دومین نمره Hitman: Absolution منتشر شد

در ۱۳۹۱/۰۸/۰۳ , 17:06:48
Hitman: Absolution

چندی پیش بود که مجله اختصاصی PS3 یعنی OPM به عنوان Hitman: Absolution نمره ۹ از ۱۰ را داد و در نقد خود به تاریک بودن تم بازی اشاره کرد و در اخر بیان کرد که این نسخه بهترین بازی در سری Hitman است حال مجله اختصاصی Xbox360 به این عنوان همان ۹ از ۱۰ را داد و به تنوع بیش از حد ماموریت ها اشاره کرد و در اخر نقد خود اعلام کرد که وقتی شما این عنوان را بازی می کنید احساس می کنید که خطرناک ترین ادم در جهان هستید! پس این عنوان تا به حال از دو مجله اختصاصی PS3 و Xbox360 نمره ۹ از ۱۰ را گرفته است .

Hitman: Absolution


93 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

    1. و این است فرق و قدرت ۴۷ در برابر مکس پین !!! یادته می گفتی کل کل داشتند این دو
      مطمئنم این هیتمن بسیار زیباتر و جذاب تر از نسخه های قبلیش میشود .

      ۰۰
    2. متاسفانه یادمه رفیق…
      فکر کنم کم کم باید شکست کچلمون رو در مقابل کچلتون قبول کنم !… :roll:

      _____________
      ( Cloud Atlas )

      ۰۰
    3. بیخود اون کچل خپل بی خاصیت رو به مکس پین ربط ندید که قاطی می کنم ها … :D چه معنی داره؟
      ضمن این که نمره های مکس پین ۳ هم خیلی بالا بود.

      ۰۰
    4. در جوابه سعید و سعید و بیژن ژوکر:
      .
      اول اینکه الان روی چه حسابی هیتمن شد بهتر از مکس پین..؟؟ منظورم همین نسخه سه هستا فلش بک به خاطرات نزنید..! دومم اینکه این دوتا مجله کلا توی عمرشون زیر ۹ به هیچ بازی ندادن..! کلا هایپن فقط جو میدن و ارزش دیگه‌ای ندارن.. اساس بعید میدونم از لحاظ ساختاری هیتمن بتونه مکس ۳ رو شکست بده..

      ۰۰
    5. ببین شاهین جان هیتمن جدید که هنوز نیامده است !!! :/
      قضاوت زود است و کامنتی نوشتم پرید .
      تا آمدنش باید صبر کنید !!! ولی مطمئن باش این هیتمن با حفظ ساختار
      اصلیش و پیشرفت های که داشته است . اصالت و هیجان را برای گیمر به همراه
      دارد . تصور کن همون اولین تریلراش که آمد گروگان میگرفت پلیسها چی کار
      میکردند !!! همین یک مورد خودش دنیایی بود .
      حالا مکس چه پیشرفتی داشت !!! در اثر پیری و تایم بولت زمین میخورد
      چند ساعتی طول میکشید بلند شود و این یعنی برای مکس پین بازنشستگی

      ۰۰
    6. شاهین جان اساسا مکس پین ۳ ساختار نداشت که هیتمن بخواد بهش برسه.
      بحث مکس پین ۳ خیلی تخصصی میشه اینجوری. من باید حضوری خدمت برسم و we can talk :evil: :lol: اما خلاصه اش میشه این که مکس پین ۳ یه سری المان گیم پلی داره که چندتاش از قبل اومده و چند تاش جدیده،‌ که توی مراحل اصلا جا نمی‌گیرند و level design ضعیف اساسا این المان‌ها رو به باد میده.
      مثل سنگر گیری که واقعا امکان خوبیه (مدرن)، همچنین bt هم قابلیت افسانه‌ای و یه جورایی امضای هنری مکس پینه (در کنار پالتوی سیاه چرمی) … اما توی بازی اگر در مرحله‌ای به یکی از این دو المان دقت شده باشه (که معمولا نشده) اون یکی فراموش میشه. این یعنی این که بازی ساختار به هم پیوسته‌ای نداره. مثلا در یکی از مراحل که توی کشتی کروز تفریحی هستیم وقتی مکس از خواب غفلت بیدار میشه توی راهرو یه سری آدم هستند بهش شلیک می‌کنند، این جا میشه کنار در هر کدوم از اتاق ها سنگر گرفت … که یعنی توجه به این قابلیت. اما نمیشه از بالت تایم استفاده کرد، چون میخوری به دیوار و تا میای بلند شی زدن ناکارت کردن. اگر طراحی محیط بازی خوب بود دو تا در باز روبروی هم قرار می گرفت. کما این که توی ساخته‌های رمدی این نکات بوده. در حالی که سنگر گیری نداشتیم. از این مثال‌ها در جای جای بازی هست، در مرحله‌ی اسکله، در مرحله‌ی فرودگاه و … واقا عذاب دهنده میشه بازی به خاطر این که ساختار نداره.
      به علاوه، بازی یه قابلیت دیگه داره که از بازی قبل اومده و در کنار یه قابلیت مدرن قرار گرفته که مطلقا به هم نمیان و باز هم طراحی مرحله چون ایراد داره این دو قابلیت یعنی خوردن مسکن برای بازیابی سلامتی و چک پوینت به جای Quick Save …بازی رو از پا در میاره. مثلا در آخر همون فلش بکی که مربوط به ابتدای کار با پسوس میشه و فرار از اون قایق کروز، شما یک مسیر نسبتا طولانی رو در کناره‌ی عرشه‌ی کشتی طی می‌کنید که سنگیر نمیشه گرفت به درستی، pain killer به اندازه‌کافی نداری و موج دشمنان و محل قرار گیری اون‌ها طوریه که مکس به راحتی از پا در میاد. و چک پوینت این جا رو خراب می‌کنه. یا حتی همون مرحله‌ی اسکله، بازی چند موج دشمن رو برای شما می‌فرسته که علاوه بر این که محل قرار گیری اون‌ها بد تعیین شده، مسیری که مکس باید طی کنه بد طراحی شده، و دید کافی به دشمنان در هیچ حالتی نداریم، چک پوینت بازی رو از پا در میاره. چون با هر جا مردن، از قبل از اسکله بازی شروع میشه.
      حالا علاوه بر اینها یه سری مرحله داریم که به قول استاد “استمنا” به حساب میان. مثل مرحله‌ی بسیار بد و مبتدیانه‌ی ورزشگاه که قشنگ تکرار بیهوده‌ی مرحله‌ای هست که مونا به نجات مکس می‌ره در مکس پین ۲ … و مراحل دیگه از این دست تو بازی هست.
      در کنار این‌ها، بازی یه سری نکات ریز هم داره که در ساخت یک tps درست و حسابی باید رعایت بشن. توی بازی‌های تراز اول این سبک هم رعایت می‌شن. توی این بازی بعد از هر بار دمو دیدن که تو بازی متاسفانه زیاد اتفاق میفته و همچنین ناگهانی اتفاق میفته، شما با اسلحه‌ی پیش فرض بازی رو مجبورید ادامه بدید. این خیلی برای بازی بده. چرا؟ چون معمولا بلافاصله بعد از به دست گرفتن کنترل مکس پین شما باید با موج دشمنان مبارزه کنید. به علاوه مشکلات بازی در زمینه‌ی bt هم زیاد هست. مثلا این بالت تایم گاهی اوقات باعث میشه که مکس به جای این که زمان داشته باشه تا همه دشمنا رو بکشه، به وسط گلوله‌های دیگران شیرژه میره. حتی بعضی وقت‌ها شده که با استفاده از این قابلیت از جایی پرت شی پایین، یا بیفتی تو آب و مکس بمیره.
      بماند که بازی بدون دادن ابزار مناسب تعداد دشمنان رو زیاد می‌کنه و همچنین نوع دشمن ها رو عوض می کنه … که مردنشون سخت بشه. بازی یه سری خساست‌هایی به خرج میده که واقعا
      تنوع مرحله هم که در بازی خدا رو شکر اصلا وجود نداره، به طوری که گیمر وسط بازی از کشتن دشمنا هم خسته میشه … بس که هم کم هستند!
      ضمنا دو جا از بازی مکس باید کاری بکنه که اصلا مشخص نمیشه و چند بار باید مکس پین رو به کشتن بدی. اول اون جا که توی موتورخونه قایق گیر افتاده و آتش دورش رو گرفته که باید دو تا والو رو ببنده، که هم کار غیر متعارفیه، هم اصلا هیچ چیزی برای مشخص کردنش نشون داده نمی‌شه. یه مونولوگ خیلی خیلی بی ربط فقط مکس میگه. این جا بازی از حالت استاندارد خیلی فاصله داره. تازه بلافاصله بعد از رد کردن این چالش باید با یه سری دشمنان روبه رو بشی که دیگه واقعا کفر آدم رو در میاره. جای دیگه مرحله‌ی آخر بازی است اونجا که طرف داره با هواپیما در میره و هی دشمن میاد، هی دشمن میاد و شما نمی دونی که باید بری بالای اون پله ها که سینماتیک بازی اجرا شه. این جا دیگه همون مونولوگ هم گفته نمیشه.
      این طوری نقطه‌ی قوت بازی میشه روند سینمایی و روایت به هم پیوسته‌ی یک داستان آبکی و school boy written که در مقایسه با قبل هیچی محسوب نمیشه. اما در مقابل همه‌ی این‌ها، بازی از صحنه‌های سینمایی پر خرج و پر زرق و برق و آنلاین خوب در کنار گرافیک فوق العاده (با یه سری ایراد واقع گرایانه) بهره منده که هم نمرات بالا رو تامین می‌کنه، هم فروش رو …
      که خدا رو شکر ۷ یوروگیمر و نارضایتی t2 از فروش بازی مرحمی بود بر زخمهای این جانب.

      ۰۰
    7. خب میبینم که مکس رو رفتی..! کت رو هم دراوردی و به به..! مکسو بریم..!:
      .
      الان “همایون اسعدیان” بود میگفت “خب انتظار نداری که من قبول کنم حرفاتو”!!! LoL
      .
      این که میگی “وقتی سنگرگیری می‌کنی بعدش میری رو بالت تایم و اینجا فضای کافی وجود نداره” به‌کل مخالفم.. بحثم اینه که آیا هنگامی که یک بازی یک ویژگی در اختیارت قرار میده شما باید در هر لحظه اون رو بدون مشکل به کار ببری..؟ اگه اینطوری باشه که هیلو ۴ فاجعه‌ی تاریخه که..! چون با یک پرش میوفتی به اعماق بی‌کرانه آسمان..! وقتی یه بازی به من اختیاری میده من باید اون رو متناسب با شرایطه محیط به‌کار ببرم و صد البته چالشی برای من به حساب میاد که مثلا اگر الان از بالت تایم استفاده کنم مکس جا نداره‌ها میخوره به دیوار پس اوضاع بدتر میشه استفاده نمی‌کنم! باید این رو در نظر بگیری عزیزه دلکم
      .
      درست میگی اسلحه‌ی پیش فرض رو میاره برات بعد از کات سینا اما آیا این دلیله قانع کننده‌ای هست در مقابله امکاناته دیگه‌ای که بازی در این بخش در اختیارت میذاره..؟ قطعا نیست.. گیم‌پلی بازی به‌شدت یکی از موفق ترین گیم‌پلی های اکشنه که رونده هایپش رو تا آخر حفظ میکنه و با ترکیبه کاملا منطقی‌ای که با تمه سینمایی داره و المان‌های بدونه ایراد در مدیومه “تیراندازیه سوم‌شخص” اساسا یک بازی همه چی تموم رو خلق کرده
      .
      راجع به گرافیک که بحثی نداریم اما وقتی پیشم بودی یه نکته راجع به موسیقی گفتی.. تمه موسیقیه بازی شاهکاره که درسته در زمانه رمدی ساخته شده.. اما اون تم یک تمه غم‌انگیز و ملو هست.. هرگز نمیتونه با ژانره جدیدش خودش رو به‌طوره کامل وقف بده.. اون تم رو حفظ کرده و با اضافه کردنه به‌شدت منطقیه موسیقی‌های ریتم – تنده برزیلی حال و هوای اکشنش رو نگه داشته و در زمان های ملو هم از اون تم استفاده کرده که ذره‌ای نمیشه خرده گرفت..
      .
      حالا چی داریم..؟ یک موسیقیه عالی.. یک گرافیکه شاهکار.. یک گیم‌پلی تقریبا بدونه نقص و یک داستانه پر چفت و بسته جناییه اکشنی که سینماییه و فقط شبیه گذشته نیست.. من اسمه چنین اثری رو میذارم نیمه شاهکار و خیلی سخته بازی‌ای بتونه بهش برسه.. در این سال البته..
      .
      دونگ یی شروع شد.. LoooooL

      ۰۰
    8. سعید ، شاهین@ : رمان مینویسید یا کامنت ؟! یکم خلاصه نویسی کنید آدم حوصلش بگیره بخونه البته بگذریم که کاربرای معمولی نصف اینم بنویسن کامنتشون غیب میشه!!

      ۰۰
    9. من هم با شاهین جان موافقم… بنا به دلایلی توان بحث دقیق و البته طولانی و سینمایی از نوعه اینو بریم، اونو بریم، در مورد MAX PAYNE 3 ندارم، اما با شاهین موافقم…

      _____________
      ( Cloud Atlas )

      ۰۰
    10. @ شاهین رستم خانی
      بقول خودت LooooooooooooL
      بعید میدونی امسال رقیبی به گرد پاش برسه !!! LoooooL
      اصلا مس افکت را بازی کرده ای !!! :/
      واقعا مکس پین جز گرافیک چی داشت !!! :/
      یعنی مکس پین در مقابل مس افکت با خاک یکسان میشود !!! :/
      یعنی مکس پین نسخه سوم حتی به دو خط دیالوگ و همون ابتدای بازی
      مس افکت سوم که ریپرها حمله میکنند هم نمیرسد !!! :/
      ارزش تکرار مکس پین بخش داستانی و تک نفره!!! صفر بار همون یکبار هم
      به زور رفتم :/
      ارزش تکرار مس افکت در بخش داستانی و تک نفره !!! هزاران بار بدون کوچکترین
      دلزدگی !!! :/
      مکس پین گفتم خوش ساخت بود ولی شاهکار هرگز نیست !!! :/

      ۰۰
    11. ببین جواب شما خیلی ساده است … در چند جمله خلاصه می‌کنم که دوستان دیگر هم حوصله‌شون بکشه بخونند.
      اول این که یک بازی وقتی دارای یک ساختار درسته که اون چیزهایی که به شما میده رو بتونی هر وقت نیاز داشتی ازشون استفاده کنی! شاید خلاصه‌ی حرف اصلی من در کامنت قبلی همین بود. ولی سعی کردم با مثال، و به طور مصداقی بحث کنم و برای حرف‌هام مدرک و نشونه بیارم که همین باعث شد طولانی بشه. عذر می‌خوام. اگر بازی‌سازی موفق بشه یک بازی بسازه و در اون یک سری امکانات و المان‌های سودمند گیم پلی بذاره، که همیشه در دسترس باشند و گیمر هر وقت خواست از اون‌ها استفاده کنه یک بازیساز موفقه. (نمونش زیاده‌ها، کرایسیس ۲، مس افکت و …) حالا این امکانات و المان‌های سودمند گیم پلی چه موقع باید به کمک بازی‌باز بیان؟ وقتی میخواد چالشی رو رد کنه که توسط همون بازی‌ساز به وجود اومده. اصلا اساس طراحی مرحله اینه که بازی‌ساز مشکلی پیش روی شما بذاره، که ابزارش رو قبلا به شما داده و شما از پشت سر گذاشتن این مشکل توسط اون ابزار “لذت ببری” و “سرگرم” بشی.
      حالا به گفته‌ی خود شما در مکس پین ۳ چالش‌ هست، ابزار هم هست، اما استفاده از این ابزار خودش یک چالش دیگر و سخت تر برای شما است که باعث میشه نتونی لذت ببری از بازی. به همین سادگی. وقتی میگی:
      ” آیا هنگامی که یک بازی یک ویژگی در اختیارت قرار میده شما باید در هر لحظه اون رو بدون مشکل به کار ببری..؟”
      من میگم بله، چرا که نه … اگر این طور نباشه بازی مشکل داره، در طراحی مرحله و …
      این‌ها هم حرفهای من و آموخته‌های تجربی من نیست که نشه قبولش کرد و بتونی بشی همایون اسعدیان که از نقد فراریه … این‌ها رو اگر کتاب مبانی طراحی مرحله بازی نوشته‌ی آقایان مارک استکرگود و جان فیل بخونی متوجه میشی … بازی‌سازی همین طور روی هوا نیست! بازی سازی هم یک هنره و یک بازی خوب باید خصوصیاتی داشته باشه که مکس پین ۳ نداره.
      ای بابا باز که طولانی شد. بقیه کامنتت رو نمی‌رم. رو هواست. :P

      ۰۰
    12. پس سره این دعواست که من میگم راحت نمیشه توی این بازی مثلا هر موقع دلت خواست از بالت تایم و اینا استفاده کنی تو میگی نه باید راحت بشه این کارو کرد..
      .
      خب ببین یه جورایی همه‌ی بازیا اینطوری هستن.. زیر و درست یا کم و بیش نمیتونن همیشه قانع کننده باشن و تک و توک یه بازی میشه دداسپیسسسس :P اما اینکه بخوایم این رو ایراد بشناسیم و فقط سره این خورده کاستی‌ها بازی رو بکوبیم اساسا غلطه.. موضعه اصلیه تو به بازی دنباله نبودنشه که میتونه موضعه منطقی‌ای در بحثی جدا باشه اما این که بخوای این شکلی بکوبی بازیو فک کنم یکمی منصفانه نیست عسلکم.. چراکه از هر لحاظ من بازی رو میکشم میبینم جور درمیاد (درست برعکسه بعضی بازیا که دوستان می‌سازن و ادعای زیادی دارن!) به همین منظور عرضم همین بود که خدمتت گفتم داداشم :wink:

      ۰۰
    13. سرگرم کننده نبودن به دلیل مشکلات فنی گیم پلی ایراد کوچیک؟ سرگرم کنندگی که رسالت اصلی بازی‌های رایانه‌ایه …
      اگه این موضع توئه که اصلا بیخیال بحث …

      ۰۰
    14. آره نمره هاش بالا بود !!! چون بازی بدی نبود . خوش ساخت بود .
      ولی آیا مکس پین بود !!! :/
      حالا این بازی نیامده است !!! و هنوز زوده برای قضاوت این شاالله آمد
      خودت خواهی دید که هنوز ۴۷ اصالت هایش را حفظ کرده است .
      خونین تر برای انتقام چیزی برگشته است .
      همه آن چیزی که در هیتمن دیدی و بیاد داری مطمئن باش در این بازی میبینی
      با پیشرفتی بیشتر !!!
      من از ابتدا با این دو شخصیت حال میکردم !!! ولی وقتی بردیا گفت این دو
      رقیب هستند منم انتخاب خودم کردم !!!
      مامور ۴۷ خیلی بیشتر از مکس پین دوست دارم . در حد اسنیک این شخصیت
      دوست دارم .

      ۰۰
    15. نه خب زدی تو کاره کرکترشون.. که اگه بزنی تو کاره کرکتر مسلما جنابه مامور ۴۷ رای میاره چراکه مکس پین توی سومین شماره عوض شده.. اما از لحاظه مدیوم‌های استاندارده یک بازیه بزرگ و خوش ساخت و خوب و نزدیکه شاهکار این مکس پین هست که راحت میزنه هیتمن ابسلوشن رو.. شرط میبندی..؟ سره چی..؟ :-?

      ۰۰
    16. مکس پین ۳ شاهکاره !!! :-s
      نمی دونم در این باره که من نظرم این است !!! مکس پین ۳ جز گرافیک
      هیچ چیز دیگری نبود !!! که این هیتمن هم در این زمینه کاملا موفق عمل کرده
      حداقل آن چیزی که من در ( اسنایپر چلنج ) دیدم !!! :/
      توی بخش داستانی مطمئنم که مکس پین و سم فیشر را جفتشون با خاک
      یکسان میکند .
      توی بخش گیم پلی با حفظ اصالتش و به همراه پیشرفت برگشته است
      و برای کسانی که حوصله چندانی ندارند هم باز این بازی قابلیت های مختلفی
      دارد . که در این زمینه هم مکس پین و هم سم فیشر با خاک یکسان میکند .
      موسیقی هم که از همان ابتدایی ترین نسخه برای خودش شاخی بود و نیازی
      به توضیح نیست .

      ۰۰
    17. @ بردیا جان
      مطمئن باش دو دسته که هیچ تازه تعداد زیادی گیمران جوان هم به صف
      طرفدرانش می پیوندند !!! :D
      اصالت ۴۷ با پیشرفت های زیادی همراه است !!!
      با همه چیز جناب ۴۷ می تواند طعمه هایش را بکشد یعنی اکتیوتر شدن
      محیط بازی از مداد سیاه بگیر تا قیچی و اتو و حتی چاه باز کن توالت !!! :/
      احتمالا اون چاه بازکن میکنه تو حلق طرف تا درس عبرت بگیرند اطرافیان طرف !!! :D
      خدایش مکس پین توی بخش گیم پلی چه پیشرفتی داشت !!! :/
      بنظرم IGN و Game Spot بیشتر از ۸.۵ به این بازی ندهند شاید هم کمتر بدهند .
      هیچ چیزی معلوم نیست !!! بالاخره سم فیشر داره میاد یک جوری باید کمک یوبی جانشون بکنند دیگر !!! :/

      ۰۰
    18. من تو جبهه مامور ۴۷ بودم،نظراتم موجوده،در کل من مامور ۴۷ رو خیلی خیلی خیییییییییییلی دوست دارم

      ۰۰
    1. دقیقا مثله سم فیشر و اسپلینتر سل. این بازی بیشتر نشون میده که میشه بهترین تعادل و در مخفی کاری و اکشن پیاده کرد. هم طرفدارای قدیمی راضی میشن. هم جدیدا
      شدیدا منتظرشم :X

      ۰۰
  1. :X :X :X
    “احساس می کنید که خطرناک ترین ادم در جهان هستید!” بهترین حسی است که در چند وقت اخیر می خواهم تجربه کنم :D
    بیا که مانند تمامی نسخ گذشته منتظر ورود با شکوهت هستم …
    ————————
    SONY make.believe

    ۰۰
    1. مطمئن باش این شماره نیز سرافرازمان خواهد کرد …
      در پست قبل سعید میرابی عزیز قسمتی از بازی اول رو بیان کرد و تمام خاطراتمان را زنده کرد . بی درنگ رفتم و بازی رو دوباره نصب کردم فقط برای همان مرحله .
      وقتی دوباره اون مراحل رو بعد این همه سال دیدم :X :X :X :X

      ۰۰
  2. …..و در اخر نقد خود اعلام کرد که وقتی شما این عنوان را بازی می کنید احساس می کنید که خطرناک ترین ادم در جهان هستید! …………… :X :X :X
    بی صبرانه منتظرشم…….. می خوام برا چند ساعت هم که شده خطرناکترین آدم روی کره ی زمین باشم :D
    —————————————–
    the last of us—castlevania:los2—metal gear solid:gz—bioshock:infinite—dead space3

    ۰۰
    1. بالاخره یه بازی داره میاد که انتظاراتی که ازش داریمو برآورده کنه ،مث اینکه کچلمون داره میترکونه و خودشو داره سرافراز میکنه :-D
      ای جــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــونم :X

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر