خانه » بیوگرافی میزگرد کاربران سایت دنیای بازی با مرد جنجالی این روزها: “فرهود فرمند” × توسط علی فخار در ۱۳۹۰/۰۷/۰۶ , 20:35:24 184 “فرهود فرمند” یکی از قدیمی ترین بازی سازان ایران است. قبل از کوهنورد یک بازی پلتفرمر دیگر ساخته که مربوط به سال ها پیش است. این روزها، این فرد مرد جنجالی صنعت بازی ایران است. البته می توان به جای کلمه ی جنجالی از معترض نیز استفاده کرد. فرهود فرمند با این که تندیس بهترین بازی را در نخستین جشنواره بازی های تهران از آن خود کرد، ولی بازهم از داوری و نتایج آن گله داشت. حتی در آخرین دیدار حضوری ما از تبیان و شرکت ناشر نیز به دلیل انتشار بد بازی و پکیج نامناسب شکایت داشت. با این حال فرهود فرمند، دوست داشتنی است. کم تر کسی است که او را دوست نداشته باشد. اما همانطور که می دانید انتقادات زیادی به بازی کوهنورد وارد است که خیلی درموردش صحبت نمی کنیم و ترجیح می دهیم شما کاربران عزیز با سوال های خود میزگرد را داغ تر از قبل کنید. این شما و این هم میزگرد سایت دنیای بازی با آقای فرهود فرمند سازنده ی بازی کوهنورد. لازم به ذکر است که این میزگرد تا چهاردهم مهر ماه ادامه خواهد داشت. بار دیگر نکاتی را یادآوری می کنیم: ۱. لطفا سوال هایی که جوابشان را می دانید، نپرسید. ۲. تعداد بالای سوالات همیشه نکته ی مثبتی نیست، گاهی اوقات یک سوال می تواند پاسخی به مراتب آموزشی تر از پاسخ چند سوال داشته باشد. ۳. در بخش نظرات تنها سوالات تایید می شوند و نظرات نامربوط تایید نخواهند شد. ۴. سوالات دیگر کاربران را نیز بخوانید تا احیانا سوال تکراری پرسیده نشود. نویسنده علی فخار Hi بیوگرافی 184 دیدگاه ثبت شده است با سلامی دوباره… ۱-می خواستم بدونم شما ازps3 بیشتر خوشتون میاد یا ازxbox 360؟ ۲-من وقتی سوالات دوستان رو می خوندم , اکثرا از شما انتقاد داشتند.ولی به نظر من همین که قدمی در امر بازی سازی برای کشورتون ایرن برداشتید , به عنوان یک کوچک , نهایت تشکر رو از شما دارم.به امید روز هایی خوش تر برای بازی ساز ایرانی… ۰۰ سلام ۱.از روی دل XBOX 360 از روی فکر PS3 ۲. از توجه شما بی نهایت سپاس گزارم. ۰۰ ببخشید یک سوال دیگه آیا الآن ایده ی پخته و شکل گرفته ای برای سبک بازی و داستان کوهنورد ۲ (یا کلاً بازی بعدی که می خواهید بسازید) در ذهن دارید یا نه هر وقت شرایط مهیا شد شروع می کنید به فکر کردن روی اون و اینکه چگونه باشد؟ ۰۰ همه چیز در ابتدا از ذهن شروع می شود،تصاویر بازی،مراحل،حرکات کاراکتر ها،نقاط عطف داستان و ضرباهنگها مثل یک trailer در ذهن تصویر می شوند،بهتر است در این مرحله همه چیز رفته رفته ثبت و مستند گردد.همه چیز پیش از شروع. :wink: ۰۰ با تشکر از این بازی خلاقانه و زیبای کوهنورد. من شاید از اولین آدمهایی باشم که این بازی را تا آخرش رفتم. (حدود ۱۲ روز بعد از زمان انتشار بازی تمومش کرده بودم ! با وجود مشکلات فنی که منم داشتم و بعد از یک ساعت هنک می کرد ). من عاشق این سبک بازی ها هستم هیچ بازی برای من جای سری abbes outworld odyssey و Heart of darkness رو نمی گیره. و باید بگم بازی شما با همه ی تفاوت ها و کاستی هاش موفق شد من رو یاد اون دو تا بازی بندازه و همون حسی رو که موقع بازی کردن اون ها داشتم رو تا حدودی برام زنده کنه که خیلی شیرین بود برام (به خصوص مرحله هفت که به نظرم از همه سخت تر بود و طولانی تر). اما سوال ها: ۱- چقدر از هزینه ی بازی صرف ساخت موسیقی و صداگذاری ها شد؟ به نظرم حال و هوای موسیقی بازی خیلی خوب از کار در اومده. ۲- یک سوال متفاوت: فرض کنید همین الآن یک سرمایه گذار خصوصی (یک شخص و نه موسسه و…) حاضر باشد حدود مثلاً ۱۵۰ میلیون تومان برای ساخت بازی ظرف یک سال در اختیار شما قرار دهد (و وظیفه ی جمع آوری تیم را هم به عهده ی خود شما بگذارد) آیا فکر می کنید بازی که شما و تیمتان بعد از یکسال بسازید و تحویل سرمایه گذار دهید می تواند این پول را به سرمایه گذار برگرداند و سودی هم عاید او کند یا خیر؟ (در ضمن فرض کنید سرمایه گذار خود کارهای اخذ مجوز و پخش بازی را به عهده می گیرد. و تیم شما فقط باید نگران ساخت خود بازی باشد.) ۰۰ سلام بسیار خوشحالم، باعث افتخار ماست. ۱.کوهنورد موسیقی اش را مدیون دوست گرانقدرم آقای ” هومن نامداری” که در این زمینه تحصیل کرده و براستی نامدار هستند.بالغ بر پنج میلیون که تبیان مستقلا هزینه کرد و جا دارد در این مورد قدردانی کنم. ۲.فروش بازی بسته به طرح تجاری آن، طرح بازی و اندازه آن برای این زمان و پیاده سازی درست آن دارد، اگر همه چیز فراهم باشد و مشکلات مشابه برای کوهنورد را نداشته باشیم،چرا که نه ؟ شدنی است. ۰۰ با سلام. کوهنورد با تمام مشکلاتی که داشت بازی بسیار خوبی بود و من از اون لذت بردم. امیدوارم کوهنورد ۲ رو بدون مشکلات فنی و با ناشر بهتر ببینیم. —————————— CoD Team ۰۰ حتما ، انشاءالله. :-D ۰۰ سلام خدمت آقای فرمند.اول یه تبریک بگم بابت ساختن این بازی.سوال من فقط اینه که چرا بازی های ایرانی و مخصوصا این بازی اینقدر بد منتشر میشن؟الان تو استان مازندران فقط ساری این بازی پیدا میشه.شما بودین از نور پا میشدین برین ساری واسه خرید بازی؟؟؟؟ :?: ۰۰ به شما پیشنهاد نمی دم ولی من تو زندگی ام بخاطر علاقه ام کار های عجیب تر از این کرده ام. تکرار می کنم پیشنهاد نمی دم، این وظیفه ناشر هست که همه جا را پوشش دهد و از مافیا بازی و انحصار گرایی برای پخش بازی اجتناب کند. امیدوارم دولت در این زمینه چاره اندیشی کند و به این جاه طلبی ها خاتمه دهد. ۰۰ شما تو سایت خاصی هم فعالیت دارید ؟چه سایتی ؟اگرنه چرا توی همین سایت دی بازی (که خیلی جو عالی و دوستانه ای داره و البته فنی )فعالیت نمیکنید.الان شما ببینید که که بعده یه چهار ماه هنوز کاربر عادی هستیم ولی شما نیومده نمونه شدید.(البته میدونم که شما خیلی وقت دارید )با تشکر ۰۰ آقا من کلا اصلاح میکنم !شما اصلا اون کامنت بالا سره این کامنت رو در نظر نگیرید ! شما توی سایت خاصی هم فعالیت دارید ؟چه سایتی اگر هم نه چرا توی همین دیبازی فعالیت نمیکنید ؟البته من میدونم که شما خیلی وقتتون تنگه ولی خیلی عالی میشد اگه این کارو میکردید . ۰۰ خیر. دوستان زیادی به بنده عنایت کرده و لطف داشتند و در این زمینه به بنده پیشنهاد دادند ولی بعید می دانم بتوانم زمان و تمرکز کافی برای اینکار داشته باشم. ۰۰ سلام. فکر کنم بازی کوهنورد از هیچ بازی خارجی تقلید نشده بود یا اگر هم شده بود من آن رابازی نکردم خواستم بپرسم چرااین بازی انقدر دردسر دارد من هر وقت این بازی رامیکنم اگه یه پیامی بیاید تنم می لرزد چون میترسم دیگر نتوانم بازی کنم وسوال دیگرم این بود که چرا این بازی را طوری نساختین که روی ویندوز سون هم به راحتی نصب شود من بخاطر همین موضوع ویندوزم را تعویض کردم وتمام برنامه هایم از بین رفت ولی بعد از این همه دردسر انتظار یک بازی عالی را داشتم تازه فهمیدم که نیمی از مشکلاتبرطرف شده و نصفش باقی مانده با تشکر ولی امید وارم بازی که اول میشود همچی تمام باشد :evil: ۰۰ به شما حق می دهم و متاسفم که با تمام تلاشها در بخش فنی به سطح بازی در ابعاد دیگرش نرسیدیم. اگر پچ ۶۴ بیتی را بگیرید روی هر نسخه ای از ویندوز بدون مشکل و حتی بدون نیاز به تنظیماتی که در بسته بندی آمده می توانید بازی کنید : http://www.nivstudio.co فقط لطفا محض اطمینان بازی را در حالت گرافیک ضعیف بازی کنید. ۰۰ سلام . بازی مشکلا ت زیادی داشت درست ولی یه پیشنهاد داشتم حالا که بازی از لحاظ گیم پلی و طراحی مراحل ساخته شده با یه موتورپایه که این مشکلات فعلی رو نداره بازی رو دوباره ساخته و بازی روی استیم و ps3 و xbox360 به صورت دانلودی منتشر کنید تا به سود برسید ( البته اگه امتیازبازی رو برای انتشار خارجی نفروخته باشید) چون شما طراحی بازی و گیم پلی رو کردید و مسلما تمرکز روی بخش فنی بازی کیفیت رو بالا می بره والبته با گذشتن چک پویت های بیشتر می تونید به سود برسید و بازی بعدی رو بهتروبا سرمایه بیشتر بسازید :wink: ۰۰ البته. پیشنهادتان عالی است. انشاءالله برای پروژه های بعدی و نه با مشارکت موسسات مذکور. ۰۰ سلام، می خواستم بپرسم آیا کسی که به یک سبکی علاقه بسیار دارد و بعد از سال ها بازی کردن بازی ای در آن سبک می سازد ، آن هم در زمانی که بازیش بهترین بازی یک کشور انتخاب شده و همه بازی کننده های آن کشور دوست دارن بهترین بازی کشورشان را بازی کنند ، باید این مخاطبان وسیع را نادیده بگیرد و بگوید بازی من سخت است :?: :?: :?: و مخاطبان من بسیار اندک :?: :?: :?: :?: ۰۰ شما وقایع را پشت هم بسیج کردید در حالی که بین برخی سالها فاصله است. یادآوری می کنم که بازیها ژانر بندی شده اند .دها سال است ، قرار نیست یک ژانر تضمین کند که تمام بازار را پوشش دهد و همه را راضی کند اساسا این طرز فکر غلط است پس بقیه ژانر ها چه می شود؟ در مورد سختی بازی به پاسخ های قبلی مراجعه کنید. ۰۰ اما در نظر دارید که تازه صنعت بازی کشورمان روی کار آمده و با این بازار اندک این کار منطقی نیست. ۰۰ بهتر است تا تازه است بذر بپاشیم فردا که یک مشت کاسبکار بازار را با عنوانهای تهی برای سودجویی لگد مال کردند دیر است. ۰۰ با سلام خدمت آقای فرهود فرمند خسته نباشید. ۱- چی شد که به سمت ساخت بازی کوهنورد رفتید؟ از کی به فکرتان رسید؟ تیم تان را چطور جمع کردید؟ آیا شما و تیم بازیسازیتان عاشق واقعی دنیای بازیها هستید؟ ۲- وقتی در حال ساخت این بازی بودید با چه نوع مشکلاتی رو به رو شدید؟ ۳- کدامیک از بازیهای تولید شده ایرانی را بیشتر از همه می پسندید؟ با تشکر از شما به امید موفقیت شما و همه دوستان. ۰۰ سلام ممنون ۱. علاقه و تجربه. بهار۸۷. از پیش با آقای بصارت دار بصورت خانگی کار می کردیم و ارتباطاتی نیز با دوستان و همکاران از قدیم داشتم که منجر شد تیم حاضر را جمع کنیم. امیدوارم اینطور باشد. ۲.نبود نیروی متخصص کافی و کارآمد برای انجام فعالیتهای پروژه – مجبور شدم بسیاری از کارها را خودم انجام دهم. سیستم سیب زمینی-پیازی در تبیان برای متمم ها و نیازهای مالی پروژه”خب ده مرحله را بکن چهار تا ! “نقل قول از واحد تولید. با پایین آوردن قیمت پروژه بدنبال منافعشان ازجیب ما بودند به جای اینکه به فکر توزیع و انتشار درست بازی و تبلیغات به موقع آن باشند تا منافعشان تامین شود. آقای بصارت دار رفتند سربازی و امریه گرفتند و ازهر ماه دو هفته بیشترروی پروژه تمرکز نداشتند. نتوانستیم بخاطر تاثیر منفی بازی های شکست خورده قدیم برای بازی اسپانسر بگیریم. ۳. هنوز هیچکدام را آنطور که بشود گفت “پسند” دوست ندارم. در این بین بیشتر “میرمهنا” متشکرم ۰۰ نمایش بیشتر دیدگاهها بسته هستند.
با سلامی دوباره… ۱-می خواستم بدونم شما ازps3 بیشتر خوشتون میاد یا ازxbox 360؟ ۲-من وقتی سوالات دوستان رو می خوندم , اکثرا از شما انتقاد داشتند.ولی به نظر من همین که قدمی در امر بازی سازی برای کشورتون ایرن برداشتید , به عنوان یک کوچک , نهایت تشکر رو از شما دارم.به امید روز هایی خوش تر برای بازی ساز ایرانی… ۰۰
ببخشید یک سوال دیگه آیا الآن ایده ی پخته و شکل گرفته ای برای سبک بازی و داستان کوهنورد ۲ (یا کلاً بازی بعدی که می خواهید بسازید) در ذهن دارید یا نه هر وقت شرایط مهیا شد شروع می کنید به فکر کردن روی اون و اینکه چگونه باشد؟ ۰۰
همه چیز در ابتدا از ذهن شروع می شود،تصاویر بازی،مراحل،حرکات کاراکتر ها،نقاط عطف داستان و ضرباهنگها مثل یک trailer در ذهن تصویر می شوند،بهتر است در این مرحله همه چیز رفته رفته ثبت و مستند گردد.همه چیز پیش از شروع. :wink: ۰۰
با تشکر از این بازی خلاقانه و زیبای کوهنورد. من شاید از اولین آدمهایی باشم که این بازی را تا آخرش رفتم. (حدود ۱۲ روز بعد از زمان انتشار بازی تمومش کرده بودم ! با وجود مشکلات فنی که منم داشتم و بعد از یک ساعت هنک می کرد ). من عاشق این سبک بازی ها هستم هیچ بازی برای من جای سری abbes outworld odyssey و Heart of darkness رو نمی گیره. و باید بگم بازی شما با همه ی تفاوت ها و کاستی هاش موفق شد من رو یاد اون دو تا بازی بندازه و همون حسی رو که موقع بازی کردن اون ها داشتم رو تا حدودی برام زنده کنه که خیلی شیرین بود برام (به خصوص مرحله هفت که به نظرم از همه سخت تر بود و طولانی تر). اما سوال ها: ۱- چقدر از هزینه ی بازی صرف ساخت موسیقی و صداگذاری ها شد؟ به نظرم حال و هوای موسیقی بازی خیلی خوب از کار در اومده. ۲- یک سوال متفاوت: فرض کنید همین الآن یک سرمایه گذار خصوصی (یک شخص و نه موسسه و…) حاضر باشد حدود مثلاً ۱۵۰ میلیون تومان برای ساخت بازی ظرف یک سال در اختیار شما قرار دهد (و وظیفه ی جمع آوری تیم را هم به عهده ی خود شما بگذارد) آیا فکر می کنید بازی که شما و تیمتان بعد از یکسال بسازید و تحویل سرمایه گذار دهید می تواند این پول را به سرمایه گذار برگرداند و سودی هم عاید او کند یا خیر؟ (در ضمن فرض کنید سرمایه گذار خود کارهای اخذ مجوز و پخش بازی را به عهده می گیرد. و تیم شما فقط باید نگران ساخت خود بازی باشد.) ۰۰
سلام بسیار خوشحالم، باعث افتخار ماست. ۱.کوهنورد موسیقی اش را مدیون دوست گرانقدرم آقای ” هومن نامداری” که در این زمینه تحصیل کرده و براستی نامدار هستند.بالغ بر پنج میلیون که تبیان مستقلا هزینه کرد و جا دارد در این مورد قدردانی کنم. ۲.فروش بازی بسته به طرح تجاری آن، طرح بازی و اندازه آن برای این زمان و پیاده سازی درست آن دارد، اگر همه چیز فراهم باشد و مشکلات مشابه برای کوهنورد را نداشته باشیم،چرا که نه ؟ شدنی است. ۰۰
با سلام. کوهنورد با تمام مشکلاتی که داشت بازی بسیار خوبی بود و من از اون لذت بردم. امیدوارم کوهنورد ۲ رو بدون مشکلات فنی و با ناشر بهتر ببینیم. —————————— CoD Team ۰۰
سلام خدمت آقای فرمند.اول یه تبریک بگم بابت ساختن این بازی.سوال من فقط اینه که چرا بازی های ایرانی و مخصوصا این بازی اینقدر بد منتشر میشن؟الان تو استان مازندران فقط ساری این بازی پیدا میشه.شما بودین از نور پا میشدین برین ساری واسه خرید بازی؟؟؟؟ :?: ۰۰
به شما پیشنهاد نمی دم ولی من تو زندگی ام بخاطر علاقه ام کار های عجیب تر از این کرده ام. تکرار می کنم پیشنهاد نمی دم، این وظیفه ناشر هست که همه جا را پوشش دهد و از مافیا بازی و انحصار گرایی برای پخش بازی اجتناب کند. امیدوارم دولت در این زمینه چاره اندیشی کند و به این جاه طلبی ها خاتمه دهد. ۰۰
شما تو سایت خاصی هم فعالیت دارید ؟چه سایتی ؟اگرنه چرا توی همین سایت دی بازی (که خیلی جو عالی و دوستانه ای داره و البته فنی )فعالیت نمیکنید.الان شما ببینید که که بعده یه چهار ماه هنوز کاربر عادی هستیم ولی شما نیومده نمونه شدید.(البته میدونم که شما خیلی وقت دارید )با تشکر ۰۰
آقا من کلا اصلاح میکنم !شما اصلا اون کامنت بالا سره این کامنت رو در نظر نگیرید ! شما توی سایت خاصی هم فعالیت دارید ؟چه سایتی اگر هم نه چرا توی همین دیبازی فعالیت نمیکنید ؟البته من میدونم که شما خیلی وقتتون تنگه ولی خیلی عالی میشد اگه این کارو میکردید . ۰۰
خیر. دوستان زیادی به بنده عنایت کرده و لطف داشتند و در این زمینه به بنده پیشنهاد دادند ولی بعید می دانم بتوانم زمان و تمرکز کافی برای اینکار داشته باشم. ۰۰
سلام. فکر کنم بازی کوهنورد از هیچ بازی خارجی تقلید نشده بود یا اگر هم شده بود من آن رابازی نکردم خواستم بپرسم چرااین بازی انقدر دردسر دارد من هر وقت این بازی رامیکنم اگه یه پیامی بیاید تنم می لرزد چون میترسم دیگر نتوانم بازی کنم وسوال دیگرم این بود که چرا این بازی را طوری نساختین که روی ویندوز سون هم به راحتی نصب شود من بخاطر همین موضوع ویندوزم را تعویض کردم وتمام برنامه هایم از بین رفت ولی بعد از این همه دردسر انتظار یک بازی عالی را داشتم تازه فهمیدم که نیمی از مشکلاتبرطرف شده و نصفش باقی مانده با تشکر ولی امید وارم بازی که اول میشود همچی تمام باشد :evil: ۰۰
به شما حق می دهم و متاسفم که با تمام تلاشها در بخش فنی به سطح بازی در ابعاد دیگرش نرسیدیم. اگر پچ ۶۴ بیتی را بگیرید روی هر نسخه ای از ویندوز بدون مشکل و حتی بدون نیاز به تنظیماتی که در بسته بندی آمده می توانید بازی کنید : http://www.nivstudio.co فقط لطفا محض اطمینان بازی را در حالت گرافیک ضعیف بازی کنید. ۰۰
سلام . بازی مشکلا ت زیادی داشت درست ولی یه پیشنهاد داشتم حالا که بازی از لحاظ گیم پلی و طراحی مراحل ساخته شده با یه موتورپایه که این مشکلات فعلی رو نداره بازی رو دوباره ساخته و بازی روی استیم و ps3 و xbox360 به صورت دانلودی منتشر کنید تا به سود برسید ( البته اگه امتیازبازی رو برای انتشار خارجی نفروخته باشید) چون شما طراحی بازی و گیم پلی رو کردید و مسلما تمرکز روی بخش فنی بازی کیفیت رو بالا می بره والبته با گذشتن چک پویت های بیشتر می تونید به سود برسید و بازی بعدی رو بهتروبا سرمایه بیشتر بسازید :wink: ۰۰
سلام، می خواستم بپرسم آیا کسی که به یک سبکی علاقه بسیار دارد و بعد از سال ها بازی کردن بازی ای در آن سبک می سازد ، آن هم در زمانی که بازیش بهترین بازی یک کشور انتخاب شده و همه بازی کننده های آن کشور دوست دارن بهترین بازی کشورشان را بازی کنند ، باید این مخاطبان وسیع را نادیده بگیرد و بگوید بازی من سخت است :?: :?: :?: و مخاطبان من بسیار اندک :?: :?: :?: :?: ۰۰
شما وقایع را پشت هم بسیج کردید در حالی که بین برخی سالها فاصله است. یادآوری می کنم که بازیها ژانر بندی شده اند .دها سال است ، قرار نیست یک ژانر تضمین کند که تمام بازار را پوشش دهد و همه را راضی کند اساسا این طرز فکر غلط است پس بقیه ژانر ها چه می شود؟ در مورد سختی بازی به پاسخ های قبلی مراجعه کنید. ۰۰
بهتر است تا تازه است بذر بپاشیم فردا که یک مشت کاسبکار بازار را با عنوانهای تهی برای سودجویی لگد مال کردند دیر است. ۰۰
با سلام خدمت آقای فرهود فرمند خسته نباشید. ۱- چی شد که به سمت ساخت بازی کوهنورد رفتید؟ از کی به فکرتان رسید؟ تیم تان را چطور جمع کردید؟ آیا شما و تیم بازیسازیتان عاشق واقعی دنیای بازیها هستید؟ ۲- وقتی در حال ساخت این بازی بودید با چه نوع مشکلاتی رو به رو شدید؟ ۳- کدامیک از بازیهای تولید شده ایرانی را بیشتر از همه می پسندید؟ با تشکر از شما به امید موفقیت شما و همه دوستان. ۰۰
سلام ممنون ۱. علاقه و تجربه. بهار۸۷. از پیش با آقای بصارت دار بصورت خانگی کار می کردیم و ارتباطاتی نیز با دوستان و همکاران از قدیم داشتم که منجر شد تیم حاضر را جمع کنیم. امیدوارم اینطور باشد. ۲.نبود نیروی متخصص کافی و کارآمد برای انجام فعالیتهای پروژه – مجبور شدم بسیاری از کارها را خودم انجام دهم. سیستم سیب زمینی-پیازی در تبیان برای متمم ها و نیازهای مالی پروژه”خب ده مرحله را بکن چهار تا ! “نقل قول از واحد تولید. با پایین آوردن قیمت پروژه بدنبال منافعشان ازجیب ما بودند به جای اینکه به فکر توزیع و انتشار درست بازی و تبلیغات به موقع آن باشند تا منافعشان تامین شود. آقای بصارت دار رفتند سربازی و امریه گرفتند و ازهر ماه دو هفته بیشترروی پروژه تمرکز نداشتند. نتوانستیم بخاطر تاثیر منفی بازی های شکست خورده قدیم برای بازی اسپانسر بگیریم. ۳. هنوز هیچکدام را آنطور که بشود گفت “پسند” دوست ندارم. در این بین بیشتر “میرمهنا” متشکرم ۰۰