بازی های رایانه ای تنوع ندارند

LUDA-CRIS توسط LUDA-CRIS
در ۱۳۹۱/۰۴/۲۹ , 22:23:48

صنعت بازی تنوع زیادی ندارد.این گفته ی طراح بازی های Dishonored و Half-Life یعنی اقای Viktor Antonov است.در مصاحبه ای با وب سایت یورو گیمر, وی به سادگی اعلام کرد:

“تعداد بسیار زیادی بازی دنباله دار و یا جدید در بازار حکمرانی می کنند.بسیاری از ان ها بازی های جنگی هستند.اما در حالی که من ان ها را ستایش می کنم باید بگویم که امروزه در بازی ها تنوع وجود ندارد.زمانی که برخی بازی ها تلاش می کنند از این قالب بیرون ایند و چیز های جدید خلق کنند,برای گیمر ها خیلی چیزها نا مفهوم می شود.زمانی که از این سبک خارج می شوید مردم نمیتوانند ان را درک کنند.اما باید جایی برای سبک های متفاوت نیز وجود داشته باشد.”

Myup.ir | Image Hosting & Photo Sharing

پیش از این Antonov  از شباهتی که مردم بین Bioshock و Dishonored قائل بودند ابراز نارضایتی کرد.او گفت تشابه اشتباهی بین دو بازی سبب شده است که بازار از بازی های متفاوت خالی باشد.

“ما در حال ساخت یک بازی تاریخی هستیم که هیچ شباهتی با Bioshock ندارد جز این که هیچ کدام از دو بازی در اینده رخ نمیدهند بلکه به گذشته باز می گردند و متاسفانه Dishonored و Bioshock تنها بازی هایی هستند که به گذشته ای خیالی باز می گردند.”

بازی Dishonored که قرار است در تاریخ ۹ اکتبر برای PC,PS3 و X360 عرضه شود یک بازی اول شخص است که گیمر ها را در نقش محافظ ملکه ای قرار می دهد که پس از مدتی به قتل می رسد و شاهزاده شهر برای او پاپوش درست کرده و او را قاتل اعلام می کند.حال وی با قدرت ماورایی که به دست اورده است تلاش می کند تا انتقام بگیرد.

Myup.ir | Image Hosting & Photo Sharing

اگر موافق باشید یک بیوگرافی کوتاه از Viktor Antonov بخوانیم.

Antonov یک بازی ساز بلغاری است که در شرکت والو کارگردان دو شماره ی اول سری Half-Life بوده است.
او که بیشتر در سبک Steampunk (سبکی که در دهه ی ۸۰ یا ۹۰ رخ می دهد و البته تخیلی است و در ان بخار حرف اول را میزند) فعالیت می کند از سال ۱۹۹۶ کار بازی سازی را اغاز کرده است.همان طور که گفته شد وی کارگردان دو شماره ی بازی Half-life بوده است.برای طراحی نقشه ی شماره ی دوم وی تکنولوژی و معماری را با هم ترکیب کرد و اکثر مناطق بازی با فوتو شاپ و از روی عکس های واقعی طراحی شد.وی در والو بر روی بازی Counter Strike:Source نیز کار کرده است.

Myup.ir | Image Hosting & Photo Sharing

با تشکر.علی از انجمن فرهیختگان pc$


108 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. من هم با حرفاش موافقم.دیگه واقعا باید یه تنوع تو این صنعت ایجاد بشه.وگرنه تو اینده ای نزدیک نابود میشه. البته بازی سازان بسیار زیادی وجود دارن که تلاش میکنن تنوع ایجاد کنن اما جدیدا کم رنگ شدن.مثل تیم شیفر چون دیگه کسی براشون ارزش قائل نیست. فقط باید امیدوار بود. کریس از pc$

    ۰۰
    1. خوب وقتی از بازی های موفق که امتحانشونو به خوبی پس دادند،کپی میکنند و موفقیت بازیشینو تا حدودی تضمین میکنند.
      متاسفانه مگه پول میزاره،شرکت ها ریسک پذیر باشند

      ۰۰
    1. دقیقا دوست من ! مخصوصا اینکه این حرفا رو وقتی بگی که مدت چندان زیادی به انتشار بازی جدیدت نمونده باشه!! اینجاست که میگن حرفاش مشکوک میزنه :mrgreen:

      ۰۰
    1. درسته عامل اصلیش آنلاینه اما تو ایران چی ؟؟؟ اینجا ۷۰ در صد بخش تک نفره رو میرن نهایت ۳۰ درصد میتونن آنلاینشو بازی کنن اما اینجاهم امثال کال آو دیوتی خیلی محبوترن و اغراق نیست بگیم در ایران در حال حاضر محبوبترینها به ترتیب کال آو و فرقه ی اساسین هستن.

      ۰۰
    2. نه بابا تو همین ایرانم خیلی ها آنلاین بازی میکنن،این دیگه یه شعار کلیشه ای قدیمی بود که میگفتیم ۳۰% آنلاین بازن،الان ایرانی ها ترکوندن آنلاین رو فقط کافی بری سرور باز یها رو چک کنی!!!

      ۰۰
    3. اره نمونش من !!
      ۱۵ تا پرک MW3 رو بالاخره باز کردم .. جمع ساعت هام شده ۴ روز ۱۷ ساعت ۵۳ دقیقه !!!
      خیلی حال میده ..ماه رمضان هم اگر خدا بخواد بتلفیلد۳ رو راه می اندازم دوباره ..حیف که روسی هستش ..
      بتلفیلد ۲ هم که کرک شده !

      —————–
      انجمن طرفداران انیمه

      ۰۰
    4. درسته بازی می کنند ولی باز هم اگه نگاه کنی بیشترین پینگ واسه ایرانی هاست، ما کلا انسان ها ی سخت کوشی هستیم. :lol:
      __________
      PC$ به یاد ایام دور

      ۰۰
  2. راست گفته والا!!!
    تو این نسل چند تا بازی بوجود اومده که کلا یه نوع گیم پلی جدید داشته باشه؟؟؟ فک کنم فقط اساسین کرید بود… :| گرز آو وار هم که جدید بود کپی از RE4 و آنچارتد هم از تومب ریدر!!! دیگه حضور ذهن ندارم! :D

    ۰۰
    1. یه بازی دیگه هم بود اسمش یادم نیست ولی یادمه خود سازنده های گفتن ما از این دو تا بازی الهام گرفتیم یکیش re4 اون یکی یادم نمیاد! :|

      ۰۰
  3. چقدر شبیه به من هستش !!!
    بابا به جای اینکه بیای اعلام نارضایتی کنی بگو قسمت سوم نیمه جان هر چیز دیگه ای که اسمش هست کی میاد !!!
    اصلا در حال ساخت هستش یا نه … این همه هوادار تو کف یه خبر از این بازی موندن !

    —————–
    انجمن طرفداران انیمه

    ۰۰
    1. شنیده بودم که تعدادی از گیمرا دست بدست هم دادن تا نیمه جان ۳ رو خودشون بسازن نمی دونم فک کنم نمی دونم شاید شایعه بوده
      ________
      Residnt evil 6

      ۰۰
    1. این قضیه فقط برای بازی نیست توی فیلم سازی هم همین قضیست کلا تو بیشتر قسمتها این قضیه هست هر ساله پرفروشترین بازی و فیلم همین دنباله سری های قبل میشن دیگر تهیه کننده ها جرات نمیکنن دنبال نواوری برن دلیلشم ترس از شکسته
      نمونش بازی الن ویکه که فوق العادست ولی اونطور که شایستش باشه موفق نشد

      ps3 is god

      ۰۰
    1. دقیقا پس از مدت ها یه ای پی جدید میاد که واقعا یه تنوع درست حسابی به بازیها بده
      ما این naughty dog هم نداشتیم دلمونو به چی خوش میکردیم

      ps3 is god

      ۰۰
    2. واقعا که هوس کردم یه بازی جدید از کیج الان باشه برم تو اتاقم درم ببندم بازی کنم
      تنها بازیهای کیج هستند که ادم رو به حالت ریلکس درمیارن با داستانو موسیقی و تصاویر زیباش به اغما میری
      بازی یعنی این که وقتی تمومش کردی تمام صحنه هاش از جلو چشمات رد بشه نه اینکه بگی اخش بالاخره اینم تموم کردم

      ps3 is god

      ۰۰
    3. جـــان من فن های ps3 رو نگاه…شد یه بار از یه بازی که برای کنسولی غیر ps3 میاد تعریف و تمجید کنید مثلا توم ریدر که تنوع نه تنها در بازی موج میزنه بلکه خود لارا هم دچار دگرگونی بسیار شده یه جیزی تو مایه های فرشته :mrgreen:

      ۰۰
    4. ahmad tombraider @
      احمد مهربانم فن های PS3 که الکی از یه بازی تعریف نمیکنند.
      دارند از بازی‌ای تعریف میکنند که ۵ جایزه‌ی اصلی E3 رو گرفته.
      Beyond و دیوید کیج هم که نیازی به تعریف ندارند.

      ۰۰
    5. می دونم اینجا جاش نیست اما من مکس پین رو تازه رو پی اس ۳ بازی کردم و برای همه کسانی که گفتن این یه شاهکاره متاسفم به جرعت میشه گفت یکی از پر اشتباه ترین انتشارات راک استار بود حجم بالای باگ فیزیک ناهماهنگ گیم پلی چند تکه ناهماهنگی استراتژی اکشن بازی با طراحی مراحل انقدر به چشم می خورد که ۸۰% بازی رو به آزمون خطا اختصاص می داد من با تجربه ۱۵ ساله گیمریم فقط ۶ نمره رو لایق این اشتباه راک استار می بینم کمی بیشتر به بازیا دقت کنید. ممنون.

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر