نقد و بررسی «چرخ دنده های جنگ: داوری»؛ مردم می توانند پرواز کنند

در ۱۳۹۲/۰۱/۱۹ , 16:38:47
Gears of War: Judgement, People Can Fly, اپیک گیمز - Epic Games, کنسول Xbox 360

مردم می توانند پرواز کنند

حماسه تکراری

Gears of War: Judgement, People Can Fly, اپیک گیمز - Epic Games, کنسول Xbox 360

سری بازی های «چرخ دنده های جنگ» در بین بازیکنان و مسلما Xbox 360 داران از محبوبیت خارق العاده ای بهره مند است نکات زیادی در بازی وجود دارد که ان را به یک عنوان شوتر سوم شخص ناب تبدیل می کند از جمله اکشن سریع, گرافیک فوق العاده با موتور گرافیکی «انریل انجین», داستان حماسی و بخش چند نفره لذت بخش که واقعا یکی از تمرکز های تیم سازنده این سری است.

بدون شک در سال ۲۰۱۳ مایکروسافت به یک انحصاری عالی نیاز داشت تا حداقل عطش طرفداران فروکش کند و ما شاهد یک «چرخ دنده های جنگ» جدید باشیم. تصمیم بر این شد نسخه جدید از این سری یک اسپین اف و پیش تولید باشد و اینبار «اپیک گیمز» ریسک بزرگی را انجام داد و هسته اصلی ساخت بازی جدید با عنوان داوری را به استودیو “People Can Fly” سازنده bulletstorm سپرد و خود فقط نقش نظارت بر روی بازی را ایفا می کرد و در همین حالت بود که خالق این سری «کلیف بزنسکی» استودیو «اپیک گیمز» را ترک کرد. حال در ادامه بخش های گوناگون بازی را بررسی می کنیم.

Gears of War: Judgement, People Can Fly, اپیک گیمز - Epic Games, کنسول Xbox 360

گیمپلی پیر و خسته

پایه گیمپلی سری بازی های «چرخ دنده های جنگ» “بکش و برو جلو است” و هیچ تغییری در طول بازی به وجود نمی اید تا شاید بازیکن کمی از حالت خسته کننده و تکراری بیرون اید اما این خستگی به شکل ماهرانه ای در نسخه اصلی این سری به رغبت برای ادامه تبدیل می شد چرا که شاهد میان پرده ها و تغییرات وسیع داستانی بودیم اما این بار تنها شاهد یک دفاع از قلعه خیلی ساده و پیش پا افتاده هستیم که به طور یکنواخت در طول بازی تکرار می شود.

شکل طراحی مراحل نسبت به نسخه های اصلی سری نه تنها بهتر نشده است بلکه یکنواخت تر و خسته کننده تر شده است تعداد سلاح ها در بازی زیاد است اما همه ان ها را در نسخه های قبلی به خصوص «چرخ دنده های جنگ ۳» دیده ایم و این به شدت عذاب اور است که در طول یک سری شاهد تکرار های گوناگون باشیم.

کاورگیری همانند گذشته است و تغییری به خود ندیده است و همانند گذشته مثال زدنی است. از مشکلات بزرگ «داوری» دشمنان تکراری ان است تعداد بسیار کمی دشمن جدید از نو طراحی شده و به بازی اضافه شده است که این خود یک ضعف به حساب می اید. اما در کنار تمامی این ضعف ها که همه ی ان ها تکراری شدن بازی است, «داوری» دارای نکات مثبتی هم در گیمپلی می باشد از جمله بخش چند نفره متنوع, رده بندی و ریتینگ در طول مراحل بخش داستانی بازی و حفظ نکات خوب گذشته و تغییر ندادن ان ها.

از موارد دیگری که می توانیم به عنوان یک تکته مثبت از ان یاد کنیم صحنه های شلوغ و پر برخورد بازی است, اینبار شاهد دشمنان بیشتری در یک صحنه خواهید بود و با غافلگیری های بیشتری رو به رو می شوید که شما را به خوبی به چالش می کشد. هوش مصنوعی بازی همانند گذشته در بهترین شکل ممکن قرار دارد دشمنان شما بسیار باهوش هستند و باهوش بودن ان ها به طور حتم رابطه مستقیم با درجه سختی انتخاب شده از سوی شما بستگی دارد. در هر صورت گیمپلی به همان اندازه که نکات منفی دارد نکات مثبتی هم دارد اما مشکل اصلی «داوری» در گیمپلی تکرار است, تکرار!

Gears of War: Judgement, People Can Fly, اپیک گیمز - Epic Games, کنسول Xbox 360

جلوه ای خیالی

مگر ممکن است «اپیک گیمز» پشت یک بازی باشد و از ان با موتور گرافیکی قدرتمند خود یعنی «انریل انجین» حمایت نکند؟ گرافیک فنی و هنری بازی پیشرفت داشته است اما بخش عظیم این پیشرفت مربوط به نورپردازی و افکت های گوناگون به خصوص اتش می شود که به شدت زیبا کار شده است, بازی پر از جزئیات گوناگون است که در نوع خود جالب توجه است اما به طور حتم نباید منتظر پیشرفتی همانند نسخه سوم این سری باشید چرا که گرافیکی انقلابی پشت بازی نیست اما به شدت بازی دارای گرافیکی قابل قبول است و همانطور که انتظار داشتیم در این قسمت به هیچ وجه شاهد کم کاری نیستیم.

طبق قول هایی که از سوی طراح بخش گرافیکی بازی  مطرح شده بود به لطف پیشرفت بخش Global Illumination (پخش و بازتاب نور و سایه) و سیستم رندرینگ شاهد عنوانی با رنگ های زنده و واقعی هستیم. با پیشرفت این موارد رنگ های بیشتری تولید شد و نورهای روشن پدید امد, افکت Bloom هم ارتقاء پیدا کرد تا اتش واقعی تر جلوه کند. برای پیشرفت کیفیت میان پرده ها از تکنیک post-processing استفاده شده است تا تصاویر زیبا تری را شاهد باشیم. در مجموع اینها از پیشرفت های مهم بخش گرافیکی بازی می باشد.

Gears of War: Judgement, People Can Fly, اپیک گیمز - Epic Games, کنسول Xbox 360

حماسه فلش بک!

داستان نسخه های قبل سری «چرخ دنده های جنگ» یک روایت حماسی با اتفاقات درام و غم انگیز بسیار زیاد بود و بازیکن را در خود غرق می کرد به خصوص این که شخصیت پردازی همیشه عمیق بوده است تا جایی که بازیکن را تحت تاثیر قرار می داد اما اینبار شاهد داستانی به شدت کلیشه ای هستیم که اصلا برای این سری جالب نیست.

داستان تشکیل شده از فلش بک است, با هر فلش بک در قالب یکی از شخصیت ها از چهار نفر قرار می گیریم که تنها نکته مثبت روایت این شکلی داستان تنوع است نه داستانی عمیق! روایت داستان به قبل از وقایع نسخه سوم بر می گردد, این بار بازیکن در قالب Damon Baird قرار می گیرد(به جز قسمت هایی از بازی) که رهبری گروه۴ نفره Kilo را بر عهده دارد. گروه چهار نفره ای که کمتر به روابط  ان ها پرداخته شده است.

میان پرده همان اول بازی, نشان دهنده این است که گروه Kilo دستگیر شده اند و در راه دادگاه «کلنل» هستند تا برای سرپیچی از دستورات رهبران مورد بازخواست قرار بگیرند از اینجا است که فلش بک ها شروع می شود!

داستان پیش برد نسبتا خوبی دارد اما مثل گذشته سازندگان موفق به خلق صحنه های تاثیرگذار و داستانی عاطفی نشده اند شاید دلیل ان تغییر استودیو سازنده بازی باشد. از موارد قوت داستان بازی دیالوگ های طنز و خنده دار Damon Baird می باشد, در طول بازی شاهد مزه ریختن های باحال Baird خواهید بود که در نوع خود تنوعی برای داستان بازی به شمار می اید!

در بازی شما دو داستان را پیگیری می کنید یکی Judgment که خط اصلی داستان بازی را تشکیل می دهد و دیگری AfterMath. فرق این دو کمپینگ در این است که Judgment وقایع قبل از نسخه سوم بازی را دنبال می کند و نشان می دهد Baird چه داستانی داشته است اما AfterMath وقایع را همزمان با نسخه سوم و مارکوس فنیکس دنبال می کند.

Gears of War: Judgement, People Can Fly, اپیک گیمز - Epic Games, کنسول Xbox 360

مکمل حماسه

موسیقی بازی مثل همیشه همان چیزی است که باید باشد: “حماسی!” در حین بازی موسیقی های حماسی پخش می شود که واقعا حس خوبی را به بازیکن القاء می کند اما بهتر از ان صداگذاری بازی است که صدای Baird واقعا به شخصیت خلق شده اش می خورد شوخی هایش به چهره اش می نشیند و دیالوگ های که برای او در نظر گرفته شده است با چهره اش مطابقت خوبی دارد. اما سایر شخصیت ها به خوبی Baird صداگذاری عمیقی ندارند و کمی خشک به نظر می رسند اما قابل تحمل اند. صداگذاری بر روی سلاح ها و انفجار ها یا افکت ها بسیاری واقعی به نظر می رسند و حس را القاء می کنند.

Gears of War: Judgement, People Can Fly, اپیک گیمز - Epic Games, کنسول Xbox 360

به طور کلی «داوری» یک عنوان با هدف ارائه بخش چند نفره جدید, به روز شده و ایراد گیری شده به انتشار رسیده است نه یک بخش تک نفره جدید و کاملا نو, «داوری» در بخش تک نفره و به صورت دقیق تر گیمپلی همان نسخه قبلی است با روایتی متفاوت پس منتظر یک چیز متفاوت با ایده های نو نباشید. «داوری» به عنوان یک بازی خوب در کارنامه People Can Fly به حساب می اید اما نه برای استودیو افسانه ای «اپیک».

۷/۱۰

پلتفرم: Xbox 360
نویسنده: محمد حسین کریمی


127 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. قبل عید یکی از دوستان می گفت به این بازی ۹ کمتر نمیشه داد!
    رفتم خونه دوستم بازی کردم و به غیر از تغییرات گرافیکی هیچ تغییری تو گیم پلی ندیدم.
    دوست من که فن دو آتیشه ی گیرز بود اینو وسط کار ول کرد!
    به خودم گفتم اگه اون ولش کرده حتما بازیش مسخره شده.
    نمی دونم چرا بعضی از دوستان الکی از این بازی حمایت می کنن.

    ۰۰
    1. من از وقتی شما تو سایت اومدی فقط یه چیز در مورد شما فهمیدم:
      اصلا حاظر به قبول کردن ایراد های بازی های انحصاری مایکروسافت نیستید!

      من فقط نظر خودم و تجربه ای که از بازی داشتم رو گفتم.خیلی ناراحت نشید.

      ۰۰
    2. اتفاقا خوبه.نباید الکی به بازی ها نمره بالا داد.خیلی بازی ها هستن که ارزشی مابین ۷ تا ۱۰ دارند که اینجوری حق اونا پایمال میشه.
      اصولا باید به بازی ها سخت نمره داد تا سازنده ها مجبور بشن بازی رو بهتر کنن.(البته نقد های ما رو که نمی بینن)

      ۰۰
  2. هم از بخش تک نفره و هم از بخش چندنفره انتظار نکات جدید داشته باشید چون واقعا متفاوته با نسخه های قبل سری. اگر واقعا گیم پلی فوق اکشن و سریع جاجمنت رو درک کنید احتمال داره دیگه سمت شماره های اصلی گیرز با سختی برید!
    ______________________________
    Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved
    انجمن حقوق بگیران مایکروسافت
    cooming soon Durango!=Dragon

    ۰۰
    1. هیشکدوم از اهالی حقوق بگیرای ماکروساف جنابعالی رو نمیشناسن
      شوما با اجازه کی بارکد درج میکنی زیر اسپمات؟
      _____________
      رسول از انجمن SONY make.believe

      ۰۰
    2. فعالیتش تو حلقم ….
      در مورد نقد محمد حسین زیبا نوشته بود (اصلا کاری به نمره و … ندارم) متن رو قشنگ نوشته و مهمترین بخش در این نقد اینه که نظره شخصیشو بدون هیچ گونه گرایش خاصی نوشته که اصل اول منتقد بودن هست .
      ________________
      SONY make.believe

      ۰۰
  3. حماسه تکراری ایول حال کردم =D من خودم جعبه مجهول ندارم ولی از دوستم شنیده بودم که خیلی مسخره وتکراری شده خودمم چند دقیقه ای تجربه اش کردم ولی اصن باهاش حال نکردم همون هفتی که اقا محمد داد کافیش بود من بودم کمتر میدادم :lol: :lol:

    ۰۰
  4. “اپیک دست به ریسک بزرگی زد”؟! پس کجیما هم دست به ریسک بزرگی زد که رایزینگ رو به پلاتینیوم داد وقتی قراره سبک بازی تغییر کنه باید استدیو هم عوض بشه
    “گیم پلی بازی سادست” PCF ترکیبی بی نظیر از ران اند گان و داک اند کاور به وجود اورده که هسته ی گیم پلی کلی تغییر کرده و کمترین شباهتی به شماره های قبلی نداره
    “شکل طراحی مراحل نسبت به نسخه های اصلی سری نه تنها بهتر نشده است بلکه یکنواخت تر و خسته کننده تر شده است” یعنی شما طراحی بی نقص مراحل که بزرگ تر شده و هر گوشه و کنارش یه سلاح خاص گذاشته شده که صد در صد کاربردیه رو ندیدی؟
    “تعداد سلاح ها در بازی زیاد است اما همه ان ها را در نسخه های قبلی به خصوص «چرخ دنده های جنگ ۳» ۸-O دیده ایم و این به شدت عذاب اور است که در طول یک سری شاهد تکرار های گوناگون باشیم.” بازی قبل از شماره ی اوله یادت باشه بعد سه تا اسلحه به بازی اضافه شده شما یه Sci-fi به جر هیلو اسم ببر که بالای ۳۰تا اسلحه داشته باشه
    “دشمنان تکراری ان است تعداد بسیار کمی دشمن جدید از نو طراحی شده” یعنی شما سیستم S3 رو ندیدی؟!!
    “تکرار” سبک بازی ارکیدی شده و برا جلوگیری از تکراری شدن چندین حالت برنامه ریزی شده
    این نقد فقط برای کوبوندن جاجمنت نوشته شده اگه به این ۷ بدید اصلا به AoT نمیشه نمره داد! بالای ۳ نباید پس به اون بدید!
    ______________________________
    Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved
    انجمن حقوق بگیران مایکروسافت
    cooming soon Durango!=Dragon

    ۰۰
    1. “پس کجیما هم دست به ریسک بزرگی زد که رایزینگ رو به پلاتینیوم داد وقتی قراره سبک بازی تغییر کنه باید استدیو هم عوض بشه” اولا رایزینگ با متال گیر سالید کاملا متفاوت هست دوما کوجیما هم اشتباه می کنه خدا که نیست! گرز اف وار جاجمنت هم تغییر سبک نداده الان گرز اف وار هک اند اسلش هست؟!

      “گیم پلی بازی سادست” من این جمله رو در طول نقد هم نمی بینم و من مشکل تکراری شدن ازش گرفتم.
      یعنی شما طراحی بی نقص مراحل که بزرگ تر شده و هر گوشه و کنارش یه سلاح خاص گذاشته شده که صد در صد کاربردیه رو ندیدی؟ مرحله؟ :lol: بازی کلا از دفاع از قلعه تشکیل شده با یکسری مراحل پیش برد تکراری به بزرگ تر شدن صحنه های و مراحل اشاره کردم طراحی بی نقص :lol:
      بله سلاح ها تکراری هستن! دیگه خسته شدیم از بس با این سلاح های تکراری تیراندازی کردیم حتما لازم نیست سلاح جدید بذارن می تونن سلاح ها رو تغییر بدن.
      این نکته هم که صد درصد مشخصه دشمن با طراحی جدیدی در بازی ندیدم همان چیزی های که در نسخه سوم بود.
      شما هم فن بازی هستی این چرت و پرت ها رو تموم کن بهت می خندن, بازی یک دنباله کلیشه ای هست نه چیز دیگه ای کمی واقع بین باشین از سر فن بازی چیزی نگین. :wink:

      ۰۰
    2. من فن بازی هستم ولی الان فن جاجمنتم و به نظر من این بازی هیچ ربطی به نسخه های قبل نداره. خود بینی هم چیز خیلی بدی هستش اگه متن من رو حذف نکرده بودید به خیلی از سوال ها چواب داده بود.
      اگر شما هم قصدت کبوندن بازی بود لااقل ایراد درست حسابی می گرفتی
      “سلاح جدید بذارن می تونن سلاح ها رو تغییر بدن.” :lol: نمی خواستی m4 برات بذارن توی بازی اصلا بعید میدونم بازی رو بیشتر ۱بار تموم کرده باشیو و مالتی رو بیشتر یه ساعت :lol:
      نقدت هم پر از ایراده و به خیلی از قسمت ها اشاره نکردی چون طرفدار بازی نیستی خیلی از نکاتش رو نمی دونی چی هست

      ۰۰
    3. درسته طرفدار بازی نیستم چون که یکی که طرفدار بازی باشه مثل شما نمی تونه بازی رو نقد کنه اخر سر هم یه ۱۰ الکی می ذاره اخر نقد. در ضمن مشکل همین جاست ایده نو ندارن اگر ایده ها مثل هیلو تو ذهن سازنده بود مطمین باش می تونست سلاح جدید خلق کنه در ضمن مشکل اصلی بازی سلاح نیست این تنها یکی از ایراد ها هست. من چیزی رو حذف نکردم اگر می خواستم می تونستم فقط کامنتت رو تایید نکنم که کردم ببینم چی می خوای بگی. اینجا همه با شما مخالفن با این حال حرف خودتون رو می زنید. در اخر هم باید بگم وظیفه شما اینه که به نقد دیگران احترام بذاری و فقط نظر شخصی خودتون رو بگین. مطمین باش اونقدری بازی رو تموم کردم که بتونم نقدش کنم.

      ۰۰
    4. من به نقد شما احترام می ذارم در صورتی که از بازی متنفر نباشی.
      این همه متن نوستی ولی هیچی از ویژگی های مثبت بازی مث DeclassifyوSmart Spawn System نگفتی

      ۰۰
    5. ببین در مورد سیستم Declassify نوشتم و ازش به عنوان نکته مثبت یاد کردم اگر این و سیستم S3 نبود که نمره از این ها هم پایین تر میومد. کلا نواوری ها به این دو تا برمی گرده.

      ۰۰
    6. این کامنته من رفت باسه تایید ;/
      این که شما بازی گیم پلی رو تکراری حساب میکنی مشکل از نحوه بازی کردنه شماست برادر,به عنوان مثال میگین که:”خسته شدم از بس با سلاح هایه تکرازی شلیک کرد”.خب با اون سلاح ها بازی نکن,مطمعن باشه سلاح هایه دیگه ای هم هست که بتونه جایگزینه اون بشه…..
      مثلا من به شخصه از لنسر که فک کنم از پر استفاده ترین سلاح ها برایه بیشتره گیمر ها باشه کمترین استفاده رو کردم
      این که ایشون میگه گیم پلی تغییر کرده دقیقا حرفه منه….حالا این که شما درک نمی کنید,دلیل نمیشه که حرفه غلطی زده باشه(که اونم علت داره چون شما این گیم پلی که ایشون میگه رو اصلا نمی دونید چجوری هست)
      به نظره من برایه اشنایی بیشتر با این گیم پلی مورده نظر برید چنتا از ویدیو هایی از بخشه مسابقاته مولتی این بازی ببینید تا بفهمید که چی هست این نحوه ی بازی…

      ۰۰
    7. :| عزیز من این حرفا رو نگید. گیمپلی همونه هر چی تو نسخه سوم دیدیم همونه بدون کوچکترین تغییری. مشکل از من نیست عزیزم جمع بستم سلاح ها نگفتم از یک سلاح استفاده می کنم :lol: حال همه گیر دادن به این مورد که واقعا هم یک ضعف حساب میشه.

      به نظر من گیمپلی کوچکترین تغیری به خودش ندیده.

      ۰۰
    8. گیم پلی چالش انگیز تر شده,دیگه نمی تونی یه جا کاور بگیری و با یه سلاحه اتوماتیک طرف بزنی چون دشمن هرلحظه داره به سمتت پیشروی میکنه(این دقیقا گیم پلی بود که بیشتره ما تو سه شماره ی قبل انجام میدادیم).اگه شما بخوای مثله قبل بازی کنی ممکنه تو درجاته نرمال و اسون بتونی موفق بشی ولی در درجاته بالا که گیم پلیه واقعیه جادجمنت رو نشون میده,جواب نمیده!گیم پلی که الان در جادجمنت هست شبیه به گیم پلیی شده که تو مولتیه بازی به کار میره تو این نسخه دیگه سلاح ها اتومات به کار نمیاد و اگه شما مثل قبل بازی کنی اصلا بازی بهت نمی چسبه یا به نظرت تکرازی میاد.
      همون طور که در بالا گفتم اینکه شما از گیم پلی لذت نمی بری علت از نحوه ی بازی کردن خودته,چطور ممکنه بعضی از ما انقد از گیم پلی این نسخه لذت ببریم ولی بعضی از ما نه؟!!

      ۰۰
    9. چون که شما فن بازی هستی و ایرادات رو نمی بینی و قبول نمی کنی در اخر هم لذت می بری درست مثل خودم اصلا نمی تونم ببینم یه سری بازی هایی که طرفدارشون هستم ایراد دارن.

      ۰۰
    10. تنها ایراد بازی شخصیت پردازی ونبود صحنه هایی مرگ دام و…هست
      بقیه چیزها در بالاترین سطح قرار دارند
      نمره۸,۸

      ۰۰
    11. البته اینی که شما میگی درست هست برایه مثال من داستان بازی رو هم انچنان بد که دوستان میبینن نمی بینم که شاید به خاطر فن بودنه منه ولی خوب تا جایی قبول میکنم که داستانه بازی انچنان خوب نبود مثل گذشته ها
      ولی این بدی گیم پلی رو واقعا نمی تونم قبول کنم چون دقیقا می دونم که مشکله از کجاست,چرا؟چون یه زمانی من هم معمولی مثله هم بازی میکردم و حتی در گرز دو یا سه هم به من حس تکراری بودن دست می داد, از وقتی هاردکور شدم که چندین ساعت پایه مولتیه این بازی بودم و تازه فهمیدم این گرز چی هست…
      حالا من هرچی هم از این گیم پلی بگم باز شما حرفه خودتونو میزنید و حق هم دارین,تنها راهش اینه که یا بیاین گیم پلی افراد هاردکور تو مولتی رو ببینین یا خودتون بیان لایو و یه چن دست بازی کنید.تازه اون موقع می بینید که چقد عقبید و من چی میگفتم….

      ۰۰
    12. دوستان الکی بحث نکنید در مواجه با جاجمنت دوتا بر خورد وجود داره:
      ۱.مثل شماره های قبل بازی کردن و همیشه پشت کاور بودن
      ۲.اکشن بازی کردن
      معلومه کسایی که ۷ساعت از گیم پلی بازی رو پشت کاور بودن نمی تونن از این بازی لذت کافی رو ببرن مثل اینکه مکس پین۳ رو مدام در کاور تیر اندازی کنید اونوقته که به مکس پین۳ هم ۷ میدید :|

      ۰۰
    13. کاملا موافقم با حرفات دقیقا حرف منو زدی.
      در مورده ایراده اصلی که شما(نویسنده نقد) از بازی گرفتین یعنی گیم پلی کاملا مخالفم,جادجمنت گیم پلی که قبلا بیشتر تو بخشه مولتی بازی به کار میرفت رو وارده بخشه کمپین کرد,چالش انگیزیه بازی رو بیشتر کرد.چندین سلاح فوق کارامد وارده بازی کرد و گیم پلی نابی از بازی به نمایش گذاشت
      درکل این که شما میگین بازی تکراریه بستگی به چگونه بازی کردنه شما داره,چطور ممکنه من و چندین نفره دیگه از گیم پلی خوشمون بیاد ولی بعضی ها خوششون نیاد؟؟!! من حدس میزنم دلیل این که شما از گیم پلی این نسخه خوشتون نیومده اینه:از سلاح هایه دیگه کمتر استفاده کردین,مثل شماره قبل بازی کردین(یعنی همونطوری که در شماره ی قبل بازی کردین در این نسخه هم بازی کردین)
      البته از اونجایی که شاید با اون نحوه بازی که من میگم اشنا نیستین ممکنه درک نکنید منظوره من چیه…

      ۰۰
  5. ممنون.نقد خوبی بود.دیگه همه میدونن مایکرو اب بسته به این عنوان دیگه.این بازی میخاست جای خالی انحصاری رو برا x360 پر کنه که تقریبا ناکام بود.
    این بازی واقعا چیز جدیدی به این عنوان اضافه نکرده.برعکس شماره های پیش.
    به احتمال زیاد این اخرین انحصاریه مایکرو تو این نسل بود

    ۰۰
    1. مگه من گفتم خوندمش¿¿

      این کامنتت خیلی مسخره بود(قصد بی احترامی ندارم ها)!!خوب بازیو انجام دادم دیگه!چیز سختیم نیست که حتما آدم باید بخونتش تا نتیجه بگیره!

      هرچه قدر گیرز سه لذت بخش بود این یهکه افتضاح.
      فقط گراف داشت همین.

      ۰۰
    2. شما موظفی بازیرو انجام بدیو نقدو کامل بخونی و بعد اسپم تراوش کنی…
      _____________
      رسول از انجمن SONY make.believe

      ۰۰
    3. ضمنن از این به بعد مثل بچه ی ادم علامت سوالو بزار وگرنه جور دیگه ای باهات برخورد میشه
      _____________
      رسول از انجمن SONY make.believe

      ۰۰
    4. Jin@
      ۱ هفته بن به خاطر رفتار کودکانه، دخالت در کار دیگران، نداشتن شعور ارسال دیدگاه و استفاده از ادبیات نامطابق با سایت، اسپم و تهدید و مهم تر از همه توهین مستقیم و غیر مستقیم به کاربران.

      ۱۰
    5. سعید زعفرانی@
      اژدها وارد میشود :D
      ______________________________
      Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved
      انجمن حقوق بگیران مایکروسافت
      و
      ________________
      SONY make.believe

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر