدام به نوبه خود به سطح یا Level ما می‌آفزایند. Genshin Impact را می‌توانیم از جمله بازی‌هایی بدانیم که طولانی‌ترین بخش آغازین یا Opening را دارد. این یعنی این که تمام قدرت‌ها و امکانات اصلی در بازی بعد از رسیدن سطح بازیکنان به نمره ۱۶ است که باز می‌شوند و تا آن موقع را می‌توانیم بخش آموزشی بازی قلمداد کنیم. بعد از رسیدن به سطح ۱۶ می‌توان گف بازی وارد بخش جدیدی از مراحل می‌رسد که ما می‌توانیم از تمامی آیتم‌ها و امکانات از جمله این که آنلاین با دوستان خودمان بازی کنیم یا از سیستم گاچا نیز بهره‌مند بشیم.

Genshin Impact

داستان بازی در دنیایی خیالی به نام Teyvat رخ می‌دهد که در آن دو شخصیت اصلی یعنی دو خواهر و برادر در ابتدای بازی به ناگهان دچار طلسمی می‌شوند که در طی این اتفاق یکی از شخصیت‌ها (به انتخاب بازیکن) نجات پیدا می‌کند. حالا شخصیت باقی مانده وارد جزیره Teyvat می‌شود و تلاش می‌کند تا راهی پیدا کند تا نه تنها طلسمی که خواهر یا برادرش را گرفتار کرده را آزاد کند بلکه در طول داستان بازی اتفاقاتی به وقوع می‌‍‌پیوندد و شخصیت‌های مختلفی در طول بازی با آنها آشنها خواهیم شد که باعث خواهد شد داستان بازی شاخ و برگ گرفته و جذاب به نظر برسد. با این وجود و به وجود تلاش‌ی که سازندگان برای هر چه بهتر کردن داستان انجام داده‌اند اما روایت داستانی بازی کمی کند پیش می رود و به کندی وارد ماجرای اصلی می‌شود این در حالی است که حتی داستان اصلی هم آن‌طور که باید جواب‌گوی مدت زمان طولانی بازی نیست و به مرور کیفیت خودش را از دست می‌دهد. این در حالی است که داستان‌های فرعی و حتی دانجن‌ها نیز به مرور فقط برای به دست آوردن یک آیتم یا یک جعبه خلاصه می‌شوند.

Genshin Impact

سرزمینی مملو از جادو و غول

روند گیم‌پلی بازی نیز به همین ترتیب است، ولی ارزش بازی کردن را در مخاطب برای ادامه راه به وجود میآورد. نتها موردی که به عنوان نکته منفی می‌توان در نظر گرفت، آسان بودن بازی است. البته در برخی مواقع وقتی با موجودات بزرگ و متعددی روبرو می‌شویم بازی کمی چالش برانگیز می‌شود اما در کل وقتی به مهارت‌های کامل برسیم و سیستم مبارزات برای انگشتانمان گرم شد، بازی برایمان آسان خواهد بود. به علاوه سلاح‌های اصلی که خودمان در طول بازی همراه خواهیم داشت، شخصیت‌های متعددی ما را همراهی می‌کنند که هر کدام از آنها نه تنها سلاح مبارزه مخصصو به خودشانرا دارند بلکه ما می‌توانیم هر کدام از آنها را در آن واحد برای مبارزه انتخاب کنیم و سریع بین شخصیت‌ها جابه‌جا بشیویم که این نکته باعث جذابیت بازی شده است. هر شخصیت قدرت و جادوی به‌خصوص خودش را دارد که استفاده درست و به جا از هر کدام از آنها در یک مکان به‌خصوص و البته در یک میدان نبرد، سرنوشت مبارزه را تعیین می‌کند.

Genshin Impact

دشمنانی آسان

به همان اندازه که جهان بازی بزرگ است، گرافیک بازی نیز از نظر بصری زیبا و چشم نواز است. اگر از دوست‌داران و طرفداران انیمه هم باشید که هر چه بیشتر و بهتر از دنیای رنارنگ و زیبای بازی لذت خواهید برد. دقت و ظرافت در به وجود آوردن افکت‌های گرافیکی، طراحی بسیار زیبای دشمنان که البته به مرور تکراری می‌شوند. وجود اتفاقات بامزه و شیرین که باعث شده تا بازی به یک اثر زیبا چه از نظر دیداری و چه از نظر سرگرمی تبدیل شود. همان‌طور که اشاره کردیم با رسیدن به سطح ۱۶ و افزایش آن که قدرت‌های ما به عناون بازیباز افزایش پیدا می‌کند باعث می‌شود تا بتوانیم با دوستان خود یا بر علیه آنها به بازی بپردازیم که این مورد از دیگر نکات مثبت بازی است. وجود صداگذاری و موسیقی آرامی به هنگام گشت و گذار در دنیای بزرگ بازی نواخته می‌شود کاملا به جا و درست در بازی گنجانده شده است.

 

جمع بندی بررسی بازی

یکی از بزرگ‌ترین نکات مثبتی که Genshin Impact دارد این است که بازی رایگان است. این‌بار نه با یک بازی بتل رویال و نه یک عنوان چند نفره روبرو هستیم بلکه با یک اثر کامل، زیبا و البته سرگرم کننده روبرو هستیم که نه تنها تمام مولفه‌های لازم برای ساعت‌ها سرگرمی و لذت بردن از دنیای بزرگ خودش را دارد بلکه این گواه را می‌دهد که برای انجام این بازی نیازی نیست هیچ پولی پرداخت کنید و این خودش همه چیز است.

 

Verdict

Score: 8 out of 10 – Platform: PS4

One of the biggest plus points about Genshin Impact is that it is free to play. This time we are not dealing with a Battle Royale title or a multiplayer game, but we are dealing with a rich, beautiful, and entertaining game which not only has the necessary elements for enjoying it but it also is free to play. That is everything.

نکات مثبت
  • رایگان بودن بازی
  • گرافیک بصری زیبا و چشم نواز
  • گیم‌‍پ‌‍لی سرگرم کننده و طولانی
  • شخصیت‌های زیاد و دوست داشتنی
نکات منفی
  • روایت کند داستانی
  • آسان بودن بازی
  • تنوع کم دشمنان
امتیاز دنیای بازی 8 نفیس
حامد محمدپور

من قهرمان نیستم، نبودم و نخواهم بود، من فقط یک قاتل پیر هستم که برای انجام کارهای کثیف استخدام میشم.

Genshin Impact
نقد و بررسی

2 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. چرا این طوریه گرافیکش؟
    محیط بازی سه بعدی و کپی breath of the wild ئه ولی کاراکتر هاش تقریبا دو بعدی ان.

    ۱۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر