اولین نگاه به بازی Batman Arkham Knight | مسیر رستگاری
اولین نگاه به اولین نگاه به بازی Batman Arkham Knight
به نام خدا
نام : Batman : Arkham Knight
سازنده : Rocksteady Studios
ناشر : Warner Bros. Interactive Entertainment
پلتفرم : Xbox One, PlayStation 4, PC
سبک : Action Adventure / Open World
” شهر فرو ریخته … همه مردم فرار کردند … هوا مثل همیشه سرد … برفی اندک می بارد … دیگر جوکری نیست … شوالیه ای نه سفید نه تاریک به دنبال شهر … مترسکی ترسناک به دنبالش … یارانش کم شدند … اما اون همیشه هست … اون تنهاست … اون خستست … تو ذهنش چی میگذره … ولی آمادست … اون امید شهرشه … اون امید مردمشه … اون قهرمانه … درسته ! اون بتمنه … آرومتر از همیشه … “
سومین و آخرین نسخه سه گانه Batman : Arkham مثل همیشه توسط Rocksteady در حال ساخت است . اینقدر در وصف این استدیو و بازی های شاهکارش از سال ۲۰۰۹ و خلق اولین شاهکار این سه گانه شنیده ایم و گفته ایم که صحبت اضافی درباره آن فقط باعث می شود سرمان درد بیاید ! Rocksteady در خلق بازی های سوپر هیرویی گامی کاملا رو به جلو برداشت و بازی های این سبک را نه یک قدم بلکه چندین قدم به جلو برد . حال به پایان کار این استدیو با یکی از محبوب ترین (شاید محبوب ترین آنها!) قهرمانان کمیک بوک ها رسیده ایم . اکنون باید دید که این استدیو میتواند موفقیت نسخه های قبلی و حتی بهتر از آنها را تکرار کند و یکی از برترین سه گانه های تاریخ را برایمان به ارمغان بیاورد یا خیر ؟ منتظر می مانیم …
گرافیک
“Penguin : Lovely Lovely Money ! And It’s All Mine”
همانطور که میدانید بازی توسط موتور Unreal Engine 3 نسخه بهبود یافته توسط خود Rocksteady ساخته شده است . در تریلر های منتشر شده از بازی و گیم پلی آن تا کنون همه چیز در مورد گرافیک بازی بی نقص به نظر می رسد . طراحی متفاوت و جذاب و پر جزئیات اکثر کاراکتر ها و شهر برزگ و شلوغ و زنده ی بازی زیادی و به خوبی چشم را نوازش می دهند . طراحی لباس جدید بتمن و شکل تکه تکه آن به خوبی پیاده شده اند . طراحی ماشین بتمن یعنی BatMobile نیز درخور فضای بازی می باشند . یکی از مشکلاتی که در تریلر های بازی به چشم می خورد نیز تخریب پذیری بد اشیا به هنگام بر خورد BatMobile بود که امیدواریم در زمان عرضه بازی این دسته از مشکلات نیز بر طرف شوند . یکی از نکاتی که در نسخه های قبلی از مشلات بازی محسوب می شد دیر لود شدن بافت های بازی به هنگام پرواز بود که به نظر می رسد در این نسخه برطرف شده باشد . با توجه به بزرگ تر شدن و شلوغ تر شدن شهر بازی , برطرف شدن این دسته از مشکلات بازی دستاورد خوبی برای Rocksteady می باشد . نور پردازی نیز همانند نسخه های قبلی بی نقص به نظر می رسد و نمای شهر از بالای برج ها و هنگام پرواز تحسین بر انگیز است . در سری بتمن همواره شاهد گرافیک های خوب و مناسبی از سوی سازندگان بوده ایم ولی هیچگاه این سری تمرکز خود را بر روی این بخش نگذاشته است و همیشه نکات قوت بازی داستان و گیم پلی فوق العاده آن بوده اند و به نظر می رسد که در این نسخه نیز گرافیک بازی عالی طراحی شده و جای نگرانی برای طرفداران شوالیه تاریکی وجود ندارد .
داستان
“Scarecrow : A City Of Fear Rises”
معمولا نوشتن داستان برای قسمت آخر یک مجموعه کاری سخت تر از نوشتنی برای بخش آغازین آن است و خصوصا اگر آن داستان مربوط به قهرمان گاتهام باشد . به همین دلیل Rocksteady دلیل به عملی ریسکی و تغییر نویسنده این عنوان زده است و دیگر از Paul Dini معروف خبری نیست و به جای او Martin Lancester نویسنده بازی معروفی چون Crysis و Killzone و… داستان بازی را می نگارد . داستان بازی یک سال پس از مرگ جوکر رخ می دهد و اتفاقات بازی ازین قرار می باشند که Arkham Knight طی عملیاتی با نام (Operation Savior) قصد به کنترل گرفتن کل شهر گاتهام در مدت کوتاهی دارد و در این راه ارتش مجهزی او را همراهی می کنند . از طرفی دیگر Scarecrow سر دستگی خلافکاران شهر را بر عهده گرفته و مردم گاتهام را تهدید به مرگ (توسط گاز معروفش) کرده است . مردم شهر در حال فرار هستند و مثل همیشه این بتمن است که به کمک کمیسر گوردون و دخترش باربارا جلوی اتفاقاتی که در خلال بازی رخ می دهد می ایستند . یکی از نکاتی که عامل نگران کننده ای برای طرفداران این سری می باشد استفاده از شخصیت جدید و خلق شده توسط نویسندگان بازی می باشد ( همان Arkham Knight ) که بنظر کمی عجیب می رسد . دنیای کمیک ها و فیلم های بتمن همیشه پر بوده است از شخصیت های گوناگون و دست نخورده و کاریزماتیکی برای دشمنی با شوالیه تاریکی که Rocksteady به راحتی می توانست با استفاده از یکی از آن ها دشمنی بزرگ برای این نسخه بسازد . البته هنوز هویت فعلی Arkham Knight مشخص نیست و می توان حدس های زیادی برای این که هویت اصلی این شخصیت چیست و کیست زد . شاید هم اصلا تا آخر بازی مشخص نشود . به هر حال باید تا روز انتشار بازی صبر کرد . یکی از نکاتی که باعث قوت قلب هواداران سری می شود حضور دوباره جوکر در مواجهه بتمن با گاز Scarecrow است که می تواند سناریو جالبی را بین این دو شخصیت محبوب شکل بدهد . سازندگان بازی در مصاحبه ای نیز اعلام کرده اند که ماموریت های فرعی همانند گذشته در بازی وجود دارند و کمی گسترده تر شده اند . در بازی می توان در نقش هارلی کوئین نیز بازی کرد . هنوز اطلاعات زیادی درباره اینکه هارلی کوئین نیز بخش داستانی خاص خود را دارد یا خیر در دسترس نیست .
گیم پلی
“Arkham Knight : No More Hope … No More Batman”
به احتمال فراوان Rocksteady از اشتباهاتی که Warner Bros. Games Monteral بر سر ساخت عنوان ناامید کننده ی Arkham Origins کرد درس گرفته است و دیگر شاهد تکرار فرمول گیم پلی سری در این بازی نباشیم . حضور BatMobile و استفاده درست از آن در خلال گیم پلی می تواند از تکراری شدن بازی جلو گیری کند ولی BatMobile به تنهایی کافی نیست و خود Rocksteady نیز از این موضوع آگاه است و سازندگان بازی اعلام کرده اند که تجهیزات جدید و کار آمدی برای شوالیه تاریکی در نظر گرفته شده است و انیمیشن های جدیدی نیز برای تجهیزات قدیمی او در نظر گرفته شده است . در این نسخه برای بتمن همچنین حرکات و کومبو های جدید اضافه شده اند. در این نسخه دفاع پرتابی وجود خواهد داشت به عنوان مثال اگر کسی جلوی شما در اَید و شما جواب اَن را بدهید می توانید شخص را به طرف دشمن دیگر پرتاب کنید . Batsuitبه مانند یک زره نظامی عمل کرده و بتمن را در دفاع در برابر تجهیزات قدرتمند Arkham Knight یاری می دهد . Fear Takedown نیز به بازی اضافه شده است که توسط آن می توانید و در صورتی که بتمن دیده نشود، می تواند ۳ دشمن را همزمان نابود کنید . در مبارزه با دشمنان عادی نیز می توانید گاهی با یک حرکت تا چهارتای آنها را از بین برد . در بعضی لحظات بازی تعداد دشمنان بازی به ۵۰ نیز می رسد و کار بتمن را سخت تر می کنند . به هنگام حضور در BatMobile می توان از تمام تجهیزات بتمن استفاده کرد و هر زمانی که اراده کنید می توانید از ان پیاده شوید یا سوار آن بشوید . .این ماشین با برخورد با هر چیز آن را تکه تکه می کند و علاوه بر ضد گلوله بودن می تواند در هر زمان شلیک کند و بمب پرتاب کند . البته قابلیت Fast Travel نیز در بازی وجود دارد . همچنین پرواز دوست داشتنی و لذت بخش هنوز هم در بازی وجود دارد و کمی کنترل آن آسانتر و سریع تر شده است . بسیاری از شخصیت هایی که در داستان اصلی بازی نیستند در ماموریت های فرعی بازی حضور دارند و معما های ریدلر زیاد تر شده است و او برای BatMobile نیز معما های زیادی تدارک دیده است . جالب است بدانیدکه هیچگونه بخش مولتی پلیر در بازی وجود ندارد و تمرکز سازندگان فقط بر روی بخش تک نفره بازی بوده است .
“چند تا استخوان دیگر را خواهی شکست…؟زندگی چند نفر دیگر را برای بدست آوردن چیزی که “عدالت” می نامی خواهی گرفت…؟ تو محصول هر چیزی هستی که از آن وحشت داری. خشونت… تاریکی… درماندگی… .تنها چیزی که برایت باقی مانده، نگاه کردن من در حال کشیدن گاتام دوست داشتنی ات به فراموشی است… .”صداگذاری
“Tomas Wayne : Be Strong bruce”
David Buckley سازنده موزیک های متن آخرین نسخه سری Batman : Arkham خواهد بود . در نسخه های پیشین آهنگسازی توسط Nick Arundel معروف صورت می گرفت و AC یکی از بهترین آهنگسازی های نسل قبل را در خود جای داده بود . اما آقای David Buckley هم سابقه خوبی در آهنگ سازی برای بازی های بزرگ از جمله Call of Duty : Ghosts دارد و می توان منتظر موزیک های متن خوبی برای این نسخه بود . البته آقای Nick Arundel کمک های زیادی به او در جهت ساخت آهنگ های حماسی و مناسب با فضای بازی کرده است . در بخش صداگذاری نیز صداگذار قدیمی بتمن یعنی Kevin Conroy بازگشته است و همه صداگذاران قبلی حضور خواهند داشت . Troy Baker معروف و پرکار این روز های صنعت گیم در این نسخه هم حضور دارد و صداپیشگی Two Face را بر گردن گرفته است .
همه چیز برای خلق یک اثر جاویدان و به تمام معنا آماده است . Rocksteady می تواند با رفع کردن اندک مشکلات AC و افزودن نوآوری های جذاب شاهکار خود را تکرار و یکی از بهترین بازی های تاریخ را بسازد . Rocksteady خود به خود آنقدر توقعات را بالا برده است که با پیدایش حتی یک مشکل کوچک این بازی زیر سایه عظیم ساخته دست خود یعنی Batman : Arkham City قرار بگیرد . این بازی می تواند کلید آغازین بازی های محشر سال ۲۰۱۵ باشد و رقیبی جدی برای بهترین بازی سال خودش . کاری جز منتظر ماندن نمی توان کرد . پس منتظر می مانیم برای آخرین بتمن ساخته ی دست Rocksteady …
امیدوارم لذت برده باشید !
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
مسلما به پای AC نمیرسه بلکه چیزی فراتر خواهد بود !! من فکر میکنم AK کاری میکنه نسخه های قبلی به حاشیه برن…….
خیلی ممنون .
evening the odds
این پایان سرگرم کننده خواهد بود
آره ولی نمی دونم بقیه ی عمر بدون نسخه ای از سری بتمن چطوری می تونم ادامه بدم .
خیلی ممنون سعیدجان.
بسیار عالی ….
———————
به این نسخه زیاد امید ندارم که در حد اَرکام سیتی بشه …. یه ذره بهتر از ارکام اوریجینز
این پایان سرگرم کننده خواهد بود
شما چرا خوشت نمیاد؟خیلی امید نداری؟اخه چرا
این نسخه امیدوار کنندست
برای بتمن هم پایانی مس افکتی و شپردی بعید هستش
تنها و تنها کمندر شپرد پایانی مس افکتی می تواند رقم بزند
بتمن و غیره
هرگز توانایش ندارند
اتفاقا از همین میترسم که آخرش شبیه اون فیلم بشه!
همه می دونیم که به احتمال زیاد داستان با مرگ بروس وین تموم خواهد شد پس اگه قرار به این عمر بشه صد در صد راک استدی نقشه ای برای این کار داره
عمر=امر
***اسپویل***
آخرش که بتمن نمرد که:/ مگه ندیدی صحنه آخر که مورگان فریمن داشتن اون جت شخصی بتمنو میبردن فریمن تعجب کرد که این جت تغییر کرده ینی ساختار کنترل ریموت اضافه شده چون جتی که تحویل داده بود همچین چیزی نداشت خود بروس اینو اضافه کرده بود و دیگه آخرش مشخصه. نمایی هم که آلفرد بروس رو با یه دختر دید.
به علاوه DC و مارول ککلاً جرئت کشتن س-وپر هیروهاشونو ندارن, تازه تو فکر کردی DC میاد به یه کارگردان اجازه کشتن بهترین ابرقهرمانشو بده؟!
الان من یه چی بگم فک می کنید می خوام تفره برم اما همه می دونیم که پایان اصلی فیلم با مرگ بروس وین تمام شد و اون صحنه ی پایانی فیلم بود و به نظرم اون تکه ی پایانی فقط برای تراژیک نکردن داستان هست
اصلاحی لازم است.
بهتر است گفته شود که پایان اصلی با مرگ بتمن تمام شد.
افسانه میمیرد.اسنان باقی می ماند.
طبق فیلم نه بروس مرد و نه شخصیت بتمن!بروس محل غار رو با GPS ب Joseph Gordon-Levitt (اسم شخصیتش یادم رفت) نشون داد که بشه بتمن بعدی و حتی فرمانده گوردون هم بعد از رونمایی از مجسمه بتمن یه چیز حضور بتمن پیدا کرد.بروس هم که اخر فیلم با anne hathaway دیده شد و هم مورگان فریمن از روی تعمیر جت متوجه شد.این استنباط منه،اگر غلطه بگید.
اون چیز نور افکن احضار بتمن بود!!
انگار فقط یه فن واقعی این شخصیت میدونه این چیزا رو!! هیچکسی انگار متوجه نشد که اخر دارک نایت بتمن خودش رو قربانی میکنه میگه بزار سگ های شکاری دنبالم کنن “هر جیزی که به من مربوطه رو نابود کن” و….
که نشون میده گوردون نور افکن رو نابود میکنه.
اخر رایزز هم گوردون میبینه نورافکن سالم درست شده، خفاش شش ماه پیش ریموت کنترلرش تعمیر شده و گردنبند مادری بروس هم گم شده!!
میخواستم بگم چراغ گفتم خیلی صایضه!نور افکن ب ذهنم نرسید! ممنون از توضیح شما.ولی بتمن همیشه زندست! :mrgreen: :mrgreen:
اسپویلر
.
.
.
.
.
بمب منفجر می شود.الفرد گریه و زاری می کند.
چند روز بعد رابین به محل مخفی بروس می رود.
در ان هنگام گردنبند مادری بروس گم شده است.
د بت شش ماه پیش تعمیر شده است.
نورافکن بتمن تعمیر شده است.
از همه مهم تر الفرد به همان جای همیشگی می رود و بروس را با سلینا کایل می بیند.
داستان تمام می شود.
آرکام نایت بنظرم همون مامور ۴۷ خودمان هستش :mrgreen:
————————————————————————
احتمالا
آرکام نایت وجه دیگر بتمن هستش
یعنی شخصی با خصوصیات بتمن ولی بجای استخوون شکستن
هدشات میکنه ولی هدفشون یکی هستش
پاک سازی ! یکی زنده پاک سازی میکنه و دیگری بصورت مرده و جنازه تحویلی
پاک سازی میکنه
————————————————————————
اون پیستول صدا خفه کن دار هم خودش نشون میده ایشون یه پا ۴۷ تشریف داره
پاراگراف اول فوق العاده احساسی نوشته شده. توی اولین گاه ها سعی کنید اطلاعاتی که تاکنون از بازی منتشر شده رو یکجا همراه با اندکی از پیش بینی های خودتون منتقل کنید نه احساسات.
با تشکر
…
COD Team
ینی تو کل متن فقط اطلاعات دادم ! گیر دادی به همون سه خط اول ؟؟؟
شرط می بندم نخوندی !
فوق العاده بود متنت ممنون =D
فقط چنتا نکته :
۱)” No More Hope … No More Batman” که تو آخر تریلر Evening the odds بود رو آکام نایت نگفته صدای اسکیر کرو بود .
۲) صدای شلیک اسلحه ای که در پایان همین تریلر شنیده می شه در اصل مال اسلحه ی آرکام نایت نیس چون اسلحش مجهز به صدا خفه کن هست
۳) موتور آنریل معمولا تو تکسچر و فیزیک اشیا تخریب پذیر مقداری ضعف داره (اینو می شه حتی تو گیرز او وار هم دید) اما به شدت تو نور پردازی و طراحی جزییات فوق العاده عمل می کنه که تو همه ی تریلرا این دو تا المان دیده می شد . دنیای بتمن هم که پره از لامپای نئونی و جزییات
۴)تو تریلر گیم پلی شاهد ماشین های دهه ی ۷۰ یا ۸۰ میلادی و تجهزات پیشرفته ی آرکام نایت بودیم که نشونه ی پایبند بودن بازی به کمیک بوک ها و انیمیشن های اون دوران داره پس امکان اینکه آرکام نایت هم یه ریشه ای تو اون دوران داشته باشه بعید نیست
تنها چیزی که منو تو تریلر گیم پلی واقعا اذیت می کرد فیزیک شنل بتمن بود و اون انعطاف پذیری که من می خواستمو نداشت امیدوارم روی این بیشتر کار کنن
فیر تیک دون هم تا حدودی بازی رو ساده می کنه ایکاش این حرکت اصن وجود نداشت
_________
It will end where it began =D
البته فیزیک شنل موقعی که در حال پیاده ری هست
بسیار مطلب پرمحتوایی بود خسته نباشید. این اثر مطمئنا اگر از Arkham city بهتر نباشد بدتر هم نیست پس بیشک باز با یک شاهکار طرف هستیم. امیدوارم two face حضور پر رنگ تری داشته باشه و فقط به یکی دو صحنه خلاصه نشه.
فوقالعاده بود =D مرسی :X