از بازی جدید کلیفی بی هفته‌ی آینده رونمایی خواهد شد

m توسط m
در ۱۳۹۳/۰۴/۱۰ , 12:39:56

این را یک بازگشت حساب نکنید ولی مرد پشت دو سری Gears of War و Unreal Tournament پس از ترک استودیوی اپیک بازگشته و حالا ظاهرا مستقلا روی پروژه‌ی جدیدش کار می‌کند.

و در دو توئیت متوالی زیر، اعلام کرد که تا هفته‌ی آینده از جزئیات پروژه‌ی جدیدش رونمایی خواهد کرد.

نظر شما در مورد پروژه‌ی جدید بلیزنسکی چیست؟


67 دیدگاه ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

    1. :))
      یجوری به بازی ر*ده که کل صنعت گیم هم توان درست کردنش رو ندارن! :))
      اگه دنیا رو هم بدی به میکامی تا بیاد اویل بسازه فک نکنم قبول کنه!

      ۰۰
    1. خدا رو شکر که ما همچین سازنده ای رو داشتیم. gears of war پدر سبک اکشن اول شخص توی نسل ۷ هستش. همه بازیهای TPS بعدی از اون الهام گرفتن. امیدوارم بازیهاش رو دوباره بازی کنی خصوصا نسخه۱ GEOW رو بلکه خوشت اومد! :D

      ۰۰
    2. با عرض معذرت “اکشن سوم شخص!” :D
      تازه موتور شاهکار استودیو اپیک یعنی انریل۳ یادم رفت که صنعت بازیسازی و اکثر بازیها از این موتور استفاده میکنن.

      ۰۰
    3. پدر سبک سوم شخص!!!!!!!!
      شوخی میکنی دیگه اره!!!؟؟؟ مثلا چه کاری انجام داده که شده پدر سبک سوم شخص!!!؟؟؟
      قبل از اون هیچ بازی دیگه ای سوم شخص نبود دیگه نه!!؟؟
      بعدشم از انریل ۳ حرف نزن که معنای واقعی کلمه از سبک گرافیکی این موتور حالم بهم میخوره کافیه یه نگاه به دو سه سال اخیر بندازی و دست گل این موتور رو ببینی!!!

      ۰۰
    4. دوست من ۹۰ درصد بازیها انریل هستن. مس ایفکت و بتمن و اسپلینتر و بردرلندز و گیرز او وار و بقیه! :D هر استودیو هم بنا به توانش از این موتور بهره میبره و این موتور انعطاف پذیرترین هست و همیشه بهترین خواهد بود.
      اخه اکشن سوم شخص شما قبل از ۲۰۰۶ میتونی اسم ببری که بتونه نزدیک GEOW باشه؟ من که یادم نمیاد. من حرفم اینه که زمانی که بازی اومد خیلی با اکشن های سوم متفاوت و جلوتر بود. اون زمان من همچین سنگرگیری و نشانه گیری ندیده بودم البته تو kill switch بود ولی نشانه گیری خاصی نداشت. گرافیکشم اون زمان عالی بود. باور کنین هوش مصنوعی از اویل۶ بیشتر بود! داستان و شخصیت پردازیش هم که دیگه نگم. هنوزم یادمه دامینیک سانتیاگو اومد و مارکوس فینیکس رو دراورد و بعد از گذشت این همه سال یادمه.

      ۰۰
    5. آخ آخ گفتی اون مرحلش که تو شب بود و داشت بارون میومد که بعد به دو گروه تقسیم میشیم دقیقا یادم نیست ولی اینو دقیقا یادمه که ایکس باکسم سر اون مرحله سه چراغ شد.

      ۰۰
    6. :)) ایکس باکسهای اون زمان داستانی داشتن واسه خودشون. همین اسلحه که دست کلیف بی هست بهترین مسلسلیه که من توی بازیها دیدم. اصلا تیکه تیکه میکرد با اره ! حالا تموم کردی بازی رو؟!

      ۰۰
    7. خب همین که ۹۰ درصد بازی سازا ازش استفاده میکنن ازش بدم میاد ! اولین اینکه سبک گرافیکی همه ی بازی هایی که باهاش ساخته میشه یکیه دوما اینکه شما یه نگاهی به بازی هایی مثل سایلنت هیل و دویل می کرای و بایوشاک بیکران وحتی گیرز ۳ بنداز همشون از نظر گرافیک هنری زیبا بودن ولی همشون توی گرافیک فنی میلنگیدن بافت های بی کیفیت و افکت های مسخره و ….
      بعدشم اویل ۴ سوم شخص نبود که میگی قبل ۲۰۰۶ سوم شخص نبود!!!؟؟؟
      تموم قشنگی گیرز برای نسخه یکش بود و بس بقیه فقط تکرار بود!

      ۰۰
    8. اگر بگیم گرز اَو وار تکراریه صد درصد خدای جنگ هم تکراریه … فقط غولاَخر هاش عوض شدن تو هر نسخه، گرچه سری خدای جنگ شاهکاره داستان متفاوتی داره ولی گرز اَو وار هم همین روال رو داره هر دو سری تعداد نسخه هاشون تقریبا برابره و هر دو امتیازات مساوی کسب کردن … پَس اینجا به مسئله سلیقه می خوریم که بعضی ها مثلا من خدای جنگ رو بیشتر ترجیح می دیم …. دیگه بحث نداره موتور اَنریل همین سال قبل بهترین موتورگرافیکی سال شد … هر سال هم بهترین میشه چون انعطاف پذیری بی حد و اندازه ای داره الان بتمن ها بهترین مثال هستن.

      ۰۰
    9. اویل ۴ اصلا اکشن نبود. بلکه ترسناک بود. اصلا سنگرگیری نداشت. اصلا شوتر نبود که! خیلی فرق دارن.
      والا من گرافیک بتمن رو خیلی دوست دارم. از هرلحاظ عالیه. این سازنده ها اگه از موتور دیگه ای استفاده کنن فکر نکنم بتونن گیمپلیی که دلخواه خودشون هست رو پیاده کنن. انریل خیلی انعطاف پذیره ولی از لحاظ فنی از بعضی موتورها عقبه. سازنده ها اگه میتونستن از انجینهای دیگه استفاده میکردن ولی معلومه که انریل بیشتر از همه قابل استفاده هست. مثلا کرای انجین یه نمونش هست.کرای انجین بهترین گرافیک رو تو بازیها به رخ میکشه ولی وقتی کسی ازش استفاده نمیکنه، زیاد به درد نمیخوره. موتور division هم که snow هست و خیلی ازش خوشم اومده. حالا امیدوارم بازم هایپ الکی نباشه!

      ۰۰
    10. نه متاسفانه چون بعد اینکه درستش کردن ۴ بار دیگه سه چراغ شد(البته طرف بلد نبود درستش کنه منم اون موقع نمیدونستم بدم به کی) به هر حال همه چی دست به دست داد تا بنده اون شاهکارو تموم نکنم ولی بقیه رو خدا رو شکر تونستم کلا ایکس باکس مدیون این سریه هیچ هم تکراری نیست……با تشکر

      ۰۰
    11. خب عزیز من شما میگی قبل از گیرز بازی سوم شخص نبود منم میگم اویل ۴ بود حالا این چه ربطی به ترسناک بودن یا شوتر بودن داره!!!؟؟
      درضمن از انریل استفاده میکنن چون اولا ارزون تر تموم میشه دوما هم کار کردن باهاش راحت!

      ۰۰
    12. نه تو شروع هر نسل لزوما تحول ایجاد نمیشه. نمونش همین نسل که خبری از تحول نیست. منم سعی کردم تو کامنتام تا حدی با دلیل توضیح بدم نه اینکه از روی احساس و تعصب بگم! بازم معتقدم که اکشنهای سوم شخص کنونی که اصولش روی سنگرگیری و تیراندازی هست(مثل مس افکت و دیگران!) ریششون به GeOW برمیگرده.

      ۰۰
    1. دستت درد نکنه عزیز جان ببخشید دیر پاسخ میدم همش زیر سر داده هست پایگاه رو عرض میکنم…من نسخه ۳ رو تو تورنت پیدا کردم برای پلی ۳ .. من انلاین باز نیستم به نظرت افش خوبه ..اون وقت ۲ نسخه دیگه برای pcو ایکس باکس ۳۶۰ بوده ..
      سبکه ابزار های جنگ هست دیگه مثل این عنوان Quantum Theory

      ۰۰
  1. به نظر من ای پی های جدید دیگه خیلی سخت شده …حداقل برای جنین افرادی مثل کلیف..
    باید بزنه تو کاره سریالی.. توفان :!:
    البته دور از شوخی حسابی اسم ایکس باکس رو برجسته کرد دمش گرم .
    آمدی جانم به قربانت ولی….
    جهت اطلاع یکی دو سال طرف کوجیما نچرخید برای خودتون میگم اقایون.. کلیف عزیز شوخی بزرگ…و دوستان دیگر…
    نو آوری فقط سودا ۵۱ البته رفیق جون جونی کوجیما هم هست :* :* :* :X :X :X

    ۰۰
    1. یه سوال بپرسم؟! یکی بیاد بگه با بازیهای ناتی داگ مثلا انچارتد حال نکردم عجیب نیست؟!
      به نظرم حال نکردی چون فن سونی هستی. من بدون فن بازی با بازیهای بزرگ حال میکنم.

      ۰۰
    1. شماها چرا اینقدر سخگیرید اویل۶ که همه چیز داشت فقط گرافیکش زیاد جالب نبود به شخصه با گیم پلیش خیلی حال کردم اون مشکل راه نرفتن هنگام تیراندازیش هم حلش کردن بازیش هم که به اندازه کافی طولانی بود که آدم بتونه لذت کافیو ازش ببره چهارتا بخش متفاوت هم که داشت با شخصیت پردازی خوب(مخصوصا جیک) دیگه چه انتظاری داشتین ؟ اصن هم کاری به ریشه و پیشش ندارم باید این واقعیت رو قبول کنید که اون دوران گذشت الان وضع همینه فعلا هم تغییر نمیکه سعی کنید ازش لذت ببرید……..با تشکر

      ۰۰
    2. سلام…
      آخه ما معلم بد اخلاق هستیم.. >:)
      به نظر من فقط نسخه ۵ خوب بود …. البته شیشم بد نبود زامبی هاش تو کار اسپیر زدن بودن :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
      خط آخری رو کامیاب جان قبول ندارم میدونی چرا !!!
      الان با این همه امکانات و غیره… عزیزی مثل کوجیما چی میسازه اون وقت اینا چی میسازن…
      در کل عنوان بدی نبود ۶ نسبت به مزخرفات دیگه که این همه هم تو بوق میکنن مثل رایس ۴ بود یا ۴.۵ فرقی نمیکنه مهم این بود که فهمید مبارزات گله ای و دکمه زنی دلیل پیشرفت نیست .. :D :D

      ۰۰
    3. با سلام و درود بر فرود عزیز
      منظورم از (( وضع )) وضعه اویله که اکشن شده و اونجوری هم که بوش میاد اکشن باقی میماند ما هم بجای اینکه هی خودمونو اذیت کنیم و بگیم چرا اینجوری شده سعی کنیم باهاش حال کنیم چون نمیشه کاریش کرد کپکام هم نمیاد بخاطر چندتا هوادار قدیمی که در مقایسه با مخاطبان جدید در اقلیت هستند از خیر پول بگذره…..با تشکر

      ۰۰
    4. والا نمیدونم شما چطور از ۶ راضی بودین؟! من که حتی یه ربع هم نتونستم تحملش کنم ولی بخاطر اینکه بتونم اظهار نظر کنم همشو بازی کردم! من اویل ۴ میخواستم. بازی که اصلا ترسناک نبود اینو همه قبول دارین دیگه؟ اخه اکشنش رو هم اصلا دوست نداشتم. در ضمن چون تا۷ کاراکتر داشت شخصیت پردازی نتونسته بودن انجام بدن. اخه کجای بازی روی شخصیتها کامل مانور میداد؟ فقط کمپین ایدا بهتر بود. کاراکترها اگه کم بودن میشد بهتر شخیت پردازی کرد. گرافیک هم من تا بحال اینجور گرافیک ضعیف ندیده بودم(شبیه تکن۵ بود). هوش مصنوعی یاران خودی هم که بدترینی بود که تجربه کرده بودم. بازی The Evil Within که بیاد میفهمین چی میگم. البته امیدوارم ناامیدمون نکنه! :D
      در نهایت بگم که اویل۶ نه بازی ترسناک خوبی بود و نه اکشن خوبی بود( اخه بازی اکشن نشانه گیریش روی بازو میشه ؟)

      ۰۰
    5. شاید حق با شما باشه چون من موقعی که بازیش کردم بازیه دیگه ای نداشتم ولی در کل که خیلی سرگرمم کرد.

      ۰۰
  2. به احتمال خیلی زیاد Resident Evil 7ـه. چون قبلاً Cliff Blezinski توی توییترش گفته بود که دلش می خواد Resident Evil رو اصلاح بکنه (احتمالاً ریبوت) چرا که Resident Evil 6 اصلاً نمرات خوبی از منتقد ها دریافت نکرده بود و البته بعداً هم Capcom چراغ سبز نشون داد.
    Resident Evil دستپخت Cliff Blezinski؛ چه شود!
    البته شایدم من اشتباه می کنم.

    ۰۰
    1. RE که بعیده. ولی‌ اگه میشد حداقل یه اکشن درست حسابی‌ با اتمسفر مناسبش بازی میکردیم.
      ولی‌ چهار پنج تا اسکرین شات داد بیرون چند تا ورزشکار augment شده و صخره و …. که شایعه شد انحصاری pc و آنلاینه

      ۰۰
    2. منو باش این قدر به دلم صابون زده بودم.
      اون عکسا که اصلاً جالب نبودن. نکنه یه چیزی بشه مثل Unreal Tournament!

      ۰۰
    3. کپکام نتنها چراغ سبز نشون نداد بلکه کلیف رو هم دست انداخت (پیتزا هم بیار)!
      و بعدش یادمه کلیف از کپکام عذر خواهی هم کرد !
      اگه قرار باشه یک اکشن درست و حسابی بازی کنیم خود کپکام هم میتونه بسازه (RE5)!
      و هیچ احتیاجی به کلیف نیست!
      مشکل RE یه جای دیگه است …
      و بنظرم کپکام هرگز یه فرنچایزش به این مهمی رو به دست اشخاصی مثه کلیف نخواهد داد (که بشه سوژه فن های ایول) !

      ۰۰
    4. نکنه?
      UT مگه چشه.
      ========
      کپکام اگه می‌تونست کمپین کریس تو RE6 رو اکشن درست میساخت، از ریشه کبریت گرفت به ip

      ۰۰
    5. من دارم میگم کپکام میتونه اکشن استاندارد بسازه شما اسم اویل ۶ رو میاری!!!
      من میگم کپکام تواناییش رو داره و احتیاجی به کلیف نداره !
      یعنی چی؟ یعنی افرادش، استعدادش، قدرتش و تکنیکیش رو همگی داره !

      اگه فقط میخواید یک بازی اشکن بازی کنید برید همون GOW خود کلیف رو بازی کنید!
      حتما ک نباید اسم رزیدنت ایول روش باشه!
      سری رزیدنت ایول به و نوآوری و سبک جدیدی از ارئه ترس و بقا احتیاج داره …
      که این کارا از عهده افرادی مثه کلیف خارجه !

      ۰۰
    6. باز میگه کپکام از عهدش بر میاد! مثال عینیش جلوته! کپ کام این توانایی‌ رو نداشت RE6 بخش اکشنش رو خوب در بیاره! بعد میگه RE5. شماره پنج که با همون ساختار قلن-جی بخواد امروز ساخته بشه لایق نا-سزا هم نیست، اومدن تغییرات بد ن، امروزیش ک-نن شد شاهکار شماره شیش! حالا باز دوره خودت بپیچ. بلاتکلیفیتم از اونجاست که نمی‌دونی بالاخره کپ کام رو بکو بی به خاطر شماره شیش یا نه!true story
      در مورد کلیف باز شما رو هوا حرف زدی برا خودت نتیجه گیری هم کر دی.
      الان چقدر کلیف B، ساختار گیمپلی بازی هاش، دیزاین مراحلش رو می‌شناسی که میگی‌ از عهدش خارجه؟اصلا چی‌ خارجه؟ نمیتونه ترسناک بسازه؟ چون تاحالا نساخته؟ پس چطور اینجا به کوجی ق-سم می‌خو ردین که میتونه SH بسازه؟ اون مگه تاحالا horror ساخته؟ باز ساختار بازی کلیف خیلی‌ به RE نزدیکه
      در ضمن RE از همون شماره اول یه بازی با استخون بندی ۱۰۰% غربی بود، از هیولاهاش بگیر تا پایین که دیگه این بهانه هم نباشه که کلیف با شرق آشنایی نداره:) و این صحبت ها.
      همونطور که اقای وحید گفت کارنامه کلیف مثل روز روشنه، شما با غرب مشکل داری دلیل نمیشه اینجا بپرو نی که “از عهدش خارجه”

      ۰۰
    7. عزیز دلم هنوز فرق بین پتانسیل داشتن و با گند زدن نمیدونی ؟!!
      یک تیم توانایی قهرمان شدن رو داره ولی حذف میشه !
      معنی جمله رو نمیفهمی ؟ یعنی یعنی قدرت قهرمان شدن رو داره!
      ولی بخاطر مشکلاتی حذف میشه!
      من جایی نگفتم ایول ۶ مشکل نداره و خیلی خوبه …
      کپکام نمیتونه بازی هاش رو ب روز کنه ؟ مطمئنی ؟
      اویل ۵ که یک اکشن عالی و استاندارد بود که هنوز هم fresh هست اگه بری سراغش!
      نسخه Revelation هم که اخیرا اومد با وجود اینکه یک بازی واسه کنسول دستی بود !
      خیلی خوب بود (سیستم بازی رو دارم میگم!)

      دوما اخه پسر خوب! کوجیما رو داری با کلیف مقایسه میکنی ؟ :lol:
      کسی که یک بشکه رو با دوربین میکامی و یه سیستم کاور گیری ادغام کرده !!!
      برابرش میدونی با کوجیما !!!
      کلیف یک دهم توانایی های کوجیما رو هم نداره !!!
      آره کوجیما قطعا میتونه SH بسازه! و اگر هم بسازه انقلابی خواهد بود ! چون غیر از این از دستش بر نمیاد!
      کوجیما المان هایی از ژانر ترس (مخصوصا ترس روانی که مخصوص SH هست!) تو بعضی از مراحل بازی هاش به وضوح دیده میشه (خواستی اسم میبرم)!
      و اره کلیف هم میتونه RE بسازه اما بستگی داره تعریفت از یک RE واقعی چی باشه!

      ۰۰
    8. اون‌قدر ادلت قوی، قاطعانه و محکم بود که من قانع شدم.
      هر چی‌ تو بگی‌.
      طرف دو روزه تازه از کنکور فارغ شده به من میگه “پسر خوب” با یه مشت صفت “اون خوبه” اون بده، اون فقط شاهکار می‌سازه اون نمی‌سازه، عالیه، بیساره
      دلیل هم برا حرفاش میاره. پایه بحث کردن رو نمی‌دونی چیه منو معاف کن =;

      ۰۰
    9. فکر کنم اشتباه Quote شد. UT خیلی هم خوبه ولی مشکل این جاست که واسه لذت بردن ازش باید آنلاین بازی کنی چون داستانش داغونه. با توجه به شناختی که از Cliffy دارم حتماً یه DRM مشتی می ذاره براش. در نتیجه اصلاً به کارمون نمیاد.

      ۰۰
    10. دیگه اینش مشکل ماست، کانتنت تکنفره ته کشیده همه هجوم بردن سمت دسته جمعی‌.
      حالا بازم یه AAA با کمپین درست حسابی‌ رو کنه من استقبال می‌کنم.
      کامنت هم که میدی میره برا تأئید هنوز.

      ۰۰
    11. خیلی هم دلشون بخواد. CliffyB کم کسی نیست. Capcom هم توی این دو نسخه ی اخیر مثلاً چه آش دهن سوزی برامون پخته بود که الان به کمک کسی هم احتیاج نداره؟! همین ژاپنی بازی ها رو در آوُردن که کارشون به جایی رسیده که می خوان شرکت رو بفروشن. وگرنه انتظارات از بازیی که چندین سال ۶۰۰ نفر روش کار کردن بیشتر از اینا بود.
      بعدشم اون دست انداختن نبود، یه شوخی ساده بود به صورت Public. من یادم نمیاد CliffyB عذرخواهی کرده باشه؛ اتفاقاً برعکس اگه قرار باشه کسی عذرخواهی بکنه اون Capcomـه که حرفای CliffyB رو به شوخی گرفته بود.
      در ضمن این رو هم بگم؛ اصلاً کار ندارم به این که همکاری با CliffyB می تونه تصمیم درستی باشه یا نه.

      ۰۰
    12. رزیدنت ایول کبیر، میراث استاد میکامی واسه دهن امثال کلیف خیلی بزرگه!
      اینم بعد ماجرا (کلیف پیشنهاد خودش رو یک جسارت دونست) :
      twitter.com/therealcliffyb/status/262700180149780482

      ۰۰
    13. “رزیدنت ایول کبیر، میراث استاد میکامی”
      یاد خطبه نما ز جمعه افتادم
      lol
      تعصب با آدم چه‌ها که نمیکنه.
      خوب شد کلیفی اینو تویت کرد، وگرنه فکر کنم مثل قضیه س.رشدی خونش برا شما حلا‌ل میشد جهاد میکردی برا قتلش

      ۰۰
    14. نه
      اصلا پیشنهادی در کار نبوده
      کلیف به مسخره گفته کپ کام وقتشه با هم RE رو درست کنیم، یعنی‌ کپ کام رو مسخ ره کرده که دیگه چه واضح RE ساختنه
      کپ کام هم انصافا خوب جوابشو داده که پیتزا بیار.
      فرداشم کلیف یا اور تریپ شده یا هر چیزی گفته شوخیم یه ذره زیادی بود همین،
      یخوده فکر کنی‌ میبینی‌ پیشنهاد کار اونم تو توییتر به این مسخر گی امکانش نیست، دو طرف به هم متلک پرت کردن فقط

      ۰۰
    15. نه
      اصلا پیشنهادی در کار نبوده
      کلیف به مسخره گفته کپ کام وقتشه با هم RE رو درست کنیم، یعنی‌ کپ کام رو مسخ ره کرده که دیگه چه واضح RE ساختنه
      کپ کام هم انصافا خوب جوابشو داده که پیتزا بیار.
      فرداشم کلیف یا اور تریپ شده یا هر چیزی گفته شوخیم یه ذره زیادی بود همین،
      یخوده فکر کنی‌ میبینی‌ پیشنهاد کار اونم تو توییتر به این مسخر گی امکانش نیست، دو طرف به هم متلک پرت کردن فقط

      ۰۰
    16. نه
      اصلا پیشنهادی در کار نبوده
      کلیف به مسخره گفته کپ کام وقتشه با هم RE رو درست کنیم، یعنی‌ کپ کام رو مسخ ره کرده که دیگه چه واضح RE ساختنه
      کپ کام هم انصافا خوب جوابشو داده که پیتزا بیار.
      فرداشم کلیف یا اور تریپ شده یا هر چیزی گفته شوخیم یه ذره زیادی بود همین،
      یخوده فکر کنی‌ میبینی‌ پیشنهاد کار اونم تو توییتر به این مسخر گی امکانش نیست، دو طرف به هم متلک پرت کردن فقط

      ۰۰
    17. به هر حال اینم از عواقب موقعه سرخوشی تویت دادن به یک شرکت بزرگه!
      که همونطور ک خودت هم گفتی کپکام خیلی خوب جوابش رو داده !

      اون با خودت پیتزا بیار از صد تا فحش هم بدتره! یعنی تو خواب هم نمیبینی مشارکت تو اویل رو !

      ۰۰
    18. به هر حال اینم از عواقب موقعه سرخوشی تویت دادن به یک شرکت بزرگه!
      که همونطور ک خودت هم گفتی کپکام خیلی خوب جوابش رو داده !

      اون با خودت پیتزا بیار از صد تا فحش هم بدتره! یعنی تو خواب هم نمیبینی مشارکت تو اویل رو !

      ۰۰
    19. دوست من اویل به یه بازی ضعیف تبدیل شده. ما هم زمانی خیلی دوسش داشتیم ولی ۶ کلا بخش اکشنش افتضاح بود. ترسی هم توی بازی نبود.
      شما چیه کلیف بی رو زیر سوال میبری؟ نسخه ۱ gears of war کم بود؟ شاهکار نبود؟ اصلا بازیش کردی تا حالا؟! تا سال ۲۰۰۶ کدوم بازی اکشن سوم شخص ساخته شده بود که به پاش برسه؟ اسم ببر منم بفهمم. از اولین بازیها بود که با انریل۳ ساخته میشد.
      بهتره کوجیما رو با کلیف بی مقایسه نکنی چون کوجیما اکشن سوم شخصی مثل GOW نساخته و کلیف هم متال گیر نساخته. پس هیچ ربطی به هم ندارن و هر دو تو زمینه خودشون عالین.
      کپکام هم اگه کار بلده اویل رو سر و سامون بده. به عمل کار براید به سخندانی نیست.

      ۰۰
    20. ایول افتضاح شده صحیح! اما به کلیف چه ربطی داره ؟ خالقشه ؟ کارگردانش بوده ؟ سابقه ساخت بازی s/horror داره ؟ کارمند سابق کپکام بوده؟ (هیچکدوم)
      فن های ایول منتظر نیستن که کلیف بیاد صرفا یک بازی اکشن تحویلشون بده !
      کلیف خیلی هنر داره بره خودش یه ip جدید survival horror بسازه تا استعداد هاشون نشون بده !
      بعد بیاد از این پیشنهاد ها بده !

      والا ما کوجیما رو مقایسه نکردیم با کسی ! مگر بعضی ها …
      چون اصلا کسی قابل قیاس نیست با کوجیما …

      ۰۰
    21. آره
      حداکثر پتانسیل کاری کلیف تو کپکام عزیز
      نقش پیک پیتزا هستش
      در همین حد و حدود هستش
      تا دم در و نزدیک بخش اطلاعات و نگهبانی
      راهش بدن
      دیگه خیلی بهش خیلی حال بدن
      توالت شوری و نظافت چی کپکام بشه

      ۰۰
    22. طوری از کپکام حرف میزنید کسی ندونه فکر میکنه کلی شاهکار داره میده بیرون!
      بازی هاش تو رده ی ضعیف گیر کرده کلا بعد میگه کلیف رو راه نمیدن! :lol:
      مسخ خره ست.

      ۰۰
    23. باز سعید میرابی اومد و جاپونی بازیش گل کرد … :)) کپ کام الاَن خودش باید سرویس دهنده باشه برای توالت شویی :lol: اَخه شرکتی که یه بازی درست حسابی در شش سال اخیر نداده :lol: کاری جز توالت شویی ازش بر نمیاد … به زودی منتظر از بین رفتن این شرکت هستیم البته …

      ۰۰
    24. اولا
      لگن ترین بازی کپکام با شاهکارهای سایر
      شرکت ها برابری میکنه
      دوما
      ارجاع به استریت فایتر
      محمد حسین

      ۰۰
    25. کلیف بی گفت من میتونم اویل بعدی رو بسازم، کپکام گفت شما میتونی پیتزا بیاری !
      حالا نمیدونم رنگ این چراغ رو چجوری شما سبز دیدی !

      ۰۰

مقالات بازی

بیشتر

چند رسانه ای

بیشتر