سومین میزگرد سایت دنیای بازی با “سید محمد علی وزیری”
با تشکر از شما کاربران عزیز که میزگرد باشکوهی را با فرهود فرمند رقم زدید، با پایان یافتن این میزگرد، میهمان سومین میزگرد دنیای بازی آقای “سید محمد علی وزیری” مدیرعامل استودیوی فطرس پویا رایانه خواهد بود. استودیوی فطروس پویا رایانه تا به حال چندین پروژه ی مختلف را ساخته یا در دست ساخت دارد.
از جمله بازی Outland که ساختش تمام شده و منتظر انتشار است؛ نسخه ی دوم همین بازی که آن هم ساختش به پایان رسیده ولی احتمالا نامی متفاوت خواهد داشت، بازی جنگ کاغذی که ایده ی اصلی اش همان جنگ های کاغذی ما در دوران کودکی است. در حال حاضر نیز این شرکت بر روی پروژه ی بزرگ “گرگین” کار می کند و آخرین فعالیت آن ها راه اندازی سایت “غورباقه آوازخوان”(SingerFrog) است که به عنوان فروشگاهی برای بازی های مستقل ایرانی عمل خواهد کرد تا از آن ها حمایت کند.
در زیر نیز تصاویری از نسخه ی اولیه ی جنگ کاغذی و نسخه ی فعلی آن مشاهده می کنید. تغییرات کاملا واضح است.
تصاویری از گرگین:
تصاویری از Outland 2:
تصاویر نسخه ی جدید و قدیمی جنگ کاغذی:
دیدگاهها بسته هستند.
شخصیت گرگین شبیه آقای وزیریه.
واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا امیدوار شدم
اتفاقا من اولش که گرگین رو دیدم یاد ” آدام جنسن” افتادم. البته بعد از یکم دقت متوجه شدم که اصلا شبیه “آدام” نیست.
ولی در کل شخصیت باحالی به نظر میاد.
بازیای قشنگی اند کی میاند موتور ساختشان چیه :?:
گرگین UDK
خارج از سرزمین مولتی مدیا بیلدر(البته انجین نیست)
جنگ کاغذی یونیتی
به نظر شما چرا اکثر بازی ساز های وطنی سراغ بازی های میروند که نهایتا کپی سازی بنجل بازی های خارجی است؟چرا مثل شما سراغ بازی ها کوچک ولی زیبا نمیروند؟
ببینید کپی کردن کار البته نه کل کار برای اولین پروژه چیزه بدی نیست چون ماها مجبوریم برای اینکه بتونیم بازی خوبی بسازیم یه جاهای کپی کنیم چون ما تو ایران دانشگاهی نداریم که به ما تخصصی و حرفه ای کمک کنه و ما مجبوریم برای استفده کردن از تجربیات بازی ساز های خارجی یه کپی برداری های بکنیم البته نظر من اینه که فقط برای یک پروژه این کار استفاده شه و سعی کنیم بازی های بعدی مون رو با تجربیاتی که کسب کردیم بسازیم
من میخواستم بدونم چرا outland 1 منتشر نشده در حالی که شماره دومش هم آمادس ؟ درضمن چرا روی این بازی که ساخت داخل هستش وحتی طراحی محیط به سبک ایرانی(از حق نگذریم خیلی قشنگن ) داره یه اسم خارجی گذاشتین؟
ممنون از عوامل سایت دی بازی بابت سانسور ادامه نظرم :-D
سلام
اسم خارجی نذاشتیم اسم بازی خارج از سرزمین هست ولی اسم خارجیش بیشتر شناخته شد که احتمال زیاد به خاطر کم کاری بنده و یوستان بوده
بازی خارج از سرزمین الان ۱۰ ماه که تموم شده ولی پخش کننده ها از بازی های سه بعدی بیشتر استقبال می کنند
من با جنگ کاغذی بیشتر از همه حال کردم.
کی میاد؟
$PC
ایشالا تا ۲ الا ۳ ماه دیگه
تا دو ماه دیگه ساخت بازی تموم میشه و از طریق سایت قورباغه آواز خوان پخش خواهد شد
سلام
از اینکه به فکر بازیسازهای مستقل هستید واقعا ممنونیم …مطمئنا استقبال خوبی از قورباغه آواز خوان خواهد شد
۱. نظرتون در مورد UDK , FREE CRY ENGINE 3 SDK چیه؟
۲. برای بازیساز های مستقل که میخوان در آینده گروهی کار کنند نوشتن انجین رو پیشنهاد میکنید یا استفاده از انجین آماده ؟
۳. نظرتون در مورد مجموعه بازی های مستقل ایرانی ۲ و ۳(درآینده) چیه ؟
ممنون
سلام به نظر من هر دوشون عالین اصلا جای بحثی نیست اما فکر میکنم UDK برای فضاهای داخلی خیلی خوبه وCRY ENGINE 3 برای فضاهای بیرونی بهتره
۲- نه اصلا در حال حاضر که بهترین انجین ها به صورت رایگان و قابل دسترس هست چرا باید یک انجینی رو از اول نوشت که کلی هزینه و وقت و انرژی مطلبه به نظر من دوستای بازی ساز با این انجین های موجود خیلی بهتر به نتیجه دلخواه میرسند
۳- اتفاق خیلی خیلی خوبیه چون همین مجموعه ها باعث دلگرمی بچه های بازی ساز میشه هم باعث میشه مردم آشنا شن که چنین آدم های با استعدادی هستن و دارن زحمت میکشن
سلام و خسته نباشید
۱گرگین تو چه مرحله ای از ساخت قرار داره ؟
۲ساخت بازیه Outland چند تومن خرج بر داشت ؟
۳گروه تون در ساخت بازیه گرگین چند نفره ؟
۴گروه تون در ساخت بازیه Outland چند نفر بود ؟
۵داستان بازیه گرگین چیه ؟( اگه میشه خلاصه بگین )
__________
۱۷ روز تا خرابی تهران !
سلام و ممنون
۱- ما برای اینکه بتونیم بازی رو حرفه ای تر و بهتر به سر انجام برسونیم داریم گروهمون رو وسعت میدیم یه مدت آروم تر کار کردیم ولی در حال حاضر با قدرت و سرعت بیشتر دوباره شروع کردیم البته نه از اول بلکه ادامه رو
۲-حدودا ۲۲ میلیون۳
۳- ۱۲ نفر که در حال اضافه کردن نیرو هستیم
۴-۸ نفر
۵-در مورد داستان فعلا نمی تونم توضیح خاصی بدم چون طی آخرین صحبتی که با آقای آرمان آرین داشتیم کلی تغییرات اساسی خواهد داشت ولی به زودی هم سایت گرگین افتتاح میشه که همه سوال ها در مورد گرگین رو میتونید جوابشو پیدا کنید
سلام. ۱.موتور بازی های Outland و جنگ کاغذی چیه؟
چرا برای بازی هاتون یک سایت نمی زنید یا حداقل تریلر نشون نمیدید؟
و در ادامه سول شما این که این موتور ها تا چه اندازه جوابگو و خوب هستند؟!
___________________________
COD Team…نه فقط یک انجمن…
منظورم سوال بود!
_________________________
COD Team…نه فقط یک انجمن…
ما بازی خارج از سرزمین رو با مولتی مدیا بیلدر که انجین ساخت بازی نیست و توصیه نمیکنم اصلاو جنگ کاغذی رو با یونیتی میسازیم
برای بازیهامون سایت ساختیم ولی یه نقصایی داره که داریم رفع میکنیم که به زودی اونهم اعلام میکنیم
سلام آقای وزیری!
تاریخ انتشار Outland را میشه بگید اگه میدونید؟!
و این که این اسم قورباغه آواز خوان آخه یکم عجیب و غریب نیست؟!
______________________________
COD Team…نه فقط یک انجمن… :arrow:
سلام در حال حاضر داریم با پخش کننده صحبت میکنیم ولی متاسفانه اکثر پخش کننده های بازی دنبال بازی بزرگ و سه بعدی هستن و به همین علت این دسته از بازی ها مظلوم تر از بقیه بازی ها هستن به همین دلیل نمیتونم زمان دقیقی رو اعلام کنم ولی انشاالا به زودییییییییییییییییییییییییییی
چرا به نظرتون عجیبه اسم ماهی بزرگ عجیب نیست؟؟؟؟ما خیلی اسم های دیگه ای رو انتخاب کردیم که متسفانه همه ثبت بودن
۱-توضیحاتی در حد ۲ خط درباره داستان گرگین…
۲-امسال طرفدار بتلفیلد ۳ هستید یا Modern Warfare 3 ؟ چرا؟
________________
COD Team
سلام
۱-در مورد داستان فعلا نمی تونم توضیح خاصی بدم چون طی آخرین صحبتی که با آقای آرمان آرین داشتیم کلی تغییرات اساسی خواهد داشت ولی به زودی هم سایت گرگین افتتاح میشه که همه سوال ها در مورد گرگین رو میتونید جوابشو پیدا کنید
۲- من طرفدار Modern Warfare 3 هستم چون حس میکنم حس اکشن بازی خیلی زیاده