۵ دلیل گفتنِ “تولدت مبارک” برای استاد «هیدئو کوجیما»

Rzht توسط Rzht
در ۱۳۹۲/۰۶/۰۷ , 23:14:01
default image

چند روز پیش خالق سری بازی متال گیر سالِد یعنی آقای “هیدئو کوجیما” ۵۰ ساله شد و ما در اینجا چند دلیل را بیان می کنیم که شما هم تولدش را با افتخار و تمام وجود تبریک بگویید.

 

  • داستان زندگی او باید برای خیلی ها الگو باشد:

هیدئو کوجیما دوران کودکی سختی داشته و حتی دفعات متعددی با مرگ حتمی مانند غرق شدن رو به رو شده است. بعد از اینکه خانواده اش از شهر توکیو به شهر کوچکتر شیراسکی (Shiraski) نقل مکان کردند، خانواده اش وقت کمی را برایش صرف می کردند و او بسیار منزوی شد و بیشتر وقت خود را در نگاه کردن تلویزیون صرف می کرد.

وقتی که اندکی بزرگتر شد تمام انرژی اش را بر روی نویسندگی گذاشت و چندین داستان را برای ناشرانی ارسال کرد اما هیچ یک حاضر نبودند حتی به پیشنهاد او نگاه کنند!

هیدئو کوجیما همیشه بازی ها رایانه ای را دوست داشت و بعد از کار کردن در یک فیلم سازی اماتور با وجود مخالفت ها و فشار هایی از طرف خانواده و دوستانش تصمیم گرفت خودش را وارد این صنعت کند.

او اولین شانس خود را در شرکت کونامی بدست آورد، اما او ایده هایی داشت که حتی هیچ کس حاضر نبود به آنها گوش کند تا بعد ها که در دوران شغلی اش استفاده کرد. در ادامه ی داستان زندگی اش، هیدئو کوجیما به دنبال رویا هایش رفت و هرگز ناامید نشد و حالا او رئیس استدیو خودش است. مسیر زندکی کوجیما نشان می دهد که استعداد یک فرد تا زمانی که پشتکار، امید و استقامت وجود نداشته باشد خودش را نشان نمی دهد. تلاشتان را همیشه ادامه دهید و احتمال خیلی زیاد سرانجام به رویاهایتان خواهید رسید.

 

  • او تا بحال یکی از بهرین فرنچایز ها را برای PlayStation خلق کرده و ژانر جدیدی را تاسیس کرد:
سری متال گیر چندین میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته و با صحنه های سینمایی خاص و گیم پلی درگیر کننده اش هوادران خود را دارد. بزارید فراموش نکنیم که کوجیما با این فرنچایز خود ژانر مخفی کاری را وارد بازی های رایانه ای و جریان اصلی بازار آن کرد و آن را در میان هوادران محبوب کرد. سری متال گیر در میان عنواینی که تا بحال خلق شده همیشه جزء بهترین ها بوده و همانطور که می دانید در حال حاضر فیلم آن در حال ساخت است. می توانید تصور کنید که این فیلم چقدر جالب از آب در خواهد آمد ؟!
  • او همیشه با تمام وجود تمام تلاش خود را در این صنعت کرده و هر آنچه که توانش بوده در بازی هایش قرار داده است:

هیدئو کوجیما تنها یک تهیه کننده بازی نیست، او در هر یک از جنبه هایش دستی دارد. او خودش اعتراف می کند که ذره ای دمدمی مزاج است و اغلب خودش را در نویسندگی و کارگردانی درگیر می کند. او با کارهایش نفس می کشد و زندگی می کند، شخصیت های او، جهان او و اشتیاق او به طور کلی خود را در محصول نهایی از بازی هایش نشان می دهد. چند بازی سراغ دارید که سازنده آن چنین تاثیر و اشتیاقی زیادی داشته باشد؟

  • بدون هیدئو خیلی از بازی های امروزی ساخته نمی شد:

هیدئو با بازی هایش چنان علاقه و عشقی در میان هواداران ایجاد کرد که خیلی از سازنده ها از آن الهام گرفتند. اگر متال گیر و ژانر مخفی کاری محبوب نمی شد ما هم اکنون عناوینی نظیر Splinter Cell، Tenchu، Hitman، Thief و یا Assassin’s Creed را نداشتیم!

میراث او به زندگی خود ادامه خواهد داد حتی اگر هیدئو هم با ما نباشد از بازی هایش الهام گرفته خواهد شد.

  • او موتور Fox را خلق کرده که امید دارد به بهترین موتور بازیسازی جهان تبدیل شود:

تیم کوجیما موتور Fox را خلق کرده که برای پلتفرم های مختلف، نسل فعلی و نسل آینده ی کنسول ها طراحی شده است. ما تا بحال نمایش های خیره کننده ای از این موتور دیده ایم اما می توانید تصور کنید که در نسل آینده با این موتور چه گرافیکی انتظارمان را می کشد؟

پس برای گفتن “تولدت مبارک” منتظر چی هستید؟

 

(گفته های کوجیما در جشن تولدش خطاب به رهبران جهان گویا صحت نداشته و به همین این قسمت را در پست حذف کردیم).


52 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. ایشالا صد سال زنده باشی و هی متال گیر برای ما بسازی.
    به غیر از این دلایلی که شما گفتید کلی دلیل دیگه هم هست.
    من زندگی نامه کامل این آدم رو خوندم و برام از زندگی نامه ی استیو جابز و بیل گیتز هم جذاب تر بوده…
    این قسمت پایین رو یه جای دیگه نوشته بودم.چون توی این سایت پست مربوط به این خبر نبود.
    ========================
    می دونستید اولین متال گیر یک پروژه نیمه کاره بوده که توسط سران کونامی به کوجیمای تازه کار تحمیل شده بوده؟!
    می دونستید اصول و بنیان سبک مخفی کاری توسط اولین متال گیر مطرح شده؟!
    و با این که یک بازی ۲ بعدی با گرافیک پیکسلی بوده اما خیلی از اون اصول هنوز توی بازی ها رعایت میشن؟!
    می دونستید کوجیما عاشق نویسندگی و کارگردانیه و اصلا فکر نمی کرده بازی ساز بشه؟!
    می دونستید کوجیما وقتی نو جوان بوده داستان می نوشته ولی وقتی برای چاپ می فرستاده قبول نمی کردن داستان های بیشتر از ۱۰۰ صفحه رو چاپ کنن ولی حتی ساده ترین داستان های او بیشتر از ۳۰۰ صفحه بودند؟
    می دونستید کوجیما با بازی کردن ماریو به بازی سازی علاقه مند شده؟
    می دونستید کوجیما هیچ وقت موقع ساخت یک نسخه از متال گیر به ساخت نسخه بعد فکر نمی کنه؟!
    و حتی موقع ساخت بازی هم دقیق نمیدونه می خواد روند داستان رو به کدوم طرف حرکت بده و بر خلاف بقیه بازی ساز ها داستان بازی رو در طول ساخت بازی می نویسه؟!
    و با این وجود داستان سری متال گیر جزو بزرگترین داستان های دنیای گیم هست که همه ی شماره هاش ( حتی نسخه های فرعی ) به شدت به هم مرتبط هستن؟!
    اما طوری طراحی شدن که اگه بازی های فرعی رو بازی نکنید و فقط شماره های اصلی رو بازی کنید باز هم داستان رو متوجه میشید؟!
    می دونستید کوجیما مدت ها برنامه نویسی بلد نبوده و تیم برنامه نویسی جدا روی بازی کار می کردن؟!
    ولی سری متال گیر جزو کم باگ ترین بازی های تاریخ به شمار میان؟!!
    ================
    آقا رضا اگه شد آستین بالا بزن به مناسبت ۵۰ سالگی استاد یه مقاله مفصل درباره زندگی ایشون و سری بازی متال گیر بنویس….

    ۰۰
    1. خب ما هم کمک می کنیم.گروهی به همراه دوستان گل انجمن سونی یه مقاله درست درمون ردیف می کنیم.حیفه به این بازی و این فرد بزرگ پرداخت نشه…
      (دارم از کیسه خلیفه می بخشم!!)
      ولی جدی اگه یه وقت خواستی بنویسی خبر بده برای کمک بیایم.

      ۰۰
    2. من علاقه زیادی به این کار دارم…
      واقعا اکثر لذت های ناب دوران گیمیریم رو مدیون کوجیما هستم…
      و احساس میکنم در قبال این قضیه مسئولیت دارم…
      و اینکه واقعا حیفه که مُفصَل بهش پرداخته نشه…
      دوستان زیادی هم میشناسم که از سری متال گیر اطلاعات بسیار خوب و کاملی دارند اما بعضی هاشون خیلی کم به سایت سر می زنند…
      در کل استارتِ چنین آقدامی کارِ حضرت فیلِ…

      ۰۰
    1. بله…
      بخاطر حضور جمله “چه می خواهید؟” در تیتر…
      خوب مسلما قصدم این بوده که افراد بیشتری این نظر خواهی رو ببینند و نظرشون رو بگن…
      همین…

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر