پلی استیشن اخراج های بیشتری را پشت سر میگذارد؛ تعلیق در خفا
طبق اعلام یک کاربر در توییتر با نام کاربری Timur222 و البته پروفایل Daniel Bellemare که در یکی از پروژههای معرفی نشدهی پلی استیشن، سمت Level Designer را بر عهده داشته، هفتهی گذشته پلی استیشن اخراج های متعددی را پشت سر گذاشته است؛ Matt Barney نیز به عنوان یک توسعه دهنده این موضوع را تایید میکند. برای اطلاع از جدیدترین اخبار و رویدادهای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.
در طی اخبارهای ترند روز که اغلب به موفقیت یا شکست تجاری بازیهای ویدیویی، اظهار نظر توسعه دهندگان دربارهی توسعهی پروژههای آیندهی خود یا انتشار نقدهای بازیهای محبوب ماه اکتبر اشاره دارند خالی از لطف نیست اگر به اخبار مرتبط با اخراج نیروهای بازیساز اشاره کنیم. بازیسازانی که علیرغم رزومهی قابل توجه خود و حتی تلاش کارفرما برای یافتن یک موقعیت شغلی جدید و پرداخت مزایا تا زمان مشخصی به او، امنیت شغلی قابل قبولی ندارند و به نظر میرسد که تصمیمات آنها در روند بازسازی ساختار استودیوها و کمپانیهای مختلف مفید نیست. این موضوع، با تشکیل اتحادیه توسط کارکنان سابق استودیو سیدی پراجکت بیشتر مورد توجه قرار گرفت و اکنون نیز، اخبار دیگر از این قائلهی منفی منتشر میشود.
طبق تایید دو توسعه دهندهی سابق پلی استیشن و با اعلام کاربری با نام Timur222 در توییتر، پلی استیشن هفتهی اخیر اخراج های متعددی در بخشهای مختلف خود پشت سر گذاشته است. Daniel Bellemare که در یکی از پروژههای معرفی نشدهی پلی استیشن، سمت Level Designer را بر عهده داشته و همچنین Matt Barney نیز به عنوان یک توسعه دهندهی پلی استیشن تایید کردهاند که اکنون از پلی استیشن اخراج شدهاند. این موضوع فعلا با تایید دو شخص مذکور شروع شده و باید منتظر اظهار نظر سایر افراد اخراج شده نیز در اینباره باقی ماند؛ این موضوع، اخراجهای متعدد دو استودیوی دیگر یعنی PlayStation Visual Arts و Deviation Games از کمپانی سونی را در اوایل سال جاری میلادی یادآوری میکند.
همچنان که استودیوهای صنعت گیم به دنبال جذب نیرو و استعدادهای بیشتری هستند، باید توجه داشت که وضعیت کاری سایر افراد باتجربه و رزومهدار این صنعت نیز چندان جدی گرفته نمیشود و توجه نکردن به امنیت شغلی این افراد، باید در اولویت بررسی نهادهای مربوطهی جهانی باشد.