سخنان سازندگان «ندای وظیفه: ارواح» درباره داستان خطی بازی ها
تهیه کننده بازی Call of Duty: Ghosts آقای Mark Rubin در وبسایت US Gamer علل اینکه “چرا سازندگان این شوتر محبوب به ساخت داستان های خطی ادامه می دهند” صحبت هایی کرد.
“ما می خواهیم داستان بازی را پیش ببریم و بازیباز را در جریان اتفاقات آن قرار دهیم.ما نمیخواهیم که یک ایده open-world بدهیم که در آن بگوییم هرکاری می خوام خواهم کرد.من می توانم داستان را خراب کنم ، می توانم آن را بی ربط کنم.این تعادل جالبی نیست.ما میخواهیم مطمئن شویم بازیباز داستان و اتفاقاتی را که برای او خلق کرده ایم را دریافت کند در عین حال نیاید و دکمه Y را بزند که کات سین تماشا کند و یا با انتخابی داستان را خراب کند و یا در آن گم شود.”
“اولین چیزی که نصبتان خواهد شد ، درصورتی که از داستان اصلی سازندگان فاصله بگیرید ، این است که می فهمید شما در یک بازی رایانه ای هستید.برویم ببین می شود سیفون توالت را کشید!؟بله می شود.من هربار که Duke Nukem بازی میکردم این عمل را انجام می دادم.اما این کار شما را از داستان اصلی منحرف می کند.ما همیشه میخواهیم بازیباز فکر کند که در یک فیلم سینمایی قرار دارد و یک تجربه سینماتیک خواهند داشت.من فکر می کنم موارد فرعی که گفتم شما را منحرف خواهد کرد.”
Call of Duty: Ghosts بر روی رایانه های شخصی, پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ در ۵ نوامبر ، و نسخه های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان نیز به دنبال آن عرضه خواهد شد.
نظر شما چیست؟آیا آزادی در بازی باعث انحراف و تخریب تجربه اصلی می شود؟
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
بدبخت درست گفته دیگه. بازی های سبک cod نیاز به داستان چند خطی و … نداره. اینا ماله بازی های دیگست. من که باش موافقم
چه داستان لهی باید داشته باشه بازی که با سیفون کشیدن بهم بریزه خطوطش
بایوشاک رو یبار ببینه این بنده خدا بد نیست
بایوشاک که اپن ورد نیست این بنده خدا میگه اگر اپن ورد باشه شما هی میرید سرک میکشید
“ما نمیخواهیم که یک ایده open-world بدهیم که در آن بگوییم هرکاری می خوام خواهم کرد.”
حالا مثلا کال اف هم مثل بایو بخواد یکسری تعاملی هم بذاره چی مثلا؟ کفششو واکس بزنه یا ورزش کنه؟
اینهم که میگن بخاطر پول یا کم کاری این کارو نمیکنه باید بدونن ساخت صحنه ای سینمایی که قابل تعامل در لحظه بوسیله بازیباز هست در سطح کار کال اف سخت ترین و پر هزینه ترین بخش بازی سازیه.
اینم برای خودش حرفی است.مطمئنا اگر بازی ساز دیگه هم همچین طرز فکری داشتن اینهمه خودشون رو به این در و ان در نمیزدن که به بازی کننده ازادی عمل بدن.
اصلا من نفهمیم این چه کاریه ایشون که خیلی به روند سینمایی علاقه دارن یه سر برن بالیوود و یه فیلم درست و حسابی از این سری بسازند دیگه نگران هم نمیشن که بازی کننده بزن داستان بازیرو خراب کنه(حالا انگار خیلی هم داستان داشت اونم به خصوص سری مدرن وار) :lol: :lol:
واقعا که حرف های ایشون مثل بازی هاشون خنده داره
اولا که داداش من بازی ها به هم ربطی ندارند
یک بازی داریم ماشین سواری هست یک بازی داریم مثل سبک gtaهست یک بازی داریم فوتبال هست
یک بازی هم داریم که مثل سبک کالاف هست …
این که تو بازی ماشین سواری نمی تونی از ماشین در بیای و اون تو زندانی شدی چیز بدی نیست سبکش اون هست سبک کالاف هم نبودن مراحل جانبی در طول کمپین هست که بیچاره مراحل جانبی رو هم با عنوان اسپشیال آپس می زاره
در مورد حرف بعدیتون خوب کالاف همیشه داستان محور بوده
همه ی ما ها ( منظورم گیمر هاست ) عاشق پرایس شدیم برای مرگ soap گریه کردیم
و لحظه به لحظه داستان رو دنبال کردیم
کالاف یعنی داستانش و بازی بدون یک داستان قوی معنی نمی ده اصلا با شما موافق نیسنم
سبک کالاف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جدید در اومده؟؟؟؟ :-? :-?
درضمن اینم من بگم که من نه عاشق پرایس شدم و نه از مردن soap ناراحت شدم.
“کالاف یعنی داستانش و بازی بدون یک داستان قوی معنی نمی ده”
ببین دوست عزیز بازی یعنی گرافیک,گیم پلی,داستان,موسیقی حالا این بازی می خواد ندای وظیفه باشه یا میخواد هر بازی دیگه ایی باشه.یه بازی وقتی کامله که همه ی اون موارد رو داشته باشه ومثلا اگر تویه بخشی ضعیف باشه هر چند تو قسمت های دیگه خیلی خوب عمل کنه بازم بازی ناقصی هستش.پس این حرفت که میگی cod یه بازی داستان محوره کاملا بی معنی هستش و فقط بهونه ای برای دیگر قسمت های ضعیف بازی هستش.
از نظر من که کالاف در بخش داستانی عنوان درخوری نیست جذبه اش در اصل در همان گیم پلی و هیجان ۵ ساعته اش هست…
“من نه عاشق پرایس شدم و نه از مردن soap ناراحت شدم.”
این یعنی شما به داستان بازی هیچ توجهی ندارید و صرفا از گیم پلی لذت می برید
کالاف کلا برای شما مناسب نیست و پیشنهاد من براتون بتل فیلد هست
سبک کالاف هم جدید در نیومده ۱۲ ساله که اومده و کالاف نه تنها یک سبک بازی بلکه سبک زندگی برای هوا دترای دو اتیشش هست
من و شما هم در حدی نیستیم که درباره ی این بازی اسطوره ای نظر بدیم…
گرافیک نداره کالاف؟گیم پلی نداره؟داستان نداره؟موسیقی ندازه؟مرحله های جانبی نداره؟
چی کم گذشته
تو این سایت مد شده هر خبر جدیدی میاد همه میگن مخالفم!
چرا اینطوریه؟!
کالاف یهنی داستانش؟!خوبه والله!معنی داستان رو هم فهمیدیم! :lol:
بحث راستان نیسا
بحث اینکه بازی های قبل کالاف یک دمو به عنوان داستان داشتن وصط ها که اون هم با دکمه ی اسپیس رد میشد
این که در طول گیم پلی داستان وجود داشته باشه و اتفاقات تو خود گیم پلی بیوفته و بخشی از بازی باشه و نشه ردش کرد اختراع کالاف بود و دیدیم که موفق بود حالا هم می خواد همون رو ادامه بده
بله معنی چنین داستانی رو ما با کالاف فهمیدیم…
از اون لحاظ یه جورایی حق با شماست وگرنه کالاف داستان قدرتمندی نداره…
نه! من اصلا فکر نمی کنم ! تو سری بازی های بایوشاک هم ما داستان خطی داریم ولی دائم داریم به اطراف سرک می کشیم از داستان و مسیر اصلی بازی منحرف شدیم؟!
فکر نکنم یه سیفون کشیدن! و یا هر عمل دیگه ای باعث بشه ما از داستان و مسیر اصلی بازی منحرف بشیم!
خودت رو اذیت نکن وحید خان!دارن بهونه میگیرن مثلا میخوان تعامل با محیط “صفرمطلق” بازیاشون رو توجیه کنن!
برید جمع کنید آقا جان!
والا
البته تعاملی که دوستان میگید بیشتر مربوط به بازیهای اکشن ماجرایی هست.کال اف اصلا جنسش این طور نیست.اکشن بازی خیلی سریعه و نیازی به توقف هم نداره.
همه هم میدونند لذتی که کال اف داره هیچی نداره و چقدر بودن و هستن بازیهایی که خواستن این مدلو تقلید کنند ولی شکست خوردند.
آزادی داریم تا آزادی . . .
ببینیم call of dogs چیکار میکنه . . .
_______________________________
XBOSS One/Say hello to your new boss
دقیقا
مثلا تو Army of Two: The Devil’s Cartel هم مثلا آزادی عمل داریم :-|
بعضی مراحل میتونستی انتخاب کنی رو زمین آدم ها رو لت و پار کنی،یا بری از بالای دیوار شلیک کنی!!!
به اینم میگن آزادی عمل :roll:
—————————-
SONY make.believe
یه چیزی گفتن ایشون.زیاد جدی نگیرید.بازیباز باید با محیط اطرافش هم تعامل داشته باشه.
باید بازی کنیم ببینیم چجوریاست
میخواد زحمت خودشو کم کنه بازی رو کوچک تر بسازه و از جزییات پرهیز کنه این اراجیفو میگه!!!!!!خوب راحت بگو حال نداریم چیزی به بازی اضافه کنیم دیگه!!!!!!!!! :evil:
___________________________________
just BF4
خوب اگه قراره فقط صحنه سینمایی ببینیم و بریم جلو پس چرا به جای بازی چرا فیلم نمیسازین؟
بازی مزیتش به همینه که میتونی خودتو توی محیط حس کنی و باورش کنی و حتی درونش زندگی کنی نه فقط تماشاش کنی. حالا کاری به مثالی که
زده ندارم ولی جزئیات در فضای بازی به باور پذیر بودن محیطش کمک میکنه.
در ادامه میگه:
“یا با انتخابی داستان را خراب کند و یا در آن گم شود.” :-| :-x
الان به شعور مخاطبشون هم توهین کردن. میگن شما شعور اینکه انتخاب کنید ندارید و انتخاب شما گند میزنه به داستان بازی
چیز تازه ای نیست تو کالاف های قبلی هم دمو ها و داستان در جریان بازی جلو میرفت و ما بخشی ازش بودیم و مثل بازی هایی نبود که یک مرحله بری یک دمو ببینی و خیلی هم موفق بود
شما هم به شعورت توهین شده لطفا بازی رو نخرید…
بازی رو کپی می کنید ۲تومان می دید نسب می کنید طلب کار هم هستید ؟
ما داریم در مورد بازی کالاف دیوتی صحبت می کنیم ….
هر بازی سبکی داره و سبک این بازی open world با مراحل جانبی نیست
جای انتقادی هم وجود نداره
اشتباه نکن. خودم از اولین کسایی هستم که این عنوان رو میخرم و انتقادی از بازی ندارم چون انتظاری بیشتر ازشون نمیره وگرنه فروش آنچنانی نداشت. ولی صحبت هاشون یه کم بچگانه است که اگه موارد فرعی بزاری گیمر از داستان منحرف میشه. مثلا بایوشاک : بیکران جزئیاتی بسیار ریز داشت که شاید هنوز هم کسی به تمام اونها توجه نکرده باشه و همه در خدمت داستان بودند.یا همین دوک ناکم یکی از بزرگ ترین اول شخص های دورانش بود و وسایل تعاملی درش بسیار بود.
مشکل خود کال نیست. داره از تمام اول شخص ها صحبت میشه.
جدا اقا پویا نکته خوبی اشاره کردی.
چه جالب!!
فقط بتلفیلد ۴
چه ربطی داشت الان؟!! :-|
————————-
SONY make.believe
از این newbee هاست دیگه.
دو تا اسپمر با هم دارن حال میکنن به ما ربطی نداره