صحبت های فیل اسپنسر درباره میراث Quake در رویداد QuakeCon 2021

در ۱۴۰۰/۰۶/۰۲ , 12:18:42
فیل اسپنسر درباره میراث Quake

در رویداد QuakeCon 2021 که برگزار شد، فیل اسپنسر درباره میراث مجموعه Quake صحبت‌هایی داشت و از ارزش این مجموعه یاد کرد. با دنیای بازی همراه باشید.

در طول برگزاری رویداد QuakeCon 2021، فیل اسپنسر مدیر اجرایی ارشد بخش بازی مایکروسافت راجع به میراثی که سری Quake از خود به جا گذاشته و چقدر تاثیرات ریشه‌ای در صنعت داشته، صحبت کرد. Quake از اولین بازی‌های آرنا شوتر بود که از اکشنی سریع مانند Doom برخوردار بود. مکانیک‌های عمیق بازی به مخاطبان اجازه می‌داد که ساعت‌ها درگیر بخش چندنفره‌ی بازی شوند. همچنین Quake از اولین بازی‌های شوتر اول شخص بود که به عنوان یکی از بازی‌های ورزش‌های الکترونیکی (Esport) شناخته می‌شد.

در این باب فیل اسپنسر اعلام داشت:

فکر کنم برای مایی که بازی می‌کنیم، به عناون آدم‌هایی که صنعت بازی‌های ویدیویی رو دوست داریم، مهمه که بدونیم قالب هنری درباره‌ی چه چیزیه، و فرنچایزهایی رو بشناسیم که واقعا خیلی چیزها رو بعد از عرضه‌شون به خاطر نوآوری خاص، متفاوت بودن و نوع ریسکی که سازندگانشان پذیرفتند، تغییر دادند. قطعا Quake یکی از اون مجموعه‌هاست. شما می‌تونید به قبل و بعد از عرضه Quake فکر کنید. من فکر می‌کنم هر چیزی که بعد از Quake عرضه شده هم از استانداردهایی که مجموعه تعیین کرده بهره می‌برد و هم Quake تاثیری در طراحی و مولتی‌پلیر داشنه که ما هنوز هم می‌تونیم در بازی‌هایی که امروزه بازی می‌کنیم، احساس کنیم. مجموعه‌ای شگفت‌انگیز برای این‌که صنعت‌مان را بشناسیم و باید ازش ممنون باشیم.

در جریان این رویداد همچنین اتفاقی غیرمنتظره رخ داد و ریمستر Quake برای پلتفرم‌های امروزی عرضه شد که همین الان هم در دسترس است. علاوه‌ بر عرضه برای کنسول‌ها، Quake 2 و Quake 3 هم روی سرویس گیم پس برای کامپیوتر قرار گرفتند. شایعه شده است که این نشانه از بازگرداندن این فرنچایز کلاسیک است و به نوعی استراتژی مایکروسافت محسوب می‌شود. طبق شابعه‌ی مذکور، این اتفاق به کمک استودیوی MachineGames رخ خواهد داد. بدین ترتیب باید منتظر باشیم تا ببینیم در آینده صحبت‌ های فیل اسپنسر درباره میراث Quake چه تاثیری خواهد داشت و این شایعه به چه سرانجامی خواهد رسید.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر