بهترین بازی های سبک وحشت بقا بهترین بازی های سبک وحشت بقا
در ۱۴۰۱/۰۹/۱۳ , 11:00:33

بهترین بازی های سبک وحشت بقا

0
در ۱۴۰۱/۰۹/۱۳ , 11:00:33

سبک وحشت و بقا یکی پرطرفدارترین سبک‌های بازی‌های ویدویی است. اغلب این بازی‌ها تلاش می‌کنند تا بازیکنان را در محیطی دلهره‌آور و ترسناک قرار دهند تا برای بقای زندگی بجنگند. بسیاری از آنها تاکید را بر روی اتمسفر یا طراحی محیط بازی می‌گذارند و به بازیکن مهمات محدودی می‌دهند تا بازیکنان بتوانند از توانایی‌های خود برای فرار یا جنگیدن با دشمنان در محیط‌های تاریک استفاده کنند. امروز قصد داریم به بهانه نزدیک شدن به عرضه بازی The Callisto Protocol بهترین بازی های سبک وحشت و بقا را در تاریخ صنعت بازی‌های ویدویی به شما معرفی کنیم. در این لیست به ۱۰ بازی اشاره خواهد شد. با دنیای بازی همراه باشید.

بهترین بازی های سبک وحشت بقا: ۱۰ – Outlast

بهترین بازی های سبک وحشت بقا

بازی Outlast و دنباله‌های آن، بازیکن را در نقش کسی که فقط به یک دوربین فیلمبرداری مجهز است، در مکانی خطرناک و ترسناک قرار می‌دهد. بازیکنان در این بازی وسیله‌ای برای حمله ندارند و فقط باید از دست قاتل‌های جهش‌یافته فرار کنند. همین ایده باعث شده بازی Outlast به یک بازی دلهره‌آور تبدیل شود و آدرنالین خون شما را بسیار بالا ببرد. هر آنچه از یک بازی ترسناک و بقا انتظار دارید در این بازی می‌توانید پیدا کنید. این بازی در سال ۲۰۱۳ منتشر شد و نمره خوب ۸۰ را در سایت متاکرتیک کسب کرد. بدون شک بازی Outlast یکی از بهترین بازی های سبک وحشت و بقا است که هم اکنون می‌توانید آن را بازی کنید.

بهترین بازی های سبک وحشت بقا: ۹ – Sabnautica

بهترین بازی های سبک وحشت بقا

بازی Subnautica شاید در ظاهر بازی ترسناکی به نظر نرسد اما این بازی با دنیای آرامش‌بخش و زیبای زیر آبی که دارد شما را تا سر حد مرگ می‌ترساند! شما در این بازی زیر آب تنها هستید و باید برای بقا بجنگید. چیزی که بازی Subnautica را خاص و جذاب می‌کند این است که این تنها بازی بقایی است که تاکید زیادی بر اقیانوس دارد. با وجود اینکه Subnautica دارای عناصر سبک وحشت و بقا است، اما بیشتر به سمت اکتشاف و ماجراجویی متمایل می‌شود. این بدان معناست که اگر به بازی‌هایی که سعی دارند فقط شما را در محیطی تاریک قرار دهند تا بترسانند، علاقه ندارید بازی Subnautica برای شما ساخته است. در این بازی حس آرامش و ترس را باهم تجربه خواهید کرد. بدون شک این بازی یکی از بهترین بازی های سبک وحشت و بقا است.

۸ – The Evil Within 2

evil within 2

بازی The Evil Within 2 و اولین بازی Evil Within توسط خالق اصلی RE4 و RE2 یعنی Shinji Mikami ساخته شده است. او پس از ساخت شاهکاری مانند Resident Evil 4 از کپکام جدا و به ساخت این سری مشغول شد. او معتقد بود که سری رزیدنت اویل دیکر حالت ترسناک خود را از دست داده و بیشتر به یک بازی اکشن تبدیل شده است. به همین علت او بازی را ساخت که هم اتمسفر ترسناکی داشته و هم از اکشن قابل قبولی برخوردار باشد. بازی The Evil Within 2 در یک محیط جهان باز (برخلاف بازی اول) جریان دارد. شما در نقش کارآگاهی به نام سباستین قرار می‌گیرید که در یک دنیای کابوس‌وار واقعی به دام افتاده است. گیم پلی بازی بسیار نزدیک به رزیدنت اویل ۴ است. این بازی با اتمسفر ترسناک و گیم‌پلی خوب خود به یکی از بهترین بازی های سبک وحشت و بقا تبدیل شد و امتیاز خوب ۸۲ را از سایت متاکرتیک بدست آورد. اگر به بازی های سبک وحشت و بقا علاقه‌مند هستید این بازی میکامی را از دست ندهید.

در دنیای بازی بخوانید: سقوط نسبی شیطان | نقد و بررسی بازی The Evil Within 2

۷ – Resident Evil 2 Remake

بهترین بازی های سبک وحشت بقا

نمی‌توان از سبک وحشت و بقا صحبت کرد و اشاره‌ای به بازی‌های فوق‌العاده سری رزیدنت اویل نکرد. در سال ۲۰۱۹ کپکام تصمیم گرفت بازی‌های قدیم خود را بازسازی کند. این بازسازی با رزیدنت اویل ۲ آغاز شد. بازی Resident Evil 2 Remake ما را به شهر راکون سیتی می‌برد و ترس و دلهره را به جان ما می‌اندازد. این ریمیک به خوبی حس و حال نسخه کلاسیک بازی را برای طرفداران مجموعه تداعی می‌کند. اگر به بازی‌ های سبک وحشت و بقا علاقه دارید با لئون کندی در این بازی همراه شوید و به جنگ مستر ایکس بروید تا معنای حقیقی ترس و وحشت را درک کنید. این بازی در سایت متاکرتیک امتیاز فوق‌العاده ۹۳ را کسب کرده است. بدون شک بازی Resident Evil 2 Remake یکی از بهترین بازی های سبک وحشت و بقا در تاریخ صنعت بازی‌های ویدویی است.

بهترین بازی های سبک وحشت بقا: ۶ – Dead Space 2

dead space 2

تیم سازنده بازی Dead Space در سال ۲۰۰۸ در ابتدا در حال برنامه‌ریزی برای توسعه بازی System Shock 3 بودند. این برنامه‌ها به سمت ساخت یک بازی ویدیویی با الهام از Resident Evil 4 تغییر یافت. بازی ۲ Dead Space دنباله نسخه منتشر شده در سال ۲۰۰۸ بود که ایزاک کلارک را در ایستگاه فضایی تاریکی با انواع اجساد احیا شده قرار می‌داد. گیم پلی این بازی نسبت به نسخه اول پیشرفتهای محسوسی داشت. سرعت حمله دشمنان در این بازی بسیار سریع و آن زمان در نوع خود بی‌نظیر بود. بازی ۲ Dead Space با الهام از Resident Evil 4 و گنجاندن ایده‌های جدید تبدیل به یکی از ترسناکترین و سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های سبک وحشت و بقا شد. این بازی در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و در سایت متاکرتیک امتیاز ۹۰ را کسب کرد.

تاریخ انتشار ریمیک بازی Dead Space اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی است

بهترین بازی های سبک وحشت بقا: ۵ – Alien Isolation

alien isolation

در فضا، هیچ کس نمی‌تواند فریاد شما را بشنود، اما همسایه‌هایتان خواهند شنید! سری فیلم‌های Alien انقلابی را در سبک فیلم‌های وحشت و بقا به پا کردند. بازی Alien Isolation با الهام از فیلمهای این مجموعه در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و در سایت متاکریتیک امتیاز ۸۱ را کسب کرد. این یک بازی در مورد بقا است، جایی که یک موجود بیگانه بازیکن را در ایستگاه فضایی تعقیب می‌کند. تاکید بازی بر وحشت خالص است و Alien Isolation را به یکی از اعصاب خردکن‌ترین بازی‌های بقای ساخته شده تبدیل کرده است. اگر قصد دارید ترس واقعی را تجربه کنید این بازی برای شما ساخته شده است.

بهترین بازی های سبک وحشت بقا: ۴ – Until Dawn

until dawn

بازی Until Dawn بیشتر شبیه یک فیلم ترسناک است که در آن بازیکن داستان را می‌تواند تغییر دهد. کسانی که به دنبال یک تجربه تعاملی ترسناک در یک شب تاریک هستند، این بازی می‌تواند بهترین گزینه برایشان باشد. در این بازی شما کنترل گروهی از نوجوانان را در دست دارید که از برف در کلبه چوبی پناه می‌برند. این بازی در سال ۲۰۱۵ فقط برای کنسول PS4 منتشر شد و امتیاز ۷۹ را در سایت متاکریتیک دریافت کرد. اگر به دنبال بازی ترسناکی هستید که دورهمی با دوستانتان بازی کنید بازی Until Dawn می‌تواند یکی بهترین گزینه‌های شما باشد.

بهترین بازی های سبک وحشت بقا: ۳ – Resident Evil 4

resident evil 4

شینجی میکامی با رزیدنت اویل ۴ برای اولین بار در سری با استفاده از دوربین سوم شخص انقلابی را به پا کرد. تأثیری که این بازی روی عناوین پس از خود گذاشت، بر کسی پوشیده نیست. امروزه بسیاری از بازی‌های ترسناک از رزیدنت اویل ۴ الهام گرفته‌اند. میکامی در این بازی بین حالت ترس و اکشن تعادل خوبی ایجاد و این بازی را به محبوبترین بازی سری تبدیل کرد. لازم به ذکر است که چند ماه دیگر ریمیک این بازی منتشر خواهد شد و بازهم قرار است طرفداران سری رزیدنت اویل را به وجد آورد. بدون شک بازی Resident Evil 4 یکی از بهترین بازی های سبک وحشت و بقا در تاریخ بازی‌های ویدویی است.

تماشا کنید: اولین تریلر گیم‌پلی بازی Resident Evil 4 Remake منتشر شد

برای آشنایی بیشتر با رزیدنت اویل ۴: رتروز: رزیدنت ایول ۴ (Resident Evil 4)

۲ – Silent Hill 2

بهترین بازی های سبک وحشت بقا

بازی Silent Hill 2 یکی از مرموزترین و بیادماندنی‌ترین بازی‌های تاریخ صنعت بازی‌های ویدویی است. این بازی برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و پایه‌گذار بسیاری از بازی‌های ترسناک پس از خود شد. شهر مرموز معروف به سایلنت هیل یکی از وحشتناک‌ترین محیط‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی است. شهری که سراسر از مه پوشیده شده و موجودات ترسناکی را در خود جای داده است. در این بازی جیمز قهرمان داستان در جستجوی همسر خود به شهر سایلنت هیل سفر می‌کند و با گروهی از دشمنان ترسناک روبرو می‌شود که در هیچ جای دیگری دیده نمی‌شوند. او پس از مدتی متوجه می‌شود که اشتباهی وارد این شهر شده است. هر چه از غنی بودن داستان این بازی گفته شود کم است. اخیرا اعلام شده که قرار است این سری دوباره بازسازی شود که بسیار خبر خوشحال‌کننده‌ای است. بدون شک بازی سایلنت هیل ۲ یکی از بهترین بازی های سبک وحشت و بقا در دنیای بازی های ویدویی است.

تماشا کنید: کونامی از ریمیک Silent Hill 2 رونمایی کرد

۱ – Last of Us

بهترین بازی های سبک وحشت بقا

بازی The Last of Us با الهام از بازی‌های کلاسیک سبک وحشت و بقا و با داستانی تاثیرگذار، جذاب و امروزی برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ برای PS3 عرضه شد و همه را تحت تاثیر خود قرار داد. کمتر بازی را می‌توان مثال زد که به شهرت و محبوبیت این بازی برسد. قطعا دنباله این بازی نیز می‌توانست در لیست قرار بگیرد اما به اعتقاد من نسخه اول داستان جذاب‌تری دارد. در این بازی که وحشت و بقا عناصر کلیدی گیم پلی هستند، در دنیایی آخروزمانی روایت می‌شود که قهرمانان داستان باید با زامبی‌های این دنیا روبرو شوند. مفاهیم عمیقی همچون انتقام، انسانیت، عشق و .. به خوبی در این بازی گنجانده شده است که بازی کردن آن به هر گیمر و غیرگیمری توصیه می‌شود. بدون شک بازی The Last of Us بهترین بازی در سبک وحشت و بقا است.

نظر شما در مورد بهترین بازی های سبک وحشت و بقا چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اتابک سلیمی زاده

علاقه مند به بازی، سینما و کتاب

survival horror

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر