سهام کمپانی اسکوئر انیکس همچنان سقوط بدی را تجربه می‌کند

در ۱۴۰۲/۰۶/۲۲ , 14:56:38
سهام کمپانی اسکوئر انیکس همچنان سقوط بدی را تجربه می‌کند

سهام کمپانی اسکوئر انیکس علی‌رغم عرضه‌ی موفقیت آمیز بازی فاینال فانتزی ۱۶ در حال سقوط است و سهام‌داران، نگران این موضوع هستند؛ برخی از سهام‌داران، ساختار بخش کنترل کیفیت و توسعه‌ی داخلی کمپانی را مقصر اصلی این اتفاق می‌دانند. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.

کمپانی اسکوئر انیکس روزهای خوبی را نمی‌گذراند، چرا که حضور در بازار سهام برای این مجموعه تبدیل به یک کابوس ناتمام شده است. اخیرا اعلام شد که حتی پس از عرضه‌ی موفقیت آمیز بازی فاینال فانتزی ۱۶، سهام این شرکت از ۷.۵۴۰ ین در تاریخ ۲۰ ژوئن (عرضه‌ی فاینال فانتزی ۱۶ در ۲۲ ژوئن) به ارزش فعلی ۵.۳۴۲ ین کاهش پیدا کرده است. اتفاقات مختلفی هستند که در این کاهش قابل توجه سهام، نقش داشته‌اند و در حال حاضر، این کمپانی در تلاش است تا با عرضه‌ی نسخه‌ی PC بازی فاینال فانتزی ۱۶ و تقویت روابط خود با ایکس باکس در جهت عرضه‌ی بازی‌هایش روی این پلتفرم محبوب، از زیان‌های مالی بیشتر، جلوگیری کند.

Serkan Toto، مدیرعامل کمپانی Kantan Games که یک شرکت در حوزه‌ی مشاوره‌ی صنعت بازی ژاپن است می‌گوید که «اسکوئر انیکس با خروجی بازی‌های خود مشکل دارد که به نوعی معمولی هستند. این عناوین در متاکریتیک اغلب صاحب امتیاز ۷۰ درصدی می‌شوند که نشان می‌دهد، بیشتر این بازی‌ها تا حدی خوب اما فراموش شونده هستند». Michael Prefontaine که یک توسعه دهنده‌ی مستقر در توکیو است، این گفته را تایید می‌کند و ادامه می‌دهد:« پر کردن بازار با بازی‌های ناقص، بد یا تست نشده، حرکت بدی است. این شرکت بدون نظارت مناسب، [به شکل بی‌در و پیکری] دایره‌ی فعالیت خود را به ساخت و عرضه‌ی عناوین بسیار زیادی معطوف کرده است». این صحبت، ما را به یاد بازی عجیب و غریب Forspoken می‌اندازد که کیفیتی متناسب با متای ۶۴ داشت و یک شکست بزرگ برای این شرکت ژاپنی محسوب می‌شد.

نشریه‌ی بلومبرگ نیز در این‌باره اظهار داشته است که شرکت اسکوئر انیکس، با دادن اجازه به توسعه دهندگان برای اتکای بیش از حد به خود و سپردن کامل بخش کنترل پروژه‌ها به هر استودیو و تیم‌های زیر نظر، باعث شده تا همه‌چیز به ضرر کمپانی تمام شود. این موضوع، نگرانی‌های سهام‌داران را نیز برانگیخته است؛ Yijia Zhai که یک آنالیزور و تحلیلگر ژاپنی در امور سرمایه‌گذاری و مسائل مربوط به آن در کمپانی Macquarie Capital است، به سرمایه‌گذاران کمپانی اسکوئر انیکس گفته است که «ما همچنان نگران ساختار توسعه‌ی بازی و کنترل کیفیت شرکت هستیم که می‌تواند عملکرد طولانی‌مدت [شرکت] را محدود کند [و به آن ضربه بزند].» Kenji Fukuyama نیز یک تحلیلگر در کمپانی مالی UBS است که پا را فراتر گذاشته و در صحبتی تندتر گفته است که «حتی اگر به پنج سال آینده نگاه کنیم، چیز زیادی وجود ندارد که بتواند سرمایه‌گذاران را نسبت به آینده‌ی شرکت، مطمئن سازد».

سهام کمپانی اسکوئر انیکس همچنان سقوط بدی را تجربه می‌کند

با تمام این اوصاف، شاید بتوان به مدیرعامل جدید کمپانی اسکوئر انیکس اطمینان داشت؛ در حالی که Yosuke Matsuda، مدیرعامل قبلی شرکت علی‌رغم نفرت بالای گیمرها روی یکپارچه سازی بلاک‌چین تمرکز کرده بود، Takashi Kiryu مدیرعامل جدید شرکت روی حل مشکلات مجموعه متمرکز شده است؛ کاهش تمرکز روی توسعه‌ و عرضه‌ی بازی‌های کوچک و تمرکز بیشتر روی فرنچایزهای بزرگ کمپانی برای بهبود سودآوری، از جمله اقدامات جدید اوست.

بازی بزرگ بعدی کمپانی اسکوئر انیکس که عرضه خواهد شد، Final Fantasy VII Rebirth است که برای انتشار در اوایل سال ۲۰۲۴ روی پلی استیشن ۵ برنامه‌ریزی شده است. بازی Dragon Quest XII: The Flames of Fate که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد نیز همچنان تاریخ انتشار ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر