خانه » مسابقات بازی نقد بازی DmC؛ باز هم شیطان خندید × توسط رضا حاجمحمدی در ۱۳۹۱/۱۱/۱۹ , 15:33:45 72 نمیخواهم همان حرفهای تکراری ای که از زمان رونمایی از “شیطان هم میگرید” جدید, به راه افتاد را دوباره تکرار کنم. نمیخواهم بگویم که کپکام برای بدست آوردن سود بیشتر و آشنایی بازیکنندههای جدید, با شخصیت محبوبمان چه کرد! بازیای که در ژاپن خلق شده بود, این روزها خود را در اروپا میدید. نمیخواهم بگویم که وقتی اولین تصویر از دانتهی بیرون آمده از زیر دستان استودیوی نینجا تئوری را دیدم, همپا با دیگر طرفداران این سری در شوک این فرورفته بودم که پس موهای سفید دانته خودمان کجاست, با آن ظاهر ژاپنیاش چه شده است; دانته ما نه سیگار میکشید و نه در خیابانها ولگردی. و از همه مهمتر نمیخواهم بگویم که از ترس اینکه نینجا تئوری نتواند گیمپلی ناب این مجموعه را درست پیادهسازی کند, کابوس میدیدم! اما با تمام اینها و سیل اعتراضاتی که طرفداران دو آتیشهی دانته به راه انداخته بودند, کپکام سر کاری که میخواست انجام دهد ایستاد و به طرفداران قول میداد که DmC همان حس و حال “شیظان هم میگرید” های گذشته را خواهد داشت. نینجا تئوری هم که قبلا تواناییهای خود را با دو عنوان “شمشیرآسمانی” و “اسیرشده” در چنین سبکی به همگان معرفی کرده بود, قول داد تا بهترین “شیطان هم میگرید” این مجموعه را تحویل دوستداران آن بدهد. اما خوشبختانه, با تمام جزییات این سناریوی دردناک, هم کپکام و هم نینجاتئوری سر حرفشان ایستادند و عنوانی را به دست بازیکنندهها دادهاند که هم طرفداران قدیمی این مجموعه را راضی میکند و هم طرفداران جدید. بازیای که از لحاظ حس و حال, داستان و صدالبته گیمپلی به دیوانگی همان نسخههای گذشته است. DmC به قدری عالی است که حتی طرفداران سرسخت دانته هم که بازی را تحریم کرده بودند را به سوی خود خواهد کشاند! فکر کنم بعد از این مدت, دیگر قیافهی دانته برای همه قابل هضم شده باشد, هرچند که گیمپلی Hack and Slash فوقالعادهی DmC به قدری خوب طراحی شده است که قیافهی دانته نمیتواند مانع از لذت بردن شما از بازی شود. پس اگر شما هم جز آن کسایی هستید که هنوز در جو دانتهی جدید گیر کردهاید, بهتر است هرچه سریعترسری به دنیای DmC بزنید; زیرا یک دنیا پر از ضربات شمشیر و مبارزاتی دیوانهوار را از دست خواهید داد, چیزی این روزها کم پیدا می شود. روزگار شیطان همانطور که میدانید DmC ریبوتی (Reboot) است برای سری “شیطان هم میگرید” و قصهی دانته, ویژیل, گذشته پدر و مادرشان و همچنین “مانداس” ((Mundos را با تغییراتی از نو روایت میکند. داستان DmC در یک دنیای موازی به وقوع میپیوندد, جایی که در دنیای اول مردم در ظاهر زندگی عادی خود را میگذرانند. اما در حقیقت این شیاطین هستند که حکومت شهر را بر عهده دارند; چیزی که مردم شهر از آن بی خبراند. شیاطین خبیس به سرکردگی “مانداس” مردم را با نوشیدنیهای مسموم و سیستم بانکداری تبدیل به بردهی خود کردهاند و با استفاده از رسانههای جمعی همانند تلوزیون ذهنشان را برای رسیدن به اهداف خود شستشو میدهند. این در حالی است که در دنیای دوم که لیمبوسیتی (Limbo City) نام دارد و تنها شیاطین قادر به ورود به آن هستند. تمام اهداف پشت پردهی “مانداس” قابل مشاهده است. وقتی در لیمبوسیتی قدم میزنید, میتوانید شیاطینی که در ظاهر انسان در میان مردم رفت و آمد میکنند را تشخیص دهید. میتوانید وجه شیطانی دوربینهای امنیتی که ۲۴ ساعته رفتار مرد را زیر نظر دارند ببینید و میتوانید به عینه درک کنید که چه بلاهایی در حال آمدن بر سر مردم شهر است. اما این تمام ماجرا نیست, “مانداس” در ذهن خود اهداف شومی را پرورش میدهد, و آن چیزی نیست جز نابودی تمامی انسانها. قصه DmC از جایی شروع میشود که سازمانی زیرزمینی به نام The Order که ریاست آن را برادر دانته “ویژیل” بر عهده دارد, به صورت مخفی در حال مبارزه با حکومت “مانداس” است. ویرژیل برای علنی کردن این مخالفت به سراغ دانته میآید, تا با کمک او “مانداس” را از تخت ظلم و ستم پایین بکشند. در این بین دانتهای که در کودکی پدر و مادرش را از دست داده, به حقایق جدایش از آنها پی میبرد و این مسئله سب میشود تا در کنار نجات بشریت, هدف شخصیای هم او را برای از بین بردن “مانداس” به سمت جلو سوق دهد. در همان ابتدا که بازی را آغاز میکنید با دنیایی مواجه میشوید که تفاوت آن با دنیایی که کپکام طی این ۱۰ سال خلق کرده بود قابل تشخیص است. دیگر از آن طراحی گوتیک و تاریک “شیطان هم میگرید” های گذشته کاسته شده است. طراحی ساختمانها و خیابانها از تم قرون وسطایی و فانتزی فاصله گرفته و مدرنتر شدهاند. اما نکته اینجاست که این نوع فضاسازی نینجاتئوری همگام با حال و هوای داستان است وبه هیچ وجه تنها برای ایجاد تغییری بیهدف صورت نگرفته است. لیمبوسیتی که در اختیار شیاطین است, همانند یک شیطان زنده عمل میکند; نفس میکشد, برای کشتن شما تلاش میکند, شما را از رسیدن به اهدافتان دور میکند و همچنین حرف هم میزند و این حس زنده بودن دنیای بازی به خوبی به بازیکننده منتقل میشود. از شخصیتپردازی عالی شخصیتها هم نمیتوان گذشت. با اینکه ظاهر دانته تغییر کرده اما در باطن با همان دانتهی بظلهگو و دیوانه طرف هستیم که با دشمنان گندهتر از خودش کل کل میکند. شخصیت “مانداس” هم به واقع در نقش خود در قالب یک شیطان بیکله در آمده است! قصهی جدید دانته از نگاه نینجاتئوری به خوبی روایت میشود و با اینکه فضاسازی محیطها و ریشهی داستان دچار تغییراتی شده, اما همان حس و حال مجموعه را در بطن خود حفظ کرده است و برخلاف تمامی نظرهای منفی قبل از عرضهی بازی نینجاتئوری به خوبی توانسته تا نگاهی تازه به دانته و دنیایش بیاندازد و قدم اول را با موفقیت بردارد. قلب تپندهی شیطان شاید تاکنون داستان جذاب زندگی دانته یکی از نکات مهم مجموعهی “شیطان هم میگرید” بوده است, اما بدون شک کسی نمیتواند منکر این شود که عنصر اصلیای که باعث شد این عنوان اینگونه مورد توجه بازیکنندهها قرار بگیرد, گیمپلی جذاب, سریع و منحصر به فردش بود. بعد از اینکه اولین عکسها را از دانتهی تغییریافته دیدیم, چیزی که بیشتر از ظاهر جدید دانته, هواداران را مضطرب کرده بود, ترس از سیاستهای کپکام در تغییر دادن گیمپلی آشنای بازی موازی با ظاهر آن بود. اما با شروع بازی پی خواهید برد که تمام قولهای سازندگان در راستای حفظ همان روند گذشته به حقیقتی دلچسب تبدیل شدهاند. دانته باری دیگر با چندضربهای تمام نشدنیاش بازگشته است. هنوز به رسم بازیهای قبلی مهمترین عنصر لذت در درگیریها استفاده از سلاحهای گوناگون با انواع و اقسام چندضربهای مختلف است. DmC گیمپلیای را عرضه میکند که برای لذت بردن از آن باید به همان اندازه که از شصتهایتان کار میکشید, مغزتان را هم برای اجرای چندضربهای طولانی و متفاوت به کارببندید! از تعریفهای ابتدایی گیمپلی زیبای بازی که بگذریم, میرسیم به جزییات آن و صدالبته اولین سلاح دانته یعنی Rebellion. این شمشیر که به عنوان سلاح پیشفرض از همان ابتدای بازی در اختیار دانته قرار دارد, از قدرت و سرعت متوسطی بهره میبرد و شامل تعدادی چندضرب میباشد که بر روی زمین و هوا قابل اجرا بر روی دشمنان است. در ابتدای بازی Rebellion تمام نیازهای شما را در زمینهی درگیریها برطرف میکند و به خوبی با ترکیب کلیدها میتوانید از ترکاندن دشمنان لذت ببرید, اما طولی نمیکشد که چندضربهای Rebellion به تنهایی تکراری میشوند و آن جذابیت ابتدای بازی را ندارند, در حالی که قویتر شدن دشمنان هم باعث میشود که این شمشیر کارایی چندانی نداشته باشد. اینجاست که این جای خالی را دو سلاح دیگر دانته که از پدر و مادرش به او به ارث میرسند به خوبی پر میکنند و فرصتهای بیشتری را برای اجرای چندضربهای ترکیبی و متفاوت به بازیکننده میدهند. سلاح فرشتهای دانته Osiris نام دارد , سلاحی سبک که توانایی اجرای سریعتر چندضربها را به بازیکننده میدهد و جان میدهد برای انتقال مبارزات به هوا و پاره پاره کردن دشمنان با حرکات سریع و بی وقفه. از سویی دیگر سلاحی شیطانیاش Arbiter بسیار قوی و صدالبته کندتر از Rebellion است و ساخته شده برای فرود آوردن ضربات سنگین بر سر دشمنان بیچاره! البته این تمام تواناییهای این دو سلاح نیست,بلکه دانته قادر است دشمنان را با استفاده از زنجیرهایی که به سلاح Arbiter متصل است به سمت خود بکشد و یا خود را با استفاده از زنجیرهای Osiris به سمت اهداف از پیش تعیین شده و دشمنان بکشاند. البته نباید از سلاحهای گرم دانته نیز چشمپوشی کرد, دو کلت معروف دانته یعنی Ebony و Ivory در کنار یک شاتگان و یک اسلحهی نارنجک انداز را هم به زرادخانه دانته اضافه کنید, تا ببینید نینجاتئوری چه برنامهای برای مبارزهها ریخته است. تمام اینها در حالی است که نینجاتئوری پای خود را فراتر گذاشته و برای پرکردن جای خالی احتمالی درگیری ها و دیوانهوارتر کردن چندضربها دو سلاح دیگر هم به دستان دانته سپرده است. Eryx و Aquilaسلاحهایی هستند که به ترتیب تقریبا در همان کلاس ضربات قوی و کند و سبک و سریع جای میگیرند, اما مهمترین تفاوتشان این است که یک لیست بلند بالای دیگر به چندضربهایتان اضافه میکنند. اکنون این شما هستید, اسلحههای دانته و سلیقهتان در اجرای چندضربهای فراوان. بدون شک باید گفت که سیستم مبارزات DmC در حال حاضر بهترین سیستم در بین تمامی بازیهای این مجموعه و یکی از کاربردیترین و نوآورانهترین سیستمها در بین بازیهای ژانر Hack’n Slash است. به دلیل توانایی سریع دانته در تعویض سلاحهایش بازیکننده این قابلیت را دارد تا در کسری از ثانیه اسلحههای خود را تعویض و یا برای استفاده از هرکدام برنامهریزی کند. البته ناگفته نماند که هرکدام از سلاحها لیستی از فنون تقریبا متفاوتی را در اختیار بازیکننده میگذارند. از سویی دیگر, نینجا تئوری در طراحی دشمنان هم کم نگذاشته است. دشمنان متفاوت با نقاط ضعف متفاوت باعث شده تا هرلحظه سلاحهای خود را برای پیدا کردن نقاط ضعفشان تغییر دهید. در این بین دشمنانی هم یافت میشوند که برای مثال تنها به وسیلهی سلاحهای شیطانی (Arbiter, Eryx) یا فرشتهای (Osiris, Aquila) دانته ضربه میخورند. البته گیمپلی DmC چندان بدون مشکل هم نیست. اولین چیزی که در حین درگیریها برای بسیاری همچون نگارنده مشکلساز میشود, نبود یک سیستم هدفگیری دستی است. بازی اهداف را به صورت خودکار برای انجام حملاتی همچون تیراندازی هدفگیری میکند, اما این مسئله باعث شده تا در بعضی از مواقع سیستم خودکار هدفی متفاوت از هدفی که بازیکننده در ذهن دارد را انتخاب کند و این سبب به وجود آمدن خلل در جریان اجرای چندضربها میشود. در نهایت از کوتاه بودن گیمپلی بازی هم نمیتوان گذشت, DmC در مقایسه با شماره چهارم کوتاه است. هرچند که گیمپلی جذاب بازی همراه با درجههای سختی فراوان بر این ضعف تا حدودی درپوش می گذارد, اما چنین ضعفی برای چنین بازیای قابل قبول نیست! شاید مهمترین نگرانی ما مربوط به گیمپلی DmC بود, که خوشبختانه نینجاتئوری به خوبی از پسش برآمده و آن را نسبت به گذشته چند گام هم رو جلو سوق داده است. پاره پاره کردن دشمنان با استفاده از سلاحهای مختلف دانته; همراه با طیف وسیعی از چندضربهایی که در اختیارتان میگذارد, چیزی نیست که به این راحتی در دنیای بازیهای Hack’Slash یافت شود, که بخواهید از دستش بدهید. جهنم شیطان مطمئنا تاکنون خیالتان از DmC و دنیایش راحت شده, اما بهتر است بدانید که دست پخت نینجاتئوری در زمینهی گرافیک هم عالی عمل کرده است. با نگاهی به دنیای بازی پی خواهید برد که نینجاتئوری در استفاده از موتور پایه ی آنریل کم کاری نکرده و این موتور هم در خلق دنیای پویای بازی ضعفی نداشته است. بااینکه سرعت پردازش بازی برروی کنسولها ۳۰ فریم در ثانیه است و این موضوع قبل از عرضهی بازی نگرانی بسیاری را برای مبارزات سریع بازی به همراه آورده بود, اماهمانطور که سازندگان قول داده بودند, این سرعت پایین آهنگ فریم تقریبا به چشم نمیآید و خللی در تجربهی بازیکننده وارد نمیکند. از اینها که بگذریم, DmC در زمینهی گرافیک و جلوههای دیداری هم سر بلند بیرون میآید. گرافیک بازی به واقع زیبا است و این مسئله علاوه بر طراحی محیطهای متفاوت بازی نسبت به نسخههای گذشته, دنیای فوقالعادهای را جلوی شما قرار میدهد. در نهایت بیانصافی است که از انیمیشنهای نرم و روان دانته و رقص شمشیرش حرفی نزد, این در حالی است که انیمیشنهای موشنکپچر شدهی میانپردهها هم از کیفیت بسیاری برخوردارند و نینجاتئوری به جزییات آنها در حد حرکات چشم کاراکترها هم توجه داشته است. صداگذاری و موسیقیهای ارجینال بازی هم عالی هستند. صداپیشگی شخصیتها مشکلی ندارند و این مسئله در درک بهتر داستان بازی کمک فراوانی کرده است. از طرفی موسیقیهای متن نواخته شده به وسیلهی گروه راک/الکترونیک هلندی Noisia هم با اینکه به اندازه نسخههای قبل با گیمپلی بازی بسط نخوردهاند, اما قابل قبول هستند و در بالا بردن آدرنالین خونتان در حین اجرای فنون نقش خود را به خوبی ایفا میکنند. DmC هم در ارائهای داستانی وفادار به ریشههایش (البته با ایجاد تغییراتی) و هم گیمپلیای که طرفداران مجموعه “شیطان هم میگرید” طلب میکردند, موفق عمل کرده است. شاید دلمان برای موهای سفید و ظاهر اصلی دانته تنگ شود, اما نینجاتئوری در زنده نگاه داشتن قلب این مجموعه یعنی مبارزات مرگبار و سریعش بینقص عمل کرده است, و این میتواند شروعی باشد برای این مجموعه که به دستان نینجاتئوری بدرخشد. نگاهی دیگر به داستان دانته و پیشرفت سیستم مبارزات سبب شده تا شکارچی شیطان بازی دیگر خوشحال و خندان صحنه را برای مدتی ترک کند. ۸.۵/۱۰ رضا حاجمحمدی (Survivor) نویسنده رضا حاجمحمدی ...I AM A SURVIVALIST مسابقات بازی 72 دیدگاه ثبت شده است دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخبرای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید. نقد مفصل و کاملی بود.ممنون از نویسنده عزیز. من طرفدار قدیمی این بازی نیستم و فقط DmC 3 رو قبلش بازی کرده بودم.اما این نسخه خیلی به دلم نشست.اول از همه شخصیت پردازی.شخصیت پردازی دانته تو این شماره به عنوان یه جوان عیاش :-| خیلی خوب از آّ در اومده.مخصوصا دیالوگ هایی که میگه واقعا با ظاهر و اخلاقیاتش جوره.داستان بازی هم باید بگم بازی رو هنوز تا نصف هم پیش نبردم ولی تا همین جا میگم که قابل قبوله.گیم پلی که مهمترین بخش DmC هست منو بدجور به خودش جذب کرد جوری که اول فقط می خواسنم نیم ساعت بازی کنم وقتی به خودم اومدم دیدم دو ساعته دارم بازی می کنم.در مورد اسلحه ها و امکانات دانته تو این شماره باید بگم اصلا مثل بازی های دیگری نیست که گیمر بتونه با یک مدل اسلحه تا آخر بازی رو پیش ببره.عاملش هم یکی پردازش خوب دشمناست یکی هم اون سیستم امتیاز دهی که بسته به استفاده از فنون و اسلحه ها بهتون امتیاز میده و این خودش یه امتیاز مثبته.موسیقی بازی هم باید بگم عالیه و مواقع مبارزه ریتم تندی پیدا می کنه و یکنواخت نیست.با گیم پلی هم تطابق خوبی داره. اگر این بازی رو انجام ندادید صد درصد امتحانش کنید یه پیشنهاتد دوستانست. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید خب در مورد گرافیک باید بگم گرافیک هنری این بازی در سطح بسیار خوبی هستش( عالیه) . گرافیتی های موجود در درو دیوار های شهر، همچنین رنگ آمیزی در سطح خیلی خوبی هستش. اما از نظر تکنیکی به لطف استفاده از آنریل بافت دیر بار گداری می شن همچنین کیفیت بافت ها خیلی جالب نیست، نسخه PC نورپردازی خوبی داره اما دریغ از منابع نوری داینمیک. فیزیک و انیمیشن ها هم خوب هستن. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید در مورد گیم پلی هم این رو بگم نبود سیستم lock کردن روی دشمنان و دوربین گاها گیج کننده از ضعف های این قسمت هستش. بخش پلتفورمینگ این بازی با توجه به سبک بازی قابل قبوله اما گاهی اوقات دوربین بازیدر قسمت سکوبازی نیز دردسر ساز میشه. غول آخر های بازی هم که بسیار بد طراحی شدن و اصلا چالش برانگیز نیست و در کل تعداد کم غول آخر ها هم آزاردهنده هستش. ۰۰ همه ی اینا رو می تونستی تو یه کامنت بدی :P ۰۰ خب دومی گفتم نگم ولش کن بعد یهو گفتم بزار بگم ؛ ۰۰ تشکر متنت رو شب میخونم و نظرمو میگم ولی فعلا اینو بگم که این دویل می کرای بر خلاف پیش بینی ها فوق العاده در اوم و به شخصه ازش لذت بردم و برای من بعد سومین و اولین دویل می کرای بهترین در این سری بود… گیم پلی روان با فنون متنوع و ارضا کننده و داستان به مراتب بهتر از قبل و دیگر نکات مثبت کاری کردن که اثری شایسته در دسترس ما باشه… متاسفانه فروش بازی راضی کننده نبوده و بازار ناعادلانه ……. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید با اینکه سلیقه ی من با این سری و کلا سبک H&S جور درنمیاد ولی واقعا از این بازی لذت بردم. این خودش نشون میده که بازی تا چه حد موفق بوده! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید درضمن از آقا رضای حاج محمدی هم بابت این مقاله ی زیباومفصل که مشخصه روش وقت گذاشتن ممنونم. ۰۰ خسته نباشی بابت نقد خوب و کاملت :) قبل از انتشار بازی اصلا فک نمیکردم بتونم با این دانته خوب ارتباط برقرار کنم…نمیدونم چرا شاید اشکال از گروه تبلیغاتی کپکام بوده شاید چیزای دیگه ولی الان که بازی تموم شده واقعا میتونم بگم بهترین گذشته ای که میشد برای دانته طراحی بشه همین بود!!! اینکه موهاشم مشکلی بود هم دلیلش تو داستان معلوم میشه که چرا اینطوریه… کلا خیلی از چیزایی که یکم مجهول بود تو کل سری DMC معلوم میشه… و دیگه اینکه بنظر من از نظر داستانی از ۴ خیلی قویتر بود…شاید مقایسه ی درستی نباشه ولی ۴ داستانش خیلی گنگ بود , کلی شخصیت هم داشت که بخودی خودی اصلا بهشون پرداخته نشده بود…شاید از نظر گیمپلی یه کمی بهتر بود ولی واقعا نینجا تئوری خودشو ثابت کرد!!! کوتاه بودن بخش داستانی ام اشکال بزرگی به حساب نمیاد بنظر من…مثلا شماره ۴ خیلی طولانی بود ولی عملا ۵۰% تکراری بود…شاید کار درستی انجام دادن که بازی رو کوتاه در نظر گرفتن :دی یه اشکال دیگه هم باس فایت هاش بود با اینکه طراحی خوبی داشت و کم بود و تقریبا بدون چالش , چیزی در حد و حدود ۳ اصلن نبود باز هم واسه نقد زیبات ممنون :) ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید بازی خوبی بود اما به پای DMC 3 نمیرسه ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید فوق العاده بود DMC. واقعا بعد از سال ها یک حالی کردم( ۱۰/۱۰) =D ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید از نقد منصفانه ی شما ممنون . تقریبا به تمام موارد بازی اشاره کردین . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بازی به نظر من خیلی خوب بود . از همه نظر تونست منو راضی بکنه غیر از تعداد بسیار کم غولآخرها . فکر میکنم نمره ی بازی هم بین ۸.۵ تا ۹ قابل قبول باشه . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در ضمن من روی PC بازی کردم و واقعا افکت ها و رنگ بندی ها چشم نواز بودن . ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید بعد از شماره ۳ بهترین devil ی بود که بازی کردم همه چیز در این بازی خوب بود به غیر از غول اخر ها ۰۰ چیزی که درباره این بازی هست انه که این بازی شباهت کمی به بازی های ژاپنی داره. این رو در جای جای بازی میشه حس کرد. از دیالوگ ها و طراحی هنری و تا دشمنان بازی. اولین چیزی که دربازی و در همان اوایل بازی به چشم می خوره عاملی به اسم Nakedism هستش. شما این رو در گرافیتی های موجود در در و دیوار شهر و در مجسمه ها و آن سکانس های ابتدایی بازی به خوبی می تونید ببینید. این اولین نشان از غربی بودن این بازی هستش. عامل دومکه در چند سال اخیر در بازی ها بسیار رایج شدهاست پدیده فحش دادن است. نگید که این فحش دادن به خاطر ذات شوخ طبع بودن دانته هستش، امری کایی ها و انگیلیسی ها بسیار فحش میدن( حتا بیشتر از ما ایرانی ها). متاسفانه سیاست کپکام در چند سال اخیر دوری از سبک اصیل ژاپنی و روی آوردن به سلیقه ای غربی ها تنها برای سود آوری بیشتر هستش. طراحی دشمنان در بازی نیز اصلا با ایده های ژاپنی سازگار نیست. تنها نگاهی به اثر جدید کیجی اینافونه بیاندازید(Soul Sacrify) تا به دیدگاه متفاوت ژاپنی ها در طراحی شخصیت ها و موجودات پی ببرید. البته عوامل دیگری نیز هست مانند مصرف تاکید سازندگان به نشان دادن صحنه های غیر اخلاقی و مصرف مشروبات الکلی و ….. به هر حال شاید این کامنتم با سلیقه خیلی از شما جور در نیاد چون متاسفانه امروزه سلیقه ایرانی ها به غرب تمایل بیشتری پیدا کرده است و اکثر شما به من دیسلایک بزنید ، اما برای من که فرهنگ ژاپنی و بازی هایشان را بسیار دوست دارم این محتوا اصلا خوب نبود. ۵۳ برای پاسخ، وارد شوید من بهت لایک زدم آخه با حرفات موافقم ۰۱ یعنی چون این بازی ژاپنی نیست ما نباید خوشمون بیاد ازش؟ این که خیلی اشتباهه! ۲۰ نه آقا سعید اتفاقا من ازش خوشم اومد ولی از اونی که قبل ها بود خیلی دور شده ۰۱ نه سعید این هایی که من گفتم اصلا ایراد نیستش و شاید هم برای برخی ها مزیت های بازی باشه این ها برای من که از شیوه بازی سازی ژاپنی لذت می برم اصلا جالب نبودن وباز هم می گم این هایی که گفتم ایراد نیست ۰۰ آقا جریان پرچم انگلیس رو دست دانته چی بود؟ به داستان ربط داشت یا فقط بخاطر اینکه استیدو نینجا تئوری انگلیسی بود ؟ ۰۰ نه.اصلا به سمت و سوی داستان ربطی نداره.شاید دلیلش همونی هست که شما میگی یا شاید هم یه چیز دیگه… ۱۱ یا فقط بخاطر اینکه استیدو نینجا تئوری انگلیسی بود ۰۰ داداش ژاپنی ها هم همچین روح و روان سالمی ندارن!!! دیگه انقدر عوضی شدن که میگن پیر مرد و پیر زن ها رو توخونه رها کنید تا بیمرن چون برای جامعه فایده ایندارن!!! مصرف مشروبات الکلی هم عمل زشتو نا شایستی به حساب نمیا دکه!!! بهرحال این دانته جدید خیلی هم خوبو قوی بود!! نه معتاد بود،نه ولگرد!! فقط خیلی هایپر بود :wink: ۱۰ نه معلومه که نمیاد؛ ولی یکی از نشانه های غزب همینه؛ همین ژاپنی ها در آن بلایای طبیعی هیچ گونه تعدی به اموال هم نکردند؛ ۰۰ مثل همیشه بازی زیبایی بود . داته هم مثل دانته قبلی خودمان بود اصله هایش و مدل مبارزه اش واقعا غیرقابل توصیف هست و گرافیکشم حرف ندارد گیم پیلیش هم عالی هست اصلا این بازی هیچ بدی ندارد :X :X :X :X به دوستانی که این شاهکار عالی تجربه نکردن توصیه میکنم هر چه سریعتر بازیش کنند ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید اخه این هم شد بازی :-x ۰۱ بازی به این خوبی شما میگی “اینم شد بازی”؟ ۰۰ عاقا نوید دلیلت رو بگو و بیا منطقی بحث کن سر بازی ! ۰۰ وای کجاس اون روز های دنیا بازی اولین مطلب منتشر شده از یکی از بزگان نقد سینما رضا حاج محمدی ۱۰ نمایش بیشتر
نقد مفصل و کاملی بود.ممنون از نویسنده عزیز. من طرفدار قدیمی این بازی نیستم و فقط DmC 3 رو قبلش بازی کرده بودم.اما این نسخه خیلی به دلم نشست.اول از همه شخصیت پردازی.شخصیت پردازی دانته تو این شماره به عنوان یه جوان عیاش :-| خیلی خوب از آّ در اومده.مخصوصا دیالوگ هایی که میگه واقعا با ظاهر و اخلاقیاتش جوره.داستان بازی هم باید بگم بازی رو هنوز تا نصف هم پیش نبردم ولی تا همین جا میگم که قابل قبوله.گیم پلی که مهمترین بخش DmC هست منو بدجور به خودش جذب کرد جوری که اول فقط می خواسنم نیم ساعت بازی کنم وقتی به خودم اومدم دیدم دو ساعته دارم بازی می کنم.در مورد اسلحه ها و امکانات دانته تو این شماره باید بگم اصلا مثل بازی های دیگری نیست که گیمر بتونه با یک مدل اسلحه تا آخر بازی رو پیش ببره.عاملش هم یکی پردازش خوب دشمناست یکی هم اون سیستم امتیاز دهی که بسته به استفاده از فنون و اسلحه ها بهتون امتیاز میده و این خودش یه امتیاز مثبته.موسیقی بازی هم باید بگم عالیه و مواقع مبارزه ریتم تندی پیدا می کنه و یکنواخت نیست.با گیم پلی هم تطابق خوبی داره. اگر این بازی رو انجام ندادید صد درصد امتحانش کنید یه پیشنهاتد دوستانست. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
خب در مورد گرافیک باید بگم گرافیک هنری این بازی در سطح بسیار خوبی هستش( عالیه) . گرافیتی های موجود در درو دیوار های شهر، همچنین رنگ آمیزی در سطح خیلی خوبی هستش. اما از نظر تکنیکی به لطف استفاده از آنریل بافت دیر بار گداری می شن همچنین کیفیت بافت ها خیلی جالب نیست، نسخه PC نورپردازی خوبی داره اما دریغ از منابع نوری داینمیک. فیزیک و انیمیشن ها هم خوب هستن. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
در مورد گیم پلی هم این رو بگم نبود سیستم lock کردن روی دشمنان و دوربین گاها گیج کننده از ضعف های این قسمت هستش. بخش پلتفورمینگ این بازی با توجه به سبک بازی قابل قبوله اما گاهی اوقات دوربین بازیدر قسمت سکوبازی نیز دردسر ساز میشه. غول آخر های بازی هم که بسیار بد طراحی شدن و اصلا چالش برانگیز نیست و در کل تعداد کم غول آخر ها هم آزاردهنده هستش. ۰۰
تشکر متنت رو شب میخونم و نظرمو میگم ولی فعلا اینو بگم که این دویل می کرای بر خلاف پیش بینی ها فوق العاده در اوم و به شخصه ازش لذت بردم و برای من بعد سومین و اولین دویل می کرای بهترین در این سری بود… گیم پلی روان با فنون متنوع و ارضا کننده و داستان به مراتب بهتر از قبل و دیگر نکات مثبت کاری کردن که اثری شایسته در دسترس ما باشه… متاسفانه فروش بازی راضی کننده نبوده و بازار ناعادلانه ……. ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
با اینکه سلیقه ی من با این سری و کلا سبک H&S جور درنمیاد ولی واقعا از این بازی لذت بردم. این خودش نشون میده که بازی تا چه حد موفق بوده! ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
خسته نباشی بابت نقد خوب و کاملت :) قبل از انتشار بازی اصلا فک نمیکردم بتونم با این دانته خوب ارتباط برقرار کنم…نمیدونم چرا شاید اشکال از گروه تبلیغاتی کپکام بوده شاید چیزای دیگه ولی الان که بازی تموم شده واقعا میتونم بگم بهترین گذشته ای که میشد برای دانته طراحی بشه همین بود!!! اینکه موهاشم مشکلی بود هم دلیلش تو داستان معلوم میشه که چرا اینطوریه… کلا خیلی از چیزایی که یکم مجهول بود تو کل سری DMC معلوم میشه… و دیگه اینکه بنظر من از نظر داستانی از ۴ خیلی قویتر بود…شاید مقایسه ی درستی نباشه ولی ۴ داستانش خیلی گنگ بود , کلی شخصیت هم داشت که بخودی خودی اصلا بهشون پرداخته نشده بود…شاید از نظر گیمپلی یه کمی بهتر بود ولی واقعا نینجا تئوری خودشو ثابت کرد!!! کوتاه بودن بخش داستانی ام اشکال بزرگی به حساب نمیاد بنظر من…مثلا شماره ۴ خیلی طولانی بود ولی عملا ۵۰% تکراری بود…شاید کار درستی انجام دادن که بازی رو کوتاه در نظر گرفتن :دی یه اشکال دیگه هم باس فایت هاش بود با اینکه طراحی خوبی داشت و کم بود و تقریبا بدون چالش , چیزی در حد و حدود ۳ اصلن نبود باز هم واسه نقد زیبات ممنون :) ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
از نقد منصفانه ی شما ممنون . تقریبا به تمام موارد بازی اشاره کردین . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بازی به نظر من خیلی خوب بود . از همه نظر تونست منو راضی بکنه غیر از تعداد بسیار کم غولآخرها . فکر میکنم نمره ی بازی هم بین ۸.۵ تا ۹ قابل قبول باشه . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در ضمن من روی PC بازی کردم و واقعا افکت ها و رنگ بندی ها چشم نواز بودن . ۰۰ برای پاسخ، وارد شوید
چیزی که درباره این بازی هست انه که این بازی شباهت کمی به بازی های ژاپنی داره. این رو در جای جای بازی میشه حس کرد. از دیالوگ ها و طراحی هنری و تا دشمنان بازی. اولین چیزی که دربازی و در همان اوایل بازی به چشم می خوره عاملی به اسم Nakedism هستش. شما این رو در گرافیتی های موجود در در و دیوار شهر و در مجسمه ها و آن سکانس های ابتدایی بازی به خوبی می تونید ببینید. این اولین نشان از غربی بودن این بازی هستش. عامل دومکه در چند سال اخیر در بازی ها بسیار رایج شدهاست پدیده فحش دادن است. نگید که این فحش دادن به خاطر ذات شوخ طبع بودن دانته هستش، امری کایی ها و انگیلیسی ها بسیار فحش میدن( حتا بیشتر از ما ایرانی ها). متاسفانه سیاست کپکام در چند سال اخیر دوری از سبک اصیل ژاپنی و روی آوردن به سلیقه ای غربی ها تنها برای سود آوری بیشتر هستش. طراحی دشمنان در بازی نیز اصلا با ایده های ژاپنی سازگار نیست. تنها نگاهی به اثر جدید کیجی اینافونه بیاندازید(Soul Sacrify) تا به دیدگاه متفاوت ژاپنی ها در طراحی شخصیت ها و موجودات پی ببرید. البته عوامل دیگری نیز هست مانند مصرف تاکید سازندگان به نشان دادن صحنه های غیر اخلاقی و مصرف مشروبات الکلی و ….. به هر حال شاید این کامنتم با سلیقه خیلی از شما جور در نیاد چون متاسفانه امروزه سلیقه ایرانی ها به غرب تمایل بیشتری پیدا کرده است و اکثر شما به من دیسلایک بزنید ، اما برای من که فرهنگ ژاپنی و بازی هایشان را بسیار دوست دارم این محتوا اصلا خوب نبود. ۵۳ برای پاسخ، وارد شوید
نه سعید این هایی که من گفتم اصلا ایراد نیستش و شاید هم برای برخی ها مزیت های بازی باشه این ها برای من که از شیوه بازی سازی ژاپنی لذت می برم اصلا جالب نبودن وباز هم می گم این هایی که گفتم ایراد نیست ۰۰
آقا جریان پرچم انگلیس رو دست دانته چی بود؟ به داستان ربط داشت یا فقط بخاطر اینکه استیدو نینجا تئوری انگلیسی بود ؟ ۰۰
داداش ژاپنی ها هم همچین روح و روان سالمی ندارن!!! دیگه انقدر عوضی شدن که میگن پیر مرد و پیر زن ها رو توخونه رها کنید تا بیمرن چون برای جامعه فایده ایندارن!!! مصرف مشروبات الکلی هم عمل زشتو نا شایستی به حساب نمیا دکه!!! بهرحال این دانته جدید خیلی هم خوبو قوی بود!! نه معتاد بود،نه ولگرد!! فقط خیلی هایپر بود :wink: ۱۰
نه معلومه که نمیاد؛ ولی یکی از نشانه های غزب همینه؛ همین ژاپنی ها در آن بلایای طبیعی هیچ گونه تعدی به اموال هم نکردند؛ ۰۰
مثل همیشه بازی زیبایی بود . داته هم مثل دانته قبلی خودمان بود اصله هایش و مدل مبارزه اش واقعا غیرقابل توصیف هست و گرافیکشم حرف ندارد گیم پیلیش هم عالی هست اصلا این بازی هیچ بدی ندارد :X :X :X :X به دوستانی که این شاهکار عالی تجربه نکردن توصیه میکنم هر چه سریعتر بازیش کنند ۱۰ برای پاسخ، وارد شوید