بازی سازی را با موتور یونیتی شروع کنید

در ۱۳۹۲/۰۷/۰۲ , 14:37:46
default image

این سوال که “از کجا شروع کنم؟” همیشه برای تازه کاران پیش می آید. چه کسانی که می خواهند بازی ساز شوند و چه کسانی که دنبال رشته های دیگر هستند.

در مورد بازی سازی هم نقاط شروع زیادی وجود دارد. اگر شما جزو کسانی هستید که می خواهید در آینده بازی سازی را دنبال کنید، پیشنهاد می کنیم که با موتور گرافیکی یونیتی شروع کنید. چرا؟ به این دلیل که در حال حاضر اغلب شرکت های بازی سازی در ایران به این موتور روی آورده اند. یونیتی موتور ارزان تری است. به همین دلیل خیلی از بازی سازان لایسنس آن را خریداری کرده اند.

از طرفی آموزش های بسیار و Asset های بسیاری هم برای این موتور وجود دارد که کار را برای شما آسان می کند. انتشارات دنیای بازی هم مدتی است که یکی از جامع ترین کتاب های آموزش این موتور گرافیکی را ترجمه کرده و در اختیار علاقمندان قرار داده است.

کتاب زیر از پایه تمام بخش های یونیتی را آموزش داده و یکی از بهترین روش ها برای یادگیری بازی سازی با این موتور است.

دانلود فهرست کامل این کتاب به صورت pdf

فروشگاه دنیای بازی این کتاب را با ۱۰ درصد تخفیف تا ۱۵ مهر ماه عرضه خواهد کرد.

برای مشاهده ی این محصول در فروشگاه دنیای بازی کلیک کنید.


41 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

  1. واقعا این انجین برای کسایی که می خوان تازه شروع کنن خیلی خوبه.
    اگه می خواین شروع کنین به ساخت بازی در کنار این کتاب فیلم های آموزشی هم دانلود کنید
    خوندن از روی کتاب و نگاه کردن به عکس ها بعضی اوقات مشکل به وجود میاره
    در ضمن انتظار خروجی های عالی از این انجین نداشته باشید اما به نظر من برای پلتفرم های موبایل انجین فوق العاده ای هست.
    حتما آخرین ورژن این انجین که از DX11 و سیستم Butterfly استفاده می کنه رو دانلود کنید
    اگه دانش برنامه نویسی و کار با برنامه های ۳D تون رو زیاد کنید با کمی خلاقیت می تونید روی پلتفرم های موبایل به شدت موفق بشید
    بعد از کسب تجربه هم با خیال راحت میتونید برید سمت UDK که بازی های بزرگ درست کنید

    ۰۰
    1. منظورم خروجی هایی در حد آنریل و کرای انجین هست
      به خاطر ضعف هایی که توی سیستم انیمیشن و افکت های مختلف از جمله دود و آتش توی این انجین وجود داره نمیشه در حد اونا خروجی گرفت ازشون.
      میشه بازی های بزرگ و زیبا برای کنسول های دستی و موبایل ها و تبلت ها درست کرد.
      البته با توجه به این که توی همه زمینه ها داریم وارد نسل جدید میشیم این حرفو می زنم.
      وگرنه اگه آدم بخواد بازی هایی که از نظر گرافیکی ساده هستن (مثل پورتال یا فرش) رو درست کنه برای کنسول های خانگی و PC این انجین هیچ مشکلی به وجود نمیاره.
      توی زمینه گیم پلی هرچه قدر برنامه نویس بهتری باشیم گیم پلی کاملتری هم می تونیم خلق کنیم.منتهی شرطش همینه که به اندازه کافی با ساختار انجین و زبان برنامه نویسی #C آشنا باشیم.

      ۰۰
    2. برای پیاده سازی بازی مورد نظر با این انجین نیاز به وقت و هزینه ی کم تری هست و همین یکی از دلایلش پایین تر بودن خروجی بصری نسبت به آنریل هست. البته بازی هایی که به شکل حرفه ای با این انجین ساخته میشن هرگز بر روی گرافیک بصری مانور نمیدن.

      ۰۰
    3. داداش جاوا رو یادت رفت بگی
      من java رو به #c ترجیح می دم
      ==============================
      به نظرمم تا به حال ک با ۴ تا انجین کار کردم
      ۱.گیم میکر( فقط برنامه نویسی بود)
      ۲.کری انجین(سخت ترین موتوری بود ک باهاش کار کرده بودم)
      ۳.یو دی کی (از همه لحاظ عالی اما مشکل خروجی داشتم باهاش)
      ۴.یونیتی (همه چیز تو این موتور فوق العاده اس مهمترین مزیتش هم خروجیشه ک برا هر پلتفرمی ک بخوای می تونی ازش خروجی بگیری از ویندوز موبایل تا وی یو و محیط کاربری خوبش ک خیلی زود بهش عادت می کنید)
      یونیتی از همه شون سر تر بوده
      ——————————————————————————————-
      در کل به همه ی دوستان تازه کار ک می خوان بازی سازی رو شروع کنن این موتور رو پیشنهاد می کنم

      ۰۰
    4. کار با کرای انجین اگه راحت بود بقیه شرکت ها هم ازش استفاده می کردن
      اگه دقت کنی به غیر از خود کرایتک تا حالا کسی نتونسته خوب از کرای انجین استفاده کنه!
      UDK هم به خاطر DK بودنشه که این جوریه!چون داره روی آنریل تورنومنت پیاده اش می کنه.
      اما اگه نسخه کامل باشه مطمئنا جای یونیتی رو برای ما میگیره

      ۰۰
    5. کار با کرای انجین سخته و این خیلی واضحه چون امکاناتی که کرای انجین در اختیار توسعه دهنده میزاره حتی آنریل هم نصفش رو نداره….این یه واقعیته. و برای همین کار با کرای انجین کار هر کسی نیست.

      ۰۰
    6. درسته
      به خاطر سختیشه ک کسی سراغش نمی ره و تا الان هم هر کسی رفته سراغش نتونسته ازش خوب استفاده کنه
      مثال = اسنایپر گاست واریور ۲
      البته نسبت به بازی های دیگه ک با موتور های دیگه ساخته شدن خوب بود اما از کرای انجین انتظار بالاتری می رفت

      ۰۰
  2. افرادی که میگین میخواین بازی سازی رو شروع کنید,عواقبش هم در نظر بگیرید بد نیست,چند وقت دیگه کلی زحمت میکشین و میبینین به خاطر ایرانی بودن بازیتون با خاک یکسان میشه(رجوع شود به کامنت ها در تاپیک های بازی های ایرانی) :mrgreen:

    ۰۰
    1. خیالت راحت…
      کسی اگه کارش به اندازه کافی درست و خوب باشه هیچ مشکلی پیدا نمیکنه
      فقط برای این کار درست شدن باید مدتی ضحمت بکشن

      ۰۰
    2. بالای ۸۰ درصد رو دیدم بدون در نظر گرفتن ظاهر بازی ازش بد میگن و البته اون ۲۰ درصدی هم که ظاهر رو میبینن بد میگن اشتباه بسیار بزرگی میکنن چون همین الان بازی های گرافیک پایین خارجی هستن که به خاطر گیم پلی شاخشون تونستن به یه جاهایی برسن.

      ۰۰
    3. فعلا برای این که دنبال بازار یابی توی کشور خودمون باشیم زوده.
      کسی اگه دنبال موفقیت باشه باید مثل ارتش های فرازمینی یا شبان به فکر استیم باشه.

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر