گزارش: تعداد توسعه پروژه‌های مجموعه Silent Hill به رشد خودش ادامه می‌دهد

در ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ , 17:01:23
مجموعه Silent Hill

موتای اوکاموتو به عنوان تهیه‌کننده اصلی مجموعه Silent Hill در مصاحبه‌اش با رسانه IGN Japan می‌گوید:« اگر سازندگانی از سراسر جهان که عاشق مجموعه Silent Hill هستند، طرح‌های خود را برای ما بیاورند، قول می‌دهم به تک تک آن‌ها نگاه کنم».

سال گذشته به دلایل زیاد، مورد توجه اهالی و اصحاب صنعت بازی‌های ویدیویی قرار گرفت؛ اما بازسازی مجموعه Silent Hill شاید یکی از مهم‌ترین اخباری بود که در طول سال ۲۰۲۲ میلادی به گوش مخاطبان و طرفداران رسید. پس از انتشار شایعات بی پایان، کمپانی کونامی چندین پروژه تازه از این فرانچایز را معرفی کرد که همه آن‌ها عبارتند از: بازی Silent Hill 2 Remake از استودیوی بازی‌سازی بلوبر تیم، بازی Silent Hill: Townfall از استودیوهای بازی‌سازی نو کد و آناپورنا اینتراکتیو، در نهایت بازی Silent Hill f از استودیوی بازی‌سازی نئوباردس اینترتیمنت که به مرور زمان منتشر خواهند شد.

البته در این بین باید مطالع باشید که بازی Silent Hill f نسخه جدید و البته دنباله تازه نسخه‌های اورجینال قبلی است که داستان آن توسط Ryukishi07، نویسنده مشهور رمان‌های بصری ژاپنی نگارش می‌شود. شاید سوال باقی مانده در آنجایی باشد که همه این بازی‌ها چگونه بوجود آمدند و آیا قرار است چنین روالی تکرار شود؟

موتای اوکاموتو، تهیه کننده اصلی فرانچایز مورد بحث، در گفتگو با رسانه IGN Japan به طور کامل گفت:

سری بازی Silent Hill برای مدّتی در سکوت بود. کونامی به عنوان یک شرکت می‌خواست آن را بازگرداند و بسیاری از افرادی که در اینجا کار می‌کردند،‌ دوست داشتند که بازی‌های Silent Hill را بسازند. تنها چیزی که وجود داشت، این بود که همه ایده‌‌های متفاوتی در مورد اینکه Silent Hill چیست و چرا [ همه ] آن را دوست داشتند، در یک جهت واحد [ کار ما ] را دشوار می‌کرد.

او اضافه می‌کند:

من در این مدّت به کونامی پیوستم و از من پرسیده شد که آیا می‌توانم کاری انجام دهم؟ من هم موافقت کردم که همه چیز را جمع و جور کنم و مسئولیت پروژه‌ها را بر عهده گرفتم و در نهایت همه به یک سمت هدایت کردم.

اوکاموتو در مورد تصمیم به ساخت بازی Silent Hill 2 Remake به جای بازسازی نسخه اول هم اینطور گفت که:

در طول آن دوره، بازی‌های ترسناک و مستقل زیادی منتشر شده بودند که برخی از آن‌ها تحت تأثیر مجموعه Silent Hill قرار داشتند. اگر می‌خواستیم نسخه اول را در آن شرایط احیاء کنیم، باید هویت آن را به عنوان یک برند باز تعریف کرده و همه چیزش را تیزتر و متمایزتر می‌کردیم تا برجسته شود.

ایشان در صحبت‌های خود می‌افزاید:

وقتی به هویت مجموعه فکر کردیم، به این نتیجه رسیدیم که وحشت واقعی سریال از جنبه‌های روانی است و وقتی از مردم بپرسید وحشت روانی واقعی [ در بازی‌های ویدیویی ] چیست، تقریباً همه به شما نام Silent Hill 2 را می‌گویند.
ما به این نتیجه رسیدیم که اگر هویت برند یک وحشت روانی واقعی است، باید با بازسازی بازی
Silent Hill 2 شروع کنیم. البته، برخی از افراد در داخل شرکت بودند که فکر می‌کردند بهتر است با نسخه اول شروع کنیم، اما من می‌خواستم این کار را شروع کنم؛ یعنی این پروژه با چیزی که نماد و هویت آن است.

اوکاموتو همچنین تصمیم به همکاری با چندین توسعه‌دهنده خارجی و استودیوهای مستقل را مورد بررسی قرار داده بود. او در خصوص چنین موضوعی نیز حرف‌هایی ارائه کرد:

فقط کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم، به این معنی که اگر می‌خواهیم بازی Silent Hill متفاوتی بسازیم، باید با بسیاری از سازندگان مستقل مختلف کار کنیم. به همین دلیل است که برای همکاری با افرادی در سراسر جهان که می‌خواهند بازی‌های Silent Hill را بسازند، حرکت کردیم و به استودیوی بازی‌سازی بلوبر تیم و همچنین آناپورنا اینتراکتیو و نو کد نزدیک شدیم.

در صحبت‌های اوکاموتو اینطور اذعان می‌شود که:

متأسفانه، برخی از پروژه‌ها وجود دارند که هرگز عملی نشدند. با این حال، من فکر می‌کنم که تعداد پروژه‌هایی که داریم به رشد خود ادامه خواهد داد. این واقعیت که ما سری بازی Silent Hill را احیاء می‌کردیم تا به حال یک راز بود؛ بنابراین ما نمی‌توانستیم دقیقاً بیرون برویم و فریاد بزنیم «هی همگی! پروژه‌های مربوط به Silent Hill خودتان را برای ما بیاورید».
اکنون می‌توانیم این کار را انجام دهیم،‌بنابراین اگر سازندگانی از سراسر جهان که عاشق مجموعه
Silent Hill هستند، طرح‌های خود را برای ما بیاورند، قول می‌دهم به تک تک آن‌ها نگاه کنم. همه ما منتظر هستیم.

تمام این صحبت‌ها با اظهارات سال گذشته اوکاماتو در مورد ساخت بازی‌های جدید از فرانچایز مورد بحث مطابقت دارد. کونامی حتی از سازندگان سطح بالای صنعت بازی‌های ویدیویی خواست تا روی پروژه‌هایی نظیر Silent Hill کار کنند و شایعاتی مبنی بر اینکه سه پروژه اعلام نشده در خصوص این سری بازی در دست توسعه قرار دارد ( غیر از بازی Silent Hill: The Short Messega )، عملاً درست هستند.

البته این موضوع نیز می‌تواند در خصوص احیاء مجموعه Metal Gear Solid یا Castlevania نیز که آن‌ها هم ظاهراً در دست توسعه قرار دارند، صدق کند و بنابراین شایعات پیرامون بازسازی بازی Metal Gear Solid 3 یا Viruos همچنان وجود دارد. به هر حال در آینده برای دریافت و مطالعه آخرین اخبار پیرامون این بازی و برنامه‌های بعدی تیم‌های سازنده، وب سایت دنیای بازی را حتماً دنبال کنید.

نظر شما در خصوص این خبر چیست؟ آیا شما هم یکی از بازیکنانی هستید که فکر می‌کنید بازی‌های بیشتری از این فرانچایز در دست توسعه قرار دارد؟ نظرات خود را پیرامون این موضوعات با ما به اشتراک گذاشته و سایر اخبار و مقالات مرتبط با حوزه بازی‌های ویدیویی را با ما به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر