پروانه ساخت بازی رایانه‌ای «پرونده ابر سیاه» صادر شد+اسکرین شات

در ۱۳۹۱/۰۶/۲۱ , 15:41:31
بازی «پرونده ابر سیاه» به نویسندگی سید طه رسولی، شروین استادزاده و متین ایزدی

شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای یک بازی جدید با موضوع علمی، تخیلی و ماجرایی پروانه ساخت صادر کرد.
به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، این شورا پس از بررسی طرح ساخت بازی رایانه ای «پرونده ابر سیاه» به نویسندگی سید طه رسولی، شروین استاد زاده و متین ایزدی مجوز تولید صادر کرد.
پرونده ابر سیاه یک بازی در سبک ماجرایی (Adventure) است که داستان گروهی از دانشجویان را روایت می‌کند. هدف این گروه، طراحی نانو ذرات هوشمندی است که برای رساندن داروهای شیمیایی به سلول‌های سرطانی در بدن کاربرد دارد.
در پی رخ دادن انفجاری در آزمایشگاه تولید نانو ذرات و کشته شدن یکی از دانشجویان، آرش (قهرمان بازی) بر حسب اتفاق متوجه می‌شود که این حادثه اتفاقی نبوده و توطئه‌ای در کار است. چنین به نظر می‌رسد که از دست‌آورد پروژه آنها برای اهداف شوم دیگری استفاده می‌شود.
تحقیقات آرش و سایر دانشجویان نشان می‌دهد که پای یک فرقه باستانی به نام فرقه زکریه در میان است. آرش سعی می‌کند راز این فرقه را کشف کند. اما ابعاد توطئه‌ای که او ناخواسته درگیرش شده، فراتر از آن چیزی است که او و دیگران تصور می‌کنند. بازی پرونده ابر سیاه از گرافیک دو بعدی و صحنه‌های نقاشی شده دستی بهره می‌برد و با موتور WME ساخته می‌شود.

بازی «پرونده ابر سیاه» به نویسندگی سید طه رسولی، شروین استادزاده و متین ایزدی
بازی «پرونده ابر سیاه» به نویسندگی سید طه رسولی، شروین استادزاده و متین ایزدی

دنیای بازی با پیگیری های مستمر و شبانه روزی، بالاخره موفق شد یک اسکرین شات از این بازی «به کلی سری» را بدست آورد. تا سازندگان و به ویژه دبیر محترم تحریریه، پی گیر ماجرا نشده اند از تصویر لذت ببرید.

 


126 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. جناب حکیمی ممنون ………… این بازی چه شود ……….با نویسندگی سه تن از بزرگان :X ………. به به …………… جناب استاد زاده هم که استاد بزرگ بازی های ماجرایی هستن………… جناب نقش اول رو هم که مال خود کردید برادر :D :X ………….. خیلی امیدوارم به این بازی ……….. طراحی بازی هم با توجه به عکس خیلی خوبه………………. در کل خدا حفظتون کنه =;

    ۰۰
    1. اسکرین شاتش خیلی باحاله.یاد خونه قبلی پدر بزرگم می افتم.
      یخچال کوچولو که روش یه گلدونه,پنجره ای که همش ازش آفتاب می تابه در کل خیلی طراحی هنری زیبایی داره.

      ۰۰
    1. خبر داشتم برو بچه های نشریه در حال ساخت بازی هستن من به موفقیت این بازی شک ندارم .
      اگر خدایی نکرده در طول پروژه به مشکل مالی برخورد کردید کافیه لب تر کنید به خدا قسم از هیچ کمکی دریغ نمی کنم.

      ۰۰
    1. امیدوارم موفق باشید. وقتی نقاد یه کاری همون کارو انجام میده ، اون کار یا شاهکار میشه یا یه کار نوآورانه.
      چون یه نقاد پر از ایدِآل( :arrow: ؟) ها و ایده های(که برای ما هم پیش میاد میگیم اگه من این بازی رو ساخته بودم …میکردم) اون کاره

      ۰۰
    2. با سلام!
      آقای استاد زاده و ایزدی و رسولی… تبریک و تبریک و تبریک!
      در این مواقع اگر منتقدین شرایط موجود بر دنیای بازیهای ویدیویی زبان به تشویق و تبریک نگردانند، بر خودشان انتقادی وارد می آید(منظور خودم هستم). بلاخره انتقادات باید در جایی به دیده دل گرفته شوند.
      این ژانر از بازیها، ساده در طراحی محیط و برنامه نویسی… کنترل آسان تر اجزای گرافیکی(دو بعدی)… سخت در طراحی داستانی و معمایی است.
      بنابراین طراحی معماهای اصلی برای این بازی باید بر اساس ژانر کارآگاهی بازی باشد. و اجزا گیم پلی ساده اش باید با طراحی معماهای منطقی و متنوع بهمراه طیف سختی متنوع در معماها، همراهی شود. بنابراین چینش این معماها و رمز گشایی های روایی باید به دقت و در زمانهای مناسب صورت پذیرد.
      این نوع بازیها در زمان حال بسیار مهجور واقع شده و تمایل کمتری نسبت به دهه نود میلادی برایشان خرج می شود. لیکن با توجه به شرایط موجود و نفس بازی ساختن، یکی از بهترین گزینه ها برای کسب تجربه عملی است.
      لیکن باید دید علاقه فراوان آقای استاد زاده به این بازیها در کنار تجربیات کسب شده ایشان، تا چه حدی در بازی به منصه ظهور خواهد پیوست. در مجموع هر تلاشی از طرف وارثان اصلی دنیای بازیهای ویدیویی در این سرزمین در جهت ثبوت و ادامه حیاتش شایسته تقدیر است. توصیه من اینست که بر روی طراحی محیط بر اساس ژانر بازی تمرکز لازم صورت گیرد.
      همانند بازی: آیینه سیاه و هنر قتل و نانسی درو و …

      برای آقای استاد زاده در ارتباط با اسکرین شات و تصویر هنری: در این ژانر از بازیها هر اسکرین شات می تواند حکم همان تصویر هنری را داشته باشد. بعبارت دیگر هر پلان و تصویر باید با ظرافتی هنرمندانه به نقاشی درآید. در کل برای تعریف گرافیک هنری از واژه اسکرین شات استفاده شده است. بنابراین آنچه که در عکس بالا به نمایش درآمده است طراحی محیط بازی قبل از مرحله اجراست(اتود). پس عبارت “ایمیج کپچر” مناسب تر به نظر می آید.

      حال که این اخبار از طریق نیروهای ردیاب و سری دیبازی منتشر گردیده و پرونده ابر سیاه بازگشایی شده، بهتر است نکات تکمیلی تری از طرف آقای استادزاده و دیگران به اطلاع بازیبازان رسانده شود. مثل: آیا نویسندگان بازی در تیم ساخت بازی حضور دارند؟ زمان تخمین زده شده برای عرضه بازی؟ بازی در چه مرحله ای از تولید قرار دارد؟ با چه شرکت بازی سازی قرارداد بسته شده است؟ و موارد دیگر…
      در شروع… برای دوستان عزیزم(این اطلاعات در سطح وب موجود است):
      این بازی از موتور بازی سازی و گرافیکی WME (Wintermute Engine) از شرکت Dead:Code Software استفاده کرده که بازی شبان از شرکت پتاگیم محصول همین ابزار است. همینطور بازیهای Face Noir و Reversion – The Escape و Art of Murder: FBI Confidential و The Lost Crown و Dark Fall: Lost Souls و The White Chamber…
      تولید کننده این ابزار آقای جان ندوما/Jan Nedoma بوده که آخرین نسخه منتشر شده از آن ۱.۹.۱ برای سال ۲۰۱۰ است. این ابزار/ موتور برای ساخت و پرداخت بازیهای دو بعدی بوده که توانایی رندر همزمان کاراکترهای سه بعدی در محیط دو بعدی را داراست که به بازیهای ۲.۵ بعدی معروف شده اند. از خصوصیات دیگر این ابزار بازی سازی:
      *پشتیبانی از سیستم عاملهای Mac OS X and iOS
      *الگوهای پیش ساخته
      *نمایش مستندات و داده ها در کنار ویرایشگر GUI
      *مفسر و رندر همزمان
      *پشتیبانی از رزولوشن های ۳۲۰×۲۰۰ و ۱۰۲۴×۷۶۸ در عمق رنگی ۱۶ و ۳۲ بیتی
      *پشتیبانی از فایلهای مکمل و تصحیح کننده و عرضه شده بعد از نسخه نهایی
      *امکان ترجمه جملات بازی به زبان دیگر
      *نبودن محدوده برنامه نویسی بر روی اشیا داخل بازی
      *امکان استفاده از پلاگینها
      و …….

      *خاطره ای از بازی شبان: به یاد دارم در گذشته ای نچندان دور، خبری به همراه عکسی از بازی شبان در دیبازی درج گردید. عکس زیبایی درخت تنومند و سرسبزی را نشان می داد که ریشه هایش در زمین فرو نرفته بود و در میان زمین و هوا رشد کرده بود. این مسئله و اشکال هنری را در دیدگاهم انعکاس دادم و در آینده شاهد تصحیح این مورد بود. برای شرکت پتاگیم موفقیت را آرزو دارم.
      >>>>>>>>><<<<<<<<
      با تشکر از همه دوستان عزیز!
      زایش بازیهای مبار.زه در خلیج عدن و گرشاسپ: راز اژدها و سیا.وش را به جامعه بازی سازان(نو بازی سازان) و بازی بازان تبریک می گویم که وارثان اصلی دنیای بازیهای ویدیویی هستند.
      *** و تولد بازی پرونده ابر سیاه در آینده نزدیک…. ***
      ///////////////////////////////////////////////////////||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
      آخرین دیدگاههای این حقیر:
      در تاپیکهای "دیوید کج: بهتر است تنها یک بار Beyond Two Souls را تمام کنید" و "پشت پرده‌ی بلاک شدن بازی‌های بلیزارد و دیگر بازی‌های آنلاین چیست؟" و "اولین موج انتشار بازی های ایکس باکس برای Windows 8" و " سلام دنیا : من یک گیمر هستم" و "موسیقی بازی – سرآغاز" و " صنعت بازی‌های رایانه‌ای نیازمند ارتقای تکنیکی و محتوایی است" و " پاییز می‌آید و با خود بازی‌های داغ می‌آورد" و " Assassin’s Creed III قفل DRM ندارد" و "منتظر رونمایی ادامه ی چه بازی هایی هستید" و " سازنده‌ی Assassin’s Creed: بازی‌های مرغوب در حال نابودی هستند " و " انتشار تصویری از اسنیک با ریش قهوه‌ای در پی پرسش‌های زیاد هواداران" و " نگاهی به شخصیت های سری Metal Gear (بخش اول )" و "به کدام سو؟! نمرات سایت ها و نشریات خارجی چه قدر برای تان ارزش دارد؟"
      ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||//////////////////////////////////////////////////////

      ۰۰
    3. واقعا خوشحال شدم-
      امیدوارم این پروژه ها همچون یک دست گرمی ای برای این ذهن های خلاق باشد تا وقتی درآینده ای نزدیک(۳-۴ سال)از لحاظ فنی به سطح قابل قبولی در دنیا رسیدیم بتوانیم در ایجاد تغذیه فکری مردم جهان حضور پررنگی داشته باشیم ان شاءالله
      لطفا تا از تفکر و فرهنگ و اینجور مساءل بحث میشه یاد دولت و وزارت ارشاد نیفتید،یاد این بیفتید که عقیده برتر در دست ماست هرچند که عده قلیلی به آن عمل میکنند

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر