جمعی از کارمندان کمپانی Unity اخراج شدند
طبق اعلام رسمی کمپانی یونیتی و برای سومین بار، ۶۰۰ نفر از کارمندان این شرکت اخراج شدند و تعداد دفاتر آن از ۵۸ به ۳۰ کاهش پیدا خواهد کرد. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.
مجموعهی یونیتی از سال ۲۰۰۴ تاسیس شد و موتور بازیسازی رسمی خود را ارائه داد که در ساخت عناوین مطرحی چون Pokemon Go ،Cuphead ،Rust و Genshin Impact مورد استفاده قرار گرفت. این موتور نه تنها در بازیهای کامپیوترهای شخصی و کنسول، بلکه در توسعهی عناوین واقعیت مجازی و موبایلی نیز مورد استفاده قرار میگیرد که از لحاظ محبوبیت استفاده همچون موتور آنریل شرکت اپیک است.
به گزارش والاستریت ژورنال، اکنون این مجموعه در بحبوبهی رکود جهانی اقتصادی، همچون کمپانی مایکروسافت، آمازون، EA و Take-Two Interactive برای سومین بار مجبور به اخراج بخشی از نیروهای خود و تعطیلی تعدادی از دفاتر کمپانی شده است. کل نیروی کار این شرکت ۸ درصد کاهش پیدا کرده است و بیش از ۱۰۰۰ نفر از کار برکنار شدهاند. اولین دور اخراج نیروها در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد که در طی آن ۲۸۵ نفر از کار برکنار شدند. در دور دوم و در ماه ژوئن همان سال ۳۰۰ نفر دیگر اخراج شدند و اکنون با اخراج ۶۰۰ نفر دیگر، تعداد نیروهای برکنار شده به بیش از ۱۰۰۰ نفر میرسد. جان ریچیتیلو، مدیرعامل کمپانی یونیتی میگوید:
همهچیز برای این است که خود را برای رشد بیشتر آماده کنیم. این، تلاشی برای بهبود دادن سودآوری شرکت و سادهسازی فرایند کاری است.
اولین سهماههی سودآور این کمپانی در سال ۲۰۲۲ پس از تاسیس در سال ۲۰۰۴، با رقم ۱.۳۹ میلیارد دلار اعلام شد که رقم بیسابقهای برای این کمپانی محسوب میشد. اما پیشبینیها برای کاهش سودآوری این شرکت در ماه ژوئن سال ۲۰۲۳، باعث شده تا قیمت سهام این کمپانی کاهش یابد. البته که این امر مانع از کاهش سرمایهگذاری کمپانی مذکور در حوزهی فناوریهای جدید نشده است. مجموعهی یونیتی قبلا کمپانی Ziva Dynamics را خریداری کرده بود که به توسعهدهندگان کمک میکرد تا با استفاده از یادگیری ماشین و بیومکانیک، شخصیتهای انسانی واقعی خلق کنند و همچنین استودیوی جلوههای ویژهی پیتر جکسون کارگردان معروف که Weta Digital نام داشت را برای تقویت موقعیت خود خریداری کرد.
جان ریچیتیلو البته در گذشته با ادعای اینکه «توسعهدهندگانی که از بازیهای خود درآمدزایی نمیکنند، احمق هستند» موقعیت خود را منفور و منفی جلوه داده بود، چرا که به باور بسیاری، اظهارات وی توهینی به توسعهدهندگان تلقی میشد و اینکه وی در گذشته مدیرعامل کمپانی الکترونیک آرتز بود و در بازی Star Wars: Battlefront 2 از لوتباکسها به وفور استفاده شده بود، همچنان او را تنفربرانگیزتر جلوه میداد.