خانه » مقالات بازی میزگرد با دبیر تحریریه دنیای بازی «سید طه رسولی» × توسط علی فخار در ۱۳۹۰/۱۰/۱۳ , 12:39:01 448 از الان پایان میزگرد با آقای مرتضی رضایی را اعلام و از ایشان و شما کاربران عزیز تشکر می کنیم. تیتر واضح است، میزگرد بعدی با سید طه رسولی دبیر تحریریه دنیای بازی است. فردی که مطمئنا همه ی شما می شناسیدش. از آنجایی که احتمال دارد این میزگرد تا حدودی شبیه صندلی داغ بشود توضیح خاصی نمی دهم و شما آزادید سوالات خود را بپرسید. فقط قوانین میزگرد فراموش نشود. می توانید سوالات خود را از قدیمی ترین نویسنده و منتقد بازی در ایران تا بیستم دی ماه بپرسید. نویسنده علی فخار Hi مقالات بازی 448 دیدگاه ثبت شده است سلام به شما.چندین بار خواستم از طریق نامه بازی باهاتون صحبت کنم اما دیدم اینطوری بهتره چون انگار رو در روییم.خب این درد و دل منه ولی شاید بهتر باشه بگیم انتقاد.زمانی بود که برای دنیای بازی لحظه شماری میکردم.چندین بار هر شماره رو می خوندم و حتی یک دی بی دی هم از زیر دستم در نمیرفت.اما حالا یواش یواش دیدم که دی بی دی هیچ چیز جالب و قابل توجهی جز دمو ها نداره و روز به روز هم داره گرونتر می شه.به خاطر همین از شماره ۵۵ اونو کنار گذاشتم.البته اگر با انصاف باشیم هر از گاهی چیز های خوب هم داشت.برسیم به نشریه.برای من زجر آور بود که میدیدم اینقدر مطالب خلاصه شده و مختصر هستند.خودتون بهتر از من میبینید که مجلات دیگر این صنف مطالبی با بار زیاد و جامع مطالبی میزنند و حتی دی وی دی های ضمیمه آن ها بسیار کامل تر از شما بود و همین طور ارزان تر.به همین دلیل با خودم گفتم که دنیای بازی پول پرست است و احترام به مخاطب همه فقط تعارف های کاذب است.از سایت که دیگر حرف نمیزنم.با این که بهتر شده اما هنوز واقعا خیلی عقبه.بخش دانلود سایت رو حذف کردید و به جاش بخش تبلیغات گذاشتید!!!کم توی مجله تبلیغات می کنید؟؟؟شما که نصف جلد رو هم به تبلیغات سپردید.و از همه بدتر به پوستر ها هم رحم نکردید؟؟؟واقعا آدم روش نمیشه این پوستر ها رو بزنه رو دیوار اتاق.به نظر من فعالترین فرد در این نشریه مدیر تبلیغات است که من صمیمانه بهش خسته نباشید میگم؟!!امیدوارم به خودتون بیاید که خیلی ها رو دیدم که زمانی عاشق شما اما الان بی توجه به شما شده اند.امید وارم ناراحت نشید اما اگر بشید خوبه تا یک ذره ببینید که ما چقدر ناراحت شدیم.افرادی خوبی مثل حامدق.ت و هیمسای و دیگر دوستان دیگر در سایت نیستند و خودتان بهتر از هر کس می دانید چرا.حرف هایم رو با یک جمله از چارلز دیکنز تموم می کنم و منتظر جوابتون هستم.بدترین انتقاد ها برای دوست و بهترین تمجید ها برای دشمن است. ۰۰ سلام علی جون. شرمنده که پا برهنه پریدم وسط حرفت . ققط خواستم بدونی خوندمش! :wink: از جناب رسولی هم بخواطر این دخالت عذر خواهی می کنم. ۰۰ نه عزیزم قربونت.ولی مثل اینکه دیگه سید دیه خسته شده.البته حق هم داره.انگار ما توفیق نداشتیم.bombeman ۰۰ نه عزیزم قربونت.ولی مثل اینکه دیگه سید دیگه خسته شده.البته حق هم داره.انگار ما توفیق نداشتیم.bombeman ۰۰ سلام ممنون از مواردی که تذکر دادید. واقعیت اش را بخواهید به جز یک مورد، من صلاحیت اظهار نظر در مورد ایرادهای ذکرشده ی شما را ندارم. سمت و وظیفه ی من تهیه ی مطالب نشریه است و صادقانه بگم در مورد دیگر بخش ها نظیر دی بی دی، پوستر، آگهی و غیره نقش در سیاست گذاری ها ندارم. اما مطمئن باشید اگر ما نگران تبلیغات و بازاریابی نباشیم نمی توانیم زنده بمانیم. سر وقت در آمدن دنیای بازی هر دوهفته یک بار هزینه بر است. برخلاف چیزی که خیلی ها ممکن است فکر کنند ما در دنیای بازی آدم های پولداری نیستیم که با سرمایه ی شخصی مجله بگردانیم. هزینه ی در آمدن مجله از محل فروش مجله و تبلیغات است. بنابراین برای زنده ماندن چاره ای نداریم جز این که بخش بازاریابی را قوی کنیم. اما آن یک موردی که می توانم راجع به آن حرف بزنم خلاصه و مختصر بودن مطالب است. همان طور که می دانید هدف ما در دنیای بازی مختصر و مفید و سریع بودن است نه مفصل بودن. به همین دلیل قطع روزنامه ای انتخاب کردیم. سیاست ما این است که مخاطب هر دو هفته یک بار مجله را بگیرد و سریع از اتفاقاتی که افتاده و می خواهد بیفتد مطلع بشود. مطالب در صفحه های دنیای بازی طوری دسته بندی می شوند که مخاطبی که حتا یک دقیقه وقت دارد هم بتواند با یک نگاه بفهمد مطالب چه می گویند تا بعدا سر فرصت به خواندن برسد (مثلا تیتر، زیرتیتر، سوتیتر، زیرنویس عکس و امتیاز که برای هر نقد و پیش وجود دارد اطلاعات کاملی راجع به متن و بازی می دهند و شما اگر متن را نخوانید اما این پنج المان را بخوانید تا حدودی می فهمید موضوع متن درباره ی چیست، اگر این اتفاق نیفتد ضعف از ماست) عده ی زیادی هستند که خواندن مطالب مختصر و مفید و به روز را دوست دارند. عده ای هم به روز بودن اصلا برای شان مهم نیست و می خواهند مطالب مفصل و جامعی را راجع به هر موضوع بخوانند. این دو سیاست به هیچ وجه در تقابل با هم نیستند. بحث سلیقه و مخاطب است. هیچ محصولی نمی توند همه ی سلیقه ها را ارضا کند. دنیای بازی هم نمی تواند. ۰۰ سلام به شما.ممنون از جوابی که به من دادین.قبول که شما نمی تونید درمورد همه بخش ها نظر بدید اما حداقل به ماهم حق بدید.باور کنید چون دنیای بازی رو دوست دارم این ها رو گفتم و اگر بدون توجه به این موضوع ها اونو کنار میذاشتم.خوب آخه آدم عذاب میبینه که بازی مثل اساسینز که حداقل می توان درباره داستانش نکات زیادی گفت در یک نصفه صفحه نقد میشه و نصف دیگه ی صفحه رو تبلیغات پر میکنه.ولی بازم ممنون به خاطر جوابتون. ۰۰ طه طه طه جونم سلام… صبح زمستونیت خوشمل و ناز عسلی.. میشه منت بذاری به داداشی کوچولوت قدم رنجه کنی بیای راجع به نقد Dead Island نظر بدی عجیجم..؟ تورو خدا منتظرما.. خب ما همگی به نظرهای شما احتیاج داریم دیگه.. مررررسی :wink: ۰۰ خیلی ممنونم از نظرتون بازم ازین کارا بکنید..! شرمندم کردین..!!! در پوست خودم نمی گنجم..!!! بله..! :roll: ۰۰ یه سوال. من دیشب یه پست دادم. اما حالا بدون login شدن که میام نمایش داده نمیشه و وقتی login میکنم بالاش نوشته Your comment is awaiting moderation حالا این یعنی چی؟ :?: ۰۰ اقای رسولی حل کردن معماهای ریدلر بدون راهنما سخت تر بود یا معماهای بازی scratches ؟ :mrgreen: ۰۰ سلام آقای رسولی. به تازگی دیدم که تو دو شماره قبلی مجله دنیای بازی دارید راجع به اینکه چرا مجله بازی سازی فروش نداره پرس وجو میکنید. میخواستم نظرم رو در این مورد بگم و نظر شما رو هم به عنوان یکی از اعضای اصلی مجله بدونم. اول اینکه تصمیم دنیای بازی برای تبدیل ویژه نامه بازی سازی به مجله مستقل حتما به خاطر اقبال خوانندگان به این ویژه نامه بوده است. پس مجله بازخورد خوبی داشته. من خودم تمام شماره های ویژه نامه رو قبل از تبدیل شدن به مجله مستقل دارم و واقعا از مطالبش استفاده کردم. اما چرا استقبال خوبی ازش نشده؟ به نظر من این به خاطر سیاست غلط در چاپ و قیمت گذاری و عدم شناخت مخاطب اصلی مجله است. متاسفانه مجله کیفیت چاپ بسیار بالایی داره که باعث قیمت بالای اون شده. کیفیت مناسب چاپ خوبه، ولی نه در حدی که کیفیت صفحات عادی مجله از کیفیت جلد بسیاری از مجلات دیگر هم بالاتر باشه! من همچین کیفیتی رو فقط در مجله سرزمین من دیدم که اونم به خاطر عکس محور بودن اون مجله است. خود من در ماه شاید نزدیک ۲۵ هزار تومان مجله بخرم و در این شرایط مجبور میشم که مجله شما رو به دلیل قیمت بالا نخرم. چون بالاخره در خرید مجلات کمبود بودجه دارم. خیلی از مخاطبان این مجله که خواهان آموزش تکنیک های بازی سازی هستند، درآمد مستقلی ندارند و قیمت مجله برای خرید آن فاکتور مهمی میشود. و متاسفانه به این دلیل من چند شمارن که دیگه نمی تونم از مطالب مفید مجله استفاده کنم. به نظر من اگر چاپ رنگی روی کاغذ معمولی( مثل ویژه نامه هایی که در ابتدا برای بازی سازی چاپ میشد) و قیمت گذاری معقولی انجام شود، مجله مخاطب خود را دوباره به دست می آورد. آقای رسولی نظر شما را در باره موارد گفته شده میخواستم بدونم. ۰۰ آقا طه نظرت درباره قلعه نسخه اولش چیه ۰۰ ببخشید آخرین سوال نظرتون درباره موسیقی متن دو بازی MW2 و MW3 چیه؟ کدومش حس حماسی بیشتری داشت؟ ۰۰ ببخشید میپرم وسط حرفتون ولی این دیگه پرسیدن نداره .موسیقی هنس زیمر با بریان تیلر یکیه؟ ۰۰ آقاى رسولى از اینکه براى بچه هاى دى بازى ارزش قائل شدید و با اون ها میزگرد دوستانه گذاشتید واقعا ممنونم ! مطالب ارزشمندى بود ! مرسى :wink: ۰۰ با سلام خدمت طه رسولی عزیز، خیلی وقت پیش بود که تو سایت ثبت نام کرده بودم (از اوایل قرار دادن امکان ثبت نام)، اما چون کنکوریم :oops: ، زیاد سر کامپیوتر نمیام و فقط کامنت های دوستان رو از رو موبایل می خوندم… از وقتی دیدم میزگردی با حضور شما در جریانه، همش می خواستم شناسه ام رو بازیابی کنم. باید بگم که متین ایزدی و شما (به ویژه شما) باعث شدید که دیدگاه من نسبت به بازی عوض بشه. تا یه زمانی بازی برای من یه جور وقت پر کردن بود و یه لذت معمولی… اما نقد های شما باعث شد که من بفهمم چطور باید از بازی لذت تمام برد. چطور باید بهش عشق ورزید! :!: واقعا دوستتون دارم. همیشه اولین نقدی که توی دنیای بازی می خونم، نقد های شماست. (برای مثال، نقد Vanquish رو انقدر عالی و پرشور نوشتید، که بلافاصله بازی رو تهیه کردم و بعد از کمی بازی کردن، واقعا حرف های شما رو احساس کردم. یعنی فهمیدم که یه نقد چجوری می تونه حس یه بازی رو به این خوبی منتقل کنه…) یه سوال: و دیگه بیشتر خسته تون نمی کنم: چطور باید دید اطرافیان و جامعه رو نسبت به بازی عوض کنیم؟ پدر من هیچوقت جلوی بازی کردن من رو نگرفته. یه سال پیش کمکم کرد XBOX 360 بخرم. امسال هم برای برادر کوچیکم Wii خرید. اما باز هم وقتی منو سر بازی می بینه (مخصوصا بازی های FPS مثل MW3) بر می گرده بهم می گه تو هنوز بزرگ نشدی؟!!! (به خشونت بازی ها هم خیلی معترضه) واقعا مشکل از کجاست؟؟؟ :?: قطعا شما تو این سال هایی که توی زمینه ی بازی های رایانه ای (چه نقد و چه کارهای دیگه) تجاربی در این زمینه بدست آوردید. پ.ن. لطفا پرونده ی MW3 رو زودتر جور کنید. :idea: حتما خودتون یه یادداشت توش بذارید. :idea: البته می دونم که (همون طور که خودتون هم گفتید) چقدر فشار روتون هستبرای تنظیم مطالب نشریه، اما واقعا حیف این بازیه که انقدر مورد حمله ی دوستان قرار می گیره و کسی تا حالا نتونسته حق مطلب رو در موردش ادا کنه. پس اگه پرونده ای در کاره لطفا خبر بدید. پ.پ.ن. واقعا خوبه که متین ایزدی به سایت اومده. ورود اعضای نشریه به سایت می تونه سطح اطلاعات و کلا کیفیت سایت رو بالا ببره… امیدوارم شما هم از این به بعد توی بحث های جنجالی (که بعضا نکات ظریفی هم دارند) شرکت کنید. ۰۰ یکی از بهترین نقد هاشون همین MW3 بود با توجه به اینکه جای مقاله هم محدود بود وگرنه خیلی بیشتر می شد. ۰۰ نه اصلاً این طوری نیست. نقد بازی به خود بازی هم ربط داره. MW دیگه واقعاً تکراری و خسته کننده شده بود. هیچ چیز خاص یا سورپرایز کننده ای توی MW3 نبود که بخواد در موردش چیزی بنویسه. دیگه همه می دونن MW چه جور بازیی هست. این شماره ی آخری هم ضعیف تر از دو قسمت قبلی بود ولی خوبیش این بود که داستان سری تموم شد. ۰۰ نمایش بیشتر دیدگاهها بسته هستند.
سلام به شما.چندین بار خواستم از طریق نامه بازی باهاتون صحبت کنم اما دیدم اینطوری بهتره چون انگار رو در روییم.خب این درد و دل منه ولی شاید بهتر باشه بگیم انتقاد.زمانی بود که برای دنیای بازی لحظه شماری میکردم.چندین بار هر شماره رو می خوندم و حتی یک دی بی دی هم از زیر دستم در نمیرفت.اما حالا یواش یواش دیدم که دی بی دی هیچ چیز جالب و قابل توجهی جز دمو ها نداره و روز به روز هم داره گرونتر می شه.به خاطر همین از شماره ۵۵ اونو کنار گذاشتم.البته اگر با انصاف باشیم هر از گاهی چیز های خوب هم داشت.برسیم به نشریه.برای من زجر آور بود که میدیدم اینقدر مطالب خلاصه شده و مختصر هستند.خودتون بهتر از من میبینید که مجلات دیگر این صنف مطالبی با بار زیاد و جامع مطالبی میزنند و حتی دی وی دی های ضمیمه آن ها بسیار کامل تر از شما بود و همین طور ارزان تر.به همین دلیل با خودم گفتم که دنیای بازی پول پرست است و احترام به مخاطب همه فقط تعارف های کاذب است.از سایت که دیگر حرف نمیزنم.با این که بهتر شده اما هنوز واقعا خیلی عقبه.بخش دانلود سایت رو حذف کردید و به جاش بخش تبلیغات گذاشتید!!!کم توی مجله تبلیغات می کنید؟؟؟شما که نصف جلد رو هم به تبلیغات سپردید.و از همه بدتر به پوستر ها هم رحم نکردید؟؟؟واقعا آدم روش نمیشه این پوستر ها رو بزنه رو دیوار اتاق.به نظر من فعالترین فرد در این نشریه مدیر تبلیغات است که من صمیمانه بهش خسته نباشید میگم؟!!امیدوارم به خودتون بیاید که خیلی ها رو دیدم که زمانی عاشق شما اما الان بی توجه به شما شده اند.امید وارم ناراحت نشید اما اگر بشید خوبه تا یک ذره ببینید که ما چقدر ناراحت شدیم.افرادی خوبی مثل حامدق.ت و هیمسای و دیگر دوستان دیگر در سایت نیستند و خودتان بهتر از هر کس می دانید چرا.حرف هایم رو با یک جمله از چارلز دیکنز تموم می کنم و منتظر جوابتون هستم.بدترین انتقاد ها برای دوست و بهترین تمجید ها برای دشمن است. ۰۰
سلام علی جون. شرمنده که پا برهنه پریدم وسط حرفت . ققط خواستم بدونی خوندمش! :wink: از جناب رسولی هم بخواطر این دخالت عذر خواهی می کنم. ۰۰
نه عزیزم قربونت.ولی مثل اینکه دیگه سید دیه خسته شده.البته حق هم داره.انگار ما توفیق نداشتیم.bombeman ۰۰
نه عزیزم قربونت.ولی مثل اینکه دیگه سید دیگه خسته شده.البته حق هم داره.انگار ما توفیق نداشتیم.bombeman ۰۰
سلام ممنون از مواردی که تذکر دادید. واقعیت اش را بخواهید به جز یک مورد، من صلاحیت اظهار نظر در مورد ایرادهای ذکرشده ی شما را ندارم. سمت و وظیفه ی من تهیه ی مطالب نشریه است و صادقانه بگم در مورد دیگر بخش ها نظیر دی بی دی، پوستر، آگهی و غیره نقش در سیاست گذاری ها ندارم. اما مطمئن باشید اگر ما نگران تبلیغات و بازاریابی نباشیم نمی توانیم زنده بمانیم. سر وقت در آمدن دنیای بازی هر دوهفته یک بار هزینه بر است. برخلاف چیزی که خیلی ها ممکن است فکر کنند ما در دنیای بازی آدم های پولداری نیستیم که با سرمایه ی شخصی مجله بگردانیم. هزینه ی در آمدن مجله از محل فروش مجله و تبلیغات است. بنابراین برای زنده ماندن چاره ای نداریم جز این که بخش بازاریابی را قوی کنیم. اما آن یک موردی که می توانم راجع به آن حرف بزنم خلاصه و مختصر بودن مطالب است. همان طور که می دانید هدف ما در دنیای بازی مختصر و مفید و سریع بودن است نه مفصل بودن. به همین دلیل قطع روزنامه ای انتخاب کردیم. سیاست ما این است که مخاطب هر دو هفته یک بار مجله را بگیرد و سریع از اتفاقاتی که افتاده و می خواهد بیفتد مطلع بشود. مطالب در صفحه های دنیای بازی طوری دسته بندی می شوند که مخاطبی که حتا یک دقیقه وقت دارد هم بتواند با یک نگاه بفهمد مطالب چه می گویند تا بعدا سر فرصت به خواندن برسد (مثلا تیتر، زیرتیتر، سوتیتر، زیرنویس عکس و امتیاز که برای هر نقد و پیش وجود دارد اطلاعات کاملی راجع به متن و بازی می دهند و شما اگر متن را نخوانید اما این پنج المان را بخوانید تا حدودی می فهمید موضوع متن درباره ی چیست، اگر این اتفاق نیفتد ضعف از ماست) عده ی زیادی هستند که خواندن مطالب مختصر و مفید و به روز را دوست دارند. عده ای هم به روز بودن اصلا برای شان مهم نیست و می خواهند مطالب مفصل و جامعی را راجع به هر موضوع بخوانند. این دو سیاست به هیچ وجه در تقابل با هم نیستند. بحث سلیقه و مخاطب است. هیچ محصولی نمی توند همه ی سلیقه ها را ارضا کند. دنیای بازی هم نمی تواند. ۰۰
سلام به شما.ممنون از جوابی که به من دادین.قبول که شما نمی تونید درمورد همه بخش ها نظر بدید اما حداقل به ماهم حق بدید.باور کنید چون دنیای بازی رو دوست دارم این ها رو گفتم و اگر بدون توجه به این موضوع ها اونو کنار میذاشتم.خوب آخه آدم عذاب میبینه که بازی مثل اساسینز که حداقل می توان درباره داستانش نکات زیادی گفت در یک نصفه صفحه نقد میشه و نصف دیگه ی صفحه رو تبلیغات پر میکنه.ولی بازم ممنون به خاطر جوابتون. ۰۰
طه طه طه جونم سلام… صبح زمستونیت خوشمل و ناز عسلی.. میشه منت بذاری به داداشی کوچولوت قدم رنجه کنی بیای راجع به نقد Dead Island نظر بدی عجیجم..؟ تورو خدا منتظرما.. خب ما همگی به نظرهای شما احتیاج داریم دیگه.. مررررسی :wink: ۰۰
خیلی ممنونم از نظرتون بازم ازین کارا بکنید..! شرمندم کردین..!!! در پوست خودم نمی گنجم..!!! بله..! :roll: ۰۰
یه سوال. من دیشب یه پست دادم. اما حالا بدون login شدن که میام نمایش داده نمیشه و وقتی login میکنم بالاش نوشته Your comment is awaiting moderation حالا این یعنی چی؟ :?: ۰۰
سلام آقای رسولی. به تازگی دیدم که تو دو شماره قبلی مجله دنیای بازی دارید راجع به اینکه چرا مجله بازی سازی فروش نداره پرس وجو میکنید. میخواستم نظرم رو در این مورد بگم و نظر شما رو هم به عنوان یکی از اعضای اصلی مجله بدونم. اول اینکه تصمیم دنیای بازی برای تبدیل ویژه نامه بازی سازی به مجله مستقل حتما به خاطر اقبال خوانندگان به این ویژه نامه بوده است. پس مجله بازخورد خوبی داشته. من خودم تمام شماره های ویژه نامه رو قبل از تبدیل شدن به مجله مستقل دارم و واقعا از مطالبش استفاده کردم. اما چرا استقبال خوبی ازش نشده؟ به نظر من این به خاطر سیاست غلط در چاپ و قیمت گذاری و عدم شناخت مخاطب اصلی مجله است. متاسفانه مجله کیفیت چاپ بسیار بالایی داره که باعث قیمت بالای اون شده. کیفیت مناسب چاپ خوبه، ولی نه در حدی که کیفیت صفحات عادی مجله از کیفیت جلد بسیاری از مجلات دیگر هم بالاتر باشه! من همچین کیفیتی رو فقط در مجله سرزمین من دیدم که اونم به خاطر عکس محور بودن اون مجله است. خود من در ماه شاید نزدیک ۲۵ هزار تومان مجله بخرم و در این شرایط مجبور میشم که مجله شما رو به دلیل قیمت بالا نخرم. چون بالاخره در خرید مجلات کمبود بودجه دارم. خیلی از مخاطبان این مجله که خواهان آموزش تکنیک های بازی سازی هستند، درآمد مستقلی ندارند و قیمت مجله برای خرید آن فاکتور مهمی میشود. و متاسفانه به این دلیل من چند شمارن که دیگه نمی تونم از مطالب مفید مجله استفاده کنم. به نظر من اگر چاپ رنگی روی کاغذ معمولی( مثل ویژه نامه هایی که در ابتدا برای بازی سازی چاپ میشد) و قیمت گذاری معقولی انجام شود، مجله مخاطب خود را دوباره به دست می آورد. آقای رسولی نظر شما را در باره موارد گفته شده میخواستم بدونم. ۰۰
آقاى رسولى از اینکه براى بچه هاى دى بازى ارزش قائل شدید و با اون ها میزگرد دوستانه گذاشتید واقعا ممنونم ! مطالب ارزشمندى بود ! مرسى :wink: ۰۰
با سلام خدمت طه رسولی عزیز، خیلی وقت پیش بود که تو سایت ثبت نام کرده بودم (از اوایل قرار دادن امکان ثبت نام)، اما چون کنکوریم :oops: ، زیاد سر کامپیوتر نمیام و فقط کامنت های دوستان رو از رو موبایل می خوندم… از وقتی دیدم میزگردی با حضور شما در جریانه، همش می خواستم شناسه ام رو بازیابی کنم. باید بگم که متین ایزدی و شما (به ویژه شما) باعث شدید که دیدگاه من نسبت به بازی عوض بشه. تا یه زمانی بازی برای من یه جور وقت پر کردن بود و یه لذت معمولی… اما نقد های شما باعث شد که من بفهمم چطور باید از بازی لذت تمام برد. چطور باید بهش عشق ورزید! :!: واقعا دوستتون دارم. همیشه اولین نقدی که توی دنیای بازی می خونم، نقد های شماست. (برای مثال، نقد Vanquish رو انقدر عالی و پرشور نوشتید، که بلافاصله بازی رو تهیه کردم و بعد از کمی بازی کردن، واقعا حرف های شما رو احساس کردم. یعنی فهمیدم که یه نقد چجوری می تونه حس یه بازی رو به این خوبی منتقل کنه…) یه سوال: و دیگه بیشتر خسته تون نمی کنم: چطور باید دید اطرافیان و جامعه رو نسبت به بازی عوض کنیم؟ پدر من هیچوقت جلوی بازی کردن من رو نگرفته. یه سال پیش کمکم کرد XBOX 360 بخرم. امسال هم برای برادر کوچیکم Wii خرید. اما باز هم وقتی منو سر بازی می بینه (مخصوصا بازی های FPS مثل MW3) بر می گرده بهم می گه تو هنوز بزرگ نشدی؟!!! (به خشونت بازی ها هم خیلی معترضه) واقعا مشکل از کجاست؟؟؟ :?: قطعا شما تو این سال هایی که توی زمینه ی بازی های رایانه ای (چه نقد و چه کارهای دیگه) تجاربی در این زمینه بدست آوردید. پ.ن. لطفا پرونده ی MW3 رو زودتر جور کنید. :idea: حتما خودتون یه یادداشت توش بذارید. :idea: البته می دونم که (همون طور که خودتون هم گفتید) چقدر فشار روتون هستبرای تنظیم مطالب نشریه، اما واقعا حیف این بازیه که انقدر مورد حمله ی دوستان قرار می گیره و کسی تا حالا نتونسته حق مطلب رو در موردش ادا کنه. پس اگه پرونده ای در کاره لطفا خبر بدید. پ.پ.ن. واقعا خوبه که متین ایزدی به سایت اومده. ورود اعضای نشریه به سایت می تونه سطح اطلاعات و کلا کیفیت سایت رو بالا ببره… امیدوارم شما هم از این به بعد توی بحث های جنجالی (که بعضا نکات ظریفی هم دارند) شرکت کنید. ۰۰
یکی از بهترین نقد هاشون همین MW3 بود با توجه به اینکه جای مقاله هم محدود بود وگرنه خیلی بیشتر می شد. ۰۰
نه اصلاً این طوری نیست. نقد بازی به خود بازی هم ربط داره. MW دیگه واقعاً تکراری و خسته کننده شده بود. هیچ چیز خاص یا سورپرایز کننده ای توی MW3 نبود که بخواد در موردش چیزی بنویسه. دیگه همه می دونن MW چه جور بازیی هست. این شماره ی آخری هم ضعیف تر از دو قسمت قبلی بود ولی خوبیش این بود که داستان سری تموم شد. ۰۰