کمپانی اکتیویژن تایید میکند؛ تا سال ۲۰۲۷ با چهار Call of Duty جدید
اخیرا در مصاحبهای که Rob Kostich، رییس کمپانی اکتیویژن با وبسایت VentureBeat داشته است تایید شده که کمپانی برای عرضهی چهار بازی جدید از سری Call of Duty تا سال ۲۰۲۷ و به شکل سالانه برنامهریزی کرده است؛ ۳۰۰۰ نفر مشغول کار روی این فرنچایز هستند. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.
۱۰ نوامبر (۱۹ آبان) زمان عرضهی بازی Call of Duty: Modern Warfare 3 برای پلی استیشن ۴ و ۵، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری و کامپیوترهای شخصی است. این بازی برخلاف کلیشههای موجود، قرار نیست تا پایانی بر یک سهگانه باشد و احتمالا داستانهای بیشتری در ادامهی این بازی محبوب روایت خواهند شد. اما از سوی دیگر، برخی منتظر عرضهی عناوین سری روی سرویس گیم پس هستند که پس از تایید حداقلی خرید کمپانی اکتیویژن بلیزارد توسط شرکت مایکروسافت مورد گمانهزنی بسیاری قرار گرفته است. البته هنوز چیزی مشخص نشده اما بعید نیست که این اتفاق به زودی رخ دهد.
اما اخیرا وبسایت VentureBeat مصاحبهای با Rob Kostich، رییس کمپانی اکتیویژن داشته و در آن، راجب ابعاد کنونی فرنچایز کال آو دیوتی صحبتهای مختلفی شده است. در ابتدا از تعداد نیروهایی که هماکنون روی این فرنچایز کار میکنند سوال شد؛ Kostich نیز به شکلی صریح تایید کرد که در حال حاضر و فارغ از نحوهی سازماندهی نیروها، ۳۰۰۰ نفر در سراسر دنیا روی عناوین مختلف این مجموعه کار میکنند؛ شیوهی کار به اینگونه است که برای یک بازی، یک استودیو به عنوان رهبر توسعهی آن شناخته میشود و سایر استودیوها به عنوان تیمهای پشتیبان به استودیوی رهبر کمک میکنند؛ درست مثل Modern Warfare 3 که احتمالا رهبری توسعهی آن با استودیو اینفینیتی وارد است و سایر تیمها از جمله تریآرک، اسلجهمر گیمز و Toys for Bob نیز به پشتیبانی رهبر توسعه میپردازند. Rob Kostich در ادامه تایید میکند که کمپانی در وضعیت برنامهریزی طولانیمدت برای فرنچایز قرار دارد و این برنامهریزی با عرضهی چهار Call of Duty به شکل سالانه و تا پایان سال ۲۰۲۷ جریان مییابد.
نکتهی جالب اینجاست که وبسایت VentureBeat پیشتر یادآوری کرده بود که احتمالا تنها ۲۰۰۰ نیرو در ۱۰ استودیو روی سری کال آو دیوتی کار میکنند که Kostich این رقم را چیزی در حدود ۳۰۰۰ نفر میداند.
همچنین در ادامهی مصاحبه دربارهی نقش هوش مصنوعی در استودیوهای توسعهدهنده فرنچایز پرسیده شد؛ Rob Kostich با صراحت بیان میدارد که یکسری ابزارها برای توسعهی بازی در صف اول استفاده قرار دارند اما آنها در حال حاضر از هوش مصنوعی تنها برای بهتر شدن بازیهایشان استفاده میکنند و نه بیشتر. تیمهای توسعه به وجود برنامههای جالب در زمینهی هوش مصنوعی واقف هستند اما در حال حاضر تنها برای بهبود بازیها از هوش مصنوعی بهره میگیرند.
بازیکنان برای دسترسی یکهفته زودتر به کمپین بازی COD: MW3 میتوانند نسخهی Vault Edition این بازی را خریداری کنند.