بهترین بازی های بقا – هنر زنده ماندن و زندگی کردن

در ۱۴۰۰/۰۷/۱۴ , 23:30:41
بهترین بازی های بقا

بازیهای سورویوال بسیاری در طی سال‌های گذشته عرضه شده‌اند و به‌دلیل مخاطبین و علاقه‌مندان زیادی که در سنین مختلف دارد، توجهات بسیاری از جانب سازندگان نیز به آن‌ها جلب می‌شود. گزارش‌های استیم هم نشان داده است که بازی‌های ترسناک کلاسیک در سبک بقا و همچنین مدل‌های جدیدی از این سبک مانند هاردکور، بخش مهمی از فروش این سیستم را تشکیل می‌دهند و به‌همین دلیل، ما سعی کرده‌ایم که بهترین بازی های بقا را برای هر پلتفرمی در این مطلب جمع‌آوری کرده  بیشتر در مورد آن‌ها صحبت کنیم. تجربه این بازی‌ها می‌تواند دید مهمی به شما داده و کمک کند که با درک بهتری به سراغ تجربه آن‌ها بروید.

شما می‌توانید داستان‌های جدیدی را همراه با ماجراهای غیرمنتظره در این بازی‌ها تجربه کرده و هیجان زیادی در طی ساعت‌ها و روزها تجربه آن‌ها داشته باشید. تعداد زیادی از بازی های تلاش برای زنده ماندن در صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد که درصد خیلی از زیادی از آن‌ها هم به‌صورت پروژه‌های ناتمام هنوز هم در جریان هستند و برای انتشار در زمانی نامعلوم آماده می‌شوند. ما در این مطلب سعی خواهیم کرد که جمعی از بهترین‌ها را برای شما جمع‌آوری کنیم.

شما با تجربه این بازی‌ها می‌توانید حس یک رها شده در جهانی بزرگ را داشته باشید و برای رسیدن به سرمنزل مقصود، از المان‌های متنوعی در این بازی‌ها استفاده کنید. اگر توانایی این را دارید که تلفیقی از سبک تلاش برای بقا و ترس را تجربه کنید، آثاری مانند The Long Dark و Subnautica می‌توانند انتخاب ایده‌آلی برای شما باشند. در ادامه بیشتر در مورد این بازی‌ها صحبت خواهیم کرد و سعی می‌کنیم که تنوع را رعایت کرده و برای پلتفرم‌های مختلف مانند کامپیوتر، پلی‌استیشن و ایکس باکس، آثار خوبی را معرفی کنیم که ممکن است برخی از آن‌ها را هنوز تجربه نکرده باشید.

اینکه آیا دوست دارید که از وحشت جان سالم به در ببرید یا در سبک جدیدی از بازی‌های مدیریتی، صرفا گرسنگی و بیماری را تحمل کنید، به خودتان بستگی دارد. شما در هر صورت باید برای زنده ماندن در چنین بازی‌هایی تلاش کرده و هر تجربه‌ای می‌تواند طاقت‌فرسا بوده و درد زیادی را به کاراکتر شما تحمیل کند. این‌ها المان‌های اصلی بهترین بازی های بقا در طبیعت بازی هستند که می‌توانید مهارت خود را در دیدگاه تازه‌ای در آن‌ها به نمایش گذارید. بازی های Survival PC می‌توانند شما را بیشتر درگیر کرده و تا مدت‌ها در جهان خودشان سرگرم‌تان کنند. بنابراین، شاید بازی های سورویوال بهترین انتخاب شما برای اوقات فراغت باشند.

بازی Don’t Starve

بازی Don't Starve

یکی از بهترین بازی های بقا بدون شک بازی Don’t Starve است. وحشتناک‌ترین ایده برای زنده ماندن در واقعیت، این است که مجبور باشید خودتان تنهایی این کار را انجام دهید. این تجربه دقیقا همان چیزی است که با Don’t Starve می‌توانید به سراغش بروید. سازندگان در این بازی شما را مجبور می‌کنند که به‌تنهایی تمام مشکلات خود را در جهانی مخوف حل کنید. این تجربه کاملا تک نفره است و هیچ موجودی اعم از انسان یا حیوان قرار نیست که به شما کمک کند. خوشبختانه، گرافیک دوبعدی بازی کاملا هنرمندان طراحی شده است و سبک این گرافیک بسیار نزدیک به تیم برتون و مجموعه‌ای از موجودات کاملا عجیب و غریب و ترسناک هستند.

آن‌ها در این جهان برای شما کمین کرده‌اند و قرار است که قهوه‌ای و خاکستری تمام‌عیار را در جهانی مخوف تجربه کنید. باید از خودتان در طبیعت مراقبت کرده و فراموش نکنید که ترس در همه‌جا انتظار شما را می‌کشد. باید در این طبیعت شجاع باشید و هنگام ضربه خوردن از آن، به دنبال جبران بیفتید. چرا که طبیعت فرصت چندانی به شما نمی‌دهد و باید سریعا خودتان را ریکاوری کنید. هیولاهایی مانند Werepigs، Beegers، Deerclopses و هزاران هیولاهای عجیب و غریب دیگر در بازی حضور دارند و در جهان آن پرسه می‌زنند تا هرچه بیشتر کار را برای شما دشوار کنند.

بازی Don’t Starve یکی از برترین بازی های بقا است و تمرکز زیادی روی المان‌های خود طبیعت خواهد داشت تا بتوانید از آن‌ها در زندگی کاراکتر بازی استفاده کرده و منابع بیشتری را از آن پیدا کنید. منابع در واقع همان مواد اولیه‌ای هستند که در طبیعت وجود دارند و مانند یک کاردستی، باید آن‌ها را کنار هم قرار داده و ابزاری برای نبرد یا چیزی برای خوردن درست کنید. اگر به ابزارهای کارتان در بازی‌هایی مانند Rust و Minecraft توجه کرده باشید، آن‌ها بیشتر برای ساخت و ساز هستند، اما این‌بار همه چیز فرق می‌کند و ابزارها و وسایل احتمالی که پیدای‌شان می‌کنید، می‌توانند تغییرات بزرگ‌تری را در جهان بازی ایجاد کنند.

پیش از آن‌که راه برای تجربه شگفتی‌های قدیمی و جدید جهان بازی پیدا کنید، باید این نکته را بدانید که علوم ماشینی و کیمیاگری، بهترین دوستان شما در این بازی هستند. اگر کاملا این حرفه را یاد بگیرید و نحوه زنده ماندن در آن برای‌تان آشکار شود، مانند ماینکرفت فقط از آن لذت خواهید برد و هیچ چالشی نمی‌تواند برای شما سخت باشد. همه المان‌های این بازی فوق‌العاده عالی به‌نظر می‌رسند، اما مطمئن باشید که به‌تنهایی همه چیز سخت خواهد شد و قرار نیست که کسی در بین شاخه و برگ‌های درختان و علف‌زارهای ترسناک بازی، به کمک شما بیاید.

بازی Don’t Starve این امکان را به شما داده است که بعد از به پایان رساندن کمپین آن، از یک دوست هم دعوت کرده و اینبار با یک کمک و همراه با جهان بازی بروید. در چنین شرایطی، یکی از بهترین تجربه‌های همکاری محور صنعت بازی‌های ویدیویی را خواهید داشت که در کامپیوتر می‌توانید تجربه کنید. و هرگز فراموش نخواهید کرد.

بازی This War of Mine

بازی This War of Mine

علیرغم تمام استرس‌هایی که بازی های بقا در طبیعت به شما وارد می‌کنند، هیچ چیزی را نمی‌توانید با یک ماجراجویی ترسناک دو بعدی قیاس کنید. بازی This War of Mine دقیقا چنین تجربه‌ای را به شما می‌دهد. بازی سبکی متفاوت از بقا را خواهد داشت. قرار است که تصویری از تلاش گروهی از نظامیان را برای زنده ماندن در یک کشور جنگ‌زده مشاهده کنیم. آن‌ها در خانه خودشان محصور شده‌اند و توسط تک تیراندازهایی که بسیار باهوش هستند، مدام تهدید می‌شوند. دیگر بازماندگان این جنگ بزرگ، به‌جای اینکه همراه شما شاند، در برابر‌تان ایستاده‌اند و کار را برای شما سخت‌ خواهند کرد.

شما مورد حمله چنین گروه‌هایی قرار می‌گیرید و تصمیم‌هایی که خواهید گرفت، می‌توانند نجات‌بخش یا آسیب‌زا باشند. عواقب این تصمیم‌ها، مرگ یا زندگی شما خواهد بود. در واقع وارد یک درگیری شده‌اید که تعداد کمی از بازی های برتر Survival می‌توانند آن ارائه کنند. بنابراین، بدون ترس وارد این ماجراجویی جذاب شده و خودتان را تست کنید. این یک بازی جنگی تمام عیار است که المان‌های تلاش برای بقای آن هم به دیگر بخش‌ها چربیده و یک تجربه خاص برای علاقه‌مندان به‌همراه خواهد داشت. هر یک از بازماندگان چنین جهانی، به‌طور تصادفی در داستان‌های فرعی هم حضور دارند و بازهم می‌توانند توانایی‌های بقا شما را به چالش بکشند. به‌طور مثال، آتش نشان قدرتمند با بدنی عضلانی را در بازی می‌بینیم که همراه با یک آشپز حرفه‌ای در تیم شما حضور داشته و کمک می‌کند که مشکلی از بابت تامین غذا نداشته باشید.

می‌توانید نیازهای اولیه خود را در چنین سفرهایی پیدا کرده و غذا و دارو را برای تیم جمع‌آوری کنید. می‌توانید از ضایعات برای ساخت تخت خواب استفاده کرده و حتی از آن‌ها برای رویارویی با کسانی که قصد کشتن شما را دارند، استفاده کنید. تبدیل شدن به یک بازمانده تمام عیار در بازیهای سورویوال می‌تواند شما را به قاتل تبدیل کند. در واقع این بدبختی، افسردگی و تمایل به خودکشی است که شخصیت چنین افرادی را بدین سمت کشانده و دنبال کردن پیچش‌های داستانی چنین افرادی، فارغ از تجربه گیم‌پلی و چالش‌های بازی، می‌تواند برای هر کسی جذاب و تاثیرگذار باشد.

بازی This War of Mine دارای جنبه‌های تیره و تاری از کاراکتر اصلی بازی است و تصمیماتی را از وی نمایش می‌دهد که درست در یک زمان روی داده و تعجب گیمر را به‌همراه خواهد داشت. این بازی سبک بقا برای کامپیوتر را می‌توانید همراه با نتایج فاجعه‌بار تصمیمات خودتان تجربه کنید. به‌نظر می‌رسد که پایان جنگ همیشه در این بازی یک رویا خواهد بود. شما تنها باید تصمیمات درست را در لحظه اتخاذ کرده و تا می‌توانید به بازماندگان دیگر که در سمت شما هستند، کمک کنید. همه بازماندگان، احتمالا تا قبل از رسیدن به پایان جنگ، خواهند مرد و این حقیقت تلخی است که اکثر بهترین بازی های بقایی آن را به شما ارائه می‌کنند.

اگر فکر می‌کنید که در چنین شرایط وخیمی می‌توانید زنده بمانید و با چالش‌های آن مشکلی ندارید، این تجربه را حتما برای خود فراهم کرده و روزهایی را با آن سپری کنید.

بازی Crsed: FOAD

بازی Crsed: FOAD

این بازی در ابتدا با عنوان Cuisine Royale و به‌صورت رایگان منتشر شده بود و نسخه‌ای جعلی از پابجی نیز شناخته می‌شد. اما هنگامی که بازیکنان بیشتری کم کم به آن اضافه شدند، مشخص شد که سازنده بازی موفق به دستیابی به سبکی شده است که عمدتا در ژانر بازی‌های بتل رویال وجود ندارد و آن‌هم چیزی نیست جز سرگرمی ساده. این بازی هنوز هم المان‌های تلاش برای بقا را دارد و تا انتها می‌توانید ده‌ها چالش را در این زمینه تجربه کنید. بازهم باید برای زنده ماندن تلاش کرده و هزاران دشمن خود را نابود کنید. البته، این‌بار به‌جای استفاده از زره، برای محافظت از خود، باید تنها قسمت‌های حساس بدن خود را از معرض شلیک گلوله‌ها دور نگه دارید تا دشمنان نتوانند شما را با تیر آبکش کنند.

به‌روزرسانی‌های اخیر این بازی، هر چه بیشتر در جهت بهبود آن قدم گذاشته است و قهرمانان و نقشه‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کند. خمپاره، شعله افکن، قایق موتوری و ده‌ها المان دیگر با هر آپدیت به آن اضافه می‌شود و می‌توانند تجربه تازه‌ای را در آن برای شما ایجاد کنند. تعادل بسیار خوبی هم در بازی وجود دارد و می‌توانید از غوغای نبردها در زمان‌های دلخواه خارج شده و تنها به عکس برداری از نقاط زیبای محیط بازی بپردازید. می‌توانید قهرمانان بیشتری را با انجام ماموریت‌های خاص باز کرده و از چالش‌های روزانه و امتیازات آن برای آنلاک کردن برخی از قابلیت‌ها بهره ببرید.

همه این موارد سبب می‌شود که تجربه شما بهبود یافته و روز به روز علاقه بیشتری به ادامه دادن آن داشته باشید. این بازی به‌عنوان یکی از بهترین بازی های سبک سورویوال شناخته می‌شود و همه فاکتورهای لازم برای جلب توجه مخاطبین خود را هم دارد.

بازی Minecraft

بهترین بازی های بقا

اگر به‌دنبال یکی از بهترین بازی های سبک بقا همراه با سیستم ساخت و ساز و Craft هستید، یقینا نباید به چیزی جز ماینکرفت (Minecraft) فکر کنید. این بازی در عین سادگی و گرافیک پیکسلی خود، از همان دوران عرضه، دل بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای را به‌دست آورده است. سازندگان اصلا فکرش را نمی‌کردند، اثری که تنها در عرض چند ساعت آن را توسعه داده‌اند، در آینده تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های این صنعت شده و هنوز هم سیل علاقه‌مندان آن، مدام به استریم و تولید ویدیوهای مخصوص یوتیوب از آن کنند. زنده ماندن در این بازی می‌تواند به کاری طاقت‌فرسا تبدیل شود.

باید صبور باشید و سطح خود را در بازی بالا ببرید. کسانی که نمی‌شناسید را کشته و نگران این هم نباشید که آن‌ها در آینده بتوانند شما را پیدا کنند. ماینکرفت یک بازی سرگرم‌کننده، رنگارنگ، خلاقانه و همراه با جهانی سندباکس است. حتی زامبی‌هایی هم در آن زندگی می‌کنند که با صدای مخوف خود، در شب شما را گیر خواهند انداخت. شب‌های ماینکرفت بسیار ترسناک است و بهتر است که در خانه‌ای که خودتان ساخته‌اید، باقی مانده یا در تخت به خواب فرو روید. این زامبی‌ها می‌توانند صورت شما را خورده و حتی اگر شانس این را داشته باشید که زامبی‌ به شما برخورد نکند، یقینا باید با عنکبوت‌ها بزرگ، اسکلت‌های کمان‌دار یا اژدهایان روبرو شوید.

ماینکرفت با تمام این خشونت‌هایی که دارد، در نهایت یک بازی دوست داشتنی است که احتمالا هر روز به سراغش خواهید رفت. هیچ کس با کاراکترهای کارتونی بازی، هرچقدر هم که ترسناک باشند، مشکلی ندارد. مهم‌تر از همه، نحوه زنده ماندن در بازی های بقا سبک زامبی کاملا به شما بستگی خواهد داشت. ماینکرفت این آزادی را به شما داده است که قلعه‌ای پیچیده ساخته یا صرفا یک خانه کوچک برای گذراندن شب در آن ایجاد کنید. می‌توانید سبک دفاعی را پیش گرفته یا حمله‌ور شده و همه را نابود کنید.

می‌توانید در بازی Minecraft از همه موجودات دوری کرده و صرفا به کار خود مشغول شوید. می‌توانید سلاح‌های متنوعی از شمشیر و کمان را ساخته و به خطرناک‌ترین مناطق جهان بروید. فلز و چوب و هزاران المان مختلف برای ساخت و ساز در اختیار شما قرار دارد و می‌توانید آزمایش‌های متعددی در جهان بازی داشته باشید. اینونتوری‌های کوچک و بزرگ در اختیار شما قرار گرفته و حتی از اجاق گاز و سازه‌های دیگر، برای پخت و پز و کرفت برخی از وسایل می‌توانید استفاده کنید. جهان بازی به‌معنای واقعی کلمه پایان ناپذیر است و مملو از شگفتی‌های طبیعی خواهد بود که شما اصلا انتظارش را نخواهید داشت.

فقط به یاد داشته باشید که ساخت و ساز در بازی مهم است و باید مدام سعی کنید که چوب، فلز و سنگ کافی داشته باشید. هر از گاهی چیزی خورده و از گوسفندان و بزهای موجود در جهان بازی تغذیه کنید. شما زمان زیادی برای تمرکز روی جنبه‌های خلاقانه بازی ماینکرفت خواهید گذاشت و بسیاری از حالت‌های آن را تجربه خواهید کرد. نقشه‌های بازی و بذرهایی که می‌توانید در آن بکارید، تنها جرعه‌ای از امکانات شگفت‌انگیز این اثر است و می‌توانید در کنار تجربه سبک بقا، مانند یک گردشگر در جهان آن پرسه بزنید. هر دوی این تجربه‌ها به یک اندازه می‌توانند جذاب و لذت بخش باشند. نباید اجازه دهید که کسی جلوی شما را بگیرد. تنها مطمئن باشید که از موجودات حمله‌ور بازی دوری کرده‌اید و آن‌ها نمی‌توانند آسیبی به شما برسانند.

بازی Valheim

بازی Valheim

در این بازی، باید همراه با بیست وایکینگ دیگر که در سرزمین نورس رها شده‌اید و هیچ چیزی جز یک لباس محلی و عقل سالم خود ندارید، زنده بمانید. به‌عنوان یکی از بهترین بازی های سورویوال می‌توانید سرپناهی برای خود ساخته و برای پیدا کردن غذا به سمت دنیای بازی راهی شوید. در جستجوی نبردهایی باشید که به‌طور پیوسته می‌توانند به شما کمک کنند تا اقلام و مواد اولیه لازم برای زنده ماندن در جهان بازی را داشته باشید. نیروهای خود را تقویت کرده و فراموش نکنید که از قهرمانان جدید هم استفاده کنید.

چمنزارهای موجود در جهان بازی معمولا ایمن هستند و برای ریکاوری و حمله دوباره می‌توانید در آن‌ها پنهان شوید. مناطق وحشی در بازی هم وجود دارد که دارای بیوم‌های مختلفی هستند و دشواری بازی را بالا می‌برند. همین فاکتورها کافی است که تجربه‌ای همراه با چالش داشته و روزها و هفته‌ها به آن مشغول شوید. هر یک از بیوم‌های بازی والهایم، می‌توانند باس فایت مخصوص به خودشان را داشته باشند. هنگامی که این بیوم‌ها را پیدا کردید، این باس‌ها را احضار کرده و با شکست‌شان، جایزه ویژه‌ای را دریافت کنید.

آن‌ها می‌توانند منابع و قدرت‌هایی را برای‌تان آنلاک کنند که در پیشرفت بازی مهم بوده و حتی مناطق جدیدی از بازی را هم برای‌تان باز کنند. شما همچنین می‌توانید سیستم‌های دفاعی قدرتمند را در پایگاه اصلی خود در خانه ایجاد کرده و امکان محافظت از آن را فراهم کنید. دشمنان زیادی به منابع شما چشم دارند و حتی از اولین روزهای بازی باید به فکر استحکامات دفاعی در سرزمین خود باشید. بنابراین، اهمیت بسیاری خواهد داشت که یک خانه مسکونی برای خود ایجاد کرده و به‌خوبی از آن دفاع کنید. دودکش‌ها را فراموش نکنید، چرا که در غیر اینصورت، دود ناشی از پخت و پز می‌تواند شما را قبل از اینکه ترول‌های بزرگ به سراغ‌تان بیایند، نابود سازد. اگر بدنبال یک بازی در سبک وایکینگ هستید، بازی Valheim یکی از بهترین بازی های بقا در این سبک است.

بازی بقا Ark: Survival Evolved

بازی بقا Ark: Survival Evolved

بازی Ark، نه‌تنها به‌عنوان بهترین بازی تلاش برای بقا از دست دایناسورها شناخته می‌شود، بلکه می‌توان گفت که یکی از بزر‌گ‌ترین بازی‌ها با حضور دایناسورهایی است که به بهترین شکل ممکن طراحی شده و می‌توانند علاقه‌مندان چنین موجوداتی را کاملا راضی کنند. چنین تجربه ارزشمندی با محوریت اصلی دایناسورها، تا کنون در صنعت بازی‌های ویدیویی سابقه نداشته است. به‌عنوان یکی از بهترین بازی های بقا این بازی تلاش شما برای بقا را با جذاب‌ترین چالش‌های ماقبل تاریخ آشنا خواهند کرد. باید برای به‌دست آوردن چوب، به درختان مشت بزنید و اره برقی و ابزار راحتی در اختیار شما قرار ندارد.

می‌توانید از چوب‌های به‌دست آمده برای ساخت سرپناهی برای خود استفاده کنید. باید حیوانات را برای یافتن غذا کشته و فراموش نکنید که آب کافی را هم به بدن خود برسانید. در غیر اینصورت مرگ خیلی نزدیک به شما خواهد بود و قبل از اینکه دایناسورها به شما برسند، گشنگی و تشنگی شما را از پا در می‌آورند. با این حال، بازی آرک با الگوبرداری از بازی‌های معمولی تلاش برای بقا توسعه پیدا کرده است.

در خیلی از مواقع، بازی از سبک خود فراتر رفته و با موجوداتی آشنای‌تان می‌کند که قصد شکار شما را دارند. باید باهوش باشید و با کمی پشتکار، آن‌ها را رام کرده و سوار‌شان شوید. علاوه بر این، جنگ‌های سرد بین قبیله‌های بزرگ را هم در بازی خواهیم دید که به‌دنبال تسلط بر جهان بازی خواهند بود. آن‌ها نمی‌خواهند که کسی وجودشان را تهدید کند و به‌همین دلیل، جنگ‌های قبیله‌ای، هیچگاه در بازی پایانی نخواهد داشت. 

سازندگان بازی Ark: Survival Evolved، برخی از محدودیت‌ها را به جهان آن اعمال کرده‌اند. این محدودیت‌ها سبب می‌شود که چالش بازیکنان برای باقی ماندن در آن بیشتر شده و همین موضوع هیجان آن را بالاتر می‌برد. بازیکنان اختصاصی آن، سالهاست که آن را تجربه می‌کنند و حتی نقش پررنگی هم در استریم‌های ویدیویی دارد. هر کاری که شما در بازی آرک انجام می‌دهید، استحکامی برای بقای بیشتر در جهان آن خواهد بود. المان‌های بقا بازی ممکن است تشابهاتی به آثار دیگر هم داشته باشد، اما پایه و اساس آن، بلندپروازی سازندگان آن بوده و سبب شده است که صحنه‌های قدرتمندی را در این اثر شاهد باشیم. بازی های تلاش برای زنده ماندن دارای چنین خصلتی هستند و احتمالا سال‌ها آن‌ها را تجربه خواهید کرد.

شخصیتی که شما در این بازی دارید، آمار و ارقامی شبیه به آثار RPG‌ را از خود برجای می‌گذارد و می‌توانید به جهان بازی سر زده و اسرار علمی تخیلی بیشتری را در آن جستجو کنید. همین روند سبب می‌شود که بازی گاهی اوقات از سبک اصلی خود فاصله گرفته و چالش‌های متفاوتی را برای‌تان داشته باشد. همین موضوع انگیزه بیشتری برای تجربه مکرر بازی به شما خواهد داد. وعده‌های مختلفی از سازندگان هم داده شده است که بازی آرک را ارزشمندتر می‌کند. سایر بازی‌های بقا، تنها تلاش می‌کنند که اثرشان، المان‌های بقا را به بهترین شکل در اختیار مخاطب قرار دهند. اما بازی آرک پا را فراتر از حد خود گذاشته و استودیو سازنده، اهداف بلند مدتی مانند اهلی کردن دایناسورهای تی رکس را هم به برنامه خود اضافه کرده است.

شما می‌توانید احساس واقعی پیشرفت را نسبت به روز اول عرضه بازی در این اثر مشاهده کنید و همین روند سبب می‌شود که اهداف بیشتری در آینده برای خود متصور شوید. زمانی که در بازی آرک سپری می‌کنید، بسیار ارزشمند بوده و چیزی بیشتر از ماجراجویی‌های خود در اکثر بازی‌های بقا را خواهید داشت. شما با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم خواهید کرد و می‌توانید با گسترش جهان بازی، طعم آثار علمی تخیلی را نیز با آن بچشید.

این بازی بعدها، نسخه‌های خاصی از خود را هم روانه بازار کرد که تمرکز زیادی روی کاوش در مناطق شبیه‌سازی شده داشت و مناطقی مانند آتشفشان، کوه‌های یخی و زیستگاه‌های وسیع را می‌توانستیم در آن‌ها تجربه کنیم. با عرضه بازی Ark 2 در آینده‌ای نزدیک، می‌توانیم انتظارات خودمان را بالا برده و حتی منتظر آمدن کاراکتر وین دیزل به جهان دایناسوری آرک نیز باشیم. همه این المان‌ها باعث خواهند شد که تجربه چیزهای جدید در دنباله بازی آرک، هیجان‌انگیزتر از هر زمان دیگری باشند.

بهترین بازی های بقا – Scum

بهترین بازی های بقا Scum

مانند بسیاری از بازی‌‌ها که در لیست بهترین بازی های بقا به آن‌ها اشاره کردیم، Scum نیز به‌صورت Early Access کار خود را در استیم شروع کرده است و این موضوع دو معنا دارد. یکی اینکه هنوز بازی جدید بوده و المان‌های زیادی برای اضافه شدن به آن در آینده وجود خواهد داشت و دیگر اینکه ویژگی‌های آن مطابق با آثار نسل جدید بازی‌های ویدیویی است و احتمالا قشر جوان‌تر را نیز می‌تواند به خود جلب کند. این بازی در همان اوایل شروع به کار خود هم چیزهای زیادی برای عرضه کردن به عاشقان این سبک دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید. تنها وظیفه شما زنده ماندن در جهان بازی است و باید در جزیره‌ای به ظاهر امن، در برابر موجودات خطرناک و طبیعت بی‌رحم قرار بگیرید.

Scum یکی از بهترین بازی های بقا در جزیره است که سیستم متابولیسم فو‌ق‌العاده سریع را به‌همراه دارد. همین روند سبب می‌شود که کم سن و سالان عاشق سبک بقا بتوانند با آن ارتباط برقرار کرده و نوعی شبیه ساز در سبک بقا را تجربه کنند. شما هر چیزی که در این جزیره بخورید یا بیاشامید را باید دفع کنید و مانند یک انسان در این جزیره زندگی خواهید کرد. اگر کالری بیشتری از آن‌چیزی که در طول روز می‌سوزانید، دریافت کنید، چاق خواهید شد و اگر هم کمتر از آن‌چیزی که می‌خورید را بسوزانید و انرژی لازم را در طول روز دریافت نکنید، به تدریج وزن کم کرده و شکل ظاهری بدن شما نیز کاملا تغییر پیدا خواهد کرد.

بازی Scum بسیار پیچیده‌تر از این المان‌های ساده است. شما باید سطح ویتامین، وضعیت معده، روده، مثانه و حجم روده خود را همواره زیر نظر داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که قبل از نیاز به انرژی ضروری، به‌خوبی غذا خورده و می‌توانید بدن خود را برای هر گونه پردازش‌های آینده، آماده نگه دارید. بازی شما را به چالش خواهد کشید و برای موفقیت بیشتر در آن، باید حواس جمع جلو بروید. همین روند سبب می‌شود که تمرکز زیادی روی چالش‌های بازی داشته و یکی از برترین بازی های بقا را تجربه کنید. بازی مکانیسم گرسنگی و تشنگی را طوری در آن پیاده‌سازی کرده است که سایر بازی‌های این سبک، در مقابلش چیزی برای گفتن نخواهند داشت.

مراقبت از بدن خود، پاداش‌هایی هم به‌همراه خواهد داشت، چرا که شخصیت شما می‌تواند تناسب اندام بیشتری در مقایسه با همتایان چاق یا لاغرش داشته باشد. بنابراین، آسیب‌های کمتری هم در محیط به شما وارد شده و می‌توانید از بسیاری مشکلات دیگری دور کنید. کاراکتر شما در این شرایط سریع‌تر خواهد دوید و می‌تواند سلاح های بهتری را هم حمل کند. نتیجه، تجربه یکی از بهترین بازی های سورویوال است و سازندگان کاملا به شما اثبات می‌کنند که زنده ماندن در آن، مهم‌تر از انبار کردن سلاح‌های نظامی در اینونتوری خواهد بود. اگرچه، بعد از اینکه نحوه مراقبت صحیح از بدن خود را یاد گرفتید، می‌توانید به سراغ ماموریت‌های دیگر بروید.

این ماموریت‌ها شامل کاوش در مناطقی با امنیت پایین، بهبود روند گرفتن سلاح، دست و پا زدن با دشمنان در حالت PvP و چالش‌های دیگر است. شما می‌توانید در صورت نیاز به کمک، دوستان خود را صدا زده و یک تجربه همه جانبه و اعتیادآور را داشته باشید. نکات برتر زیادی در بازی Scum وجود دارد که حتی برای تجربه برخی از آن‌ها، نیاز خواهید داشت به راهنمای بازی هم مراجعه کنید. این راهنما توسط بازیکنان دیگر نوشته شده است و نشان می‌دهد که بازی Scum کاملا در همان روزهای عرضه ابتدایی، جهانی شده است.

بهترین بازی های بقا – DayZ

بهترین بازی های بقا DayZ

یکی از بهترین بازی های بقا در سبک زامبی، بازی DayZ است. بازی DayZ به‌عنوان اثری یاد می‌شود که اسکیل آثار زامبی‌ محور را کاملا بهم ریخته و سطح جدیدی از کیفیت را در این سبک تعریف می‌کند. با یکی از بهترین بازی‌های زامبی و تلاش برای بقا روبرو هستیم. به‌عبارت دیگر، این بازی پادشاه آثار تلاش برای بقا در برابر زامبی‌ها است. با استانداردهای امروزی، DayZ به‌راحتی می‌تواند سخت‌ترین چالش‌های بقا در یک جهان زامبی زده را برای شما فراهم کرده و هیچ گونه ترفند خاصی هم نمی‌تواند شما را از شر چالش‌های آن رهایی بخشد. شما هیچ هدفی فراتر از زنده در جهان بازی نخواهید داشت و این واقعا فوق‌العاده است.

آب و غذا از اهمیت حیاتی در این بازی سبک بقا برای کامپیوتر برخوردار است. اگر به علایم حیاتی خود توجه نکنید، خیلی سریع در اثر بیماری کشته خواهید شد. راه رفتن بدون کفش، می‌تواند باعث بریدگی و آسیب به پاهایتان شود و تزریق خون از نوع اشتباه هم می‌تواند شما را برای همیشه از پا دربیاورد. بنابراین، می‌بینید که جزئیات در این اثر اهمیت فوق‌العاده بالایی دارد و برای موفقیت، باید چند روزی را با این چالش‌های سخت سپری کرده و سپس به آن‌ها عادت کرده و به سراغ زامبی‌ها بروید. اگر به مبارزه با بیماری‌ها، عملکردهای بدنی خود و زامبی‌هایی گهگاه از دیوارها عبور می‌کنند، عادت کنید، کم کم می‌توانید با جهان بازی DayZ بیشتر آشنا شوید.

بهترین ویژگی‌های این بازی را در قالب اکتشاف برای شما رقم خواهند خورد. با تجربه بازی های سبک بقا برای کامپیوتر و کنسول‌های خانگی، یک گزینه عالی برای گذراندن اوقات فراغت خود خواهید داشت. دنیای چرناروس، یک زمین بایر در کشور روسیه است که در مناطق بوهمیا همراه با بلوک‌های شرقی که به شهرها و روستاهای اطراف نقشه منتهی می‌شود، جریان دارد. زامبی‌ها بلوک شرقی این منطقه را کاملا به تصرف خود درآورده‌اند و جنگل‌هایی را در بازی DayZ می‌بینیم که واقعا شبیه به دنیای واقعی هستند و کاملا متفاوت از ساخته‌های بشر دیده می‌شوند.

بهتر است که با یک دوست وارد این بازی شده و یک سفر کمپینگ تمام عیار را تجربه کنید. همه چیز می‌تواند به‌طرز وحشتناکی اشتباه پیش رود و ممکن است که توسط گروهی از راهزنان، گرفتار شوید. آن‌ها به‌زور اقلام حیاتی شما را تصاحب کرده و سپس رهای‌تان می‌کنند. شاید بدتر از کشته شدن توسط زامبی‌ها، گرفتار شدن توسط همین گروه‌ها باشد، چرا که بعد از رهایی از دست آن‌ها، تقریبا شانس زنده ماندن‌تان به یک درصد می‌رسد.

بنابراین با احتیاط کار را ادامه داده و مخصوصا در بیابانی که ممکن است همه شما را ببینند، از مسیرهایی حرکت کنید که به آن‌ها اعتماد دارید. بازی DayZ یکی از برترین بازی های بقا زامبی است که می‌توانید در کامپیوتر و کنسول‌های خانگی به سراغش رفته و هفته‌ها و ماه‌ها مشغول آن شوید. بازی گرافیک زیبا و واقع گرایانه‌ای هم دارد و سازندگان تلاش کرده‌اند که از همه تخصص خود برای ایجاد یک تجربه جذاب در سبک بقا استفاده کنند.

بازی Conan Exiles

بازی Conan Exiles

با موفقیت عظیمی که بازی DayZ کسب کرد، در آن زمان تنها یک اثر دیگر بود که توانست IP جدیدی را به صنعت بازی‌های ویدیویی معرفی کرده و ژانر بقا را بار دیگر بالا بکشد. با توجه به تمام آثاری که در زمره بهترین بازی سبک بقا برای کامپیوتر و کنسول‌های خانگی قرار می‌گیرد، عرضه اثری که می‌توانست آن‌ها را به چالش بکشد، واقعا سخت بود. بازی Conan Exiles آمد که چنین اثری را روی این سبک بگذارد. این بازی تجربه‌ای نزدیک به دارک سولز ۳ را به شما می‌دهد و عصر هیبوریان را می‌تواند به سرزمینی تبدیل کند که شما تجربه‌های خاصی را در آن تجربه می‌کنید.

بربرهای این جهان، به‌دنبال کاراکترهای سرگردانی مانند شما در بازی Conan Exiles هستند و باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از مرگ‌تان انجام دهید. شما تا حد زیادی می‌توانید کارهای متنوعی در بازی انجام داده و با متوسل شدن به کشاورزی، اقلام مورد نیاز برای خوراک خود را تامین کنید. می‌توانید شهرک‌سازی کرده و از آیتم‌های به دست آمده برای ساخت سازه‌ها استفاده کنید.این بازی یک نکته مهم دارد و آن هم قربانی کردن انسان‌ها است. اگر بتوانید یک فرد را به قربانگاه کشانده و او را بکشید، می‌توانید از الطاف خدایان بهره مند شده و توازن قدرت را در مسیر تجربه بازی تغییر دهید.

چنین مفاهیمی باعث شده است که بازی Conan Exiles تفاوت آشکاری با دیگر بازی های برتر survival داشته باشد. یکی از مهم‌ترین نکات بازی های زنده ماندن این است که گرافیک آن بتواند بازیکن را درگیر خود کند. همین موضوع در بازی Conan Exiles به‌خوبی رعایت شده است و شاهد صحنه‌ها و طراحی تمام آیتم‌های بازی با جزئیات بسیار عالی هستیم و می‌توانیم با دانلود بازی های بقا برای کامپیوتر چنین تجربه‌ای را کسب کنیم.

Rust بازی

Rust بازی

بازی Rust تجربه غم‌انگیزی از استقامت کاراکتری را نشان می‌دهد که پیشینه داستانی عجیبی را تجربه کرده است. این بازی به اندازه تمام آثار تلاش برای بقا می‌تواند ذهن شما را درگیر کند. مردان پا برهنه‌ای را می‌بینیم که در یک جهان بی‌رحم حرکت کرده و هر نوع چالشی را تجربه می‌کنند. در بازی قلعه‌هایی را می‌بینیم که بازیکنان می‌توانند آن‌ها را از نوع ساخته و بر حسب سلیقه خودشان، آن را پیرایش کنند. نقطه قوت این بازی در زمینه ساخت و ساز آن است. می‌توانید مصالح متنوع را از بیابان‌ها به دست آورده و انواع وسایل را به شیوه بازی Sims در کنار هم قرار دهید و سپس آن‌ها را بسازید.

می‌توانید کف، سقف، دیوارها، راه پله، پنجره‌ها، حال و دیگر المان یک ساختمان را در کنار هم قرار داده و ساختمان‌های کم نظیری را در جهان بازی ایجاد کنید. شما به همین منوال می‌توانید ابتدا روستاهای کوچک را ایجاد کرده و به سپس به سراغ شهرسازی بروید. سرورهای زیادی در بازی وجود دارد و ذهنیت اشتباهی را در بین بازیکنان ایجاد می‌کند و آن هم این است که آن را شبیه به آثار شوتر آنلاین می‌دانند که این‌روزها تعدادشان هم رفته رفته بیشتر می‌رود. بازی دارای پناهگاه‌های زیادی است که شیوه زندگی متمدن‌تر را برای خود انتخاب کرده‌اند و همان‌طور که گفتیم، سبک هر گیمر می‌تواند متفاوت باشد.

شما می‌توانید شهرهای ایجاد شده توسط دیگر بازیکنان را در این سرورها پیدا کرده و با تلاش برای مذاکره، تجارت و حتی زندانی کردن صاحبان آن، شهرها را تصاحب کنید. این یکی از بهترین تجربه‌هایی است که می‌توانید با دور هم جمع کردن بازیکنان دیگر تجربه کنید. می‌توانید منابع خود را به اشتراک گذاشته و اچیومنت‌های جذابی را هم کسب کنید. با تجربه‌ای در سبک بقا روبرو هستیم که می‌توانید برای سال‌ها به سراغش رفته و هیچگاه خسته نشوید. بازی های بقا برای PS4 و PC کم تعدادی مانند Rust پیدا می‌شوند که چنین کامل عمل کرده و همه المان‌های لازم برای درگیر کردن اعتیادآور بازیکنان را به‌همراه داشته باشند.

بازی Rust می‌تواند تجربه گسترده‌ای باشد که بیشتر به دلیل رویکرد جدید معروف و محبوب شده است و از برخی از کلیشه‌های آثار بقا هم خودش را جدا می‌کند. شما در واقع یک پایگاه واحد و اصلی ندارید و مدام می‌توانید بین سرزمین‌های مختلف و شهرهای ایجاد شده توسط بازیکنان دیگر جابه‌جا شوید. این تغییرات، سبب می‌شود که بازی مدام چیز جدیدی برای ارائه کردن داشته باشد. ویژگی‌های اصلی بازی، هم‌اکنون مربوط به حضور زامبی‌ها، شهرهای بیشتر و همچنین ایده‌هایی است که بسیاری از آن‌ها توسط بازیکنان دیگر طرح شده است.

به‌تدریج، بازی می‌تواند با گذشت زمان، ایده‌های بیشتر و بیشتری را به خود دیده و تحت بازسازی گسترده قرار گیرد. Rust یکی از همان تجربه‌هایی است که بیشتر در سیستم استیم ارائه می‌شود و اگر طالب تجربه آن هستید، حتما قبلا راهنمای آن را مطالعه کرده و با آگاهی بیشتر وارد آن شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های جهان باز اندروید

بهترین بازی های بقا – بازی Subnautica

بهترین بازی های بقا - بازی Subnautica

بازی Subnautica تنظیمات اصلی آثار تلاش برای بقا را این‌بار به زیر آب می‌برد. این بازی تا حد زیادی توسط علاقه‌مندان جهان آن ایجاد شده است و گیم‌پلی آن یکی از بهترین تجربه‌ها را در سبک بقا را به شما ارائه خواهد داد. کاوش در جهان این بازی اهمیت بالایی دارد. با یکی از بهترین بازی های سبک بقا روبرو هستیم و Subnautica می‌تواند بسیار امیدوارانه‌تر و آرامش بخش‌تر ادامه پیدا کند. ماجراهای روایت شده در این بازی واقعا عالی هستند و سبک تلاش برای بقا را به بهترین شکل ممکن زنده می‌کنند.

مطمئنا، می‌دانید که به‌عنوان یک کاراکتر تنها می‌توانید وارد این بازی شده و در یک دنیای بزرگ قرار گیرید. این سیاره بیگانه شما را در خود بلعیده است و اگر به آن آشنا نباشید، نمی‌توانید شانس چندان زیادی برای زنده ماندن داشته باشید. این بازی به‌صورت همه جانبه محیط جدیدش را به شما معرفی خواهد کرد و می‌توانید با ایجاد زمینی خاص در این دنیا، امکان بقای بیشتر خود را فراهم کنید. جهت‌گیری هنرمندانه بازی را بسیاری از گیمرها دوست دارند. فناور‌ی‌های درخشان در آن به کار رفته است و اقیانوس‌های زیبا را خواهیم دید که ماهی‌های گرم‌سیری بسیاری در آن زندگی می‌کنند و چشم‌اندازی بسیار زیبایی را ایجاد کرده‌اند.

در اعماق اقیانوس می‌توانید زیر دریایی‌های غرق شده را کاوش کرده و مواد اولیه جدیدی را از آن ها پیدا کنید. سنگرهای دریایی را می‌بینیم که بعد از مدت‌ها دفن شده‌اند و با پیدا کردن آن‌ها می‌توانید به یکسری سازه جالب برسید. صخره‌های مرجانی را جستجو کرده و وقتی که آیتم مورد علاقه خود را پیدا کردید، شروع به ساخت یک پایگاه در کف اقیانوس کنید. این پایگاه در واقع همان خانه اصلی شما خواهد بود که در آثار سبک بقا موضوعیت بسیار بالایی دارد. المان‌های بقا در این بازی، همان آب و غذایی است که برای زنده ماندن نیاز خواهید داشت و تغییری در این زمینه نمی‌بینیم. اکثر بازی‌ها چنین تجربه‌ای را در لولی ساده‌تر ارائه می‌کنند.

بدیهی‌ است که در بازی Subnautica یک مسئله مهم‌تر هم وجود دارد و آن هم اکسیژن است. شما نمی‌توانید در زیر آب نفس بکشید. بنابراین، باید سطح اکسیژن خود را کنترل کرده و تنها میزان محدودی از آن را مصرف کنید. همیشه باید چنین موضوعی را در ذهن خود داشته باشید تا مشکلی از بابت اکسیژن نداشته باشید. بازی های سورویوال برای کامپیوتر می‌توانند قدرت رهبری و کنترل شرایط را به شما یاد دهند. شما دائما در خطر غرق شدن قرار دارید و باید سری هم به راهنمای بازی بزنید تا بتوانید در کنار مهارت‌های خودی، از تجربه بازیکنان دیگر هم بهره ببرید.

شما در بازی Subnautica زندگی مانند یک غواص را تجربه خواهید کرد. هر بازی بقا می‌تواند سایه شومی را در زندگی کاراکتر اصلی بیندازد و شما را به حل کردن آن دعوت کند. سابنوتیکا دارای چنین شرایطی است و می‌توانید به‌عنوان یک اثر قدیمی، مدت‌ها با آن همراه شوید.

بازی Astroneer

بهترین بازی های بقا

بازی Astroneer یکی از بهترین بازی های بقا است که به‌صورت Early Access در اختیار شما قرار گرفته است و می‌توانید در استیم به سراغش بروید. بازی بعدها به‌صورت رسمی عرضه شده و توانست که جای پای خود را در بین طرفداران خود محکم کند. پس از دو سال، هنوز هم به‌روزرسانی‌های متعددی برای آن ارائه می‌شود و محتواهای جذابی برای آن ارائه می‌شود. در بازی Astroneer شما روی یک سیاره بیگانه فرود آمده‌اید و قرار است که با توسعه المان‌های موردنیاز خود در این جهان، زندگی بهتری را تجربه کنید. می توانید پایگاه اصلی خودتان را در بازی توسعه داده و از سفینه‌ها، منابع قدرت و سلاح‌ها مختلف در آن استفاده کنید. منابع قدرت، آزمایشگاه و المان‌های متعددی در بازی وجود دارد که اتمسفر خاصی به آن داده است و کاملا جدا از بهترین بازی های سورویوال دیگر دیده می‌شود.

می‌دانیم که همه بازی های بقا برای کامپیوتر برای اینکه بتوانند بهترین تجربه را به شما ارائه کنند، متکی به ساخت پایگاه اصلی هستند. این بازی نیز منابع لازم را از طریق همین پایگاه در اختیار شما می‌گذارد. برای این منظور، باید در کل سیاره گشت زده و منابع نادر را برای کرفت و ساخت اشیای مختلف، پیدا کنید. می‌توانید از شکل دادن چنین ابزارهایی برای اکتشاف‌های بعدی استفاده کرده و حتی غارهایی مملو از منابع مختلف را هم در بازی پیدا کنید. بازی علاوه بر این امکانات ساده به‌عنوان یک اثر تلاش برای بقا، می‌تواند به‌همان اندازه هم بی رحم و خائن باشد.

مانند سایر بازیهای سورویوال این بازی چندان روی المان‌های تیره و تار خود متکی نشده است. سبک هنری زیبایی را در بازی می‌بینیم که حتی به‌صورت چند نفره هم می‌توانید به سراغش بروید. این تجربه آرامش بخش بوده و افق‌های جدیدی را به شما نمایش می‌دهد. می‌توانید از دوستان خود در هر زمان دعوت کرده و از همکاری آن‌ها در بازی استفاده کنید. در بازی Astroneer، امکان پیشرفت در هر حالتی وجود دارد. چرا که سیاره‌های بسیار زیادی در بازی وجود دارد و می‌توانید منظومه شمسی را برای پیدا کردن منابع مختلف جستجو کنید. اهداف ملموسی در بازی برای شما وجود دارند و تلاش برای آن‌ها می‌توانند ماه‌ها تجربه‌های جدیدی را برای شما فراهم کنند.

بازی The Long Dark

بهترین بازی های بقا

یک ماجراجویی سرد و تاریک در بازی The Long Dark انتظار شما را می‌کشد. می‌توانید چیزی فراتر از یک بازی ترسناک را در آن تجربه کنید. برخلاف عناوین دیگر که داستانی را ارائه نمی‌دهند، بازی The Long Dark را می‌توانید در حالت داستانی جذاب تحت عنوان Wintermute هم تجربه کنید که کاملا شما را درگیر خواهد کرد. بازی در سرمای شدید شمال کانادا جریان دارد و قرار است که زامبی‌هایی را همراه با خرس‌ها و حیوانات دیگر در برابر خود مشاهده کنید. جزایر گرمسیری متنوعی در بازی وجود دارد که به‌عنوان یکی از بازی های بقا در طبیعت خوب می‌توانید به سراغش بروید.

مادر طبیعت در اینجا به‌عنوان دشمن واقعی شما ایفای نقش می‌کند و برای مبارزه با وی، باید کارهای مورد نیاز یک انسان را انجام داده و کالری مناسب را به بدن خود برسانید. همیشه باید خودتان را پر انرژی نگه داشته و با خوابیدن در زمان شب، بتوانید روزها به سراغ ماموریت‌های خود بروید. می‌توانید بدن خود را کاملا سالم نگه داشته و از منابع مختلف برای زنده ماندن بیشتر در جهان بازی استفاده کنید. بازی از لحاظ گرافیکی هم زیبایی خاصی دارد و می‌تواند کاملا هنری ادامه پیدا کند. البته نباید بگذارید که این زیبایی شما را فریب دهد. هر کدام از المان‌های بازی، می‌توانند سرعت شما را کم کرده و زامبی‌ها و حیوانات دیگر را به جان‌تان بیندازد.

گاهی اوقات برای انجام دادن کاری، مجبور خواهید شد که به مدت طولانی فکر کنید. این افکار هم می‌تواند مضر بوده و شما را به طعمه‌ای سخت برای موجودات دیگر تبدیل کند. بازی چالش‌های زیادی برای شما خواهد داشت و می‌توانید با نیش واقعی طبیعت روبرو شوید. طبیعت در عین حال که منابع موردنیاز برای زندگی شما را فراهم می‌کند، در همان حال می‌تواند خطری برای گرفتن جان‌تان نیز باشد. پس باید مراقب بوده و کاملا با اختیاط در آن قدم گذارید. بازی موسیقی خوبی هم داشته و استرس لازم را به شما منتقل خواهد کرد.

بهترین بازی های بقا – بازی ۷ Days To Die

بهترین بازی های بقا - بازی 7 Days To Die

یکی دیگر از آثاری که می‌تواند شما را وارد جهان زامبی‌زده کند، ۷ Days To Die نام دارد. بازی شباهت زیادی زیادی به DayZ دارد، با این تفاوت که ۷ Days To Die می‌تواند ایده‌های جذاب‌تری برای شما داشته باشد. این بازی هم در ابتدا به‌صورت Early Access عرضه شده و توانست که بیشترین جامعه مخاطبین خود را دریافت کند. شما می‌توانید در برابر انبوهی از زامبی‌ها در بازی قرار گرفته و در تلاش برای زنده ماندن قرار بگیرید. 

این بازی هم چیزی بیشتر از تلاش برای بقا را ارائه داده و حتی داستان جذابی هم دارد که دنبال کردن ماموریت‌های آن را برای‌تان پر معناتر می‌کنند. این بازی همچنان در جریان بوده و می‌توانید در طول زمان به سراغ چالش‌های آن بروید. بازی دارای گرافیک نرم و موسیقی جذابی است و اتفاقات اکشن و خشن آن کمتر در معرض توجه قرار دارد. نباید از المان‌های اصلی بازی غافل شوید، چرا که اصل لذت آن‌ها در همین موارد بوده و می‌توانید بدون وجود تکرار آن‌ها را تجربه کنید. این بازی برای کامپیوتر و کنسول‌های خانگی نیز عرضه شده است و تجربه‌ای ترسناک و جالب برای‌تان فراهم می‌کند.

بازی How To Survive

بازی How To Survive

بازی How To Survive به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین تجربه‌های زامبی محور اخیر محسوب می‌شود که علیرغم عملکرد بسیار عالی آن، دنباله‌اش نتوانست همان تجربه همیشگی را برای طرفداران به‌همراه داشته باشد. بازی جادویی است که در قالب یک بازی ویدیویی به شما ارائه شده است و می‌تواند صحنه‌های جذاب و خشنی هم داشته باشد. البته، بیشترین دلیل محبوبیت بازی، به دلیل صحنه‌های اکشن آن نیست، بلکه به این دلیل است که کاراکتری احمق را به شما می‌دهد که باید او را به سمت فتح مردگان پیش برده و از مرگ وی جلوگیری کنید. شما در یک جزیره بیابانی گیر افتاده‌اید و باید بتوانید که مهارت خود را در آن نشان دهید.

انبوهی از زامبی‌ها را در بازی می‌بینیم که در برابر تعداد کمی از بازماندگان قرار دارند و شما چالش‌های زیادی را در این راه تجربه خواهید کرد. مکانیسم‌های جالبی در بازی وجود دارد و می‌توانید با قدم گذاشتن در قسمت‌های جدید آن، کتاب خاصی را در آن پیدا کرده و کارهای لازم برای زنده ماندن را مطالعه کنید. باید همه ملزومات گفته شده در کتاب را روی شخصیت خود اعمال کرده و هر روز در حال یادگیری و رشد کاراکتر خود باشید. این اثر تجربه‌های جالبی برای شما خواهد داشت. چرا که پیشرفت دادن یک کاراکتر احمق و تلاش برای زنده نگه داشتن وی، یقینا چالش‌های زیادی نسبت به کاراکترهایی خواهد داشت که مهارت‌های بیشتری از خود نشان می‌دهند.

بازی با سیستم دوربین بالا به پایین روایت می‌شود و می‌توانید با گیم‌پلی سوم شخص هم به تجربه آن بپردازید. همه چیز برای تغییر دادن اوضاع در اختیار شما قرار دارد و بهتر است که با آرامش خاطر جلو رفته و همیشه این موضوع را مدنظر قرار دهید که کاراکتر خاصی در اختیار شما است و مثل دیگر بازی‌های سورویوال نمی‌توانید آن را پیش ببرید.

بازی Death Road To Canada

بازی Death Road To Canada

بازی Death Road To Canada اثر دیگری است که در لیست بهترین بازی های بقا ما قرار گرفته است که بی‌رحمی را کنار گذاشته و تنها سعی دارد که سادگی را همراه با چالش‌های متنوع برای علاقه‌مندان فراهم کند. می‌توانید به تنهایی یا همراه با دوستان وارد گروهی از بازماندگان شده و در برابر زامبی‌ها قد علم کنید. گرافیک بازی پیکسلی بوده و ماموریت شما همان‌طور که از نام بازی مشخص است، باید راه یافتن به کانادا باشد. آخرین سنگر امید، همین کار است و باید بشریت را در آخرالزمان زامبی‌ها نجات دهید.

در طول راه، شما باید برای تامین منابع و جلوگیری از مرگ و میر گروه بازماندگان، از یک سیستم ریسک و پاداش استفاده کرده و از انتخاب‌های متنوع خود برای نشان دادن مهارت‌های خود استفاده کنید. راه حل‌های مناسبی در بازی وجود دارد و البته باید مراقب هم باشید که گرفتار گروه‌های نامناسب نشده و راه خود را از سمت بهتر به سمت کانادا پیدا کنید. هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد و ممکن است که در پایان بازی، همه چیز بسیار بد ادامه پیدا کند. گروه‌های بیشتری به سمت کانادا در حال حرکت هستند و همین موضوع سبب شده است که زامبی‌ها نیز در مسیر پیدا شوند. داستان بازی بسیار جذاب بوده و ساعت‌ها شما را درگیر خود خواهد کرد.

موفقیت آثار دیگر، سبب شده است که سازندگان این بازی از المان‌های مشابه استفاده کرده و آن را توسعه دهند. اصلا نگاهی به گرافیک بازی نداشته باشید، چرا که داستان و گیم‌پلی بازی یقینا در سبک تلاش برای بقا می‌تواند سطحی بسیار بالاتر را به شما تحویل دهد.

بازی State of Decay 2

بازی State of Decay 2

یکی از معروف‌ترین بازی‌ها در لیست بهترین بازی های بقا دنیای بازی، بازی State of Decay 2 است. این بازی نسخه تکامل یافته سری اول بازی است که می‌توانید تجربه جدیدی و رنگارنگی از داستان را در آن تجربه کنید. مکانیسم‌های بازی عمیق‌تر شده است و جامعه طی یک فرایند مشابه مانند نسخه قبلی ادامه پیدا می‌کند. بازی تلاش برای بقا را به سطح جدیدی ارتقا داده است و جزو معدود آثاری است که نام و آوازه بیشتری نسبت به دیگر آثار این لیست را برای خود فراهم ساخته است. موفقیت بازی را می‌توانیم به داستانی ربط دهیم که هیچگاه فراموش نخواهید کرد و حتی طرفداران از همان پایان نسخه اول، به دنبال آن بوده‌آند.

بازی المان‌های کمتری از سبک بقا را معرفی می‌کند و در پیدا کردن درمان برای کاراکتر خود و منابع بیشتر برای ماندگاری در جهان بازی، باید تلاش کنید. شما در واقع کار خاصی در بازی State of Decay 2 نخواهید کرد و صرفا با کارهای شلوغی روبرو هستیم که برای باقی ماندن در جهان آن، باید به آن‌ها توجه کنید. هنگامی که به یک نقطه ایده آل دست پیدا کردید، می‌توانید جامعه را به سمتی هدایت کنید که بتوانید پاداش سخت کوشی‌های خود را دریافت کنید. البته بازی هنوز مشکلات خاص خودش را دارد و انتظار داریم که استودیو Undead Labs در آینده سریعا آن‌ها را مرتفع کند. نسخه سوم بازی هم احتمالا تا چند سال آینده می‌تواند یکی از آثار موردانتظار باشد.

بهترین بازی های بقا – بازی Breathedge

بازی Breathedge

بسیاری از بازی‌های تلاش برای بقا، در زمان عرضه مورد توجه واقع نمی‌شوند. اما با گذشت زمان و جذب بازیکنان بیشتر، اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند. طرفداران آثار ترسناک و تلاش برای بقا، می‌توانند از Breathedge به‌عنوان یک گزینه مناسب یاد کنند. Breathedge به دنبال این است که بسیاری از مشکلات آثار این سبک را مرتفع کرده و این امکان را فراهم کند که در یک فضا و مکان خاص، بتوانید بهترین المان‌های سبک تلاش برای بقا را تجربه کرده و نیازی به یک جهان بزرگ‌تر را نداشته باشید. این بازی در ابتدا به‌صورت Early Access عرضه شده بود. و طی چند سال، به‌روزرسانی‌های متعددی را دریافت کرده و در نهایت به‌صورت کامل در سال ۲۰۲۱ عرضه شد.

مقایسه این بازی با سابنوتیکا بسیار زیاد بوده است و کمدی زیبا و آرام فضایی آن، تجربه‌ای خاص و جالب بوده است. کمبود اکسیژن در این بازی هم می‌تواند یک چالش بزرگ باشد و باید به فکر آن باشید. طبیعت تیره و تاری را در بازی می بینیم که مانند اثار The Forest و Frostpunk دیده می‌شود. البته این المان‌ها کمی بیش از اندازه بوده و نزدیکی زیادی هم به فضای انیمیشن وال ای دارد.

بهترین بازی های بقا – بازی Raft

بهترین بازی های بقا -بازی Raft

ایده ساخت بازی Raft به‌اندازه‌ای ساده است که احتمالا تعجب خواهید کرد که چرا هیچ کس در ابتدا به آن فکر نکرده بود. اگر بازی سابنوتیکا را با Castaway‌ تلفیق کنید، به قایقی خواهید رسید که در منطقه کوچکی از دریا واقع شده است و یک قلعه هم در بالای آن دیده می‌شود. کوسه‌ها تنها ترسی هستند که باید از آن‌ها دوری کرده و اجازه ندهید که شما را گرفتار کنند. قایق‌ها دارای پیچ و تاب و چالش‌های بسیار زیادی هستند و می‌توانند انتخاب خوبی برای سبک تلاش برای بقا باشند. بازی بقا برای کامپیوتر Raft را می‌توانید با رابطه عشق و نفرت دنبال کرده و در نهایت، تفاوت بین مرگ و زندگی را در آن تجربه کنید.

بازی در حالت Early Access ارائه شده بود و مانند تمام آثار موفق دیگر در این سبک، توانست که مخاطبین خود را پیدا کند. می‌توانید دوستان بیشتری را به بازی دعوت کرده و یک تجربه سرگرم کننده را داشته باشید. بازی هنوز هم به‌صورت رسمی عرضه نشده است، اما توسعه آن به‌خوبی پیش می‌رود.

بهترین بازی های بقا – بازی Terraria

بهترین بازی های بقا - بازی Terraria

بازی Terraria بیشترین نزدیکی را به ماینکرفت دارد و به‌همین دلیل، احتمالا سال‌های زیادی در یاد مخاطبین بازی‌های تلاش برای بقا باقی خواهد ماند. البته این اثر، محبوبیت ماینکرفت را ندارد، اما باز هم توانسته است که به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا کند و به همین دلیل در لیست بهترین بازی های بقا ما قرارگرفته است. بازی از نظر مکانیسم‌های خاص، توانسته است که تعریف‌های جدیدی را وارد صنعت بازی‌های ویدیویی کند. دنیای دو بعدی و ۱۶ بیتی بازی Terraria، ممکن است که برای تجربه گیمرهایی است که به دنبال پایداری بیشتری در یک بازی هستند، کافی باشد.

ظاهر این بازی شباهت زیادی به نینتندو کلاسیک دارد. در این بازی شخصیت اصلی با پسر عموی خود وارد جهان آن شده و ماموریت‌های جالبی را در آن تجربه می‌کند. تمرکز بازی روی پیدا کردن آب و غذا برای زنده ماندن در جهان بازی خواهد بود. می‌توانید با مدیریت خود و ماجراجویی بیشتر در جهان بازی، به دنبال موفقیت باشید. اگر هنوز آن را تجربه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغش بروید.

بازی Grounded

بازی Grounded

آبسیدین بارهها و بارها نشان داد است که نه‌تنها یکی از بهترین توسعه دهندگان صنعت بازی‌های ویدیویی است، بلکه از امتحان کردن ایده‌های خلاقانه هم باکی ندارد. آن‌ها توانسته‌اند که در بازی Grounded، آیتم‌های خلاقانه‌ زیادی را به مخاطبین خود معرفی کنند و کاملا هم موفق بوده‌اند. بازی Grounded یکی از نمونه‌های عالی آثاری است که در سبک تلاش برای بقا می‌توانید به سراغش بروید. آبسیدین المان‌های نقش آفرینی را هم در آن جای داده است که می‌توانید در کنار دوستان و خانواده آن را تجربه کنید. بزرگ‌ترین تهدید شما در این بازی، عنکبوت‌هایی هستند که می‌توانند دست و پا گیر باشند.

Grounded یکی از همان پروژه‌هایی است که آبسیدین هنوز هم روی آن کار می‌کند. حال و هوای بازی کارتونی بوده و همین موضوع، کیفیت کاری بالای شرکت سازنده را اثبات می‌کند. بازی مدت زمان زیادی در حالت Early Access قرار دارد و با گذشت ماه‌ها، هنوز هم می‌تواند انتظارات بازیکنان و طرفداران خود را فراهم کند. احتمالا در آینده انتظارات بیشتری از آن خواهیم داشت و شرکت سازنده هم می‌تواند خودش را برای عرضه رسمی بازی آماده کند.

بهترین بازی های بقا – بازی Project Zomboid

بازی Project Zomboid

اگر از ابتدا تا انتهای این لیست بهترین بازی های بقا را بررسی کرده باشید، می‌بینید که بازی‌های زامبی محور زیادی در آن وجود دارند. بازی Project Zomboid هم دقیقا ادامه دهنده چنین سبکی است، اما بیش از هر بازی دیگری، به این پروژه اهمیت می‌دهد. درست مانند آثار دیگر، این بازی هم در وضعیت Early Access است و هنوز سازندگان روی توسعه بازی وقت سپری می‌کنند. اما بازی در یک مسیر مناسب قرار دارد و اصلا نباید توجهی به زمان عرضه رسمی آن داشته باشید. شما شبیه‌سازی را می‌بینید که در منطقه‌ای مانند بازار جریان دارد. شما دائما در معرض خطر خواهید بود و احساس امنیت در هیچ لحظه از بازی وجود نخواهد داشت.

شانس هم در بازی Project Zomboid دخیل است و ممکن است در تله‌هایی گرفتار شوید که شما را در خود بلعیده و چالش‌های زیادی را ایجاد می‌کنند. بازی توسط یک تیم کوچک توسعه داده شده است و نقاط ضعف قابل درکی هم وجود دارد که احتمالا در نسخه اصلی برطرف خواهند شد. بازی مظهر خوبی برای سبک تلاش برای بقا است و کم کم به چنین حقیقتی دست پیدا خواهید کرد.

بازی Frostpunk

بازی Frostpunk

بازی مدیریت یک شهر را به شما خواهد داد و چالش‌های جالبی برای‌تان خواهد داشت. مجبور خواهید بود که پس از دوران یخ زدگی جهان و نابود شدن جمع بزرگی از انسان‌ها در یک طبیعت بی‌رحم قرار گرفته و با چالش‌های محیطی روبرو شوید. شما رهبر گروه بزرگی هستید که سنگر امیدش را روی شما بنا کرده است و باید نجات بخش انسان‌هایی باشید که در دنیای سرد آن، به دنبال منبع گرمایی هستند که به آن‌ها امید را تزریق کند. این موضوع به شما این امکان را داده است که از مرگ انسان‌های بیشتر جلوگیری کرده و اجازه ندهید که جمعیت‌تان کمتر از این شود.

در این بازی ریسک‌های بسیاری وجود خواهد داشت و حتی در صورت بدتر شدن وضعیت، شاهد قطع شدن عضوهای بدن انسان‌ها نیز خواهیم بود. بازماندگان بازی معمولا انسان‌های ضعیفی هستند که کمک زیادی نمی‌توانند به شما داشته باشند. منابع شما چندان برای دوام همه افراد گروه کافی نیست، بنابراین باید به فکر پیدا کردن هرچه بیشتر این منابع باشید و هرگز این کار را متوقف نکنید.

شما دائما در بازی این سوال را از خود خواهید کرد که مرگ و زندگی چه ارتباطی با شما دارند و اگر جهان به‌همین صورت ادامه پیدا کند، سرنوشت افرادی مانند شما چه خواهد شد. چنین روندی واقعیات بازی را بیشتر به شما نشان می‌دهد و باید از یکسری کوره‌های غول‌پیکر برای تجات خود و دیگر افراد استفاده کنید. پایگاهی کوچک‌تر از یک خانه روستایی در ابتدا خواهید داشت که باید از آن برای مراقبت از افراد گروه استفاده کنید.

بازی No Man’s Sky

بازی No Man’s Sky

شاید در ابتدا به این فکر کنید که No Man’s Sky همان تجربه‌ای نبود که انتظارش را داشتیم. اگر بیاد داشته باشید، این اثر در ابتدا و قبل از عرضه، سر و صدای زیادی را به پا کرده بود و در نهایت، به آن چیزی تبدیل نشد که انتظارش را داشتیم. سال‌ها از عرضه این بازی می‌گذرد و ساعات ابتدایی تجربه آن، احتمالا بهترین لحظاتی است که در سبک تلاش برای بقا می‌توانید تجربه کنید. بازی نمی‌تواند این شرایط را برای همیشه تکرار کند و همین موضوع شاید در آینده برای شما آزاردهنده باشد. بازی وقتی که در ابتدایی‌ترین حالت خود قرار داشت، تنها وظیفه زنده ماندن را برای شما تعریف کرده بود. هیجان بازی در همین حد می‌تواند ساده باشد. کشف سیاره جدید برای اولین بار، یکی از همان تجربه‌هایی است که قبلا در صنعت بازی‌های ویدیویی ندیده بودیم.

با موفقیت در کشف اولین سیاره، می‌توانید کم کم به سراغ وسعت بیشتری از کهکشان راه شیری بروید. باید فضا را کاوش کرده و ببینید که هر کدام از این سیاره‌ها دارای چه ویژگی‌هایی هستند. این ویژگی‌ها هستند که منابع موردنیاز شما را می‌توانند تامین کنند. نباید به سراغ سیاره‌هایی بروید که اقلام مورد نیاز شما را ندارند، چرا که وقت و سوخت سفینه شما را تمام کرده و شانس دوباره شما را از پیدا کردن منابع برای زنده ماندن سلب می‌کند. می‌توانید از منابع خود برای ساخت پایگاه اصلی‌تان استفاده کرده و تجربه‌ای اکتشافی همراه با تلاش برای بقا داشته باشید. این بازی در ابتدا کامل نبوده و هیاهوهای عجیبی پیرامون آن وجود داشته است.

شاید همین انتظارات بی‌جا بود که در نهایت بازی را به‌عنوان یک تجربه شکست خورده به همگان معرفی کرد. اما در ادامه با به‌روزرسانی و ارائه محتواهای بیشتر در بخش چند نفره و کاهش شدید قیمت آن، سرانجام توانست که رضایت بیشتری از مخاطبین را جلب کند. می‌توان گفت که هم‌اکنون زمان مناسبی برای وارد شدن به جهان Hello Games است و آن را دوست خواهید داشت. خود بازی توانسته است که در جهان آثار ویدیویی زنده بماند و همین کلمه کلیدی جالبی برای اثری است که می‌تواند شما را به جهانش دعوت کند.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که شما را بیش از پیش با آثار تلاش برای بقا معرفی کنیم و بهترین بازی های بقا را یک به یک مورد بررسی قرار دهیم. دانستیم که هر بازی این سبک، می‌تواند تلفیقی از آثار دیگر هم باشد و بیشترین نزدیکی را با سبک ترسناک و حتی جهان باز دارد. عناوین فوق، در اکثر مواقع یک جهان زامبی زده و آخرالزمانی را ارائه می‌دهند که همراه با المان‌های ترسناک و محیط‌هایی با اتمسفر سنگین بوده و می‌توانند تا حد زیادی شما را تا مدت‌ها درگیر خود کنند. آثاری مانند ماینکرفت، در این سبک مخاطبین بیشتری پیدا کرده‌اند و بیش از هر اثر دیگری در جهان بازی می شوند. این بازی نه‌تنها سبک تلاش برای بقا را پیشرفت داده است، بلکه تاثیر آن در آثار دیگر ویدیویی هم دیده می‌شود.

بهترین بازی های سبک بقا را می‌توانید به‌صورت تنهایی یا همراه با دوستان خود هم تجربه کنید. حتی برخی از آن‌ها دارای داستان خاصی هم هستند که نیاز به روایت شدن را در دل آن‌ها می‌توانیم احساس کنیم. بخش بسیار بزرگی از بازی‌ها هنوز به‌صورت کامل عرضه نشده‌اند و در دست توسعه قرار دارند. عده‌ای از آن‌ها حتی مخاطبین اصلی خود را پیدا کرده و قبل از عرضه، به اهداف تعیین شده خود دست پیدا کرده‌اند.

بعضی از بازی‌ها دارای المان‌های شبیه‌سازی بوده و چالش‌های سخت‌تری دارند. به‌طور مثال، باید به کالری‌های دریافتی و انرژی خود در جهان بازی فکر کرده و حتی پا برهنه روی زمین قدم نگذارید تا مبادا آسیبی به شما وارد شود. این نوع بازی‌ها، سبک بقا را به‌صورت عمیق‌تر مورد توجه قرار داده‌اند و یقینا بیشترین چالش‌ها را ارائه می‌دهند. البته بعد از مدتی به آن‌ها عادت خواهید کرد و می‌توانید کم کم وارد چالش‌های اصلی مانند مقابله با زامبی‌ها و موجودات خطرناک بروید. بهترین بازی های سبک بقا برای PC و کنسول‌ها عرضه شده است و برخی از آن‌ها را می‌توانید به‌صورت رایگان تجربه کنید.

می‌توانید نظرات خود را در رابطه با این بازی‌ها با ما به اشتراک گذاشته و از تجربیات خود صحبت کنید. به نظر شما بهترین بازی سبک بقا کدام است و چه انتظاری از بازی‌های آینده این سبک دارید؟ کدام استودیو بهترین بازی‌های این سبک را تولید می‌کند؟ آیا ژانر Survival توانسته است که انتظار بازیکنان حرفه‌ای را فراهم کند؟ در بخش کامنت‌ها با ما همراه شوید.


3 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر