بحث بازی «متال‌گیر رایزینگ: انتقام»

در ۱۳۹۱/۱۲/۲۲ , 20:14:55

بعد از مدت اندکی که این بازی برای پلی‌استیشن ۳ و ایکس‌باکس ۳۶۰ عرضه شده است، و قبل از این که به سراغ بحث بازی‌های دیگر برویم، و البته به این دلیل که نقد بازی برای انتشار در سایت به دلایلی که دوست نداریم مطرح کنیم تا بعضی‌ها همچنان با قدرت به فعالیت خود در سایت ادامه بدهند اولویت را به این بحث دادیم.

نمرات بازی نشان می‌دهند که بازی قابل قبولی را در سبک هک & اسلش داشته‌ایم. اسم متال‌گیر هم می‌تواند تیغ دو لبی باشد که طرفداران اصیل سری را ناامید کند و برخی دیگر را به خاطر همین نام به سمت بازی بکشد. آمار فروش بازی هم در ژاپن مخصوصا بد نبوده است.

در مورد گرافیک این بازی در سایت حتما خوانده اید. بحث بازی می‌تواند مباحث داستانی بازی و خصوصا گیم‌پلی آن را پوشش دهد. سعی کنید در دیدگاه‌های خود به نوعی بازی را بشکافید که آن‌هایی که بازی نکرده‌اند به جمع بندی درستی برسند.


63 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. در یک کلام… آشغال… مزخرف… یکی از بدترین بازی های این نسل :-s داستان بازی که خیلی قشنگ بود… از گیم پلی هم که هیچی نگو… روان و اعتیادآور… بخش کمپین بسیار طولانی… باس های مردافکن… گیم پلی چالشی و سخت… اسم متالگیر… اسم هیدئو کوجیما… اسمم پلاتنیوم گیمز و کوجیما پروداکشنز… و قوه ی تخیل درحد بارسولونا :D هیچی دیگه… واقعا مزخرف بود :mrgreen: اصن حالمو گرفت بدجور…

    ۰۰
    1. :-? :-? /:)
      سعید جان بعضی روزا اعصاب نداریا!الانم از روزاس
      ——————————
      بگذریم بازی واقعا جالب و زیباست در کل هم لذت بردم ولی عنوان های بهتری هم امسال بودن!

      ۰۰
    2. دست گلت درد نکنه :| میخوای یه قرار باهم بذاریم هرچه قدر میخوای منو بزن راحت شی :roll:
      راستی یه چیز میخوام بهتون بگم هرچی پی ام میدم ارسال نمیشه…

      ۰۰
  2. به نظر من که بازیش بدک نبود نقاط قوت:
    ۱-غول آخرهای واقعا جذاب
    ۲-محیطهای متنوع
    ۳-صحنه آهسته های زیبا برای ضربات پایینی
    ۴-موسیقی جذاب
    ۵-کات سین های جذاب و داستان نسبتا متوسط
    نقاط ضعف:
    ۱-بیش از حد کوتاه بودن بازی(۵ ساعت!)
    ۲-استفاده از یک رنگ ثابت برای دشمنان بازی(همشون سیاه بودن!)و شبیه بودن طراحی بصری
    ۳-نداشتن تنوع در ضربات پایینی(برای هر دشمن تنها یک نوع!)
    ۴-داشتن المان های مخفی کاری و عملا غیر ممکن بودن استفاده از آن ها(مانند جعبه و بشکه که کلا کاربرد نداشت!)
    ۴-پایان سریع بازی(سه چپتر آخر بازی خیلی کوتاه بود!)
    ۵-اچیومنت ۵۰ امتیازی که بازی داره(تمام کردن بازی روی لجندری با رنک s)
    ۶-افت فریم مخصوصا اگه تکه ها بیش تر از ۵۰۰ میشد!
    امتیاز من به بازی ۸ اگه زمان تموم شدنش دو برابر بود امتیاز من ۱۰ بود!

    ۰۰
    1. شام آقایی ! دستت درد نکنه ! :X
      ولی همین الان چند تا بازی مونده رو دستم ، وقت نمیکنم اونارو بازی کنم ! :->

      ۰۰
    1. Angry Birds بازی هست عایا؟
      kidding right?
      نه عاقا اگه بحث همچین بازی گذاشته بشه دیگه اینجا سایت بازی نیست
      هرگز!

      ۰۰
    2. بازی بسیار خوبی بودش و خیلیا از جمله دوست خوبم آقای شاهین رستم خانی فکر میکردن این بازی نمرات ضعیفی دریافت میکنه و به اسم و رسم “متال گیر” لطمه میزنه اما از همون اول یه امیدواری خاصی به این بازی داشتم!
      واقعا بازی از لحاظ گیم پلی بسیار قوی کار کرد و آزادی عمل به مخاطب میداد که با مخفی کاری پیش بری یا اکشن و خیلی راحت و ملو بری همه رو بکشی(البته در بخش مخفی کاری میتونستیم از جعبه خالی های اسنیک فقید هم استفاده کنیم :lol: )
      بخش گرافیک بازی هم اگرچه یخورده ضعیف عمل کرد اما اونطور که باید و شاید تونست خودشو نشون بده و قابل قبول بودش.
      داستان بازی هم اگر سطحی بودش اما به موقع پیچش های خاص خودش رو داشت اما از این بازی نباید یه داستان بسیار قوی مثل سری “متال گیر سالید” را داشت اما کلا داستان بدی نداشت!
      موشکل و دوشواری اصلی بازی باس فایتاش بود :|
      شما در اول بازی انتخاب درجه سختی رو انجام میدید!
      به طور مثال بازی رو در سطح “معمولی” قرار میدید!
      خب آقای بازی کننده یا همون گیمر خودمون انتظار داره تا آخر بازی در سطح معمولی بازی انجام بشه و یکنواختی خودش رو داشته باشه که اذیتش نکنه!
      ما تا آخر هر باس فایتی مثلا دشمنارو خیلی خوب و تمیز میکشتیم اما وقتی به باس های میرسیدیم به جز لعن و نفرین به سازنده و خود باس کار خاصی بلد نبودیم :|
      یه نقد کوچیک بودش که در بابش به صورت گفتاری و خودمونی نوشتم :)
      نمره ی منم به این بازی:۹
      _______________
      انجمن حقوق بگیران مایکروسافت

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر