شمار‌ه‌ی ۱۵۱ نشریه‌ی دنیای‌بازی منتشر شد

vahidps83 توسط vahidps83
در ۱۳۹۲/۰۴/۳۱ , 14:05:31

جدیدترین شماره‌ی دو هفته نامه‌ی دنیای‌بازی (۱۵۱) از روز گذشته (یک‌شنبه) از طریق کیوسک‌های روزنامه‌ فروشی شهر تهران در اختیار خوانندگان قرار گرفته است. مخاطبان شهرستانی هم از امروز یا نهایتا فردا می‌توانند نسبت به تهیه‌ی شماره‌ی جدید دنیای‌بازی اقدام کنند. در این شماره سعی کرده‌ایم به تمام بازی‌هایی که به‌دلیل ویژه‌نامه‌ی نمایشگاه E3 از قلم افتاده بودند، به‌طور کامل بپردازیم. پرونده‌ی ویژه‌ای هم برای این شماره تدارک دیده‌ایم که می‌تواند برای تعداد زیادی از خواننده‌ها جذابیت فراوانی داشته باشد. این شما و این هم مطالب شماره‌ی ۱۵۱ دو هفته نامه‌ی دنیای‌بازی:

هایپ‌ها:

Max: The Curse of Brotherhood – سکوبازی با ماژیک به قلم رضا قرالو

Call of Duty: Ghosts – ندای ارواح به قلم سیاوش راکعی

 Castlevania: Lords of Shadow 2 – همراه با دشمن به قلم فرهنگ هدایتی

نقدها:

GRID 2 – مسابقه شهرت به قلم بابک نمازیان

Remember Me – نیلین را به‌خاطر بسپار به قلم وحید پولادی

The Incredible Adventures of Van Helsing – آقای کول به قلم متین ایزدی

Deadpool – کمدی مارول به قلم سیاوش راکعی

Magrunner Dark Pulse – کشتن قورباغه‌ی مقلد! به قلم رضا قرالو

هم‌چنین در این شماره به نقد و بررسی کوتاه ۳ بازی پرداخته شده است.

پرونده:

The Last of US – درباره اِلی

همان‌طور که پیش‌تر وعده داده بودیم در شماره‌ی ۱۵۱ پرونده‌ی ویژه‌ای ترتیب دادیم از جدیدترین بازی استودیوی خوش‌نام ناتی‌داگ. در این پرونده سعی شده است به ابعاد مختلف «آخرین ما» پرداخته شود و این بازی از جهات مختلف مورد نقد و بررسی قرار بگیرد. در تهیه‌ی پرونده‌ی این شماره متین ایزدی، سید طه رسولی، رضا قرالو و فرهنگ هدایتی همکاری داشته‌اند.

سخت‌افزار:

سخت‌افزار شماره‌ی ۱۵۱ به بررسی کنسول جدید Ouya اختصاص دارد. در این مطلب مفصل سعی کرده‌ایم تمامی ویژگی‌های کنسول اندرویدی Ouya را به چالش بکشیم و راهنمای خوبی برای استفاده‌ی آن دسته از بازی‌کننده‌هایی که قصد تهیه‌ی این کنسول را دارند ارایه دهیم.

ده برتر:

و اما ده برتر شماره‌ی ۱۵۱. در ده برتر این شماره می‌توانید با ده ماشین فروش برتر تاریخ بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی از نگاه تیم ده برتر نشریه‌ی دنیای‌بازی آشنا شوید. ده برتر این شماره هم بازی‌های نوستالژیک و قدیمی را در خود گنجانده و هم بازی‌های جدید و پرطرفدار.

پوستر:

برای پوستر شماره‌ی ۱۵۱ هم وال‌پیپر قسمت سوم بازی محبوب «شورش مردگان» را در نظر گرفته‌ایم.

بخش‌های معرفی بازی موبایل، نامه‌بازی، اچیومنت، کمیک و فیلم‌بازی هم طبق معمول سر جای‌شان هستند. اگر علاقه دارید در مسابقه‌ی بزرگ گزارش بازی شرکت کنید حتما سری به صفحه‌ی ۱۵ نشریه‌ی این شماره بزنید.

راستی! پرونده‌ی بعدی دنیای بازی قرار است بترکاند! پرونده‌ای که خوش‌بین‌ترین خواننده‌ها هم نمی‌توانند حدس بزنند در مورد چه موضوعی و چه بازی‌ای خواهد بود. همین‌قدر بدانید که این پرونده در خصوص موضوعی خواهد بود که تا کنون هیچ‌کدام از نشریات داخلی به آن نپرداخته‌اند. تا شماره‌ی آینده و پرونده‌ی خفن دنیای بازی…


188 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

    1. خیلی ! : دی
      فرهاد باهاش خیلی بحث کرده بود! : دی
      حسابی از آخرین ما شاکی بود! فرهنگ هدایتی رو کلا هم نقداش و هم پیش نمایش هاش رو خیلی دوست دارم! : دی

      ۰۰
    2. ایشون هیچ چیز ننوشته‌اند و مطالب حاشیه‌ای و اطلاعات رو نوشته‌اند
      پرونده فقط ۲تا مطلب و نوشته داره.متین ایزدی و طه رسولی

      ۰۰
    3. e؟ چه جالب! دیگه برای کی زوده؟ والا برای همه که زوده این بازی رو نقد کنند. البته یه بچه دوساله هم میتونه این بازی رو نقد کنه به شرطی که بهش نمره‌ی کامل بده و فقط تعریف کنه. اون وقت از نظر شما واجد شرایط نقد کردن این بازیه.
      خیلی خیلی ببخشید اینو میگم، ولی شما هیچ‌جای کار نیستی که برای کسی تعیین تکلیف کنی. نه سر پیازی نه ته پیاز. حتی ۲۰۰ کلمه هم تو عمرت نقد ننوشتی اون وقت الان این مسئله که چه کسی می‌تونه آخرین ما رو نقد کنه، به نظر حضرت عالی بنده؟
      خیلی خیلی خیلی ببخشید ولی من تحمل ندارم تو سایت یه نفر مثل شما چهارتا ستاره داشته باشه و بتونه راست راست کامنت بده.
      خوش آمدید.
      —-
      پ.ن.. خواستید اعتراض کنید به نقد هر کس، نوشته‌ی هر کس، اختیار دارید. اما حق ندارید این طوری برخورد کنید. اول جایگاه خودتون با کسی که میخواید در موردش حرف بزنید رو بسنجید، بعد یه حرفی رو بزنید. ببینید شما کجای کارید و اون کجای کار. شما چندین و چند ساله مطالبتون داره تو مجلات چاپ میشه یا کسی که میخواید در موردش اظهار فضله کنید.
      خلاصه این که انتقاد بشه، توهین نشه.. اعتراض بشه، اشتباه نشه.
      با این مسائل تا وقتی برخورد نکردم که سوژه‌تون سعید زعفرانی بود. خواستید سمت کسای دیگه برید بن ابد …

      ۰۰
    4. متاسفانه همین شده!از ابتدایی که این بازی اومد هرکس بهش ده نداد با مشت آهنین طرفداران عزیز سونی رو به رو شد.من خودم قبل از طرفداران سونی عاشق این بازی شدم ولی این وضع درست نیست…هر کس میتونه و آزاده نمره ی خودش رو بده ولی دوستان عزیزمون سعی دارن این جرات رو از همه سلب کنن…با زور که نمیشه مت رو مجبور به دلبری یک بازی کرد…

      ۰۰
    5. جواب توهین رو با توهین بدتر نباید داد اقای زعفرانی… بهتره تو رفتارتون با بچه ها تجدید نظر کلی بکنید برای کسی ک توی این سایت یه پایه حساب میشه جالب نیست اینطور ری اکشن دادن
      حق دارین بن بکنید ولی حتی اگه بدترین حرف رو شنیدید نباید توهین کنید و هزار تا ببخشید هم معنی حرف و عوض نمیکنه

      ۰۰
    6. وری بیگ ددی … تو که همین الان خودت رو پاره کردی که مجله رو نمیخری چون به بازی محبوبت اون نمره رو داده …و هر کسی هم خواست از بازی نه ببخشید کتاب داستان بایوشاک بیکران انتقاد کنه رو با مشت اهنی سر جای خودشون میشوندی

      ۰۰
    7. هر وقت فهمیدید بازی چیه ، گیم پلی چیه ، بیاید راجب عنوانی مث بایوشوک اظهار نظر کنید. از دم به هرچی می رسید توهین می کنید. الآن کی راجب بایوشوک صحبت کرد؟

      ۰۰
    1. خب داداش بعد یه عمری نه یه ۱۰۰۰ تومن تو بانک نه ۲تومن شارژ از ایرانسل نه اندازه وزنمون از تبرک جایزه نگرفتیم با این شانسی که من دارم برنده شدن تو نظر سنجی دی بازی میدونی یعنی چی یعنی امشب همتون شام خونه ما کباب شتر!

      ۰۰
  1. شماره ی قبلی که ویژه نامه E3 بود،چند سوتی بسیار بد داشت !
    حالا امیدوارم در این شماره شاهد این نکات نباشیم…
    بدون تردید پرونده “اخرین ما” خواندنیه…
    ______________________________
    Copyright © ۲۰۰۹-۲۰۱۳ MEA Co. All rights reserved
    انجمن حقوق بگیران مایکروسافت
    One For All_All For One

    ۰۰
  2. عالی بود این پرونده. سخن اقای رسولی در باب اخرین ما بی نظیر بود. قشنگ حرف دل منو زد. مرسی. بقیه چیزاشم خوب بود. ۱۰ برترش عالی بود.. نقد اقای نمازیان باسه گیر ۲ هم عالی بود. بهترین نقد چند وقته ایشون بود

    ۰۰
    1. حرف اقای رسولی رو میگی؟ فقط به تیکه اخرش بسنده میکنم خوب دقت کنید
      (( من نمیخوام در دنیای زندگی کنم که بازی ۱۰ از ۱۰ اش اخرین ماست.نمی خواهم شاهد این باشم که استودیو های بازی سازی یاد میگیرند با کم رنگ کردن گیم پلی و بالا بردن میزان قص میتوانند ( شاهکار) تولید کنند. نمی خواهم در دنیای زندگی کنم که گیمرهایش همه چیز راجع به ( بازی) را از یاد برده اند و منتقدهایش در هنگام نقد بازی دم از سکانس های سینمایی و شخصیت پردازی و بازی با احساسات میزنند. دنیای که در ان توم ریدر با ان حجم گیم پلی و طراحی مرحله شکست تجاری میشود. دوست ندارم. دنیای که شرکت ناشر دارک سایدرز ورشکست میشود . نمیخواهم))
      فوق العدهست متن بالا به قلم طه عزیز هیچی نمیشود گفت

      ۰۰
    2. اه اه پس حسابی امید سید طه تو این شماره سید طه ای نقد کرده! ایول خیلی وقت بود از این نقد ها سید طه ای نخونده بودم! باید بگم با حرفش کاملا موافقم! آقا من بعد از ظهر برم بخرم اینو! واجب شد بخونمش! تحریم رو باید شکوند!

      ۰۰
    3. طه رسولی کم کم داره میشه هیتر سونی.
      از مطلب اخر سالش بگیییییر تا نقد انچارتد ۲ و همین اخرین از ما.
      این ادم فقط عاشق گیرز و انیمه های چرت ژاپنیه.
      تا جایی که کلیفی بی رو یکی از بهترین ۸-O کارگردانهای گیم میدونه

      ۰۰
    4. اینم بخشی از نقد متین ایزدی
      “آخرین ما یکی از نمادهای نسل هفتم است.آخرین ما را باید گفت بازی نسل ما” :X
      کلا فقط ستایش کرده‌اند از بازی :X

      ۰۰
    5. اره حرف دل یکی دو نفره زده که کلا منوی اخرین ما هم هنوز ندیدن و دنبال بهونه های برای کم کردن فشارها هستند ! متین ایزدی نقد کرده گفته بازی نسل ما … تمام ! طه رسولی احتمالا واکینگ دد رو بازی کرده چون آخرین ما کلا گیم پلی بود از نوع بی نظیرش هم

      ۰۰
    6. دوستان رو نگاه کن هنوز منوی بازی رو ندیدن چه دوری برداشتن :)) :))
      الان آخرین ما گیم پلی نداشت؟ :-|

      ۰۰
    7. کسی نگفت گیم پلی نداشت. همون طور که گفتم من فقط قسمت کوچکی از نقد رو گذاشتم. خودتون نقدو بخونید متوجه میشین. قضاوت بی مورد هم نکنین

      ۰۰
    8. الان من میتونم یه طومار از گیم پلی شاهکار این بازی بنویسم ! ولی حیف حوصله ندارم !
      ولی فقط به عنوان کسی که خوراکم بازی های سوروایول هارور است باید بگم سازندگان آخرین ما کاری کردن که الان چندین ساله سازندگان دیگه آرزوش رو دارن ! اونم مبارزه با نیروی انسانی در کنار دشمنان شیطانی هست !
      بازی های مثل رزیدنت اویل میان با دادن موتور سیکلت و RPG به زامبی های بازی سعی میکنن این کار رو عملی کنن و شکست میخورن !
      یا از اونور سازندگان دد اسپیس به مضخرف ترین شکل ممکن با هوش مصنوعی داغون و طراحی مرحله ابتدایی نیروی انسانی وارد میکنن و شکست میخورن !
      اما سازندگان آخرین ما به بهترین شکل ممکن این نیروی انسانی رو توی متن مبارزات با طراحی مراحل فوق العاده + هوش مصنوعی فوق العاده قرار میدن و تازه اون حس سوروایول بودن بازی هم از بین نمیره هیچ تازه جون هم میگیره !
      الان اینکه بگیم آخرین ما فیلم سینمایی هست و قصه و اینا کل بازی رو گرفته الکیه ! گیم پلی آخرین ما چندین سال جلو تر از بازی های حال حاضر هست ! ایشون احتمالا بخاطر فن نیتندو بودنش نتونسته درک کنه !

      ۰۰
    9. mithrandir @
      فن های سونی : آخرین ما این هم نمرات کامل و فوق العاده از سایت ها و مجلات معتبر آورده و این متای ۹۵ و …فریاد می زنه که این بازی شاهکاره و جزو بهترین بهترین هاست!
      مجتبی : loool…. اصلا نمرات و نظرات منتقد ها برای من مهم نیست…گیمر باید خودش تجربه کنه!
      فن های سونی : اخرین ما گیم پلی فوق العاده ای داره که فدای بخش های دیگه نشده !
      مجتبی : طه رسولی و فرهنگ هدایتی خیلی به این بازی ایراد گرفتن من خیلی این ها رو قبول دارم
      دیگه آخه حسادت و سوختن تا چه حد!

      ۰۰
    10. لول !
      امکانش نیست من نظرم با دو تفر یکی شه؟ بعد نمرات طه رسولی و هدایتی تو متا تاثیر داره؟ بله من متا رو قبول ندارم! اما طه رسولی داره می که بازی ها نباید بیش از حد سینمایی شن و من هم این رو قبول دارم؟ هدایتی گفت ۱۵ دقیقه تو بازی راه می رفتم و فقط حرف گوش می دادم و این خیلی از نظرش بد بود و برآی من هم جالب نیست ۱۵ دقیقه فقط گوش بدن اونم تو یه بازی!
      خوبه که تو یاهو جلی باهات صحبت کردم!

      ۰۰
    11. جناب leon s.k
      اولا اروم و درست صحبت کن. خودت می بری و میدوزی. جنبه نداری میگفتی متنو نمیزاشتم. الان تو اون متنی که من گذاشتم چیزی از بد بودن گیم پلی اخرین ما گفته شده. دوما این متن جناب رسولی اصلا نقد نیست. پس اول برو مجله رو بخون بعد بیا اینجا سخن رانی ک

      ۰۰
    12. شما تو عمرتون ۱۵ دقیقه تو یک بازی مثلا تو سبک نقش افرینی به حرف کسی گوش ندادی ؟!
      پس متال گیر ۴ رو بازی کنی چی میگی؟!
      اون ۱۵ دقیقه رو میشد به صورت یک میان پرده در اورد ولی ناتی داگ اومده اون رو در قالب گیم پلی در اورده و ما یک مسیر رو می ریم و کلی با الی صحبت میکنیم…الی به جوئل عکس دخترش رو می ده و گذشته ای رو که جوئل داشت از اون فرار می کرد رو دوباره به یادش میاره ولی این بار بر خلاف قبل که اون رو از برادرش نگرفت از الی میگیره و میگه فک کنم نمیشه از گذشته فرار کرد کمی میرن جلو با کلی مناظر فوق العاده….الی چندبار میره تو فکر خودش واین کمی جو رو نگران میکنه کمی که جلو تر می رن اون لحظات لعنتی که ظرافه ها پیداشون میشه شکل میگیره و اون لحظات فراموش نشدنی و حرفهایی که میزنن و مصمم بودن الی برای رفتن به جایی که از اول می خواستن برن و مردد بودن جو در مورد اون ومیرن و اوج مبارزات بازی شکل میگیره و این ۱۵ مین رو میشه آرامش پیش از طوفان دونست!
      این ۱۵ دقیقه ی لعنتی فوق العاده بود! :X

      ۰۰
    13. “دوستان رو نگاه کن هنوز منوی بازی رو ندیدن چه دوری برداشتن”
      تو حرف نزنی بهت نمی گن ….! :-s
      حرف مفــ.ـت بی زحمت نزن :-|

      ۰۰
    14. علی@
      ببین متال گیر۴ رو با این بازی مقایسه نکن!
      اصلا همون متال ۴ گاهی میان پرده ها تا ۲۰ دقیق هم طولانی میشه ولی بازی شما رو مجبور نمی کنه حتما دیالوگ ها و داستان رو دنبال کنی و میشه میان پرده رو رد کرد!
      بعد این بخش های طولانی هم معمولا بعد از کلی گیم پلی اتفاق میفته! مثلا شما یه باس فایت رو رد می کنی بعد یه میان پرده ی ۲۰ دقیقه ای ! در صورتی که وقتی وارد اخرین ما میشی عملا تا ۲۰ دقیقه ی اول چیزی به اس مگیم پلی وجود نداره!
      ____________________________________________
      کلا دوست ندارم بحث کنم سر این بازی ولی کاش این بازی مالتی پلتفرم یا حتی انحصاری مایکروسافت بود تا شاید اوضاع فرق می کرد!
      من درباره ی بازی بزرگ دیگه ی امسال یعنی بایوشاک هم همین نظر رو دارم!

      ۰۰
    15. ای خدا ! آخه یجوری میگن ۱۵ دقیقه تو بازی باید راه بری انگار یه مسیر صاف رو گذاشتن جلوت میگن همینجوری برو به دیالوگ گوش کن :|
      آخه عزیز من شما خودت میگی همیشه میگی تا گیمر خودش تجربه نکنه نمیتونه نظر بده الان قضاوت میکنی؟
      مراحل آخرین ما که اینجوری هست و بیشتر جنبه راه رفتن داره علاوه بر اینکه با دیالوگ هاش سعی میکنه آدم رو از خستگی در بیاره طراحی مرحله فوق العاده زیبایی داره ! و فقط راه رفتن نیست ! بعضی وقت ها به بن بست میرسی باید محیط رو دنبال راه خروج بگردی ! یا در های معما مانند پیدا میکنی ! این دیالوگ ها هم در بین انجام این کار ها گزاشته شده ! اینجوری نیست که مثلا یه خیابون بی انتها جلوت گذاشته باشن تو هم همینجوری راه بری و حرف بزنی !

      ۰۰
    16. میلاد عزیز @
      من کیگم تو این ۱۵ دقیقه کلی اتفافق جالب میفته و حرفهای قشنگ زده میشه!
      من این ۱۵ مین رو مثل یک میان پردهای میدونم که کنترل شخصیتها رو به دست ما میده!
      اوجش هم از جایی شرو میشه که برا الی قلاب میگیریم تا از اون بالا برا ما پلکانی بندازه پایین تا ما هم بریم بالا ولی بر خلاف همیش که پلکان رو به آرامی از بالا می نداخت پایین اینبار رها کرد و دوید به سمت دیگه و از دید ما خارج شد واین استرس وهیجان رو ایجاد کرد که چه چیزی نظر این دخترک رو به خودش جمع کرد همین که بالا میریم یک چیز سایه مانندی از کنار ما و از محوطه ی بزرگ بیرونی رد می شه و این باز بر استرس یا بهتر بگم کنجکاوی ما می افزاید…همین طور با نگرانی در حال دویدن به سمت الی هستیم که یکباره وارد اون اتاقی که دیواری از اون که مشرف به محوطه ی بزرگ بیرونی هست ریخته می شیم و اون ظرافه ی لعنتی و مطلوم و دوست داشتنی گردنش رو آورده داخل و اون چشمهای درشت وسیاهش و ما و الی به سمت اون میریم و…..واقعا این لحظات فوق العاده بودن و قرار نیست همیشه اسلحه بکشیم و بجنگیم!
      گیم پلی بازی به قدری طولانی و عمیق هست که اگه چند بار لحظات مشابه این چنینی داشت باز هم نباید گله می کردیم!
      انصاف خوب چیزیه!

      ۰۰
    17. ببین عزیز من اگر بازی گیم پلی درست و حسابی نداشت و منو مجبور می کرد ۱۵ دقیقه یا حتی نیم ساعت هم حرف گوش بدم ککم هم نمی گزید! مثلا چیزی بود مث والکینگ دد ! ولی درد من از اینه که وقتی سازنده این همه مکانیزم فوق العده توی بازی قرار داده و گیم پلی این قدر خوبه چرا باید هی منو مجبور کنه الکی راه برم؟!
      گفتم این حس رو توی AC3 و انچارتد۲ هم داشتم ( انچارتد۲ نه ۳ ! :D )
      مثلا اساسین یه سیستم مبارزات فوق العده طراحی کرده ، بخش مخفی کاری رو ارتقاع داده و …… ولی منو مجبور می کنه هی راه برم! :-|
      یا انچارتد۲ ، وقتی سازنده می تونه یه مرحله ی فوق العده مث قطار تولید کنه چرا باید مثلا در فصل افتتاحیه ی بازی به خاطر تیر خوردن ناتان من الکی راه برم!
      همین حس رو به اخرین ما هم دارم! ولی شاید همون طور که توی انچارتد ۳ این وضع نسبت یه انچارتد۲ بهتر شد ( کامل برطرف نشد! :mrgreen: ) توی اخرین ما ۲ هم بازی ای سراسر گیم پلی و هیجان دیدیم نه یه فیلم با سکانس های گیم پلی! :D

      ۰۰
    18. گفتم ایشالله دیدیم ( منظورم ایندست با اینکه فعل گذشتنست! :D )
      بذار حالا نمرات بازی خُش بشه :D

      ۰۰
    19. ای خدا با چه موجوداتی گیر افتادیم منوی لست آو آس رو هم ندیدن بحث هم میکنند :| آخه من از گیم پلی این بازی چی بگم ؟ چی بگم ؟!! همه چی تحت کنترل گیمر و لحظه به لحظه اتفاقات و چالش های متفاوت . به هر طریقی هم که دوست داشته باشی میتونی حمله کنی . اون کوله پشتی و اون کرفت کردن های ریل تایم و چگونگی استفاده از مهمات . میلی اتک ها وحشتناک عالی و متنوع و استفاده از سلاح های سردی که میشه دست کاریش هم کرد . واقعا خنده داره برید آخره بازی رو ببین و کات سین ها رو جمع ببندید ۱ ساعت میشه کات سین ها ! همین و بس ! واقعا خنده داره ! بعضی ها از روی فشارهای وارده واقعا تاسف بار شدن دیگه !
      طه رسولی اومده گیم پلی رو با GTA IV مقایسه میکنه !! یه منتقد با اون سابقه فاجعه باره که یه بازی سوروایول رو بیاد با یه اپن ورد اونم تو سبک GTA اون گیم پلی مقایسه کنه !!!!! خنده دار !!! اومده میگه ۵ نوع دشمن !!! مگه تو بقیه بازی ها چند نوعن ؟!! مگه تو همون GTA و ارکام سیتی (که خودش این مثال ها رو زده چند نوعن؟) بعد تمام نوشته بدون هیچ دلیل و فقط فکت کامل!!! این دیگه خیلی خنده داره ! نقد متین ایزدی رو ببینید لحظه به لحظه با دلیل گفته !
      کسی که فرق ماریو و زلدا و GTA و آرکام سیتی رو با لست آو آس متوجه نشه چی بگم ؟ بابا باوووشه …

      ۰۰
    20. اینکه شما از راه رفتن بازی ایراد میگیری دلیلش اینه که بازی رو در نکردی ! وقتی متین ایزدی توی نقدش میگه “بازی دو نفره نیست ! در آخرین ما نباید دوید ! باید آرام در میان پسماند های خشک و خشن دنیای نابود شده انسان ها قدم بگذارید” دقیقا داره جواب شما و طه رسولی رو میده ! بازی میخواد طراحی محیط رو به شما نشون بده ! بازی میخواد کاری کنه شما در دنیای آخرین ما غرق بشی ! حالا اینا رو با دیالوگ و طراحی مرحله انجام میده ! وقتی که الی وارد یه خونه میشه و میگه حتی نمیتونم تصور کنم قبلا اینجا چه شکلی بوده شما به خودت میای و میبینی که خودتم نمیتونی تصور کنی ! چون در دنیای بازی فرو رفتی ! این چیزیه که من بهش میگم شاهکار ! این چیزیه که تمامی نظرای مخالفان درمورد راه رفتن رو کشک میکنه ! سازنده دوست داره تو وارد شخصیت جوئل بشی ! دوست داره خودت رو بزاری جای اون و از دید اون به دنیا نگاه کنی ! به قول متین ایزدی خیلی راحت سازنده میتونست الی و جوئل رو بجای غریبه بهشون نقش پدر و دختر رو بده ! اما دوس داره بازیکن بجای اینکه حس پدر بودن براش حی و حاضر آماده باشه خودش بسازه این حس رو ! وقتی ۱۵ دقیقه راه میری اگه در دنیای بازی غرق شده باشی اصلا خسته نمیشی ! لذت میبری ! تازه از قصد هم آروم راه میری تا تو دنیای بازی بیشتر غرق بشی !
      به دوستان پیشنهاد میشه اول نقد طه رسولی رو بخونن بعد متین ایزدی ! چون نقد متین ایزدی دقیقا جوابیه ایرادات طه رسولی هست ! هیچ وقت فکر نمیکردم با متین ایزدی انقدر حال کنم !

      ۰۰
    21. آخه طه رسولی اصلا ایراد نگرفته که :| فقط یه سری به نظر من دروغ رو نوشته اونجا چون غیر دروغ چیزه دیگه نمیتونم بگم ! کسی بیاد یه ایراد بگیره یه دلیل هم بیاره آدم چیزی نمیگه ولی بیای راجب گیم پلی شاهکار یه بازی یه چیزایی بگی که به هیچ وجه حقیقت نداره افتضاحه !

      ۰۰
    22. ملت تا دیروز متین ایزدی رو فحش میدادن از نظرشون پشمک با کسر ک هم نبود و ارزش داشتن نام منتقدر رو نداشت امروز یهو میشه منتقد قرن. :| :roll:
      یکی اومده گفته به آنچارتد ۲ !!!!! انقدر ای کیو هست که اصن خبر نداره از محتویات مجله اومده جوک گفته! نقد آنچارتد ۲ رو بابک نمازیان انجام داد و ۵ هم داده بود!!!!! (پرونده هم نبود!) همین بازیها و انیمه های چر.ت ژاپنی که میگی چطور موقع شمردن انحصاری تو ۳ سال اخیر یهو مهم میشن و حسابشون میکنین!؟
      همین طه رسولی از ni ni kuni بسیار بسیار خوشش اومده بود و نمره کامل داده بهش!!!

      ۰۰
    23. محمدرضا و علی،فرهنگ هدایتی رو زیاد بزرگش نکنید :mrgreen:

      تو فیس بوک باهاش بحث کردم آخرش کم آورد :| یعنی در برابر من کم آورد :|

      حتی از بحثمون عکسم گرفتم هرکی میخواد بهش نشون بدم که چجوری ضایع شد:|

      فرهنگ هدایتی میگه باید به داستان آخرین ما بدیم ۷.۵ چون کلیشه ای هست!!!!!!!!!

      باید به گیم پلیش بدیم ۲ :(( :(( و به گرافیکش بدیم ۹.۵ :O :O

      یعنی گرافیک بازی رو هم با توجه به توانایی که کنسول ۷سال پیش داره شایسته

      ۱۰ نمیدونه :| یکی دیگه از ایراداتش میگفت ۲تا کرفتینگ به بازی اضافه کردن مثلا

      بگن بازی ما سخته :)

      ۰۰
    24. Sami Järvi@
      “نقد آنچارتد ۲ رو بابک نمازیان انجام داد و ۵ هم داده بود!” :lol:
      چی میگی واسه خودت مطمئن هستی مجله دنیای بازی رو داری میگی
      نقد آنچارتد ۲ رو خود متین ایزدی نوشته بود

      ۰۰
    25. Marlon Brando@
      پیام حالا خوبه دیگه تو خودت آرشیو دیبازیت از من خیلی کاملتره (از نظر سابقه) تو دیگه چرا! آنچارتد ۲ رو داریم میگیم نسخه دوم! گیم او د یر سال ۲۰۰۹ !اون آنچارتد ۳ بود نسخه سوم سال ۲۰۱۱ گرافیک او د یر ! که متین نوشته بود! غولاخر نداره! میخوای برم عکس هم برات بگیرم اینجا یا فیسبوک بدم؟

      ۰۰
    26. Sami Järvi@
      عزیزم شماره‌ی ۷۶ پرونده‌ی آنچارتد ۲ هست
      عکس Splinter Cell Conviction روی جلد هست
      تو میخوای من عکس بندازم :دی

      ۰۰
    27. باز این اومد اعلام وجود کنه :))
      پروفسور کامنت من رو اگه سوزشی درت ایجاد نمیکنه کامل بخون ! خودم هم دارم میگم هیچ وقت فکر نمیکردم انقدر با متین ایزدی حال کنم ! چون نقدش منطقیه ! با دلیل هست ! ولی در مقابل طه رسولی بازی رو کوبیده و دلیل یا مدرکی برای حرفاش نیست !

      ۰۰
    28. Leon s.k@
      آخه جوجه فنچ تو اصلا در حدی هستی که بخوای حساب بشی! کسی از تو اسم نبرد. پس وقتی بهش اعتراض میکنی یعنی همینطور هستی. من که اسمی از شخص خاصی نبردم! :wink: همینه ۲بار باهات شوخی میکنیم میخندیم روت باز میشه هوا برت میداره خیال میکنی گنده شدی .
      منو باش که میخواستم بخاطر اون پست تو اولین نگاه گرن توریسمو ۶ ازت عذرخواهی کنم چون به موضوعی که بیرون از سایت بود اشاره کرده بودم و به وسیله اون تیکه انداخته بودم!خوب شد این پست رو زودتر دیدم!
      —-
      Marlon Brando@
      پیام ارشیوت کامله دیگه؟ شماره ۶۵ صفحه ۴ نقد آنچارتد ۲ ممنتقد: بابک نمازیان , نمره : ۵ از ۵ ! عکس روی جلد COD: MW2 پرونده هم همین بود! اونی که تو گفتی پرونده سری آنچارتد بود! هم نسخه ۱ و هم نسخه ۲ . پس پرورنده ای جداگونه نبوده و برای نقد و بررسی و نمره دادن هم نبوده!

      ۰۰
    29. الان چرا دیگه اسپم میدی؟ :)
      چرا بحث های متفرقه میکنی؟ :)
      الان منم میتونم بگم وقتی فن سونی شدن من باعث شد اونقدر حرف پشت سرم بزنید باعث سوزش بیش از حدتون شده ! شما هم دور بر ندار ! نظر سنجی :lol:
      یکی از بچه های انجمن یه سری سوال خنده دار هر دفعه از یکی میپرسه ! چه شلوغش کرده :mrgreen: اونوقت به من میگه خیال کردی گنده شدی و کسی هستی ! :roll:

      ۰۰
    1. به به علی آقا!چه خبر؟!
      درباره ی الی! :)) :)) ایول خیلی حال کردم انتخاب اسم جالبی بود.تبریک به سونی فن های عزیز.۵ رو دادن دیگه؟!

      ۰۰
    2. بالاخره بعد مدت ها دوباره دیبازی خریدم!فقط به خاطر اینکه ببینم در مورد آخرین ما چی نوشتن.حتی واسه بیکران هم نگرفتم!اینقدر کنجکاوم!

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر