امتیاز آخرین بازی انجام شده توسط شما

در ۱۳۹۲/۰۴/۲۸ , 21:00:42

در آخرین روز بسیار گرم این هفته باز هم با شما هستیم تا به بررسی آخرین بازی های انجام شده توسط شما در این هفته بپردازیم.

از شما  می خواهیم آخرین بازی که انجام داده‌اید را معرفی کنید. نام کامل بازی به همراه نام سازنده و ناشر آن و پلتفرمی که شما بازی‌ کرده‌اید را حتما ذکر کنید. بعد از این می‌توانید اطلاعاتی در مورد روند داستانی بازی بنویسید و بازی را خیلی خلاصه نقد کنید. بحث کردن در مورد بازی‌ها هم بلامانع است.


304 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. Metal Gear Solid 3 : Snake Eater
    Konami / Kojima Productions
    PS2
    نمی دونم باید از کجای این بازی شروع به تعریف و تمجید کنم!
    یکی از کامل ترین بازی های عرضه شده تا به امروز این بازی هست.یک سری امکانات توی این بازی وجود داره که اصلا به وجودشون نیاز نیست.با این که روند ماموریت ها خطی طراحی شده ولی توی همین روند خطی کارهای خیلی زیادی هست که میشه انجامشون داد.
    در طول مراحل از مناطق مختلفی عبور می کنیم.
    برای شروع کار لباس و War Paint برای صورت انتخاب می کنیم.چندین مدل از هر کدوم وجود داره.مخصوص جنگل,بیابان,داخل ساختمان,داخل باتلاق و…
    وارد جنگل میشیم و می تونیم شکار کنیم.خرگوش,وزغ,مار,موش,خرچنگ,تمساح و…
    توی جنگل میشه دنبال میوه گشت یا دنبال آیتم های مخفی گشت.آیتم های مخفی فراوانی برای پیدا کردن وجود داره.
    البته باید مواظب باشیم خودمون گیر نیوفتیم.توی جنگل پر از تله است.هر لحظه امکان داره داخل هرکدوم گیر بیوفتیم.
    باید حواسمون باشه تا داخل مرداب ها گیر نکنیم و گیر مار و تمساح نیوفتیم.مراقب نگهبان هایی که داخل جنگل چرخ می زنن باشیم.اگه بهشون برخورد کنیم سریع نیروی کمکی خبر می کنن و حسابی دردسر میشه.
    کمپ های دشمن رو می تونیم پاکسازی کنیم یا این که بدون توجه از کنارشون بگذریم.اگه بخوایم پاکسازی کنیم راه های های مختلفی وجود داره.مخفیانه یا با حمله مستقیم.در هر حالت بازی هیچ مانعی سر راه شما قرار نمیده.چون وسایل زیادی برای انجام هر روش وجود داره.انواع مختلف اسلحه سبک و سنگین.چندین مدل نارنجک و مین.برای مخفی کاری هم میشه از صدا خفه کن برای اسلحه ها استفاده کرد.میشه توی جعبه مخفی شد یا این که حواشون رو پرت کنیم و اونا رو یه گوشه خفه کنیم.
    می تونیم به کندوی زنبور شلیک کنیم و اونو روی سر دشمن بندازیم تا زنبورا حسابشون رو برسن.
    می تونیم یه مار رو بیهوش کنیم و اونو وسط سرباز های دشمن یا داخل کمپشون ول کنیم تا سرشون به اون گرم بشه.
    می تونیم دشمن ها رو از پشت غافل گیر کنیم و ازشون اطلاعات بکشیم.مثل راه های نفوذ به کمپ یا فرمان حمله.
    اگه در طول این جریانات زخمی شدیم باید خودمون رو درمان کنیم.نخ بخیه,آنتی بیوتیک,پماد,بانداژ و …. برای این کار وجود داره. شکستگی ها رو با یه تیکه چوب و باند ببندیم.سوختگی ها رو با پماد و گاز استریل و باند.گلوله رو با چاقو از داخل بدن بیرون بکشیم و با نخ بخیه اونو بخیه بزنیم.زالو هایی که روی پوست می چسبن رو با سیگار روشن بسوزونیم و ….
    باید غذا بخوریم تا انرژی از دست رفته رو بدست بیاریم.در ضمن موقع استفاده از اسنایپر هم باید از دیازپام استفاده کنیم تا جلوی لرزش دست رو بگیره!
    اگه غذای خراب بخوریم یا تیر سمی بهمون بخوره یا مار نیشمون بزنه مسموم میشیم و باید با دارو مسمومیت رو رفع کنیم.
    در کنار انجام این کارها میتونیم با پارا – مدیک تماس بگیریم و درباره موضوعات پزشکی یا فیلم های روز دنیا صحبت کنیم.
    با زیرو در باره روند ماموریت صحبت کنیم یا با سیگنت درباره اسلحه صحبت کنیم.
    در میان این صحبت ها اطلاعات مفیدی درباره اسلحه ها بدست میاد و همچنین گاهی نکات پزشکی متوجه میشیم.
    در میان این صحبت ها متوجه میشیم زیرو از شخصیت ۰۰۷ خوشش میاد ولی اسنیک خیلی باهاش حال نمی کنه.
    متوجه میشیم پارا – مدیک از صحنه های سه بعدی توی فیلم ها کمی وحشت داره…
    در طول بازی وارد غار هم میشیم و باید با مشعل داخل آنها بچرخیم و آیتم پیدا کنیم.
    در طول بازی با گذشته اسنیک و رابطه اش با باس اطلاعاتی کسب می کنیم.باید با گروهی به نام کبرا مبارزه کنیم که هر کدوم گذشته خودشون رو دارن و همچنین قدرت های خاصی هم دارن که برای کشتن هر کدوم استراتژی خاصی می طلبه.
    با این که داستان روی شاگوهود متمرکز شده ولی یه جا با فردی به نام گرانین آشنا میشیم که طرح اولیه متال گیر رو اون طراحی کرده.
    کوچکترین شخصیت ها هم توی این بازی استادانه و خوب پرداخته میشن.اینقدر خوب که میشه برای هر کدوم از شخصیت های اصلی یه داستان کامل تعریف کرد.مخصوصا باس بزرگ که همون طور که استاد گفت دوست داره یه بازی با محوریت شخصیت اون بسازه ما هم خیلی دوست داریم همچین اتفاقی بیوفته.
    گرافیک بازی هم نسبت به زمانی که بازی عرضه شده عالیه.انیمیشن های حرکتی همه از بازی های هم دوره خودش خیلی جلوتره.به قدری که همین الان هم اگه فقط تسچر ها رو بازسازی کنن از خیلی از بازی های این نسل هم بهتر میشه.
    ناگفته های زیادی درباره این بازی مونده.در مورد هر کدام از قسمت های این بازی میشه چندین صفحه مطلب نوشت و فقط تعریف و تمجید کرد . مخصوصا داستان فوق العاده غنی این بازی.سری بازی ها ی متال گیر همیشه توی سبک خودشون بهترین بودن و بی رقیب.و خیلی از اوقات از بازی های هم دوره ی خودشون سالها جلو تر بودن.در همه زمینه ها…
    نمی دونم چه طور بعضی از دوستان این بازی رو با GTA مقایسه می کنن.با این که هم سبک نیستن ولی توی هر زمینه ای بخوایم مقایسه کنیم متال گیر خیلی خیلی کامل تره.
    حالا چون نمرات GTA بهتر بوده و یه بار هم در مقابله با متال گیر توی GOTY برنده شده دلیل نمیشه بهتر باشه.
    نمرات :
    گیم پلی : ۱۰
    گرافیک : ۱۰
    داستان : ۱۰
    صداگذاری : ۱۰
    موسیقی : ۱۰

    ۰۰
    1. من و شما فک کنم نصف عمرمون رو متال گیر بازی کردیم اونم از نوع ۳
      ولی شماره ۲ هم عالی بود.
      کلا متال گیر باشه یه دونه باشه

      ۰۰
  2. نام بازی:The Last of Us
    سازنده:ناتی داگ
    ناشر:سونی

    همین دیروز تمومش کردم و بهترین بازی عمر بود که تا حالا انجام دادم

    فوقلعاده عالی عالی عالی
    فقط تو این روزا دعا میکنم این شا هکار رو از دست ندین
    =D =D =D =D =D =D =D =D

    ۰۰
  3. Mortal Kombat Komplete Edition
    انتشار این بازی براpc یکی از بهترین خبر ها واسه pc گیمرها و باعث شد.تا دوباره بتونن با این فرانچایز تجدید خاطره کنن مخصوصا اگه از زمان آرماگدون(ps2) دیگه این بازی رو تجربه نکرده باشن . دست ed boon درد نکنه
    یکی از نکات جالب بازی بخش story بازیه که تا حالا تو هیچ بازی سبک فایتینگی دیده نشده.و این سبک خاص روایت داستانی علاوه بر اینکه یک داستان رو روایت میکنه باعث میشه که بازی از یکنواختی در بیاد
    یکی از مشکلات این بازی از نظر من .وقتیه که شما یه فیتالیتی اجرا میکنید در این موقع انتظار دارید جیغ وداد و نعره هایی :D بشنوید و به زجری که کارکترمیکشه پی ببرید(مراجعه شود به mk هایه قدیمی) اما متاسفانه اینطور نیست و انگار نه انگار که دست و پایه طرف رو قطع شده ودر اکثر مواقع یا صدایی نمیشنوید یا اگر جیغ و دادی بشنوید کاملا بدون حس بوده وبه نظرمن چندان جالب نیست(البته استثنا هم وجود داره).اما موزیک هایه بازی خیلی خوبه مخصوصا موزیک هایی که از نسخه کلاسیک پا به این بازی گذاشته.
    گیم پلی بازی کاملا سریع و هیجان انگیزه و و مثل نسخه هایه قدیمی میشه از قدرت هایه ماورایی و همچنین چند ضرب هایه متنوعه هر کرکتر استفاده کرد.اما مهمترین بخش Mortal Kombat که این بازیرو از دیگر غول هایه سبک فایتینگ(street fighterوtekken) متمایز میکنه خشونت و البته فینشر هایه متنوع این بازی هست که دراین نسخه هم به خوبی پیاده شده
    fatality ها متنوعه . اما بعضی از فیتالیتی چندان جالب نیست و کاملا سردستی ساده طراحی شدن مثل فیتالیتی هایه sonyaو و فیتالیتی اول freddy و… اما بعضی از فیتالیتی ها بسیار خوب و البته خشنه که میشه به raidenوskarlet اشاره کرد.اما درعوض babality وstage fatality بسیار جالبند مخصوصا babality که بعضی مواقع واقعا خنده دارند.اما حیف که خبری ازfriendlyنیست
    x-rayبه نظر من خیلی چیز بیخودیه.علاوه بر اینکه حدود ۴۰ در صد از نوار سلامتی رو کم میکنه و به راحتی اجرا میشه(فقط فشردن دو کلید به صورت همزمان).خیلی هم عجیبه که قمه رو تا انتها تو چش یارو فرو میکنی یا کمر طرف رو میشکنی اما بعده چند ثانیه مثل پلنگ جویبار به سمتت حمله میکنه
    اما مشکل همیشگی مورتال کمبات در این نسخه هم وجود داره.یعنی شبیه بودن سبک مبارزات کرکترها .که در حالیه که در بازی street fighterوtekken هر شخصیت سبک مخصوص خودشو داره(کارته . جیت کاندو . موی تای .بوکس و…)
    این بازی بعد از street fighter IV :X یکی از بهترین بازی هایه فایتینگی بود که تا حالا تجربه کردم .(البته از STREET FIGHTER IV بازی سطح پایین تریه)
    در کل تجربه این بازی لذت بخشه مخصوصا وقتی با پسر خاله هایی که الان دیگه سنشون از ۲۰ گذشته دو نفره بازی رو تجربه میکنی و واسه هم کری میخونین ( دقیقا مثل زمانی که هفت یا هشت ساله بودین و به LIU KANG میگفتید بروسلی و دسته های سگا رو نابود میکردین بعد باهم دعوا میکردید و کار به جایی میرسید که میخواستید در واقعیت هم روی هم دیگه فیتالیتی اجرا کنید)
    نمره کلی:۸۰ از ۱۰۰
    …………..
    انصافا هیشکی حال نداره این کامنت طولانی رو بخونه :mrgreen:

    ۰۰
    1. x-ray”به نظر من خیلی چیز بیخودیه.علاوه بر اینکه حدود ۴۰ در صد از نوار سلامتی رو کم میکنه و به راحتی اجرا میشه(فقط فشردن دو کلید به صورت همزمان).خیلی هم عجیبه که قمه رو تا انتها تو چش یارو فرو میکنی یا کمر طرف رو میشکنی اما بعده چند ثانیه مثل پلنگ جویبار به سمتت حمله میکنه”
      :|
      یعنی از اون ایراد ها بودا! بازی فایتینگه اکشن سوم شخص نیست که!

      ۰۰
    2. حرف شما درسته
      اما من مشکلم اینه که هر بچه ای میتونه این حرکت X-RAY رو انجام بده.به نظر من باید اجرا این حرکت سخت تر و پیچیده تر می بود
      درسته این بازی فایتینگه و اکشن سوم شخص نیست .ولی دیگه ما اینجوریشو ندیده بودیم که بزنی طرف از وسط از نصف کنی اما ثانیه ای بعد بتونه بدون هیچ مشکلی به مبارزه ادامه بده(دیگه زیادی تخیلیه).به نظر من میشد X-RAY رو بهتر طراحی کرد
      ……..
      دیگه وقته خوابه .برم بخوابم :D

      ۰۰
    3. ببخشید ۱ سوال دارم
      من توی نت چند تا کلیپ از مبارزه ی گورو و کینتارو
      شوکان و کبال تو the street
      و یک عکس از صفحه انتخابب شخصیت تو نسخه پی سی که شخصیت های گورو وکینتارو و شوکان توی اون نواری که وقتی روی سایبر سابزیرو میری باز میشه بودن دیدم
      می خواستم ببینم شما نتونستی اون شخصیت هارو پیداکنی که قابل بازی باشن ؟

      ۰۰
  4. Fahrenheit (Indigo Prophecy)
    pc
    quntic dreams
    برای اولین بار بازی کردم.خوب نسبت به زمان حال بهش نمره میدم
    ۸.۵ (دلیل هم گرافیکش هست بقیه موارد ۱۰)
    ___________________________________________________________________
    company2
    relic
    pc
    نمره ۸ راستش من یه کمپانی بازی حرفه ای هستم و تا اینجا که دیدم کسی حریف نبوده وقتی من المان گرفتم :lol: اما این شماره از بازی اصلا اون چیزی که فکر میکردم نبود انگار اصلا این بازیو رلیک نساخته بود
    ___________________________________________________________________
    anomaly2
    ۱۱bit studios
    pc
    نمره ۸

    ۰۰
    1. آره.اتفاقا من هم از امروز شروع کردم دارم بازیش می کنم.
      به نسبت بازی های هم دوره اش گرافیک خیلی خوبی داره.مخصوصا انیمیشن چهره ها

      ۰۰
    2. کلید زنی چیز خوبیه.به شرطی که طراحی درست داشته باشه…
      بله متاسفانه طراحی کلید زنی توی این بازی خیلی خوب نیست.

      ۰۰
    3. گرافیک فارنهایت نسبت به زمانش واقعا خوبه.
      ولی اگه بخوای بر اساس العان نظر بدی،اره پایینه

      ۰۰
  5. mortal kombat komplete edition
    واقعا بازی کردن با کیبرد سخته تو این بازی این بازی باعث شد به فکر یه گیم پد بیافتم!!
    گرافیک بازی ب خصوص با dx11 برای یه بازی فایتنیگ عالیه !!
    گیم پلی بازی با او xray ها fatality ها و … فوق العاده خشن و جذابه !!
    صدا گزاری شم بد نیست !!
    داستان بازی تو بخش story mode هم ی چیز ساده ایه !!
    نمره کل من :۸.۵
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    darkness II
    زمانیکه من این بازی رو خریدم چند بار تلاش کردم نصبش کنم اما نصب نشد وقتی هم نصب شد بازی سیو نمی شد دیگه سراغ ش نرفتم تا این هفته!! دوباره بازی رو نصب کردم براش یه کرک اسکیدرو دانلود کردم همه چی درست شد !! ((اخه اون موقعی ک خریده بودم اینترنت نداشتم))
    بریم سراغ بازی:
    گرافیک: بازی یه گرافیک کمیک گونه ((یه اسم خاص داره این سبک گرافیک ولی یادم نمیاد)) دوست داشتنی ای داره ک من خیلی از لذت بردم
    داستان : داستان بازی قشنگه تا این جایی ک من بازی کردم خلاصه نفهمیدم طرف دیوونه ست و دارکنس تو خیالشه یا اینکه یه چیز دیگه حالا بیشتر برم جلو میفهمم چ خبره
    صدا گزاری: تو این بخش هم بازی ایرادی نداشت
    گیم پلی : گیم پلی بازی با وجود اون دوتا موجودی ک از پشت جکی در اومدن خیلی جالب شده از گیم پلی ش خوشم اومد چیز جالبی بود
    در کل بازی خوبیه حالا با ید تمومش کنم تا بهش نمره بدم!!
    لعنتی تو این روزای تابستون اینقدر هوا گرمه نمیشه زیاد بازی کرد سریع سیستم داغ میکنه باید بفکر یه خنک کننده ابی برای سیستمم باشم!!

    ۰۰
    1. خب پس تا تموم نکردی نمیشه چیزی گفت چون اسپویل میشه.. قصه‌ی دارکنس چنان عمیقه و داره یک حرف‌های ماورای‌طبیعه می‌زنه که هرگز از ذهنت پاک نمیشه.. اسمه اون گرافیک هم “سل‌شید” هست که اتفاقا به حال و هوای بازی میاد و طراحی هنریش هم زیادی خوبه.. وقتی تمومش کردی بیا همین‌جا قصه رو باز کنیم :X

      ۰۰
    2. همونجوری که شاهین جان گفت،دارکنس حرف زیاد داره.
      تو این بازی هم داستان حرف اولو میزنه و رابطه ی جین با جکی خیلی خیلی خوب پرداخته شده.
      ولی یکی از مشکلات اصلی بازی یکنواختیشه که تقریبا از بعد از نیمه ها گریبانگیره بازی میشه و مشکله اصلیشم اینه که هر مرحله از یه سری فرمول و چینش یکسان و یکنواخت بهره میبره.برای همین بازی کمی یکنواخت میشه.
      البته داستان خوب بازی باعث میشه از این ایراد بگذری

      ۰۰
  6. silent hill downpour
    x360
    برای اولین بار بود که رفتم سراغ سری silent hill .. داستان بازی واقعا جالب بود .. بعضی از معماهای بازی هم واقعا عالی بود ولی بخش مبارزات بازی چندان دل چسب نبود … گرافیک بازی هم در حد متوسط بود … باس اخر بازی هم واقعا بی خود بود ولی در کل از بازی خوشم اومد اونم فقط به خاطر داستانش ..
    داستان : ۹
    گرافیک : ۶
    گیم پلی : ۷
    موسیقی : ۸
    کل : ۷

    ۰۰
    1. این سایلنت‌هیل عشقه منه.. دعوام هم هنوز با دوستانه متا حل نشده که متاش رو آوردن روی ۶۳ – ۶۷.. “دان‌پور” هرچی که من لازم داشتم رو داشت.. گرافیکه بازی میگی بد بود درست اما فقط بخشه قدرتی و فنی‌اش این‌طور بود.. فضاسازی و طراحی هنری محیط بی‌نظیر بود.. اون شهره مه‌گرفته‌ی ساکته لعنتی که خیلی هم خلوت بود اما می‌ترسیدی قدم از قدم برداری و از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگه بری.. خیلی خوبه این سایلنت‌هیل :X

      ۰۰
    2. بخش گرافیک هنریو کاملا باهات موافقم ولی بخش فنی بد جوری میزنه تو ذوق …. انیمیشن صورت ها هم خیلی بی روح بود … اون اولش که وارد شهر اصلی شدم .. بعد با اون ماشین پلیسا رو به رو شدم واقعا ترسیدم .. صداگذاری تو بازی هم واقعا خوبه …

      ۰۰
    3. من همه سایلنت هیلارو غیر شماره یک بازی کردم بینهایت از سری سایلنت هیل لذت می برم . Downpour بازی خوبی بود اما به هیچ کدوم از شماره های قبل بهتر نبود البته یه قسمتاییش خیلی جالب بود که تو شماره های قبل نبود مثل اون ماموریت فرعیای بازی از جمله پیدا کردن اپارتمان و اتاق شخصیت شماره ۴ تو شهر که خیلی زیرکانه مخفی شده بود و منم شانسی پیداش کردم ار مشکلات بازی نداشتن هیچ باس فایتی طراحی بینهایت افتضاهه دشمنا که اصن در حده سایلنت هیل نبود مثه اون زنا و اون زندانیا که در حقیقت اصن هیولا نبودن ادم بودن که اصاب و روان نداشتن و بازی کلا اسون بود شاید واسه من البته چون تا قبله مرحله اخر که همه ایتمارو بگیره ۱۵ ۱۶ تا بسته سلامتی اضافه و از هر تفنگم ۷۰ ۸۰ تا تیر اضافی داشتم :| ولی حق داری متاش کم شد بی دلیل و در حقش بی انصافی شد.

      ۰۰
    4. شاهین جان متن و نقد شاعرانتو در مورد این بازی هنوز فراموش نکردم :wink:
      به نظر من هم downpour بازی فوق‌العاده‌ای بود
      —————————–
      SONY make.believe

      ۰۰
    5. من متاسفانه خیلی با دنیای سایلنت هیلل اشنایی ندارم و شاید نباید نظر بدم ولی downpour بدجور به دلم نشست…فضا سازی و معما هاواقعا عالی بودن گرافیکشم به نظرم خوب بود…ترس هم که بود…کال متا این بازی خیلی ظالمانه بود…. :-|

      ۰۰
  7. کلا از وقتی “آخرین بازمانده‌ی ما” (The Last of Us) اومده تا همین الان من دارم این شاهکارو بازی می‌کنم.. دل و دماغه چیزه دیگه هم ندارم..! یعنی روزی نشده حتی یک ساعت بازی‌اش نکنم.. بنابراین به‌طبع آخرین بازیه انجام شده‌ام هم همین شاهکاره ناتی‌داگ هست و طبق معمول امتیازم:
    امتیاز: ۱۱ از ۱۰

    ۰۰
    1. البته که به نظر شما شاهکار نیست ولی چیزی که مشخصه این بازی شاهکاره و منتقد ها گفتن و مهمتر از اون استقبال وحشتناک گیمر ها از این بازی بود که ۹۹ درصد رو راصی کرده!!
      کلا سعی نکن این بازی رو زیر سوال ببری که خودت زیر سوا میری!

      ۰۰
    2. اصن یک جور عحیب غریبی با این جوابت حال کردم!! مثل یک آدم منطقی جواب دادی! یک صغری یک کبری و یک نتیجه! کلا جدای از این که نتیجه چی بود دمت گرم!! خدا خیرت بده…
      اصن بعضی وقت ها استیل صحبت بعضی دوستان رو می بینم نا امید می شم، ولی امروز کلی من رو امیدوار کردی. دستت درد نکنه.

      ۰۰
    3. هیچ کس با گفتن نظر شخصی و لیقش راجب به یه بازی و یا فیلم یا کتاب زیر سوال نمی ره! من الان اسکایریم رو قبول ندارم یعنی خودم رو زیر سوال بردم!؟ بی خیال استاد!

      ۰۰
    4. کاری با اینکه به نظرش شاهکار نیست ندارم ولی حق هم نداره بگه زیادی بزرگش کردید!!
      انگار دارم از یه بازی این همه تعریف میکنیم که متای ۸۲ آورده و از تام چیک ۲ گرفته که بگیم اره داریم زیادی بزرگش میکنیم این همه تعریف و تمجید از این بازی به حق هستش!

      ۰۰
    5. اینکه از یه بازی که متاش ۸۲ شده یکی بیاد بدش بیاد یکی بیاد خوشش بیاد مشکلی نیست! مشکل اخترام گذاشتن به نظر طرف هستش که شما احترام نمی ذاری! با گفتن این جمله ” خودت رو زیر سوال می بری”

      ۰۰
    6. mithrandir@
      کاری ندارم که خوشش اومده یا نه ولی نباید بگه زیادی بزرگش کردید!! کی این رو زیادی بزرگ کرده؟؟بازی خودش بزرگ هست!

      ۰۰
    7. PlayHard@
      شما راست میگی
      بالای ۴۰ تا نمره‌ی ۱۰ کامل با متای ۹۵ شاهکار نیست
      خوشحال میشم دو تا دلیل در مورد شاهکار نبودنش رو بگید
      —————————–

      SONY make.believe

      ۰۰
    8. کسی که صبح تا شبش رو میشینه هیلو و MW3 آنلاین می زنه پس دیگه درک همچین شاهکاری رو نداره … سرتو بنداز پایین و ادامه بده خطتتو
      ___________
      SONY make.believe

      ۰۰
  8. بیشترین عمر گیمری من صرف بازی شد به نام جوخه ی قهرمانان…زمانی که جوحه ی قهرمانان در سال ۲۰۰۶ منتشر شد سبک استراتژی همزمان منقلب شد…یک بازی استراتژیک بسیار واقعا گرایانه که جنگ جهانی رو روحی تازه بخشید.یک بازی استراتژیک که میشد با انیمیشن های فوق العاده پرجزئیات تک تک سربازاش اون چه یک سرباز بخت برگشته زیر رگبار یک مسلسل سنگین میکشید رو حس کرد.با اضافه شدن اکسپنشن پک opposing fronts به نظر من کل بازیسازی تکون خورد.برای اولین بازی شرکتی مثل رلیک اونقدر به خودش شجاعت داد که به دور از جو سازندگان دیگه یک بازی کاملا بی طرفانه در مورد جنگ جهانی منتشر کنه.بازی که کاری به سیـاسـت و ایدئولوژی ها و… نداشت.توی کمپین هاش.مرد و مردونه به ما حس جنگ و رشادت های سربازانی گمنام رو القا میکرد که برای کشورشون میجنگیدن و تلف میشدن و آخرش هیچی به هیچی…نه توهینی بود…نه شعاری بود…همه انسان بودن و باارزش.چیزی که میتونستید توی کمپین عملایت مارکت گاردن اوجش رو ببینید و درمکپین نسخه ی جدید برعکسش رو…در آخرین بسته ی بازیTales of valor هم شاهد تغییراتی مثبت،سه کمپین کوتاه با تمی قهرمانانه و خالی بندی و در نهایت یک بازی کامل بودیم.اما جوخه ی قهرمانان دو این نبود و…
    کمپین:
    در ابتدا به مقایسه ی کمپین این بازی میپردازم…بیشتر حرفم هم با عملیات مارکت گاردنه که به نظرم بهترین کمپین کل سری بود.توی ننسخه ی جدید سعی شده داستانی با مفهوم ارائه بشه که به نظرم اصلا موفق نبوده.خواستن کاری کنن که من با سربازان نگون بخت روس همدردی کنم ولی موفق نشدن.شاید بگید از یک بازی استراتژیک که نباید انتظار داستان قوی داشت…درسته ولی حقیقتا داستان مارکت گاردن خیلی بهتر بود.شاید روایت درست و حسابی نداشت ولی القای حس بی نظیری داشت.وقتی همون دو برادر آلمانی به آسمونی که داشت ازش چترباز دشمن میبارید نگاه کردن وبرادر کوچیک پرسید:برادر این همون باران سپتامبره که مادر میگفت؟!…بغض گلوی بازی باز رو میگرفت و بی اختیار و به اجبار با یک سرباز همدردی میکرد.سربازی که با رویای بهشتی که مادرش وعده میداد جنگید و حالا به جاش تو جهنم گلوله و آتیش گیر کرده.صحنه ی مرگ برادر و گلوله بارون شدنش چقدر دراماتیک بود؟!اما کجا در این نسخه شاهد چنین چیزی بودم؟!هیچ جای بازی نتونستم سربازام رو حس کنم…طعم تلخ جنگ بهم چشانده نشد…برخلاف کمپینی مثل مارکت گاردن هیچ اثری هم از درک دشمن نبود.دشمن تو این بازی یکسری ادم بد بودن که باید میمردن!همین و بس!کافیه لحظه ی اسیرکردن کوماندو های بریتیش در مارکت گاردن رو به خاطر بیارید تا بفهمید چی میگم.
    طراحی مراحل هم در این نسخه خیلی ضعیف بود.از اولین مرحله ی کمپین کار شما این بود که یکسری نیروجهش یافته و بسیار قدرتمند شده به شما بده تا برید یکسری دشمن ضعیف شده و بیحال و خنگ رو بکشید بعد دوذقیقه دفاع کنید بعد تموم!الا دو سه تا مرحله بقیه مرحله ها تمام همین بودن.تکراری و خسته کننده و بی چالش.مرحله ی اول این کمپین رو با مارکت گاردن مقایسه کنید و ببینید که چقدر اون مرحله ی اول متنوع و بالانس و هیجانی بود وچقدر این مرحله ی اول بیخود و ساده و خسته کننده!من آماده بودم تا چهره ای واقعی از جبهه ی شرقی ببینم که در اون روس ها با فرستادن گوشت جلوی توپ و سربازان کانسکریپتی که بلد نبودن اسلحه بگیرن و عموما هم دست خالی بودن و تلفات دادن و فداکاری در برابر سربازان مجهز و قدرتمند وتلفات کم آلمان پیروز میشدن.اما رلیک قربونش برم کامل جنگ رو برعکس کرده بود!چه دلیلی داره که چون شما کنترل روس رو برعهده دارید باید حتما سربازاتون سوپرسرباز باشن و دشمناتون ضعیف و بی شمار؟!من مثل نسخه ی قبل یک بازی واقع گرا میخواستم که من رو ببره به حال و هوای اون جبهه!نه این کمپین چـرند که نه طراحی مراحل خوب داشت و نه حس واقعی اون جنگ رو.ملت میگن بازی سخت بود.والله من رو سختی دومش الا دو سه تا مرحله که کمی مجبور به ریلود شدم همه ی مراحل رو مثل باقلوا رفتم!وقتی نیروهاتون همه تخیلین و دمشنان بوق،وثتی با یک کانسکریپت زپرتی میشد چهارتا گروه panzergrandier رو نابود کرد…وقتی میشد هر سی ثانیه یکبار یک نیروی صددرصد مجانی ساخت چیش سخت میشه؟!طراحی مراحل در بازی قبلی بسیار سخت تر و دلهره آور بودن.یادم نمیره توی مرحله ی دفاع از کلیسا در آزادی کن هر موقع که رعو برق میزدو وسایه ی یک تانک ترسناک آلمانی برای یک ثانیه مشخص میشد من چقدر بهم دلهره وارد میشد.یکی هم به من بگه این دستور ۲۲۷ استالین به چه درد میخورد؟!باعث افزایش روحیه ی سربازا که نمیشد هیچ باعث مرگ نیروهاتون هم میشد!مثلا چه جنبه ی استراتژیک و مثبتی برای گیمر داشت؟!یک چیز کاملا بیهوده…
    از باگ هم بخوام بگم یک باگ وحشتناک رو شاهد بودم.درمرحله ی تسخیر قلعه ی فرنزل(درسته؟!) مثلا یک ارتش یار داشتم.خوشحال شدم که نیروی کمکی دارم در این مرحله.اما در کمال ناباوری یک دونه دشمن که نکشتن هیچ از اول تا آخر مرحله یارعزیزم داشت به HQ من حمله میکرد!!!
    به طور کلی به نظر من کمپین بازی به عنوان یک کمپانی فوق العاده ضعیف بود و غیر از گرافیک بهتر نسبت به کمپین های نسخه ی قبلی هیچی نداشت!ولی به عنوان یک بازی جدا هم چیزی بیش از خوب نبود.
    نمره ی کمپین:۷.۵(با ارفاق بسیار بالا به خاطر نام کمپانی عزیز)
    Skirmish
    اسکیرمیش بازی کمی مرهمی بر دل من بود هرچند اینم پر از اشکاله.گرافیک بی شک پیشرفت خیلی خوبی کرده.افکت های آتش و انفجار و برف و… فوق العاده است.هرچند بعضی بخش ها مثل گرافیک سطح زمین بدتر شده ولی در کل گرافیک پیشرفت کرده و مثل قدیم برای عنوانی استراتژیک فوق العادست.سرعت نیروها و درگیری ها بالا رفته و این باعث میشه درگیری ها طبیعی تر جلوه کنن.اما ی بدی داره و اونم اینه که به دلیل سریع مردن نیرو ها و سرعت بالای بازی نمیشه به مشاهده ی حرکات سربازا و درک کردن درد و رنج اونا پرداخت…همچنین خیلی خوب نمیتوسنتم تفاوت قدرت سربازا رو حس کنم. گیم پلی بازی بیشتر شبیه به Men of war شده بود تا کمپانی.البته شاید این مزاج بعضی ها خوش بیاد ولی برای من اصلا جالب نبود.اما از نکات مثبت تغییرات بازی بالا رفتن قدرت تانک ها بود.این بار وقتی یک تانک گرون قیمت می سازید واقغا احساس میکنید که یک “تانک” ساختید و ارزشش رو داشته.چیزی که در بازی قبلی احساس نمیشد.همچنین پایین اومدن قدرت اسنایپر ها و مرتارها هم به بالانس شدن بازی کمک کرده ولی به من صدمه زده چون از نیروهای مورد علاقم بودن:دی
    ارتش شوروی در بازی کمی زیادی قویه.ارتشی که در پچ جبهه ی شرقی بازی قبل ساخته شده بود بسیار بهتر و طیبیعی تر بود…نیرو های ارزون،با کیفیت خیلی پایین و کمیت خیلی بالا داشت.من ترجیح میدادم اون ارتش در بازی قرار داشت.از زیادی کم بودن تعداد نقشه ها که بگذریم تنوع نیرو ها هم خیلی خیلی کمه!ارتش ورماخت در بازی قبلی به تنهایی حدود ۱۲ تانک و حدود ۹ مدل اینفانتری داشت تازه اگر پنزرالیت رو حساب نکنیم… در حالیکه تو این بازی دو ارتش ورماخت و پنزر با هم ترکیب شدن و رو هم حدود ۱۰ تانک و حدود ۶ اینفانتری دارن…تازه نیروهایی مثل Flak 88 یا Nebelwerfer رو در نظر نگرفتم…به شخصه انتظار نیرو های بسیار متنوع تری رو داشتم و از این لحاظ خیلی ناامید شدم.تغییرات آب و هوایی هم خیلی خوب بودن ولی فکر میکردم تاثیرشون خیلی بیشتر از اینا باشه…ای کاش بیشتر روش مانور میدادن.
    به طور کلی اسکیرمیش بازی خیل بهتر از کمپینشه ولی بازهم به نظرم در برابر نسخه ی قبلی پسرفت داشته…
    نمره ی اسکیرمیش:۸.۵
    اگر این بازی یک بازی مستقل بود مسلما لیاقت نمره ی بالای ۹ رو داشت…ولی وقتی داره نام بزرگ کمپانی رو یدک میکشه وتوسط همون رلیک ساخته شده باید اون رو با نسخه ی قبل مقایسه کرد و دراون صورت شاهد عملکردی حقیقتا پایین تر از حد انتظار هستم….
    نمره ی کلی من به بازی:۸

    ببخشید اگه یکم طولانی شد! :D :D

    ۰۰
    1. در مورد فرمان ۲۲۷ بگم که این یک واقعیت تاریخی داره.
      برای تغییر گیم پلی به بازی اضافه نشده بود.برای نشون دادن تاریخ بود.
      چون اگه قرار بود روی گیم پلی تاثیر گذار باشه مطمئن باشید روش خیلی مانور میدادن

      ۰۰
    2. من هم میدونم واقعیت تاریخیه دوست عزیز!ولی خوب فایدش چی بود؟!حداقل باید یک اثر روانی برای سربازان میذاشتن که مثلا از ترس هم که شده بهتر بجنگن!کلا تو بازی هیچ تاثیری نداره الا اینکه نمیتونی دستور عقب نشینی بدی!

      ۰۰
    3. علی جان منم موافقم…
      درصورت مقایسه با نسخه ی قبلی واقعا در سطح پایین تری قرار میگیره.
      البته این تفاوت این سطح خیلی نیست ولی بازم مقدری پایین تره.
      البته من خیلی با این موضوع مشکلی ندارم.چون توقع من از بازی در همین سطح بود و در همین سطح هم خوب ظاهر شد.
      به نظرم هم ۸ نمره مناسبیه

      ۰۰
    4. اول تشکر می کنم ازت بابت این دل نوشته! این یه دل نوشته هستش و اصلا با نقد باید اشتباه گرفت! یاید بگم این که می گید خسته کننده بود و فلان و بهمان شاید برای تو خسته کننده بود! برای من که دارم یه بار دیگه تو درجه سحتی جنرال می رم اصلا این حس رو نداشتم!
      یه تناقضی هست تو حرفات! از طرفی می گی واقعیت رو نشون نداد که روس ها گوشت قربانی می کردن سربازانشون رو و اط طرفی می گی چرا باید طرت و طرت هی کانسکریپت بفرسته تو بازی!
      از طرفی دیگه تو مرحله ای که باید با سه تا اسنایپ می رفتی رو فراموش کردی؟ مرحله دوم که المان ها مثل مور و ملخ می رختن رو فراموش کردی؟ مرحله فتح برلین رو فراموش کردی؟ نه این نمیشه که به خاطر مقایسه با یه مرحله از نسخه قبل و مرحله اول این نسخه اینقدر این بازی رو بکوبنونی؟
      داستان بازی مشکل داشت؟ می شه دقیق توضیح بدی؟ روایت داستانش برای یه استاتژی عالی بودش! این که تو نتوسنتی باهاش به هر دلیلی ارتباط برقرار کنی نمیشه که همه نتونستن ارتاباط برقرار کنن!
      چطور تونستی با۵ تا کانسکریپت یه پانزر کریندر رو نابود کنی هان؟ من با ۵ تا یونیت جهز به نارنجک ضد تانک نتونسم! واقعا یا شمت خیلی حرفهای هستی یا من خیلی نوب هستم!
      گرافیک چی؟ صدا گذاری چی؟

      ۰۰
    5. مجتبی جان من هر چی بنویسم دل نوشتست!من در مقامی نیستم که نقد کنم!
      بازی برای من کسل کننده بود پس ازش ناراضیم!قرار نیست چون شما برات هیجانی بوده من ایراد نگیرم!من اونچه که به نظرم ضعف بوده رو بیان میکنم.
      هیچ تناقضی نیست!شما میتونید فرت و فرت نیرو بدید بیرون.ولی در صورتی منطقی بود که این نیرو ها مثل واقعیت سیاهی لشگر باشن و ارتش آلمان قوی.در صورتی که این کانسکریپت ها بسیار قوی ان و کارآمد و نیروهای آلمان ضعیف شده.اینجوری هم کلی سرباز دارید هم قوی ان.و نتیجه سادگی بازیه.
      من هم گفتم سه چهار مرحله خوبن که منظورم همون مراحل اسنایپر و.. بود.بقیه ی مراحل به نظرم ساده و تکراری بودن.اتفاقا مرحله ی دوم بازی به نظرم اوج فاجعه بود!
      من الان ۸ رو واسه چی دادم پس؟!موسیقی و صدا و گرافیک رو هم در نظر گرفتم دیگه برادر!

      ۰۰
  9. resident evil revelations
    نمره : ۹/۱۰
    بعد از مدت ها بالاخره مرحله ی ghost ship رو تموم کردم !!!
    یعنی واقعا مرد واقعی میطلبه این مرحله
    گیمپلی بازی عالی بود
    گرافیک زیاد تعریف نداشت
    خط داستانی بازی جالب بود و ابتدایی نبود
    صدا گذاری هم خوب بود
    بخش raid mod عالی بود من که خیلی دوستش داشتم

    ۰۰
    1. وقتی گیمپلی بازی عالی بود
      داستان عالی بود
      نباید بهش ۹ داد ؟!؟! :-?
      گرافیک هم به خاطر اینکه پورت شده بود بد بود

      ۰۰
    2. آقای انیشتین من با بازیش حال کردم و چند وقتی بود که این شکلی با هیچ بازی حال نکرده بودم !!!
      حالا من کاری ندارم که چطور بود ولی برای من لذتی داشت که نگو برای همین بهش ۹ میدم

      ۰۰
    3. بی ادبی شما مثل نقدتون نشان از شخصیت و سواد کمتون داره’الان جاش نیس جوابتو بدم’بدو تو کوچه بازیتو کن:-)

      ۰۰
    1. عذر میخوام اگه اینجا مینویسم، ولی آخرین بازی بود ک انجام دادم و دوس داشتم فقط بنویسم !! این اولین نقد زندگیمه پس اشکالاتشو ب بزرگیتون ببخشید(نظر هم نظر شخصیمه و قصد اهانت دعوا یا قبولشو توسط دیدگاهای دیگه ندارم)

      نقد بازی the last of us

      من بازیو طی ۲ شب ک از ساعت ۱۰ شب تا ۴ صبح میرفتم و یکمم عصر تموم کردم!!! یجورایی لذت خالصو بردم!!یجور احساس کیف احساسی بود ک واقعا از سال ۲۰۰۸ ب اینطرف نبرده بودم((بعد از MGS4 ک خودم ۲۰۰۹ بازی کردم)) بازی واقعا ب من حسی داد ک اصلا فکرشو نمیکردم در عین سادگی داستان((البته من نظرم اینه ک داستانشم ساده نبود و ابهت خاص خودشو داشت)) جوری ازش لذت بردم ک وصف ناشدنیه!! شخصا فک میکردم بازیو زیادی بزرگ کردن و یجورایی کلیشه ای و مرگ یکیو پیش بینی میکردم و توی ذهنم یه چیزی تو مایه های مرده های متحرک بود!!اما وقتی ناگهانی تموم شد و لوگوی ناتی داگ(ک ب صراحت میکم زیباترین و دلنشین ترین لوگو بعد از کوجیما پروداکشن برای من هست) رو دیدم شوکه شدم و دهنم باز موون و تا ۱۰ دقیقه ک داشت اسامی دست اندر کاران رو مینوشت من ب اتفاقاتی ک تجربه کرده بودم و داستانش فکر میکردم و لذت خاصیرو اون لحظه تجربه میکردم و دقیقا توی همون لحظه درک کردم ک چرا مجله اِدج و خیلیای دیگه نتونستن مقاومت کنن و نمره کامل ندن ب بازی. در یک کلام بازی فوق العاده بود.
      —–
      گرافیک: زیباترین گرافیک فنی و هنری ک من در این نسل روی کنسول ها دیدم و لحظه هایی بود ک من از حرکت کردن باز میموندم و با رنگ های اشباع شده ی ال ای دی محو تماشای محیط های (( بسیار بسیار زیبای بهار-سرد و سفید زمستان-بارانی و افسرده کننده پاییز و گرم و سوزان تابستان)) میشدم.گرافیک حرف نداشت و بارها دنبال بافت های کم کیفیت در محیط گشتم و متوجه شدم ک ناتی داگ با وسواس شدیدا زیاد بار ها محیط ها را آنالیز کردن وحتی قسمت هایی ک بازی بازا ب ندرت امکان رفتنشون هستو با ریزترین جزییات طراحی کردن! بخدا توی کرایسیس و ب_ف روی کامپیوتر هم اینقد جزییات ندیده بودم!

      صدا گذاری: ب جرات بتون میگم بعد از MGS4 هیچ موسیقی ب من حِس درد و اون حِس ناتوانی ک کاری از دستت ساخته نیس و این قانون روزگاره دست نداده بود ولی با این بازی دوباره احساس درماندگی(مخصوصا در بعضی صحنه ها) دست داد ک فقط و فقط لذت بردم. صداگذاری شخصیت های اصلی و فرعی هم شدیدا خوب درومده بود جوری ک من با خیلیا از طریق صدا و حالت چهرشون ک دقیقا ب هم میومد حس همدردی و همبستگی پیدا کردم!!من عاشق جوِل شدم و صداگذاریش بسیار بسیار زیاد در این مهم تاثیر داشت

      گیم پلی:نمیخوام حرف کلیشه ای بزنم ولی گیمپلی بازی نرم و روان بود ب گونه ای ک خیلی کارا میتونید انجام بدید فقط ب هوش و فکرتون بستگی داره اگر شما آدم نترس و شجاع(بدبخت :D ) باشید دست ب تفنگ میرید ب دل دشمن و شک نکنید مرگتون حتمیه مگر اینکه همرو در همون لحظه اول هدشات کنید ک فک نمیکنم ب راحتی بتونید :D
      ب هر حال شخصا از گیم پلی لذت بردم و چیزی ندیدم ک باعث دلسردی یا وقفه برای ادامه بازی در من بشه.

      هوش مصنوعی: بذارید با افتخار بتون بگم بهترین هوش مصنوعی نسل در مقابل شماست،برخی اشکالات جزیی در هوش مصنوعی((کلیکر ها )) وجود داره اما هوش مصنوعی آدم ها و قاتل ها در یک کلمه محشره. بقدری افراد داخل بازی باهوش هستن ک شخصا از دست ناتی داگ عصبانی شدم . میخوام براتون موضوعو باز کنم، منظور از باهوش بودن این نیست ک تا شما بلند شدید شمارو بکشن یا هرجا ک شما میرید راحت بفهمن یا کارای شمارو راحت پیش بینی کنن یا ب هیچ وجه نتونید بکشیدشون!منظورم از باهوش بودن اینه ک دقیقا مث ما آدمای عادی اشتباه میکنن،ممکنه بترسن و ترسشون باعث کشته شدنشون بشه ممکنه اینقد کله خر باشن ک باعث کشته شدنشون بشه!!دقیقا احساس میکنید ک هرکدوم از دشمناتون در یک محیط واسه خودش شخصیت خاصی داره و باید همونجور ک هست از پا درش بیارین.ب عنوان مثال من یکیو در اواسط بازی دیدم ک هِی حرف مفت میزد ب دوستش و از خریتش خندم گرفت و دوستشم بش گفت خفه شو و محیطو بگرد، دیدم با حالت خاصی(انگار ناراحته) رفت ب سمت پله ها،اولش خاستم خلاصش کنم ولی دیدم داره با خودش حرف میزنه و فک کنم این جمله رو شنیدم ک گفت هیچکس منو جدی نمیگیره،واقع حال کردم باش و رفتم از اون روانی ک دلشو رنجونده بود انتقام گرفتم :D ب هر حال ممکنه شما هم تجربه خاص خودتونو پیدا کنید. ولی اینو بدونید در درجه هارد بازی واقعا با موجود های باهوشی روبرو هستید ک ب هیچ عنوان شبیه اون چیزایی ک در بازی های دیگه دیدید نیستن و حرکت هاشون هوشمندانه هست نه از روی اجبار و برنامه((ممکنه هر دفعه تغیر کنه بنا بر حرکت شما و عکس العمل اونا))

      داستان: در اول اشاره کردم، داستان در عین سادگی(زیادم ساده نبود) با روایت بسیار منحصر بفرد و بدور از کلیشه بسیار بسیار خوب از عاب درومده و اتمام بازی ب من شوک وارد کرد،دقیقا ۲۰ دقیقه پایانی بازی از نظر عاطفی شدیدا سنگین بود و من واقعا اِحساس مسئولیت شدید توام با نگرانی و استرس از وقایعی ک ممکنه باشون روبرو بشم و فکرای توی سرم داشتم.خیلی درگیر کننده بود!!

      جوِل: این شخصیت ب یکی از محبوبترین ها برای من تبدیل شد(حتی نِتان دریک هم اینقدر دوس داشتنی نیست برام) بسیار بزرگ بسیار زخمی بسیار مرد!! جوِل کسی هست ک چیزای بزرگیرو از دس داده و در این بازی اون میخواد اون چاله های درونی و اون تاریکی هایی ک درش بوجود اومده(یا بوجود آوردن) یجوری پر کنه!! از همون اول بازی بزرگترین شوک ب من وارد شد،ماتو مبهوت شدم،ب هیچ وجه توقع همچین شروع پایان دهنده ای رو نداشتم و واقعا میتونم بگم باورم شد اون اتفاق تلخ و سکوت کردم. در ادامه بیشترو بیشتر با این کاراکتر ارتباط برقرار کردم ب حدی ک واقعادوس دارم از نظر برخی خصوصیات مثل اون باشم و یجورایی میشه گفت اخلاقش بهم شبیه :D

      اِلی:در اوایل یه حس اضافه بودن و توی دستو پا بم میداد و بنظرم این دقیقا همون چیزی بود ک سازنده ها میخواستن در اوایل من اِلی رو فقط یه مرسوله پستی میدونستم ک باید ب دست مشتری برسه و من مزایای خودمو داشته باشم و برم پِی زندگیم اما کم کم بهش علاقه مند شدم کم کم با رفتاراش و پرحرفیاش تو دلم جا باز کرد و این کاریه ک نوجوونا وقتی با یه بزرگترن میکنن در اوایل بزرگترا اونو بچه حساب میکنن و زیاد مورد توجه فرار نمیدن اما با اتفاقات خاص در جاهای خاص بشون ثابت میشه همین بچه ها دِلی ب بزرگی آسمون دارن و معصومیتی ک نباید گرفته بشه.

      بعد از اتمام داستان جوِل دیگه اون پستچی کم حوصله و بی اعتماد ب اِلی نبود و دیگه نمیخواست از شرش خلاص بشه، اِلی دیگه اون پرحرفی و سادگی و معصومیت خالصو نداشت و من…من دیگه اون آدم ۴۸ ساعت قبل نبودم!این بازی روی من تاثیر عمیقیو گذاشت و روی شما هم خواهد گذاشت.

      من شخصا هر بازی ای رو لایق نمره کامل نمیدونم. در این نسل هم فقط MGS4 لایق بود و با توجه ب تمام حرف هایی ک زدم آخرین ما لیاقت نمره کامل رو داره اما بستگی ب بازی باز و از همه مهمتر شرایطی داره ک بازیو د اون شرایط ب انجام میرسونه(واقعا مهمه) من ب بازی بر اساس همه ی تجربیات خودم و فرازو نشیب هاش نمره ۱۰ رو میدم اما برترین بازی این نسلو MGS4 میدونم تمام :D

      ب بزرگی خودتونم ببخشید اشکالای نگارشیو این اولین و احتمالا آخرین نقدم بود :D

      ۰۰
    2. bioshock infinite
      ۲k games
      پلتفرم pc
      واقعا شاهکاره من تو ایکس باکسم نتونستم بازی کنم ارور داد برای همین تو pc بازیش کردم … نیازی به توضیح هم نداره …. مطمئنم که همه بازی کردن …..
      گرافیک ۶
      داستان ۱۰
      گیم پلی ۱۰
      صداگذاری ۱۰
      گرافیک هنری ۱۰
      موسیقی ۱۰
      نمره نهایی ۱۰

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر