Box Office: هابیت آتش و یخ را با هم درنوردید

bijan joker توسط bijan joker
در ۱۳۹۲/۰۹/۲۸ , 21:06:34

باز هم با جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آخر هفته‌ی سینماهای آمریکای شمالی در خدمتتان هستیم. در این هفته دو فیلم تازه اکران شده Tyler Perry’s A Madea Christmas و The Hobbit: The Desolation of Smaug توانستند خود را در بین ۱۰ عنوان پر فروش اثبات کنند، همانطور که برای همه‌ی سینما دوستان روشن و واضح بود قسمت دوم فیلم “هابیت” موفق شد به رقابت آتش و یخی جدول این چند هفته اخیر پایان دهد و در صدر لیست قرار بگیرد.
جدول Box Office این هفته به این شرح است:

۱- The Hobbit: The Desolation of Smaug – $73,645,197 – $73,645,197
۲- Frozen (2013) – $22,568,138 – $164,772,211
۳- Tyler Perry’s A Madea Christmas – $16,007,634 – $16,007,634
۴- The Hunger Games: Catching Fire – $13,671,666 – $357,503,663
۵- Thor: The Dark World – $2,820,055 – $198,245,744
۶- Out of the Furnace – $2,425,978 – $9,574,440
۷- Delivery Man – $1,968,891 – $28,091,575
۸- Philomena – $1,820,479 – $11,083,457
۹- The Book Thief – $1,734,679 – $14,936,447
۱۰- Homefront – $1,706,286 – $18,507,155
Peter Jackson, باکس آفیس (Box Office)
از نکات مهم Box Office این هفته مشخصا باید به موفقیت قسمت دوم فیلم Hobbit اشاره کرد که با توجه به اینکه نتوانست فروش درخور این سری را تجربه کند اما با اختلاف زیاد در صدر لیست جای گرفت، قسمت دوم فیلم هابیت در مقایسه با قسمت نخست که دقیقا یک سال پیش اکران شده بود در اولین آخر هفته خود نزدیک به ۱۱ میلیون دلار کمتر فروش داشت (قسمت اول هابیت فروش $۸۴,۶۱۷,۳۰۳ را به ثبت رسانده بود)، در مقایسه با دیگر فیلمهای اکران شده ماه آخر سال میلادی یعنی ماه دسامبر باید گفت که “Hobbit2” بعد از فیلمهای “Hobbit 1” و “I Am Legend” و “Avatar” و کنار زدن فیلم “The Lord of the Rings: The Return of the King” در جایگاه چهارم قرار گرفت. قطعا همگی با گروه بازیگران اصلی این فیلم آشنایی کامل دارند و باید گفت بازیگران تازه وارد که در قسمت دوم به گروه اولیه اضافه شدند متشکل از Orlando Bloom و Luke Evans و Evangeline Lilly و Benedict Cumberbatch (صدای اسماگ) هستند و نیاز به گفتن نیست که پیتر جکسون افسانه‌ای مانند گذشته در جایگاه کارگردانی فیلم قرار گرفته است. داستان و روند اصلی قسمت دوم بعد از اتفاقات قسمت نخست و موفقیت دورفها و گندالف و البته بیلبو در مسیر ماجراجویانه‌یشان و بدست آوردن حلقه توسط بیلبو، اینبار آنها باید بعد از گذشتن از جنگل مخوف و ماجراهای تازه‌تر و البته همراهی با جنگجویان تازه‌تر در انتهای مسیر در مقابل اژدهای خونخوار و بد ذات که بروی گنجها جا خوش کرده است رو به رو شوند و به خواسته‌یشان برسند، اما باید دید که آیا ویرانی اسماگ به این راحتی‌ها خواهد بود.
در این هفته و با اکران فیلم The Hobbit: The Desolation of Smaug اکثر فیلمها با فروشی ضعیف مواجه شدند و دیگر فیلم تازه وارد جدول که مانند دیگر کارهای کارگردان و بازیگر رنگین پوست آمریکایی یعنی Tyler Perry که تعداد و کیفیت فیلمهای ساخته شده او دیگر سر و شکل سریالهای مناسبتی خودمان را پیدا کرده است دردی را دوا نکرد و در جایگاه سوم قرار گرفت. اما در مورد دیگر فیلمهای جدول این هفته باید گفت انیمیشن دیدنی “یخ زده” با ۲۸% افت فروش از صدر جدول جدا شد و در مقام دوم جای گرفت، عنوان “آتش گرفتن” با ۴۸% افت فروش از مقام دوم به چهارم رسید، قسمت دوم فیلم “ثور” با یک پله سقوط به جایگاه پنجم رسید و در آخر فیلم جذاب Out of the Furnace با ۵۳% افت فروش بعد از یک هفته از جایگاه سوم به ششم رسید.
فروش جهانی سه فیلم The Hobbit 2 و HG: Catching Fire و Thor 2  تا به امروز به ترتیب ۲۲۱ و ۷۳۱ و ۶۲۰ میلیون دلار گزارش شده است.

Peter Jackson, باکس آفیس (Box Office)

با توجه به محبوبیت زیاد سری فیلم هابیت تصمیم گرفتیم که نظر جمعی از منتقدین مشهور را در مورد قسمت دوم و تازه به نمایش درآمده را برای شما عزیزان تهیه کنیم که در ادامه مشاهده می‌فرمایید:

با سپاس فراوان از مجتبی (Howard Mansell)…

بله همان طور که دوست خوبم بردیا گفتند با توجه به محبوبیت زیاد “هابیت” میان گیمر ها تصمیم گرفتیم تا گزیده از نظرات منتقدان نسبت به قسمت دوم را بررسی کنیم. قسمت نخست سه گانه همان طور که بیاد دارید، خیلی توسط منتقدان تحویل گرفته نشد اما از سوی طرفداران و تماشاگران نمرات به نسبت بهتری را دریافت کرد. حال که قسمت دوم فیلم اکران شده است ببینیم آیا نظر منتقدان تغییر کرده است و یا خیر؟

منتقد مجله Empire، آقای Nick de Semlyen در توصیف قسمت دوم چنین گفته اند که:

“سرزمین میانه باز می گردد. فیلم پیشرفت وسیعی نسبت به قسمت قبل کرده است و ماجرای(بیلبو) را به سرزمین های نا شناخته می برد و لحظات فوق العاده ای را برای مخاطب به ارمغان می آورد.”

ایشان در پایان نقد خود نمره فوق العاده ۱۰۰ را به این فیلم اعطا کرده اند.

منقد مجله معتبر Time ، اقایRichard Corliss در نقد خود از این فیلم چنین نوشته اند که:

“اسماگ متفاوت است.یک فیلم واقعا خوب.بسیار بهتر نسبت به نسخه اول که شخصیت های فیلم را به دنیای وحشی و پر خطر می برد.”

ایشان در پایان نمره عالی ۹۰  را به قسمت دوم هابیت داده اند.

منقد مجله Total Film ، آقای Matt Maytum در نقد خود این ظور نوشته اند که:

“با وجود اینکه بازی بازیگران فیلم کمی لنگ می زند، “برهوت اسماگ” یک اکشن فوق العاده را ارائه می دهد، جلوه های بصری فیلم بی نظیر است و تنها اژدهای فیلم فوق العاده است.”

ایشان در پایان نمره ۸۰ را به این فیلم داده اند.

منتقد Los angles Time در نقد خود قسمت دوم را این طور توصیف کرده اند:

” اخرین اقتباس پیتر جکسون از کتاب غنی ” هابیت” به معجون متشکل از فانتزی،ماجراجویی،تخیلات و احساساتی که سه گانه ” ارباب حلقه ها” را به یک شاهکار تبدیل کرد نزدیک شده است.”

ایشان نمره ۷۰ را به این فیلم داده اند.

منتقد The New York Times  قسمت دوم رو چنین توصیف کرده اند:

“این بار نیز همانند قسمت نخست ، تعداد بسیار زیادی نبرد های مرحله مرحله ای در فیلم وجود دارد که اصلا جالب نیستند و گاهی اوقات مانعی بر کیفیت دیداری فوق العاده فیلم می شوند. اما صحنه هایی آرام، تاریک و رمز آلود در فیلم وجود دارد که در آن ها بازیگران(مخصوصا آقای مارتین فریمن) نشان می دهند که به جز غوغا و درگیری ، چیز هایی بیشتری در سرزمین میانه وجود دارد.”

ایشان نمره ۶۰ یا ۳/۵ را به قسمت دوم داده اند.

اما پایین ترین نمره ای که این فیلم از منتقدان دریافت کرده است مربوط به نقد اقای  Mick Lasalle از  San Francisco Chronicle است که به این فیلم نمره ۳۵/۱۰۰ را داده اند و در نقد خود چنین اورده اند که:

“نتیجه چیزی است که بسیار مهم می باشد و ” برهوت اسماگ” در نتیجه ،در همه موارد ناکام است. در داستان، در ماجراجویی، در کارگردانی و جلوه های بصری.”



149 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

:27: 
:D 
:40: 
:44: 
:-) 
:10: 
:41: 
:60: 
;) 
:59: 
:( 
:16: 
:162: 
:13: 
 
:22: 
:42: 
:11: 
:111: 
:17: 
:20: 
:wow: 
:| 
:49: 
:54: 
:56: 
:45: 
:47: 
:46: 
:43: 
:57: 
:like: 
:dislike: 
:metal: 
:51: 
:52: 
:55: 
:58: 
:48: 
:spoiler: 
:53: 
:steam: 
:xbox: 
:PS: 
:n: 
:50: 
:discord: 
 
  1. من این چند وقته زیاد فیلم نمی بینم.زدم تو کار انیمه و مانگا و منهوا
    و امروز هم داداشم “هیس” رو اورد و ما هم دیدیم

    ۷/۱۰

    موضوع نسبتاً خوب
    پرداخت متوسّط
    پیشبرد متوسّط
    پایان افتضاح
    بازی عالی

    فیلمی بود که ارزش دیدنو داشت حدّاقل ولی واقعاً خیلی تبلیغشو کرده بودند،به هر حال از هر چی بگذریم،بازی بابک حمیدیان و طنّاز طباطبایی و شهاب حسینی خودش کلّ فیلم رو رو پا نگه میداشت
    اون تیکّه که بابک حمیدیان تو اتاق تاریکه بقل متهّم ها وایساده واقعاً صحنه قشنگی بود
    ولی خب دیگه همون طور که گفتم چیزهای بد و متوسّطی هم مثل روند داستان و پایانش بودند که بد به فیلم لطمه زدند

    خلاصه دیگه….ببینید بد نیست شاید خوبم باشه

    ۰۰
  2. مثل همیشه سپاسگزارم از لطف و انرژی مثبت تک تک رفقا، همچنین باز هم یک تشکر از رفیق عزیزم مجتبی جان می‌کنم که برای ویژه کردن این پست زحمت زیادی کشید، مرسی از همه… ;)

    __________________________________
    ( The HOBBIT: The Desolation of Smaug )

    ۰۰
  3. Eminem Ft Rihanna Monster Music Video
    واقعا دیدن مارشال در قالب بهترین موزیک ویدیو هاش اشک تو چشمام جمع کرد.
    آخه این بشر چقد ابهت داره؟چقد کارش درسته؟چقد تک و منحصر به فرده؟چقد با آهنگاش خاطره ساختیم؟خدایا عمرشو زیاد تر کن :(( :((

    ۰۰
  4. انصافا یه سری فیلم ها و سریالها هستند که من موندم دقیقا چی اینا شاهکاره؟!یه سری فیلم کاملا معمولی و پرخرج که وقتی از دور صداشون میاد همه شروع میکنن به تعریف کردن و دلباختگی!
    از فیلم ها:
    ارباب حلقه ها و متعلقات(هابیت).
    هری پاتر.
    گرگ و میش.
    از سریال ها:
    لاست.
    خاطرات خون آشام.
    و…
    حلیم سلطانی هم اضافه کنید! :lol:

    ۰۰
    1. من واقعا نمیفهمم دلیل بعضی ها از کوبوندن ارباب حلقه ها چیه :lol:
      باز جو روشنفکری تو سایت راه افتاده :|

      ۰۰
  5. ممنون از اخبار کاملتون
    من واقعا عاشق این فیلمم (هابیت)
    و بسیار خوشحال به دلیل فروش عالی اش. :X :X :X :X :X :X

    ۰۰
  6. هابیت دقیقا داره همون برخوردی باهاش میشه که سزاوارشه. همون برخوردی که سزاوار ارباب حلقه ها بود اما شرایط زمان و جو گرفتگی باعث شد خیلی اون سه گانه بزرگتر از حد و اندازه هاش نشون داده بشه. فروش هم که اصلاً در حد و اندازه های چنین عنوان محبوبی نیست. حیف اون کتاب ها که همچین فیلم های سطحی ای ازشون ساخته شد.
    ـــــــــــــــــــــ
    اونقدر امسال برهوت فیلم های خوب بود که مجبور شدم برم فقط کمدی های صرفاً فان سال های قبل رو ببینم. بی نهایت منتظر عرضه شدن نسخه های خانگی Gravity ، ۱۲ Years Slave ، American Hustle ، All Is Lost و The Wolf Of Wallstreet هستم تا بیان و چند تا فیلم خوب ببینیم حداقل!

    ۰۰
    1. عادل جان ارتش هابیتی سایت از پارسال خیلی قوی‌تر شده‌ها، چند عدد ماموت هم به ارتش اضافه کردیم، اگر باز جنگ بر پا بشه، این نبرد نابرار یک نتیجه مشخص بیشتر نخواهد داشت!!!… :mrgreen:

      __________________________________
      ( The HOBBIT: The Desolation of Smaug )

      ۰۰
    2. وخداوند عقل و منطق رو افرید متاسفم برای طرز فکرت شما فرق سلیقه منطق رو نمیدونی بعد حرف از جو گرفتگی میزنی ارباب حلقه ها طبق امار یکی از بهترین ۳ گانه های تاریخ هست

      ۰۰
    3. به بالاخره سومین مخالف دیگر هم پیدا شد !!! :X
      عادل جان !!! :/
      دقیقا ارباب حلقه ها و هابیت ها و هری پوترها ! مثل اس اس ینز ها برای من هستند
      فاجعه کامل
      ————————————————
      اون لیستی هم که نوشتی در انتظار کسی هم هستش که منتظر آن عناوین نباشد :X
      با تشکر

      ۰۰
    4. باز اس اس اینز به نام چیزی جز خود گند نزد. ولی هابیت و هری پاتر گند به نام دو کتاب شاهکار . بعد یه سری میان تعریف میکنن

      ۰۰
    5. در مورد هابیت و هری پاتر موافقم ( هری پاتر رو که فقط در دوران طفولیت و به اقتضای خامیه اون دوران :D و از سر بیکاری از سیمای ملی :lol: دیدم) . ولی ارباب حلقه ها خوب بود، شاید میتونست بهتر باشه ولی به نسبت بقیه آثار هالیوود قابل قبول بود (البته هابیت هم اون جور که شما مگید درپیت نبود و به نظر من معمولی بود که ارزش یک بار دیدن رو داشت)

      ۰۰
  7. Lone Ranger
    ۸/۱۰
    موندم چرا منتقدین به این اثر اینقدر کم لطفی کردن؟؟واقعا فیلم سرگرم کننده و جالبی بود و بازی دپ هم مثل همیشه عالی بود.

    ۰۰
مقالات بازی بیشتر
چند رسانه ای بیشتر