بازیسازان از مزایا ساخت بازی های کوچک می‌گویند

در ۱۴۰۲/۰۹/۰۴ , 17:41:19
مزایا ساخت بازی های کوچک

اخیرا برخی بازیسازان از استودیوهای آبسیدین، کلیف هنگر گیمز و WB Games Montreal در اکانت‌‎های توئیتر خود از مزایا ساخت بازی های کوچک سخن گفتند. این بازیسازان اعتقاد دارند عدم تعدیل نیرو گسترده در استودیوها و ایجاد خستگی مفرط از جمله این مزایا است. برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای بازی، با دنیای بازی همراه باشید.

در سال‌های اخیر و به لطف رشد روز افزون بسیار از ناشران و استودیوهای زیرمجموعه آن‌ها، شرایط ایجاد شده که شکاف میان استودیوهای مستقل و استودیو‌هایی که عناوین AAA و AA می‌‎سازند، کاملا مشهود است. یک عقیده در میان اهالی بازی‌های ویدیویی شکل گرفته که استودیوهای زیرمجموعه شرکت‌هایی همچون سونی، مایکروسافت، الکترونیک آرتز وظیفه ساخت بازی‌های پر هزینه و ۷۰ دلاری دارند و استودیوهای تازه کار و مستقل دست به ساخت بازی‌های کوچک‌تر که به اصطلاح حال و هوای indie دارند را روانه بازار می‌کنند. با این همه عده از بازیسازان معتقدند تغییر این شرایط مزایای مختلفی برای تیم سازنده و استودیو دارد.

آقای Jeryce Dianingana از استودیو Cliffhanger Games معتقد است اگر استودیوهای بزرگ نیز هر چند وقت یک بار یک بازی با مقایس کوچک‌تر بسازند روی آرامش روان تیم سازنده اثر مثبت دارد و فشار روانی آن‌ها را کم می‌کند. آقای جاش سایر (Josh Sawyer)، طراح ارشد استودیو آبسیدین در تکمیل حرف‌های دیانیگانا گفت از دیگر مزایا ساخت بازی های کوچک برای استودیوهای بزرگ این است که: تعدیل نیرو در این استودیو که یک امر متداول بویژه در زمان بیکاری استودیو است، کمتر رخ می‌دهد و از سوی دیگر بازیسازان نیز لازم نیست به صورت پیوسته چندین سال روی یک بازی بزرگ کار کنند و دچار خستگی شوند.

آقای میچ دایر (Mitch Dyer)، نویسنده ارشد استودیو WB Games Montreal در تایید صحبت‌های این دو بازیساز گفت اگر یک تیم با بودجه AAA موظف به ساخت یک بازی AAشود، می‌تواند یکی از برترین عناوین تاریخ را خلق کند.


دیدگاهتان را بنویسید

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر