کارگردان بازی ۲ Overwatch از بازیکنان خود عذرخواهی کرد

در ۱۴۰۲/۰۳/۰۲ , 16:37:29
کارگردان بازی Overwatch از بازیکنان خود عذرخواهی کرد

چند روز اخیر بود که Aaron Keller کارگردان بازی ۲ Overwatch و Jared Neuss تهیه‌کننده‌ی آن اعلام کردند، توسعه‌ی حالت Hero بازی ۲ Overwatch که PvE است و یکی از مورد انتظارترین حالت‌های این عنوان تیراندازی آنلاین بود لغو شده است و اکنون کارگردان بازی بابت آن عذرخواهی کرده است. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.

پس از اعلام خبر لغو توسعه‌ی این حالت محبوب بازی، بسیاری از بازیکنان و هواداران بازی ناامید شدند و باعث شد تا Aaron Keller کارگردان بازی با انتشار پستی شخصا بابت این اتفاق عذرخواهی کند و درباره‌ی این تصمیم قطعی کمی بیشتر توضیح بدهد.

وی گفت که تیم آن‌ها در حالی به سراغ توسعه‌ی سری دوم این بازی آنلاین رفت که کمپانی بلیزارد توسعه‌ی آخرین عنوان آن‌ها را لغو کرده بود. در حین ساخت سری دوم، کارگردان بازی متوجه می‌شود که ذهنیت تیم سازنده برای توسعه و موفقیت بازی، ذهنیتی منفی و تاریخ گذشته است. کارگردان بازی افزود:

پس از عرضه‌ی Overwatch 2، ما شروع به اصلاح برنامه‌های خود برای فصل‌های آینده‌ی بازی کردیم. با رشد و جلورفتن برنامه‌ها، ما در تلاش بودیم تا راه‌هایی بیابیم تا بتوانیم در برنامه‌ای که به آن باور داشتیم قرار بدهیم. ما نتوانستیم در حالی مطلع بودیم که نمی‌شود مردم را از روح واقعی و هویت اصلی یک بازی آنلاین دور کرد. پس تصمیمی سخت گرفتیم که ماموریت‌های قهرمان را کاهش بدهیم و شروع به برنامه‌ریزی برای آینده کردیم. این [تصمیم] برای ما سخت بود، اما من به عنوان کارگردان پروژه باید تلاش خود را بکنم تا تصمیماتی با اولویت مردم و کامیونیتی اتخاذ کنم، هرچقدر هم که این تصمیمات ناامید کننده باشند. در این رابطه، من برای اجتناب و دوری از چشم‌اندازی که چندان خوب نبود، مشکل داشتم، به همین دلیل می‌خواهم از تمام بازیکنان و تیم خود عذر خواهی کنم؛ متاسفم.

با وجود اینکه این بیانیه برای کسانی که مشتاقانه منتظر حالت Hero بازی ۲ Overwatch بودند چندان امیدوارانه نیست، اما مسئولیت پذیری Aaron Keller و تیمش می‌تواند اتفاق مثبتی باشد.

تصمیمات بزرگ و این چنینی، با در نظر گرفتن تمامی جوانب اتخاذ می‌شود و درست است که روند توسعه‌ی یک بازی غیر قابل پیش‌بینی است، اما در نهایت این مسئولیت کار بر عهده‌ی رهبر تیم است که همه‌چیز را برنامه‌ریزی کند و مطمئن باشد که این برنامه‌ها به درستی اجرا می‌شوند.

بی‌مسئولیتی و مانع شدن در روند توسعه‌ موضوع خوشایندی نیست و مسئولیت‌پذیری کارگردان بازی اتفاق خوبی به نظر می‌رسد، به خصوص که چنین تصمیمی تاثیر طولانی‌مدت و زیادی بر آینده‌ی این فرنچایز دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر